dc.contributor.author | Barlow, Peter | |
dc.date.accessioned | 2015-11-24T15:25:55Z | |
dc.date.available | 2015-11-24T15:25:55Z | |
dc.date.issued | 1997 | |
dc.identifier.issn | 1427-9673 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/14316 | |
dc.description.abstract | Zrozumienie anachronizmów w angielskim religijnym dramacie średniowiecznym rozpatrywane
jest w zależności od aktualnego religijnego pojęcia natury czasu. Uważam, iż obok figuralnych
interpretacji (tzw. figur), Auerbach przyczynił się do wprowadzenia konceptów humilitas
i sublimitas do dramatycznej formy artystycznej, której nie moża oceniać poprzez porównanie,
a zwłaszcza poprzez porównanie do późniejszej estetyki. Anachronizmy biorą swój początek
nie z niewiedzy, lecz służą wysoce wyszukanej formie artystycznej, skoncentrowanej na
efektywnej społecznej prezentacji prawd duchowych. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 dofinansowane zostało ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Anglica;3 | |
dc.title | Cyclical and Linear Aspects of the Medieval Time-Frame: Does the view of time which pervades English medieval religious drama preclude the frequent criticism that the dramatists are guilty of “NAIVE ANACHRONISM”? | pl_PL |
dc.title.alternative | Cykliczne i linearne aspekty średniowiecznej ramy czasowej. Czy pojęcie czasu, który tak przenika angielski religijny dramat średniowieczny, wyklucza częste oskarżenia dramaturgów o „NAIWNY ANACHRONIZM”? | pl_PL |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.page.number | [5]-11 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | University of Łódź, Department of English Literature and Culture | pl_PL |