dc.contributor.author | Kocur, Dagna | |
dc.date.accessioned | 2015-12-11T12:26:42Z | |
dc.date.available | 2015-12-11T12:26:42Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | D. Kocur, Trudności w pracy nauczyciela matematyki, [w:] Matematyka. Materiały metodyczne, red. R. J. Pawlak, Z. Walczak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 9–39. | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-490-7 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/15465 | |
dc.description | Publikacja bezpłatna - rozdział pochodzi z książki „Matematyka. Materiały metodyczne”, red. R. J. Pawlak, Z. Walczak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014 | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Publikacja przygotowana w ramach realizacji projektu „Nowoczesny nauczyciel Matematyki. Wzmocnienie kompetencji nauczycieli matematyki z województwa łódzkiego”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | „Matematyka. Materiały metodyczne”, red. R. J. Pawlak, Z. Walczak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.title | Trudności w pracy nauczyciela matematyki | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2014 | pl_PL |
dc.page.number | [9]-39 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Śląski, Zakład Psychologii Społecznej i Środowiskowej, Katowice | pl_PL |
dc.references | Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M., Psychologia społeczna. Serce i umysł, Poznań: Zysk i S-ka., 1995. | pl_PL |
dc.references | Bartkowiak G., Człowiek w pracy. Od stresu do sukcesu w organizacji, Poznań: Zysk i S-ka., 2009. | pl_PL |
dc.references | Biernat T., Dla Rodziców... i nie tylko, http://www.sphyzne.itl.pl/km/km5/km05.html. | pl_PL |
dc.references | Csikszentmihalyi M., Przepływ. Jak poprawić jakość życia, Warszawa: Studio Emka. 1996. | pl_PL |
dc.references | Dryden G., Vos J., Rewolucja w uczeniu, Poznań: Moderski i S-ka., 2000. | pl_PL |
dc.references | Gardner H., Inteligencje wielorakie. Teoria w praktyce, Poznań: Media Rodzina, 2002. | pl_PL |
dc.references | Garstka W., Komunikacja niewerbalna a terapeutyczna rola nauczyciela, Życie Szkoły, 7, 483, (1999). | pl_PL |
dc.references | Gerrig R.J., Zimbardo P.G., Psychologia i życie, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. | pl_PL |
dc.references | Gulba S., Komunikacja niewerbalna nauczyciela, http://www.edukacja.edux.pl/p-16666-komunikacja-niewerbalna-nauczyciela.php. | pl_PL |
dc.references | Fontana D., Psychologia dla nauczycieli, Poznań: Zysk i S-ka., 1998. | pl_PL |
dc.references | Juszczyk S., Podstawy informatyki dla pedagogów, Kraków: Wydawnictwo Impuls,1999. | pl_PL |
dc.references | Kofta M., Sędek G., Wyuczona bezradność: podejście informacyjne, w: M. Kofta (red.), Psychologia aktywności: zaangażowanie, sprawstwo, bezradność, Poznań: Nakom, 1993. | pl_PL |
dc.references | Korkosz E., Znaczenie umiejętności komunikowania się w pracy nauczyciela, Wewnętrzne materiały Gimnazjum Nr 1 w Tomaszowie Lubelskim, (2002). | pl_PL |
dc.references | Kwiecińska-Zdrenka M., Bezradność w ujęciu socjologii i psychologii, w: Z. Gajdzica, M. Rembierz (red.), Bezradność – interdyscyplinarne studium zjawiska w kontekście zmiany społecznej i edukacyjnej. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, (2005). | pl_PL |
dc.references | Lepper M.R., Greene D., Nisbett R.E., Undermining children?s intrinsic interest with extrinsic reward. A test of the overjustification hypothesis, Journal of Personality and Social Psychology 28(1), 129–137 (1973). | pl_PL |
dc.references | Malasch Ch., Wypalenie w perspektywie wielowymiarowej, w: Wypalenie zawodowe. Przyczyny, mechanizmy, zapobieganie, (red: H. Sęk), Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2001. | pl_PL |
dc.references | Michalska A., Jak nakłonić dziecko do nauki? Publikacje edukacyjne, publikacja nr 1392, rok szkolny 2004/2005, http://www.publikacje.edu.pl/publikacje.php?nr=1392. | pl_PL |
dc.references | Morreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007. | pl_PL |
dc.references | Pomianowski M., Bezradność intelektualna w szkole, (2009), http://www.edus.m.win.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=37:7-bezradno-intelektualna-w-szkole&catid=5:wyuczona-bezradno&Itemid=14. | pl_PL |
dc.references | Przełowiecka K., Zjawisko wyuczonej bezradności u klientów instytucji pomocy społecznej – przyczyny, konsekwencje, możliwości przeciwdziałania, w: M. Piorunek (red.) Pomoc – wsparcie społeczne – poradnictwo. Od teorii do praktyki, Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek, 2010. | pl_PL |
dc.references | Pyżalski J., Obciążenia psychospołeczne w miejscu pracy pedagoga związane z niewłaściwymi zachowaniami uczniów, Medycyna Pracy, 59(4), 307–313, (2008). | pl_PL |
dc.references | Pyżalski J., Skutki oddziaływania warunków pracy na polskich nauczycieli, w: Psychospołeczne warunki pracy polskich nauczycieli, (red. D. Merecz, J. Pyżalski), Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls. 2010. | pl_PL |
dc.references | Pyżalski J., Plichta P., Kwestionariusz obciążeń zawodowych pedagoga, Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2007. | pl_PL |
dc.references | Richter C., On the phenomenon of sudden death in animals and man, Psychosomatic Medicine, 19, 191–198, (1957). | pl_PL |
dc.references | Seligman M.E.P., Optymizmu można się nauczyć: jak zmienić swoje myślenie i swoje życie, Poznań: Media Rodzina, 1996. | pl_PL |
dc.references | Sędek G., Bezradność intelektualna w szkole, Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN, 1995. | pl_PL |
dc.references | Trzcińska M., Motywacja do nauki, http://www.zs.ozimek.pl/trzcinska/analiza2.html. | pl_PL |
dc.references | Wiliński P., Wiek szkolny. Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać?, w: A. Brzezińska, Psychologiczne portrety człowieka, Gdańsk: GWP, 2005. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | dagna.kocur@wp.pl | pl_PL |