Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKołodziejczyk-Olczak, Izabela
dc.date.accessioned2015-12-15T07:55:45Z
dc.date.available2015-12-15T07:55:45Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/15534
dc.description.abstractArtykuł dotyka niezwykle ważnego, w sytuacji starzenia się społeczeństwa, zagadnienia – szkoleń osób dojrzałych. Proces ten ma określoną specyfikę, dlatego zostanie ona przedstawiona na początku. Zostaną opisane także podstawowe instytucje oferujące szkolenia dla tej grupy docelowej. Następnie ukazane będą poszczególne fazy prawidłowego procesu szkoleniowego: od planowania szkoleń, poprzez ich przeprowadzenie, aż po ewaluację. Zagadnienie analizowane będzie w świetle badań empirycznych i krytycznej analizy literatury przedmiotu. Empiryczną podstawą tekstu będzie badanie jakościowe przeprowadzone wśród instytucji szkoleniowych, które zrealizowane zostało w projekcie Wyrównywanie szans na rynku pracy dla osób 50+.pl_PL
dc.description.abstractThe article deals with a matter that is extremely important because of population aging – training for older people. The presentation of the special characteristics of the process precedes the discussion of the main training institutions providing services to this group of customers. This part is followed by the presentation of stages comprising a correct training process, i.e. the planning of a training activity, training delivery, and the evaluation of its outcomes. The topic is analysed based on empirical research and a critical analysis of the literature on this subject. The empirical basis of the article is a qualitative survey of training institutions which was carried out for the project: Equal opportunities in the labour market for people 50+. The article ends with theoretical and practical conclusions.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Oeconomica;312
dc.subjectszkoleniepl_PL
dc.subjectpracownik dojrzałypl_PL
dc.subjectusługi edukacyjnepl_PL
dc.subjecttrainingpl_PL
dc.subjectolder employeepl_PL
dc.subjecteducational servicespl_PL
dc.titleInstytucje szkoleniowe jako podmiot rynku usług edukacyjnych osób dojrzałych – wybrane aspekty w świetle badania empirycznegopl_PL
dc.title.alternativeTraining institutions as an agent in the market of educational services for older people – chosen aspects in the context of empirical researchpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[151]-172pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Pracy i Polityki Społecznej, Uniwersytet Łódzki.pl_PL
dc.identifier.eissn2353-7663
dc.referencesAndrzejczak A. (2010), Projektowanie i realizacja szkoleń, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBersin J. (2008), The Training Measurement Book: Best Practices, Proven Methodologies and Practical Approaches, John Wiley and Sons, San Francisco.pl_PL
dc.referencesChrzanowska M. (2011), Wirtual w biznesowym realu – nowe media w edukacji pracowników, Magazyn Nowoczesna Firma, wrzesień.pl_PL
dc.referencesFortuna P. (2010), Studium przypadku w praktyce szkoleniowej, czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKirkpatrick D. L., Kirkpatrick J. D. (2010), Evaluating Training Programs: The Four Levels, San Francisco, APS.pl_PL
dc.referencesKołodziejczyk-Olczak I., Feliniak U. (2002), Blaski i cienie zarządzania szkoleniami. Kryteria wyboru firm szkoleniowych i metod kształcenia oraz oceny efektów szkoleń, Personel, maj.pl_PL
dc.referencesKołodziejczyk-Olczak I. (2010), Coaching as an element of building employee involvement, [w:] D. Lewicka (red.), Organisation Management. Competitiveness, Social Responsibility, Human Capital, AGH, Kraków.pl_PL
dc.referencesKołodziejczyk-Olczak I. (2010), Rozwój kadr w nowoczesnym przedsiębiorstwie, [w:] J. Różański, J. Sokołowski (red.), Zarządzanie współczesnym przedsiębiorstwem. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo SWSPiZ, Łódź.pl_PL
dc.referencesKołodziejczyk-Olczak I. (2014), Zarządzanie pracownikami w dojrzałym wieku. Wyzwania i problemy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKoppett K. (2003), Techniki teatru improwizacji w programach szkoleniowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesKossowska M, Sołtysińska I. (2002), Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesKostera M. (2003), Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKowalska-Dubas E. (2013), Life long Learning – aktualizowanie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji, [w:] Kryńska E., Szukalski P. (red.), Rozwiązania sprzyjające aktywnemu starzeniu się w wybranych krajach Unii Europejskiej. Raport końcowy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesSidor-Rządkowska M. (2003), Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen okresowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesSloman M (2013), Nowe zjawiska w świecie szkoleń, Wolters Kluwer, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSmółka P. (2012), Mnożenie korzyści. Zalety programów rozwojowych typu blended, Personel i Zarządzanie, nr 1.pl_PL
dc.referencesTamblyn D. (2009), Śmiej się i ucz. 95 sposobów wykorzystania humoru do zwiększenia efektywności nauczania i szkolenia, ABC a Wolters Kluwer business, Kraków.pl_PL
dc.referencesWojtaszczyk K. (2012), Działania instytucji szkoleniowych w zakresie aktywizacji zatrudnienia osób 45+. Raport cząstkowy z badań jakościowych, lipiec.pl_PL
dc.referencesWoźniak J. (2008), E-Learning w biznesie i edukacji, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.relation.volume2pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord