| dc.contributor.author | Jaszczołt, Katarzyna |  | 
| dc.date.accessioned | 2015-12-21T08:04:59Z |  | 
| dc.date.available | 2015-12-21T08:04:59Z |  | 
| dc.date.issued | 1989 |  | 
| dc.identifier.issn | 0208-6077 |  | 
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/15813 |  | 
| dc.description.abstract | W niniejszym artykule rozwalana jest możliwość zastosowania teorii paradygmatów Kuhna do historii nauki o języku. Odmienny charakter językoznawstwa w porównaniu z przyrodoznawstwem  skłania wielu badaczy do stwierdzenia, że również metoda stosowana do opisu tej dyscypliny  powinna być inna i jest nią hermeneutyka. Jednak okazuje się, że znalezienie wspólnej  płaszczyzny  opisu nauk ma  istotne  znaczenie.
Przed rozpoczęciem analizy możliwości zastosowania takich terminów jak 
rewolucja  naukowa, paradygmat, akumulacja konieczne jest moim zdaniem zbadanie 
charakteru  językoznawstwa  jako  nauki,  a  szczególnie  problemu lego autonomiczności. Tylko wtedy można orzec, czy po dostosowaniu pojęć Kuhna z zakresu filozofii nauki do specyfiki wiedzy językoznawczej spełniają one zadanie opisu tej dyscypliny w kontekście nauki jako całości. | pl_PL | 
| dc.description.sponsorship | Zadanie pt. „Digitalizacja i udostępnienie w Cyfrowym Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego kolekcji czasopism naukowych wydawanych przez Uniwersytet Łódzki” nr 885/P-DUN/2014 zostało dofinansowane ze środków MNiSW w ramach działalności upowszechniającej naukę | pl_PL | 
| dc.language.iso | en | pl_PL | 
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL | 
| dc.relation.ispartofseries | Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica;21 |  | 
| dc.title | Linguistics: Accumulation or Revolutions? | pl_PL | 
| dc.title.alternative | Językoznawstwo: akumulacja czy rewolucje? | pl_PL | 
| dc.type | Article | pl_PL | 
| dc.page.number | [89]-111 | pl_PL | 
| dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Instytut Filologii Angielskiej | pl_PL | 
| dc.contributor.authorAffiliation | Oxford University, St. Hugh's College | pl_PL |