Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLeek, Joanna
dc.date.accessioned2016-02-05T10:51:58Z
dc.date.available2016-02-05T10:51:58Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1734-185X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16869
dc.description.abstractSince many centuries different societies were looking for the best concept of general education, resulting in different solutions, ideas and opinions. Various ideas show that different opinions on the concepts of general education results from three aspects of education: student, society and knowledge. The aim of this article is to show the complexity of concepts of general education, in particularly in terms of the objectives and content of teaching ethics. The first part of paper explains the concept of general education and brings closer three different perspectives of general education purposes. In the second part has been done analyzes of two Polish curriculums for ethics, in order to identify occurring in them the concepts of educationpl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherAkademia im. Jana Długosza w Częstochowiepl_PL
dc.relation.ispartofseriesPrace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika;23
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectkształcenie ogólnepl_PL
dc.subjectcele kształceniapl_PL
dc.subjectetykapl_PL
dc.subjectpodstawa programowapl_PL
dc.titleKoncepcje kształcenia ogólnego a cele i treści nauczania etykipl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number77-86pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodzpl_PL
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.16926/p.2014.23.04


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska