Analityczna funkcja sprawozdania finansowego w identyfikacji i pomiarze nośników wartości przedsiębiorstwa
Abstract
Głównym celem rozdziału jest prezentacja użyteczności analitycznej funkcji sprawozdania finansowego w pomiarze i kształtowaniu nośników wartości przedsiębiorstwa. Na początku zdefiniowano wartość przedsiębiorstwa oraz wskazano na czynniki ją kreujące. Następnie zaprezentowano pojemność informacyjną sprawozdania finansowego, a także omówiono jego wykorzystanie w ocenie kondycji finansowej przedsiębiorstwa. Ostatnia część rozdziału zawiera studium przypadku, w którym zweryfikowano przydatność metod analizy finansowej w ocenie bieżącej wartości przedsiębiorstwa oraz jego perspektyw rozwojowych.
Collections
- Książki/Rozdziały [652]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Rola wartości firmy w kreowaniu wartości przedsiębiorstwa
Cieciura, Małgorzata (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009) -
Wiedza w rozwoju produktu niszowego jako determinanta wartości przedsiębiorstwa
Bartkowiak, Piotr (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The growing meaning in activity of enterprise of breakthrough such immaterial assets, as the knowledge and the intellectual property lay down at bases of appearing term „the new economy”. Present conceptions and the theories ... -
Zarządzanie ryzykiem jako czynnik kreowania wartości przedsiębiorstwa
Malinowska, Urszula (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Recent economic crisis has brought on criticism of many theoretical concepts, including the idea of Value Based Management (VBM). The motivation to maximize the value created a strong incentive for shareholders to increase ...