Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDorożyński, Tomaszen
dc.contributor.authorŚwierkocki, Januszen
dc.contributor.authorUrbaniak, Wojciechen
dc.date.accessioned2016-07-20T08:20:22Z
dc.date.available2016-07-20T08:20:22Z
dc.date.issued2016-06-18en
dc.identifier.issn1508-2008en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18837
dc.description.abstractThis paper presents employers’ opinions concerning competencies they expect of graduates of Faculties of Economics with elements of environmental protection. In order to provide empirical input, we conducted a questionnaire-based study among 200 top managers of (mostly) businesses located in the Lodz region (voivodeship), including 194 enterprises and 6 entities do not involved in business but whose activities are, directly or indirectly, linked with environmental protection. The findings of our study demonstrate that while both soft and professional competencies acquired in the course of university studies are important to employers, the respondents valued soft competencies more. They found foreign languages to be the most important, although surprisingly they also attached high importance to a good command of Polish. When assessing university curricula, employers indicated that general courses, the foundations of a university education, remain important as a basis to improve the professional skills of university graduates and to reinforce their position in the labour market.en
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen
dc.relation.ispartofseriesComparative Economic Research;19en
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 License.en
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0en
dc.subjecthigher educationen
dc.subjectemployersen
dc.subjectgraduatesen
dc.subjecteconomics and environmental protectionen
dc.titleEmployers Expectations Vis-à-vis Graduates of Faculties of Economics. Results of a Direct Studyen
dc.page.number93-109en
dc.contributor.authorAffiliationDorożyński, Tomasz - Ph.D., University of Lodz, Faculty of Economics and Sociology, Department of International Tradeen
dc.contributor.authorAffiliationŚwierkocki, Janusz - Ph.D., Full Professor at the University of Lodz, Faculty of Economics and Sociology Department of International Tradeen
dc.contributor.authorAffiliationUrbaniak, Wojciech - Ph.D., University of Lodz, Faculty of Economics and Sociology, Department of International Tradeen
dc.referencesBarwińska-Małajowicz A. (2012), Analiza porównawcza oczekiwań pracodawców wobec absolwentów szkół wyższych w Polsce i w Niemczech, Studia Ekonomiczne, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice, http://www.ue.katowice.pl/uploads/media/4_A.Baranska-Malajowicz_Analiza_Porownawcza....pdf.en
dc.referencesCieślik A., Michałek J., Michałek A. (2013), Determinanty działalności eksportowej polskich przedsiębiorstw, ‘Gospodarka Narodowa’ No 7-8.en
dc.referencesEFIGE (2011), The global operations of European firms: the second EFIGE policy report, Bruegel, Brussels, http://bruegel.org/2011/07/the-global-operations-of-european-firms-the-second-efige-policy-report/.en
dc.referencesEuropean Commission Education and Training 2020 Work programme (2012), Thematic Working Group ‘Assessment of Key Competences’ Literature review, Glossary and examples, http://ec.europa.eu/education/policy/school/competences_pl.htm (downloaded on 12.09.2015).en
dc.referencesKompetencje i kwalifikacje poszukiwane przez pracodawców wśród absolwentów szkół wyższych wchodzących na rynek pracy (2012), Wyniki badania przeprowadzonego przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie, Amerykańską Izbę Handlu w Polsce oraz Ernst & Young, Warszawa, http://firma.sgh.waw.pl/pl/Documents/RKPK_raport_2012.pdf.en
dc.referencesMinisterstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Krajowe Ramy Kwalifikacji uczenia się przez całe życie, http://www.nauka.gov.pl/krajowe-ramy-kwalifikacji-szkolnictwo/ (downloaded on 12.09.2015).en
dc.referencesSobczyk M. (2000), Statystyka. Podstawy teoretyczne, przykłady, zadania, UMCS, Lublin.en
dc.referencesvan Weerden L., Vonk F. (2014), Readiness for the international business practice: which competences students should learn to prepare for their first international job?, Paper presented at the 40th Annual Conference of the European International Business Academy (EIBA) Uppsala University, 11–13th December 2014.en
dc.contributor.authorEmailDorożyński, Tomasz - tdorozynski@uni.lodz.plen
dc.contributor.authorEmailŚwierkocki, Janusz - jswierk@uni.lodz.plen
dc.contributor.authorEmailUrbaniak, Wojciech - w.urbaniak@interia.plen
dc.identifier.doi10.1515/cer-2016-0015en


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 3.0 License.