Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzyszka, Magdalenaen
dc.date.accessioned2016-07-20T09:05:15Z
dc.date.available2016-07-20T09:05:15Z
dc.date.issued2016-06-24en
dc.identifier.issn1731-7533en
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18857
dc.description.abstractThe aim of the present paper is to reflect upon the place of pronunciation in English as a foreign language (EFL) teaching at different educational levels in Poland. To collect the data, an on-line survey was conducted among EFL professionals teaching at primary, lower secondary, and higher secondary schools in Poland. The questions focused on the respondents’ beliefs about pronunciation, teachers’ competences regarding pronunciation and pronunciation teaching, and the pronunciation teaching techniques they use. The results depict the most and least frequently used pronunciation teaching techniques at each of the three educational stages, and the beliefs of EFL teachers in Poland regarding pronunciation teaching.en
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen
dc.relation.ispartofseriesResearch in Language;14en
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.en
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0en
dc.subjectpronunciation teachingen
dc.subjecteducational levelsen
dc.subjectteacher cognitionsen
dc.titleEnglish Pronunciation Teaching at Different Educational Levels: Insights Into Teachers’ Perceptions and Actionsen
dc.page.number165-180en
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Opolskien
dc.identifier.eissn2083-4616
dc.referencesBaker, A. A. 2011. ESL teachers and pronunciation pedagogy: Exploring the development of teachers‘ cognitions and classroom practices. In. J. Levis and K. LeVelle (eds.), Proceedings of the 2nd Pronunciation in Second Language Learning and Teaching Conference, September 2010, 82-94. Ames, IA: Iowa State University.en
dc.referencesBaran-Łucarz, M. 2006. Prosto w oczy - fonetyka jako “Michałek” na studiach filologicznych. In W. Sobkowiak and E. Waniek-Klimczak (eds.), Dydaktyka fonetyki języka obcego w Polsce. Referaty z szóstej konferencji naukowej, Mikorzyn, 08 - 10.05.2006, 7-17. Konin: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie.en
dc.referencesCelce-Murcia, M., Brinton, D. M., Goodwin J. M. and B. Griner. 2010. Teaching Pronunciation. A Course Book and Reference Guide. New York: Cambridge University Press.en
dc.referencesCheng, F. 1998. The teaching of pronunciation to Chinese students of English. English Teaching Forum, 37-39.en
dc.referencesCzajka, E. 2014. A Qualitative and Quantitative Investigation into the Relevance of Pronunciation Instruction: Piloting Data Collection Tools. In D. Gabryś-Barker and A. Wojtaszek (eds.), Studying second language acquisition from a qualitative perspective, 175-187. Cham, Heidelberg, New York: Springer.en
dc.referencesDalton, D. F. 1997. Some techniques for teaching pronunciation. The Internet TESL Journal 3(1). Available from http://iteslj.org/Techniques/Dalton-Pronunciation.html [Accessed on 26 January 2016]en
dc.referencesDłutek, A. 2006. Rola element fonetycznego w nowym egzaminie maturalnym [The role of a phonetic aspect in the new maturity exam]. In W. Sobkowiak and E. Waniek-Klimczak (eds.), Dydaktyka fonetyki języka obcego, 321-331. Płock: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku.en
dc.referencesHarmer, J. 2012. Teacher knowledge: Core concepts in English language teaching. Harlow: Pearson Education Limited.en
dc.referencesHenderson, A., Frost, D., Tergujeff, E., Kautzsch, A., Murphy, D., Kirkova-Naskova, A., Waniek- Klimczak, E., Levey, D., Cunningham, U. and L. Curnick. 2012. The English pronunciation teaching in Europe survey: selected results. Research in Language 10(1), 5-27.en
dc.referencesJenkins, J. 2000. The phonology of English as an international language. Oxford: Oxford University Press.en
dc.referencesPawlak, M. 2003. Nauczanie wymowy na lekcjach obcego w szkole średniej z perspektywy nauczyciela. In W. Sobkowiak and E. Waniek-Klimczak (eds.), Dydaktyka fonetyki języka obcego II. Konferencja w Wąsoszach, 10-12.05.2002, 60-67. Konin: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie.en
dc.referencesPressley, M. 2002. Reading instruction that works. New York, London:The Guildford Press.en
dc.referencesSifakis, N. and A. Sougari. 2005. Pronunciation Issues and EIL Pedagogy in the Periphery: A Survey of Greek State School Teachers’ Beliefs. TESOL Quarterly 39(3), 467-488.en
dc.referencesSobkowiak, W. and L. Piasecka. 2014. Phonolapsology of graded readers in EFL: theory, analysis application. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.en
dc.referencesSzpyra-Kozłowska, J. 2006. Phonetic instructions in English pronunciation teaching materials - how useful are they? In W. Sobkowiak and E. Waniek-Klimczak (eds.), Dydaktyka fonetyki języka obcego w Polsce. Referaty z szóstej konferencji naukowej. Mikorzyn, 8-10 maja 2006, 216-230. Konin: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie.en
dc.referencesSzpyra-Kozłowska, J., Frankiewicz, J. and W. Gonet. 2002. Aspekty fonetyki angielskiej nauczane w polskich szkołach średnich [Aspects of English phonetics taught in Polish secondary schools]. In W. Sobkowiak and E. Waniek-Klimczak (eds.), Dydaktyka fonetyki języka obcego, 9-27. Płock: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku.en
dc.referencesSzymańska-Czaplak, E. 2006. Nauczanie fonetyki na poziomie elementarnym - analiza wybranych podręczników do nauki języka angielskiego [Teaching phonetics at an elementary level - the analysis of selected EFL coursebooks]. In W. Sobkowiak and E. Waniek-Klimczak (eds.), Dydaktyka fonetyki języka obcego w Polsce. Referaty z szóstej konferencji naukowej. Mikorzyn, 8-10 maja 2006, 231-238. Konin: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koninie.en
dc.referencesThomson, R. I. 2013. ESL teachers’ beliefs and practices in pronunciation teaching: Confidently right or confidently wrong? In J. Levis and K. LeVelle (eds.), Proceedings of the 4th Pronunciation in Second Language Learning and Teaching Conference. Aug. 2012, 224-233. Ames, IA: Iowa State University.en
dc.referencesWahid, R and S. Sulong. 2013. The gap between research and practice in the teaching of English pronunciation: insights from teachers’ beliefs and practices. World Applied Sciences Journal 21, 133-142.en
dc.referencesWrembel, M. 2002. Miejsce fonetyki języka angielskiego w szkole - implikacje dla kształcenia nauczycieli [The place of English phonetics in schools]. In W. Sobkowiak and E. Waniek- Klimczak (eds.), Dydaktyka fonetyki języka obcego, 29-40. Płock: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Płocku.en
dc.contributor.authorEmailmszyszka@uni.opole.plen
dc.identifier.doi10.1515/rela-2016-0007en


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.