Search
Now showing items 1-4 of 4
Socjolekt polskich graczy wideo
(2018)
Dysertacja łączy w sobie zakresy badawcze dwóch interdyscyplinarnych dziedzin: socjolingwistyki i językoznawstwa korpusowego.
Zbudowana jest ona z trzech głównych części: teoretycznej, metodologicznej oraz analitycznej. ...
Sprawczość w grach wideo jako kategoria estetyczna
(2020)
Celem rozprawy jest wskazanie i scharakteryzowanie związku pomiędzy często wykorzystywaną przez groznawców koncepcją sprawczości a estetyką medium gier wideo. Autor podejmuje w swojej rozprawie zadanie przeanalizowania ...
Narodziny Medium. Gry wideo w polskiej prasie hobbystycznej końca XX wieku
(2020)
Tematem pracy jest analiza przemian kulturowych sprawiających, że gry wideo zyskały w Polsce status osobnego medium przynależącego do kultury popularnej. Przedmiotem rozprawy jest także analiza kształtowania tożsamości ...
Gracz jako model uczestnika współczesnej kultury
(2017)
Tematem rozprawy są gracze rozumiani jako specyficzny typ uczestników kultury. Opisuje ona wzrost znaczenia gier we współczesnej kulturze, ich wpływ na inne fenomeny i kompetencje służące uczestnictwu kulturowemu. Wywód ...