Show simple item record

dc.contributor.authorKobierecki, Michał Marcin
dc.date.accessioned2016-11-17T11:35:26Z
dc.date.available2016-11-17T11:35:26Z
dc.date.issued2015-12-01
dc.identifier.issn1731-8440
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/20045
dc.description.abstractThe aim of the article is to investigate the issue of territorial marketing activities that Polish local administrative units undertake with the use of professional sport. There are two main dimensions of such activities: organizing sports events and supporting professional sport. Their aim is to enhance the visibility and global presence of such units and therefore to promote them. According to the main hypothesis of the research, Polish local administrative units very commonly employ sport for the sake of promotion.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherGdańska Wyższa Szkoła Humanistycznapl_PL
dc.relation.ispartofseriesStudia Gdańskie. Wizje i rzeczywistość;12
dc.subjectterritorial marketingpl_PL
dc.subjectsportpl_PL
dc.subjectlocal administrationpl_PL
dc.subjectorganizing sports eventspl_PL
dc.titleThe role of professional sport in territorial marketing. The case of Polish local administrative unitspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number69-85pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodzpl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnoteDr Michał Kobierecki is an assiciate professor at the Faculty of International and Political Studies, University of Lodz. His research interests include sport politics, sport diplomacy, political communication.pl_PL
dc.referencesChrzan E., Charakterystyka marketingu terytorialnego, [in:] Kreowanie wizerunku miejsca w koncepcji marketingu terytorialnego, red. K. Łozorko, A. Niedzielska, Częstochowa 2011.pl_PL
dc.referencesDuczkowska-Piasecka M., Marketing terytorialny. Jak podejść do rozwoju z korzyścią dla wszystkich, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesEfner K., Wybrane narzędzia marketingu terytorialnego – doświadczenia Zamościa, [in:] Miasta. Społeczne aspekty funkcjonowania, red. K. Kuć- Czajkowska, M. Sidor, Lublin 2014.pl_PL
dc.referencesFlorek M., Insch A., Dopasowanie wizerunków wydarzeń i destynacji na przykładzie Mistrzostw Świata w piłce nożnej 2006 w Niemczech, [in:] Marketing terytorialny. Studia przypadków, red. M. Florek, K. Janiszewska, Poznań 2008.pl_PL
dc.referencesFrankowski Z., Marketing w zarządzaniu gminą, [in:] Działalność marketingowa gmin. Zarys ujęć marketingu terytorialnego, red. Z. Frankowski, Ciechanów 2000.pl_PL
dc.referencesHall C. M., Sport Tourism and Urban Regeneration, [in:] Sport Tourism. Interrelationship, Impacts and Issues, ed. B. W. Ritchie, D. Adair, Clevedon 2004.pl_PL
dc.referencesHarrison-Hill T., Chalip L., Concepts and Paradigms, [in:] ed. H. Gibson, Sport Tourism, Concepts and Theories, 2006.pl_PL
dc.referencesJarczewski W., Pozyskiwanie inwestorów do gmin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesLagae W., Sports Sponsorship and Marketing Communications. A European Perspective, Edinburgh 2003.pl_PL
dc.referencesŁozorko K., Pozycjonowanie jednostki terytorialnej, jej tożsamość, wizerunek, marka, [in:] Kreowanie wizerunku miejsca w koncepcji marketingu terytorialnego, red. K. Łozorko, A. Niedzielska, Częstochowa 2011.pl_PL
dc.referencesOldenboom E., Costs and benefits of major sports events, Amsterdam 2006.pl_PL
dc.referencesParent M. M., Mega Sporting Events and Sports Development, [in:] Management of Sports Development, ed. V. Girginov, Oxford 2008.pl_PL
dc.referencesPreuss H., The Economics of Staging the Olympics. A Comparison of the Games 1972–2008, Cheltenham 2004.pl_PL
dc.referencesProszowska-Sala A., Florek M., Promocja miast. Nowa perspektywa, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesSchimmel K. S., Political Economy. Sport and Urban Development, [in:] Sociology of Sport and Social Theory, ed. E. Smith, Champaign 2010.pl_PL
dc.referencesSmith A., Sporting a new image? Sport-based regeneration strategies as a means of enhancing the image of a city tourist destination, [in:] Sport in the City. The Role of Sport in Economic and Social Regeneration, ed. C. Gratton, I. P. Henry, London 2001.pl_PL
dc.referencesSmura M., Rola sportu w promocji miast, „Refleksje”, edycja specjalna, wiosna 2012.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie, DzU 2010.pl_PL
dc.references5 razy nie dla igrzysk w Krakowie!, http://www.krytykapolityczna.pl/artykuly/ kraj/20131107/5-razy-nie-dla-igrzysk-w-krakowie (4.08.2014).pl_PL
dc.referencesCentra pobytowe na Euro 2012 już oficjalnie. Kto gdzie i jak zamieszka, http://poznan.gazeta.pl/poznan/56,36001,10586925,Centra_pobytowe_na_ Euro_2012_juz_oficjalnie__KTO_GDZIE.html (31.07.2014).pl_PL
dc.referencesCiekawy raport o Euro 2012. Ile pieniędzy wydali kibice?, http://sport.interia.pl/ pilka-nozna/news-ciekawy-raport-o-euro-2012-ile-pieniedzy-wydali-kibice, nId,765819 (12.08.2014).pl_PL
dc.referencesErgo Arena gospodarzem lekkoatletycznych HMŚ 2014, http://www.polskiera dio.pl/43/279/Artykul/1063280,Ergo-Arena-gospodarzemlekkoatletycznych- HMS-2014 (12.08.2014).pl_PL
dc.referencesGębicz B., PLEBISCYT. Impreza roku – MŚ w siatkówce plażowej w Starych Jabłonkach, http://www.przegladsportowy.pl/mistrzowie-sportu,plebiscytps- impreza-roku-ms-w-siatkowce-plazowej-w-starych-jablonkach,artykul, 300399,1,845.html (4.08.2014).pl_PL
dc.referenceshttp://worldtour.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=127&Ite mid=221 (4.08.2014).pl_PL
dc.referenceshttp://www.kreatywna.lodz.pl/page/14,glowne-zalozenia.html (14.01.2015).pl_PL
dc.referenceshttp://www.msport.gov.pl/centra-pobytowe (31.07.2014).pl_PL
dc.referencesKlimas P., Blaski i cienie Atlas Areny, http://www.halolodz.pl/wiadomosci/wiad omo%C5%9Bci/artykul,430,blaski-i-cienie-atlas-areny.html (12.08.2014).pl_PL
dc.referencesKuraś B., Koszty igrzysk 2022. Ile i na co trzeba przeznaczyć, http://krakow.gaze ta.pl/krakow/1,44425,15050089,Koszty_igrzysk_2022__Ile_i_na_co_trzeba_ przeznaczyc.html#ixzz39W9Y4Eic (5.08.2014).pl_PL
dc.referencesKursa M., Piłat B., Odrzucone krakowskie igrzyska. Zawinili politycy?, http://kra kow.gazeta.pl/krakow/1,44425,16060141,Odrzucone_krakowskie_igrzyska_ _Zawinili_politycy_.html (4.08.2014).pl_PL
dc.referencesMikulska M., Bieńkowska: Koszt igrzysk spadnie na samorządy, http://www.rp. pl/artykul/1097837.html (5.08.2014).pl_PL
dc.referencesO promocji MŚ w siatkówce mężczyzn, http://www.uml.lodz.pl/samorzad/aktual nosci/?news=25929 (31.07.2014).pl_PL
dc.referencesOdpowiedź ministra sportu i turystyki na interpelację nr 8340 w sprawie rzeczywistych kosztów i przychodów z organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012 w Polsce, http://www.sejm.gov.pl/Sejm7.nsf/Inter pelacjaTresc. xsp?key=145AA3A1 (12.08.2014).pl_PL
dc.referencesOgórek P., Kraków Arena gotowa. „Melduję wykonanie zadania”, http://wiado mosci.onet.pl/krakow/krakow-arena-gotowa-melduje-wykonanie-zadania /96l6p (12.08.2014).pl_PL
dc.referencesPawlak M., Łódź – wielki przegrany Euro 2012, http://www.wiadomosci24.pl/ar tykul/lodz_wielki_przegrany_euro_2012_25405.html (31.07.2014).pl_PL
dc.referencesPodsumowanie kosztów i oszacowanie korzyści z organizacji turnieju UEFA EURO 2012. Warszawa, Poznań, Gdańsk, Kraków, Deloitte Polska 2012, http://www.deloitte.com/assets/Dcom-Poland/Local%20Assets/Documents/ Raporty,%20badania,%20rankingi/pl_Korzysci_administracyjno_organi za cyj ne_Euro2012v2.pdf (6.08.2014).pl_PL
dc.referencesPolskie miasta walczą o Euro 2012, http://stadiony.net/aktualnosci/2006/04/pol skie_miasta_walcza_o_euro_2012_2 (31.07.2014).pl_PL
dc.referencesPożycka P., Sektor kreatywny Łodzi, http://kreatywna.lodz.pl/data/dataPublica tor/sektor_kreatywny_w_lodzi_-_patrycja_pozy.pdf, 14.01.2015,pl_PL
dc.referencesStare Jabłonki już przygotowane na turniej siatkówki plażowej, http://www.kur ierolsztynski.pl/54762,2014,07,15,stare-jablonki-juz-przygotowane-na-tur niej-siatkowki-plazowej (4.08.2014).pl_PL
dc.referencesStępowski R., Ostra walka miast o status centrum pobytowo-sportowego na Euro 2012, http://biznes.onet.pl/ostra-walka-miast-o-status-centrum-pobytowosporto, 18490,3317370,news-detal (31.07.2014).pl_PL
dc.referencesWilkowicz P., Jak rosły Stare Jabłonki, http://www.rp.pl/artykul/1024636.html? print=tak&p=0 (4.08.2014).pl_PL
dc.referenceswww.fivbheroes.com (6.08.2014).pl_PL
dc.referencesWysocki M., Rośnie „młodsza siostra” Łuczniczki. Latem będzie gotowa, http://www.tvp.pl/bydgoszcz/aktualnosci/sport/rosnie-mlodsza-siostraluczniczki- latem-bedzie-gotowa/14015714 (12.08.2014).pl_PL
dc.contributor.authorEmailmkobierecki@uni.lodz.plpl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record