Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorIdzik, Marcin
dc.date.accessioned2016-12-29T13:03:08Z
dc.date.available2016-12-29T13:03:08Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationM. Idzik, Consumer centrity w usługach bankowych, [w:] I. D. Czechowska (red.), Etyka w relacjach instytucji finansowych z gospodarstwami domowymi, ser. Ekonomia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. 87-113.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-212-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/20259
dc.descriptionEtyczny kontekst działania nabiera coraz większego znaczenia w teorii i praktyce finansów. W publikacji podjęto więc próbę przedstawienia niezwykle ważnych aspektów etycznego wymiaru funkcjonowania różnych podmiotów życia gospodarczego, będących w relacjach z gospodarstwami domowymi. Impulsem do przygotowania książki była też analiza literatury przedmiotu, w której wykazano, że o ile powstaje coraz więcej pojedynczych artykułów na temat etyki w finansach, o tyle stosunkowo nieliczne publikacje są w całości poświęcone tej problematyce. W rozdziałach niniejszej monografii, opisujących przestrzeń etyczną powiązaną z procesami finansowymi, przyjęto perspektywę poznawczą, wyprowadzoną z teorii etyki biznesu, relacji świadczeniodawca usługi finansowej–świadczeniobiorca (osoba indywidualna). Książka jest adresowana do szerokiego grona Czytelników, m.in. do studentów uczelni ekonomicznych, praktyków, osób pragnących poszerzyć swoją wiedzę na temat etyki procesów finansowych, a także do członków gospodarstw domowych, którzy mając świadomość etycznych problemów w relacjach z instytucjami, będą mogli lepiej zarządzać finansami osobistymi.pl_PL
dc.description.abstractCelem niniejszego rozdziału jest ocena modelu client centrity jako sposobu osiągania kompromisu pomiędzy celami sprzedażowymi banków a przestrzeganiem etycznych standardów świadczenia usług bankowych. Oceniono, w jakim stopniu misselling jest efektem celowych działań banków, a w jakim stopniu wynika z niedostosowania modelu sprzedaży bezpośredniej usług bankowych i braku znajomości faktycznych potrzeb klientów. Przedstawiono rekomendacje, w jakich kierunkach warto modyfikować standardy oferowania usług bankowych celem poprawy relacji klientów z bankami oraz jakie działania należy podjąć wobec konsumentów celem ograniczania asymetrii informacji w relacji klient–bank. W analizie zastosowano model strukturalny SEM uwarunkowań zaufania transakcyjnego do banku. Misselling w bankowości często wynika z niedostosowania modelu sprzedaży bezpośredniej usług bankowych do rzeczywistych sytuacji w placówkach bankowych i braku znajomości faktycznych potrzeb klientów. Model client centrity ogranicza ryzyko missellingu, ograniczając asymetrię informacji. Rzeczywista orientacja na klienta pozwala osiągnąć równowagę pomiędzy satysfakcją klienta, rzetelnością doradcy bankowego a celami sprzedażowymi banku.pl_PL
dc.description.abstractThe objective of this paper was to assess the client centrity model as a way to achieve a compromise between the sales objectives of the banks and observing ethical standards of providing banking services. The research assessed to what extent the misselling is a result of the deliberate actions of the banks, and to what extent it is a result of not adapting the direct selling model of the banking services and the lack of the actual needs of the customers. The paper presented recommendations as to the directions where the standards of offering the banking services should go in order to improve the customers’ relations with the banks, as well as what measures should be undertaken for the consumers to reduce the asymmetry of information in the customer–bank relations. The analysis employed the structural equation modeling (SEM) of the conditions of the transactional trust in banks. Misselling in banking frequently results from not adapting the direct selling model to the real situations at the bank branches and the lack of familiarity with the actual needs of the customers. The client-centric model reduces the risk of misselling and limits the asymmetry of information. The actual customer-oriented attitude allows one to achieve the balance between the customer satisfaction, reliability of a bank adviser and the bank’s sales objective.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja została wydana w ramach projektu realizowanego z Narodowym Bankiem Polskim: program edukacji ekonomicznejpl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofEtyka w relacjach instytucji finansowych z gospodarstwami domowymi, ser. Ekonomia;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectclient centripl_PL
dc.subjectmissellingpl_PL
dc.subjectsatysfakcjapl_PL
dc.subjectsprzedażpl_PL
dc.subjectusługa bankowapl_PL
dc.subjectclient centricpl_PL
dc.subjectsatisfactionpl_PL
dc.subjectsalespl_PL
dc.subjectsellingpl_PL
dc.subjectbanking servicespl_PL
dc.titleConsumer centrity w usługach bankowychpl_PL
dc.title.alternativeConsumer Centrity in Banking Servicespl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Marcin Idzik, Łódź 2016, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number87-113pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWydział Nauk Ekonomicznych, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawiepl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-375-8
dc.referencesAktualne trendy i rozwiązania w ochronie konsumenta na rynku usług finansowych w Europie i Polsce, Surdek M., Świderska E. – CMS Cameron McKenna, 2014.pl_PL
dc.referencesAudyt Bankowości Detalicznej 2014, TNS Polska, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesAudyt Bankowości Detalicznej 2015, TNS Polska, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesBartow J., Sterwart P., Markowa obsługa klientów, Wolters Kluwer, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesBegg D., Fischer S., Dornbusch R., Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesDaniłowska A., Asymetria informacyjna i jej przezwyciężanie na rynku kredytów rolniczych, „Roczniki Nauk Rolniczych” 2008, Seria G, t. 95, z. 3/4.pl_PL
dc.referencesDeming E., Out of the Crisis, MIT Press, Boston 2000.pl_PL
dc.referencesDyer J. H., Chu W. C., The Role of Trustworthiness in Reducing Transaction Costs and Improving Performance: Empirical Evidence from the United States, Japan and Korea, „Organizational Science” 2003, vol. 14(1).pl_PL
dc.referencesDyrektywa 2005/29/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 maja 2005 r. dotycząca nieuczciwych praktyk handlowych stosowanych przez przedsiębiorstwa wobec konsumentów na rynku wewnętrznym oraz zmieniającej dyrektywę Rady 84/450/EWG, dyrektywy 97/7/WE, 98/27/WE, 2002/65/WE Parlamentu Europejskiego i Rady oraz rozporządzenie (WE) nr 2006/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady („Dyrektywa o nieuczciwych praktykach handlowych”).pl_PL
dc.referencesFurubotn E. G., Richter R., Institutions and Economic Theory, Ann Arbor, The University of Michigan Press, Michigan 2003.pl_PL
dc.referencesGasparski W., Przyczynek do Zasad Dobrej Praktyki Bankowej, www.cbi.win.pl.pl_PL
dc.referencesGawinecki M., Rozwój na poziomie rynków lokalnych. Jak podnosić potencjał i efektywność sieci oddziałów w warunkach rozwoju bankowości elektronicznej, [w:] red. Z. Jagiełło (red.) Wyzwania bankowości detalicznej, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową – Gdańska Akademia Bankowa, Gdańsk 2015.pl_PL
dc.referencesGeorgen M., Renneboog L., Investment Policy, Internal Financing and Ownership Concentration in the UK, „Center for Economic Research” 2000, no. 116.pl_PL
dc.referencesHolt D. B., Why Do Brands Cause Trouble? A Dialectical Theory of Consumer Culture and Branding, „Journal of Consumer Research”, 29.06.2002.pl_PL
dc.referencesHoy T., Nayyar A., What Drives Consumer Trust & How Do You Enhance Trust with Current Internet and Mobile Customers?, Promise Corporation Limited, London 2014.pl_PL
dc.referencesIdzik M., W prognozach coraz mniej optymizmu, „Monitor Bankowy” 2015, nr 12, Związek Banków Polskich.pl_PL
dc.referencesIdzik M., Opinie dotyczące kredytów denominowanych i indeksowanych w walutach obcych, Materiały konferencyjne, Forum Finansowania Nieruchomości Amron, Ożarów Mazowiecki 2014.pl_PL
dc.referencesIdzik M., Gutkowska A., Czy klientów stać na dobry produkt?, Materiały konferencyjne, TNS Polska 2014.pl_PL
dc.referencesImse T. P., Professionalization of Business Management, Vantage Press, New York, 1962, [w:] A. Drapińska, Marketing usług profesjonalnych, „Marketing i Rynek” 1999, nr 1.pl_PL
dc.referencesJasser A., Wykład inauguracyjny Prezesa UOKiK Adama Jassera na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa, 3 października 2014.pl_PL
dc.referencesJasser A., Uczciwość kupiecka filarem wolnego rynku, Maszynopis wystąpienia, KUL 13.01.2015, Lublin.pl_PL
dc.referencesKaraszewski R., Zarządzanie jakością. Koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu, Dom Organizatora, Toruń 2005.pl_PL
dc.referencesKonsumenci na rynku usług finansowych, UOKiK, 2014.pl_PL
dc.referencesKowalski. M., Koniec rynku nieprzejrzystych kieszeni, [w:] Serwis „W gospodarce”, 28 stycznia 2013.pl_PL
dc.referencesKroc. J., Strategie dystrybucji w bankowości detalicznej według koncepcji Accenture, [w:] Z. Jagiełło (red.), Wyzwania bankowości detalicznej, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową – Gdańska Akademia Bankowa 2015.pl_PL
dc.referencesKról M., Miękkie oszustwa. Proceder narasta lawinowo, „Dziennik Gazeta Prawna”, 21.10.2014.pl_PL
dc.referencesKyzirdis P., Sales Management: Re-engineering the Sales Force for Relationship Marketing, Symposium, European Society for Opinion and Marketing Research, Amsterdam 1996.pl_PL
dc.referencesLovelock C., Services Marketing, [w:] P. Mudie, A. Cottam, Usługi Zarządzanie i marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesMachała P., Zagrożenia dla jakości usług bankowych, TNS Polska, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesMachała P., I żyli długo i szczęśliwie...? Burzliwe losy konsumentów w świecie finansów, Maszynopis wystąpienia na XV Konferencja Finansowej TNS Polska, 21.05.2015.pl_PL
dc.referencesMachała P., O zaufaniu, TNS Polska, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesMazurek-Łopacińska K., Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1997.pl_PL
dc.referencesMudie P., Cottam A., Usługi. Zarządzanie i marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesOchocki J., Dobrze poinformowany klient to mniejsze ryzyko missellingu, „MF Bank”, CPBiI, Warszawa 2014, nr 11.pl_PL
dc.referencesOrzanowski B., Ekonomiczne problemy jakości, „Ekonomista” 1969, nr 2.pl_PL
dc.referencesOzimek I., Łach P., Ocena poziomu ochrony konsumentów na rynku usług turystycznych, „Studia i Materiały CEPL w Rogowie” 2013, R. 15, z. 37/4.pl_PL
dc.referencesPawlak J., Interes klienta w relacji z dostawcą produktu, „Gazeta Finansowa” 2015, maj.pl_PL
dc.referencesPiotrowicz H., Machała P., Jakość na bank, TNS Polska, Warszawa 2013.pl_PL
dc.referencesPiotrowicz H., Machała P., Jakość na bank, TNS Polska, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesPiotrowicz H., Machała P., Jakość na bank, TNS Polska, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesPolański B., Pietrzak Z., Woźniak B., System finansowy w Polsce, t. I, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesPrzemówienie Davida Curie wygłoszone w Institute of Directors w Londynie w listopadzie 2013 r. https://www.gov.uk/government/speeches/the-new-competition-and-markets-authority-how-willit- promotecompetition.pl_PL
dc.referencesRekomendacja U dotycząca dobrych praktyk w zakresie bancassurance, KNF, Warszawa, czerwiec 2014.pl_PL
dc.referencesRogoziński K., Nowy marketing usług, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2000.pl_PL
dc.referencesTwaróg E., Klient z haczykiem, „Puls Biznesu”, 10.05.2014, dodatek specjalny: Wzorowy Bank.pl_PL
dc.referencesWilliamson O. E., The Mechanisms of Governance, Oxford University Press, New York 1996.pl_PL
dc.referencesWilliamson O.E., The Economic Institution of Capitalism, Free Press, New York 1985.pl_PL
dc.referencesWojnowska S., Miss… co?!?, „Gazeta Ubezpieczeniowa” 2015, nr 5.pl_PL
dc.referenceshttp://konferencje.alebank.pl/wp-content/uploads/2015/09/prezentacja.lech_.kurkinski.pdf.pl_PL
dc.referenceshttps://www.polskieradio.pl/42/276/Artykul/1520040,Czy-polski-system-bankowy-trzeba-zmienic.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska