Show simple item record

dc.contributor.authorMikosz, Joanna
dc.date.accessioned2017-04-27T12:11:12Z
dc.date.available2017-04-27T12:11:12Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1505-9057
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/21389
dc.description.abstractIn the text entitled “Press advertising – varieties and sub-varieties. Methods of promoting the press”, the author discusses press advertising, which is a fast developing mass-media phenomenon. Modernity has granted press advertising a high quality of print and paper, as well as Infinite possibilities of combining various promotional forms with the press. The author argues that press advertising is one of the best ways in which a company can communicate with the market. Its advantage is, above all, a high frequency of distributing the contents and the possibility of conveying accurate advertising information in vast quantities.en_GB
dc.description.sponsorshipZadanie „Stworzenie anglojęzycznych wersji wydawanych publikacji” finansowane w ramach umowy nr 948/P-DUN/2016 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.en_GB
dc.language.isoenen_GB
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen_GB
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica;5
dc.subjectpress advertisingen_GB
dc.subjectpromotion of the pressen_GB
dc.titlePress Advertising – Varieties and Sub-Varieties. Methods of Promoting the Pressen_GB
dc.typeArticleen_GB
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016en_GB
dc.page.number[185]-197
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodz, Faculty of Philology, Department of Journalism and Communication
dc.identifier.eissn2353-1908
dc.referencesBajka Z., „Reklama w mediach”, in: „Dziennikarstwo i świat mediów”, ed. Z Bauer, E. Chudziński, Universitas, Cracow 2000, p. 374–388.en_GB
dc.referencesDomagała-Pereira K., „Dziennik na miarę”, Press 2009, No. 11, p. 8.en_GB
dc.referencesDomagała-Pereira K., „Pisma z wypożyczalni”, Press 2007, No. 9, p. 50.en_GB
dc.referencesGrym M., „Medyczny impet”, Press 2008, No. 4p. 56.en_GB
dc.referencesJupowicz-Ginalska A., „Marketing medialny”, Difin, Warsaw 2010.en_GB
dc.referencesKalinowska D., „Zmiana barw”, Press 2007, No. 12, p. 9.en_GB
dc.referencesKopacz G., „Powrót do korzeni”, Press 2008, No. 8, p. 65.en_GB
dc.referencesNiczyperowicz A., „Dziennikarstwo od kuchni”, TS, Poznan 2001.en_GB
dc.referencesPukiel A., „Siła oprawy”, Press 2008, No. 8.en_GB
dc.referencesRumowska K., „Czytacz czytelnikiem”, Press 2009, No. 11, p. 39.en_GB
dc.referencesRussell J.T., Lane W.R., „Reklama według Ottona Kleppnera”, Felberg SJA, Cracow 1996.en_GB
dc.referencesWieczerzak A., „Gazeta z promocją”, Press 2008, No. 8, p. 60.en_GB
dc.referencesWoś R., „Prasa gatunek zagrożony. Trzy scenariusze mediów papierowych”, Dziennik Gazeta Prawna 2009, No. 208, p. 10.en_GB
dc.referencesWysocka S., „Włoski renesans”, Press 2007, No. 10, p. 52.en_GB
dc.referencesZachurski T., „W skórze dinozaura”, Dzienniki 2009, a supplement to Press 2009, No. 17, p. 33.en_GB
dc.referenceshttp://www. ruch.com.pl/ [access: 21.11.2010].en_GB
dc.referenceshttp://www.ithink.pl/artykuly/biznes/re-kla-ma-i-marketing/reklama-prasowa-w-usa/ [access: 21.11.2010].en_GB
dc.contributor.authorEmailmikoszj@wp.pl
dc.identifier.doi10.18778/1505-9057.35.15
dc.relation.volume35en_GB


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record