Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPopczyk, Wojciech
dc.contributor.editorGlinkowska, Beata
dc.date.accessioned2017-09-20T10:34:19Z
dc.date.available2017-09-20T10:34:19Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationPopczyk W., Znaczenie internacjonalizacji przedsiębiorstw dla polskiej gospodarki aspirującej do miana opartej na wiedzy, [w:] Glinkowska B., Internacjonalizacja przedsiębiorstw. Uwarunkowania – procesy – wyniki badań, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016, s. [47]-61, doi: 10.18778/8088-492-2.05pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-492-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/22677
dc.descriptionCelem publikacji jest ukazanie dorobku naukowego, głównie polskich i ukraińskich uczonych, w zakresie uwarunkowań procesów i rezultatów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz jej wpływu na funkcjonowanie biznesu w dobie globalizacji. Opracowanie stanowi istotny wkład w zakresie teorii i praktyki w proces restrukturyzacji przedsiębiorstw w kierunku ich internacjonalizacji. Może posłużyć jako inspiracja do stworzenia strategii opartej na poszukiwaniach (prospector strategy), co będzie sprzyjać zwiększonej innowacyjności w budowaniu strategii i organizacji firm przechodzących transformację. Może też być przesłanką do zacieśniania współpracy biznesów z różnych krajów i do wspólnych badań w tym względzie. Książka powstała jako rezultat międzynarodowej konferencji naukowej (teoretyczno-metodyczno-praktycznej), zorganizowanej 21-22 listopada 2016 r. pt. „Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – uwarunkowania, modele, wyniki badań”. Zamieszczone studia przypadków i analizy jakościowe mogą ułatwić przedsiębiorstwom dostosowanie się do warunków działania na nowych rynkach. Będą też pomocne menedżerom oraz przedsiębiorcom w zrozumieniu konieczności i metod dostosowania się do globalnej konkurencji, która generuje nowe akcenty w zarządzaniu.pl_PL
dc.description.abstractTrwały sukces ekonomiczny i społeczny w skali makroekonomicznej każdej gospodarki aspirującej do miana opartej na wiedzy i otwartej na otoczenie coraz bardziej zglobalizowane, uzależniony jest od jej przewag komparatywnych cywilizacyjnych bardziej niż od przewag komparatywnych naturalnych. Dzięki członkostwu w UE Polska zyskała dostęp do przewag komparatywnych cywilizacyjnych tego regionu w postaci dużego, atrakcyjnego, zorientowanego na produkty o dużej wartości dodanej i tym samym wymagającego rynku, źródeł finansowania inwestycji w infrastrukturę naukowo-badawczą, podnoszenia konkurencyjności polskich przedsiębiorstw, innowacji. Autor stara się wykazać, że ekspansja międzynarodowa czynna polskich przedsiębiorstw, na rynki państw wysoko rozwiniętych, sprzyja zwiększaniu ich nakładów na B&R. W tym celu prezentuje wyniki badań aktywności międzynarodowej polskich przedsiębiorstw uznawanych za innowacyjne i zorientowane na wzrost.pl_PL
dc.description.abstractSustained economic and social success at the macroeconomic level of each economy aspiring to the name of knowledge-based one and open to the environment globalized depends on its civilizing comparative advantages more than on its natural comparative advantages. Owing to the UE membership Poland has gained the access to the comparative advantages of this region in the form of big, attractive, oriented to high value added products market, demanding at the same time, as well as in the form of financial sources for investments in research and development infrastructure or in increasing the competitiveness of Polish companies. The author tries to prove that the active international expansion of Polish enterprises to the markets of developed countries supports the increase of their R&D expenditures. For this purpose the author presents the results of research on international activities of Polish companies recognized as innovative and oriented to growth.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja jest rezultatem ministerialnego projektu: międzynarodowej konferencji naukowej (teoretyczno-metodyczno-praktycznej) pt. Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – uwarunkowania, modele, wyniki badań – finansowana w ramach umowy 641/P-DUN/2016 ze środków Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, przeznaczonych na działalność upowszechniającą naukę.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofGlinkowska B., Internacjonalizacja przedsiębiorstw. Uwarunkowania – procesy – wyniki badań, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2016;
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectgospodarka oparta na wiedzypl_PL
dc.subjectinternacjonalizacja czynna przedsiębiorstwapl_PL
dc.subjectinnowacjepl_PL
dc.subjectborn globalpl_PL
dc.subjectknowledge-based economypl_PL
dc.subjectactive business internationalizationpl_PL
dc.subjectinnovationspl_PL
dc.titleZnaczenie internacjonalizacji przedsiębiorstw dla polskiej gospodarki aspirującej do miana opartej na wiedzypl_PL
dc.title.alternativeThe importance of business internationalization for the Polish economy which aspires to the status of knowledge based economypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2016; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2016pl_PL
dc.page.number[47]-61pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Finansów i Strategii Przedsiębiorstwapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-493-9
dc.referencesBrzóska J. (2014), Inteligentne specjalizacje regionu jako szansa wzrostu innowacyjności przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesForay D., David P.A., Bronwyn H., Smart specialization, from academic idea to political instrument, the surprising career of a concept and the difficulties involved in its implementation, http://infoscience.epfl.ch/record/170252/files/MTEI-WP-2011-001- Foray_David_Hall.pdf, [dostęp: 10.10.2016].pl_PL
dc.referencesOviatt B.M., McDougall P.P. (1994), Toward a theory of international ventures, „Journal of International Business Studies”, vol. 25.pl_PL
dc.referencesPierścionek Z. (2001), Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPopczyk W. (2013), Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym. Analiza porównawcza ekspansji międzynarodowej firm rodzinnych i nierodzinnych z rynku New- Connect, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesPorter M.E. (1998), The Competitive Advantage of Nations, The Free Press, New York.pl_PL
dc.referencesRasmussen E.S., Madsen T.K. (2002), The Born Global Concept, EIBA Conference.pl_PL
dc.referencesWinnicka-Popczyk A. (2016), Finansowanie innowacji w polskich firmach rodzinnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referenceshttp://diamenty.forbes.pl/diamenty-forbesa-2016-jak-powstawaly-,artykuly,202172,1,1.html, [dostęp: 10.10.2016].pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-492-2.05


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska