Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSzewczyk, Monika
dc.date.accessioned2017-10-09T13:36:03Z
dc.date.available2017-10-09T13:36:03Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2391-6478
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/22889
dc.description.abstractThe current state of development of technology allows communication through more and more new channels. The internet and mobile phones have become the main way to communicate. Banks and other financial institutions use these new forms of communication to maintain a constant relation with their clients. Most of these new forms not only support the activity of banks, but also facilitate use of the bank’s products and services by the client. One of the most popular forms of communication with clients is by phone. At the same time, the developments in the concept of corporate social responsibility are observed and determine ethical rules for business. The rules examined in this paper relate to consumer issues, and the paper discusses some ethical aspects, such as relations with clients, fair and transparent marketing policy, market education, reliable information about the products and services and their impact on the health and safety of the customers. The aim of this study is to examine whether phone banking is perceived by clients as an ethical method of communication. The paper analyzes the ethical aspects of phone banking and also presents empirical findings on the basis of research conducted among the clients.en_GB
dc.description.abstractW obecnych czasach rozwój technologii umożliwia komunikację za pośrednictwem nowych kanałów. Internet oraz telefony komórkowe stały się głównym sposobem komunikacji. Banki i inne instytucje finansowe wykorzystują nowe formy komunikacji w celu utrzymania stałej relacji z klientami. Większość z tych form wspiera nie tylko działalność banków, ale także ułatwia klientom korzystanie z produktów i usług. Jedną z najbardziej popularnych form komunikacji z klientami stały się rozmowy telefoniczne. Jednocześnie obserwuje się rozwój koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, która wyznacza etyczne zasady w biznesie. Niniejsza praca odnosi się do zagadnień konsumenckich. Omawia się etyczne aspekty, takie jak relacje z klientami, uczciwa i przejrzysta polityki marketingowa, edukacja rynku, rzetelna informacja na temat produktów i usług oraz ich wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo klientów. Głównym celem pracy jest analiza czy bankowość telefoniczna jest postrzegana, jako etyczny sposób komunikacji z klientami. Artykuł analizuje etyczne aspekty bankowości telefonicznej, a także prezentuje wyniki empiryczne na podstawie badań przeprowadzonych wśród klientów.pl_PL
dc.language.isoenen_GB
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegoen_GB
dc.relation.ispartofseriesFinanse i Prawo Finansowe;14
dc.subjectphone bankingen_GB
dc.subjectfinancial servicesen_GB
dc.subjectbusiness ethicsen_GB
dc.subjectcorporate social responsibilityen_GB
dc.subjectbankowość telefonicznapl_PL
dc.subjectusługi finansowepl_PL
dc.subjectetyka biznesupl_PL
dc.subjectspołeczna odpowiedzialność biznesupl_PL
dc.titleEthical aspects of communication with clients in phone bankingen_GB
dc.title.alternativeEtyczne aspekty komunikacji z klientem w bankowości telefonicznejpl_PL
dc.typeArticleen_GB
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017en_GB
dc.page.number[67]-78
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of ŁódźFaculty of Economics and Sociology
dc.identifier.eissn2353-5601
dc.referencesBrown I., Cajee Z., Davies D., Stroebel S., 2003, Cell phone banking: predictors of adoption in South Africa—an exploratory study, International Journal of Information Management 23.pl_PL
dc.referencesCalisir F., Gumussoy C. A., 2008, Internet banking versus other banking channels: Young consumers’ view, International Journal of Information Management 28.pl_PL
dc.referencesDąbrowski T. J., 2016, Kształtowanie reputacji banku komercyjnego. Podejście symboliczne i substancjalne, Oficyna Wydawnicza Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDziuba J., 2015, Finance and accounting for sustainable development: responsibility, ethic, financial stability, Publishing House of Wroclaw University of Economics, Wrocław.pl_PL
dc.referencesInternational Organization for Standardization, 2014, Guidance on social responsibility, Discovering ISO 26000, Switzerland.pl_PL
dc.referencesKNF, 2010, Usługi bankowości elektronicznej dla klientów detalicznych. Charakterystyka i zagrożenia, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKomisja Europejska, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw w UE, http://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=331langId=pl, [accessed: 10.02.2017].pl_PL
dc.referencesKorenik D., 2009, Odpowiedzialność banku komercyjnego. Próba syntezy, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŁukasiewicz-Kamińska A., 2011, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa finansowego, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMilic-Czerniak R., 2012, Etyka w działalności banków, miesięcznik finansowy BANK, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPluskota P., 2003, Współczesne kanały dystrybucji produktów bankowych, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin.pl_PL
dc.referencesPolasik M., 2008, Bankowość elektroniczna, Istota-Stan-Perspektywy, CeDeWu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTalukder M., Quazi A., Sathye M., 2014, Mobile Phone Banking Usage Behaviour: An Australian Perspective, Australasian Accounting, Business and Finance Journal, vol. 8, iss. 4.pl_PL
dc.referencesZalewska-Bochenko A., 2013, Bankowość telefoniczna i jej wpływ na rozwój bankowości elektronicznej [w:] Studia Ekonomiczne, nr 173 Innowacje w bankowości i finansach. T. 1, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach.pl_PL
dc.contributor.authorEmailszewczyk.monikaa@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/2391-6478.2.14.06
dc.relation.volume2en_GB
dc.subject.jelG20
dc.subject.jelM14


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord