Show simple item record

dc.contributor.authorTrzeciak, Kamila
dc.date.accessioned2017-10-09T13:36:05Z
dc.date.available2017-10-09T13:36:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2391-6478
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/22891
dc.description.abstractCommercial banks which are focused on increase of profits, frequently use dishonest market practices. Sales plan realizaton frequently causes force on customers sign the contracts, which are not good for customer`s interests. Losses which they incure have impact for that customers stop thinking that the banks are institution of public trust. Banks seek to increase sales not only cost customers, but also their workers. Sales plans are demoting for workers and have negative impact for work efficiency. The article emphasize the problem of realization sales plans in banks which force deceptive and unethical behaviors. However customers have many tools fight with banks and they are not alone. Deceived customers by banks have a lot of possibility claim their rights.en_GB
dc.description.abstractBanki komercyjne nastawione na osiąganie zysków często stosują nieuczciwe praktyki rynkowe. Realizacja przez nie tzw. planów sprzedażowych powoduje często wymuszanie na klientach podpisania umów, które nie odpowiadają ich interesom. Straty, które w związku z tym ponoszą mają wpływ na to, że klienci przestają postrzegać banki jako instytucje zaufania publicznego. Banki dążą do wzrostu sprzedaży nie tylko kosztem klientów, ale także własnych pracowników. Plany sprzedaży demotywują pracowników i mają negatywny wpływ na wydajność pracy. Artykuł podkreśla problem realizacji w bankach planów sprzedażowych, które wymuszają oszukańcze i nieetyczne zachowania. Wskazuje jednak, że klienci mają wiele narzędzi walki z bankami i nie pozostają w niej osamotnieni. Oszukiwani przez banki klienci mają liczne możliwości dochodzenia swoich praw.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesFinanse i Prawo Finansowe;14
dc.subjectconsumers protectionen_GB
dc.subjectsales planen_GB
dc.subjectmisspellingen_GB
dc.subjectochrona konsumentówpl_PL
dc.subjectplan sprzedażypl_PL
dc.subjectmissellingpl_PL
dc.titleOchrona praw konsumenta w kontekście realizacji tzw. planów sprzedaży w banku komercyjnympl_PL
dc.title.alternativeProtection of consumer rights in the context of realization so-called sales plans in a commercial banken_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[101]-113
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Koło Naukowe Bankowości
dc.identifier.eissn2353-5601
dc.referencesArmstrong M., 2005, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesBechowska-Gebhardt A., Stalewski T., 2004, Mobbing – patologia zarządzania personelem, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCelary I., Polok G. (red.), 2013, Odpowiedzialność w przestrzeni społeczno pastoralnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesCybulski K., 2004, Zarządzanie działem sprzedaży firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesIwanicz-Drozdowska M., 2005, Zarządzanie finansowe bankiem; Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJudek R., Strategia sprzedaży na 2016 r. w 5 prostych krokach, https://bonaverba.com.pl/strategiasprzedazy-2016.pl_PL
dc.referencesKisiel M., Najważniejsze zmiany dla klientów banków w 2016 r., http://www.bankier.pl/wiadomosc/Najwazniejsze-zmiany-dla-klientow-bankow-w-2016-roku-7291523.html.pl_PL
dc.referencesKnitter M., 5 sposobów na walkę z bankiem o swoje prawa, http://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/piec;sposobow;na;walke;z;bankiem;o;swoje;prawa,157,0,687005.html.pl_PL
dc.referencesNowak A., 6 sposobów podnoszenia motywacji pracowników, http://di.com.pl/6-metod-podnoszenia-motywacji-pracownikow-50366.pl_PL
dc.referencesNowakowski J., Famulska T., 2008, Stabilność i bezpieczeństwo systemu bankowego, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPenc J., 2000, Motywowanie w zarządzaniu, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.pl_PL
dc.referencesPlany sprzedażowe jako podstawowa determinanta łamania etyki w sektorze bankowości i finansów, https://zbp.pl/public/repozytorium/dla_bankow/prawo/konkurs/etyka.w.finansach.praca.marcin.stronski.pdf.pl_PL
dc.referencesPróchnicki W., 2014, Budowanie strategii sprzedaży wspierającej wykonanie założonego planu sprzedażowego, „Szef Sprzedaży”, nr 17.pl_PL
dc.referencesPyka I. (red.), 2013, Bankowość komercyjna, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesRekomendacje dla banków, Rekomendacja T dotycząca dobrych praktyk w zakresie zarządzania ryzykiem detalicznych ekspozycji rynkowych, https://www.knf.gov.pl/regulacje/praktyka/rekomendacje_banki/rekomendacje.html.pl_PL
dc.referencesRzemek M., Mobbing i nierówne traktowanie – przybywa spraw sądowych przeciwko pracodawcom, http://www.rp.pl/Kadry/308179985-Mobbing-i--nierowne-traktowanie---przybywa-sprawspraw-sadowych-przeciwko-pracodawcom.html#ap-2.pl_PL
dc.referencesSchultz D. P., Schultz S. E., 2002, Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, Wydawnictwo PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSprawozdania z działalności Bankowego Arbitrażu Konsumenckiego za lata 2012–2015, Warszawa 2013–2016, https://zbp.pl/dla-konsumentow/arbiter-bankowy/sprawozdania.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim, Dz.U. 2016, poz. 1528.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 21 lipca 2006 r. o nadzorze finansowym, Dz.U. 2016, poz. 174, 615, 888, 996, 1823.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o zmianie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz niektórych innych ustaw, Dz.U. 2015, poz. 1634.pl_PL
dc.referencesWojnowska S., Gniadek K, Miss…co?!?, „Gazeta Ubezpieczeniowa”, http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_contentview=articleid=56955:miss-cocatid=122Itemid=153.pl_PL
dc.references[www 1] http://www.investorwords.com/18753/misselling.html#ixzz4FbZqYNdo,pl_PL
dc.references[www 2] www.zbp.pl/public/repozytorium/dla_konsumentow/arbiter_bankowy/sprawozdania/sprawozdanie_z_dzialalnosci_Bankowego_Arbitrau_Konsumenckiego_w_2015_roku.pdf.pl_PL
dc.contributor.authorEmailkamilatrzeciak@onet.eu
dc.identifier.doi10.18778/2391-6478.2.14.08
dc.relation.volume2pl_PL
dc.subject.jelG21
dc.subject.jelG22


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record