Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKorzeniowska, Anna Magdalena
dc.date.accessioned2017-11-02T14:22:50Z
dc.date.available2017-11-02T14:22:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2391-6478
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23163
dc.description.abstractThe aim of this article is to assess the students’ knowledge on financial products, they use or they are going to use, taking into account this knowledge sources. The analysis was based on the research carried out on the sample group of students of selected seven universities in Lublin. The method used were simple statistical measures as collected data disabled usage of the regression model.en_GB
dc.description.abstractCelem niniejszego artykuły jest ocena wiedzy posiadanej przez studentów w zakresie produktów finansowych, z których korzystają lub planują korzystać uwzględniając źródła pochodzenia tej wiedzy. Analizę przeprowadzono w oparciu o badania na grupie studentów siedmiu uczelni Lublina (pięciu publicznych i dwóch prywatnych) zrealizowane w formie ankiety. W tym celu wykorzystano podstawowe wskaźniki statystyczne takie jak: częstość, średnia, odchylenie standardowe ponieważ zestaw zebranych danych nie pozwolił na obliczenie korelacji pomiędzy oceną wiedzy o produktach a źródłami tej wiedzy co wykluczyło budowę modelu regresji.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesFinanse i Prawo Finansowe;15
dc.subjectyoung adultsen_GB
dc.subjectpersonal financeen_GB
dc.subjectfinancial knowledgeen_GB
dc.subjectmłodzi doroślipl_PL
dc.subjectfinanse osobistepl_PL
dc.subjectwiedza finansowapl_PL
dc.titleWiedza studentów na temat produktów finansowych i źródła jej pochodzeniapl_PL
dc.title.alternativeStudents’ Knowledge on Financial Products and Its Sourcesen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[41]-52
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Katedra Bankowości
dc.identifier.eissn2353-5601
dc.referencesHerd P., Holden K., Yung Ting Su, 2012, The Links between Early-Life Cognition and Schooling and Late-Life Financial Knowledge, „Journal of Consumer Affairs”, no. 46, http://10.0.4.87/ j.1745-6606.2012.01235.x.pl_PL
dc.referencesKnoll M.A.Z., Houts C.R., 2012, The Financial Knowledge Scale: An Application of Item Response Theory to the Assessment of Financial Literacy, „Journal of Consumer Affairs”, no. 46, http://10.0.4.87/j.1745-6606.2012.01241.x.pl_PL
dc.referencesKoźliński T., 2013, Zwyczaje płatnicze Polaków, NBP, Warszawa, maj.pl_PL
dc.referencesMishkin F., 2008, The Importance of Economic Education and Financial Literacy, Speech before the Federal Reserve Board at the Third National Summit on Economic and Financial Literacy, Washington, DC.pl_PL
dc.referencesPerry V.G., Morris M.D., 2005, Who Is in Control? The Role of Self-Perception, Knowledge, and Income in Explaining Consumer Financial Behavior, „Journal of Consumer Affairs”, no. 39, http://10.0.4.87/j.1745-6606.2005.00016.x.pl_PL
dc.referencesShim S., Serido J., Tang Ch., Card N., 2015, Socialization Processes and Pathways to Healthy Financial Development for Emerging Young Adults, „Journal of Applied Developmental Psychology”, no 38, http://dx.doi.org/10.1016/j.appdev.2015.01.002.pl_PL
dc.referencesWąsowicz-Kiryło G., 2008, Psychologia finansowa. O pieniądzach w życiu człowieka, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referenceshttp://lublin.eu/biznes-i-nauka/nauka/potencjal-edukacyjny-miasta/15.02.2016.pl_PL
dc.contributor.authorEmailanna.korzeniowska@umcs.lublin.pl
dc.identifier.doi10.18778/2391-6478.3.15.04
dc.relation.volume3pl_PL
dc.subject.jelD14
dc.subject.jelD83


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord