Show simple item record

dc.contributor.authorBuczek, Joanna
dc.date.accessioned2017-11-02T14:23:11Z
dc.date.available2017-11-02T14:23:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1429-3730
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23169
dc.description.abstractThe dynamic development of the outsourcing sector led the definition and evolution of hitherto unusual or niche areas of operations. Accordingly, the companies are looking for strategies and solutions to obtain tangible results. An example of the strategy based on the business website and based on external sources of knowledge are crowdsourcing and citizensourcing allowing the involvement of a wide range of stakeholders and to create and achieve a new spectrum of activity.en_GB
dc.description.abstractDynamiczny rozwój sektora outsourcingowego doprowadził do zdefiniowania i ewolucji dotychczas nietypowych lub niszowych obszarów działalności. W związku z tym firmy poszukują strategii i rozwiązań umożliwiających uzyskiwanie konkretnych wyników. Przykładem strategii opartej na narzędziach internetowych i zewnętrznych źródłach wiedzy są crowdsourcing i citizensourcing, które umożliwiają zaangażowanie szerokiej gamy interesariuszy oraz tworzenie i osiąganie nowego zakresu działalności.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesGospodarka w Praktyce i Teorii;1
dc.subjectoutsourcingen_GB
dc.subjectcrowdsourcingen_GB
dc.subjectcitizensourcingen_GB
dc.subjectopen innovationen_GB
dc.subjectcityen_GB
dc.subjectoutsourcingpl_PL
dc.subjectcrowdsourcingpl_PL
dc.subjectcitizensourcingpl_PL
dc.subjectopen innovationpl_PL
dc.subjectmiastopl_PL
dc.titleOd crowdsourcing do citizensourcingpl_PL
dc.title.alternativeFrom Crowdsourcing to Citizensourcingen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[7]-15
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Logistyki Społecznej
dc.identifier.eissn2450-095X
dc.referencesBelleflamm, P., Lambert T., Schwienbacher A., Crowdfunding: Tapping the Right Crowd, ECORE DISCUSSION PAPER, ECORE International Association for Research and Teaching. Econo­mics, Finance, Operations Research, Econometrics and Statistics, 2011/60.pl_PL
dc.referencesBrol R., Ekonomika i zarządzanie miastem, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2004.pl_PL
dc.referencesDominguez L.R., Outsourcing krok po kroku dla menedżerów, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesEstelle-Arolas E., Gonzalez-Ladron-de-Guevara F., Towards an Integrated Crowdsourcing Definition, Journal of Information Science, No. 38 (2), 2012.pl_PL
dc.referencesHowe J., Crowdsourcing: Why the Power of the Crowd is Driving the Future of Business, Three Rivers Press, New York 2008.pl_PL
dc.referencesKomorowski J.W., Współczesne uwarunkowania gospodarczo-przestrzenne internacjonalizacji miast polskich, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2000.pl_PL
dc.referencesKościelniak H., Brendzel-Skowera K., Crowdsourcing w zarządzaniu organizacjami, ZN WSH Zarządzanie 2014 (2), Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie, Sosnowiec 2014.pl_PL
dc.referencesKreft J., Crowdsourcing – darmowe źródło usług w mediach, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Nr 354, Wrocław 2014.pl_PL
dc.referencesMalinowski B., Wykorzystanie crowdsourcingu i Otwartej Innowacji na przykładzie platformy internetowej My Starbucks Idea, [w:] Wybrane problemy zarządzania i finansów. Studia przypadków, red. W. Grzegorczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015.pl_PL
dc.referencesMazurek S., Crowdsourcing, czyli pozyskiwanie zasobów na rynkach sieciowych, [w:] Ekonomia XXI Wieku (Economics Of The 21st Century), 1(5), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2015.pl_PL
dc.referencesPłaczek E., Szołtysek J., Outsourcing as a form of partnership relations, LogForum 3,1,4, http://www.logforum.net/vol3/issue1/no4 [dostęp: 28.10.2016].pl_PL
dc.referencesPower M.J., Desouza K.C., Bonifazi C., Ousourcing. Podręcznik spraw praktycznych, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesRadziszewska A., Crowdsourcing jako forma wykorzystania innowacyjności wirtualnych społeczności, Współczesne Zarządzanie 2/2013.pl_PL
dc.referencesRojek D., Otwarte innowacje jako model interaktywnego zarządzania innowacjami, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, Nr 101, Seria: Administracja i Zarządzanie, Siedlce 2014.pl_PL
dc.referencesRzeczkowski D., Zastosowanie crowdsourcingu sieciowego w administracji publicznej, Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych, Szkoła Główna Handlowa 2015, Nr 36, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesSopińska A., Otwarte innowacje bazujące na mądrości „tłumu” – podstawa sukcesu współczesnego przedsiębiorstwa, Zarządzanie i Finanse 2013, Nr 4/1, Uniwersytet Gdański, Gdańsk 2013.pl_PL
dc.contributor.authorEmailjoanna.buczek@edu.uekat.pl
dc.identifier.doi10.18778/1429-3730.46.01
dc.relation.volume46pl_PL
dc.subject.jelR1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record