Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFajczak-Kowalska, Anita
dc.contributor.authorZiemiński, Piotr
dc.contributor.authorRudowska, Paulina
dc.date.accessioned2017-11-02T14:23:14Z
dc.date.available2017-11-02T14:23:14Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1429-3730
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/23171
dc.description.abstractIn the contemporary world urban logistics seems to play an important role in creating citizen-friendly, green metropolitan areas. Since the beginning of re-urbanization era it has become vital to provide modern and widely-spread mass transit systems, allowing everyone to commute from and to the city centers fast and conveniently. Banning cars from entering certain downtown areas, as well as transforming roads into tram grassed tracks are just some of the common urban planning practices reinstating priority to the people, instead of motor vehicles. It is of paramount importance to cater for citizens needs of their daily commute by constructing high quality public transportation systems, using trams, metro rails or BRT in accordance with the size and density of the city.en_GB
dc.description.abstractWe współczesnym świecie logistyka miejska odgrywa fundamentalną rolę w tworzeniu przyjaznych społeczeństwu zielonych metropolii rozwijających się w sposób zrównoważony. Od nastania ery reurbanizacji kluczowe znaczenie ma zapewnienie nowoczesnych, szeroko rozproszonych systemów tranzytu masowego, pozwalających każdemu mieszkańcowi na szybki i wygodny dojazd do centrum miasta. Zakaz wjazdu samochodem do pewnych obszarów śródmiejskich, a także przekształcanie dróg w torowisko trawiaste to tylko niektóre z powszechnych planów urbanistycznych, które mają na celu przywrócić priorytet pieszym, a odebrać obecnie zdominowanym pojazdom samochodowym. Szczególne znaczenie ma zaspokajanie coraz to większych potrzeb pasażerów komunikacji miejskiej, tworząc wysokiej jakości systemy transportu publicznego oraz korzystając, w zależności od wielkości i gęstości miasta, z taboru tramwajowego, torów kolejowych lub BRT.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesGospodarka w Praktyce i Teorii;1
dc.subjectpublic transportationen_GB
dc.subjectcongestionen_GB
dc.subjecttraffic engineeringen_GB
dc.subjecttramen_GB
dc.subjectBRTen_GB
dc.subjectmultimodal huben_GB
dc.subjectsmog preventionen_GB
dc.subjectre-urbanizationen_GB
dc.subjectlogistyka społecznapl_PL
dc.subjectmiastopl_PL
dc.subjectnowoczesnośćpl_PL
dc.subjectusługi logistycznepl_PL
dc.titleZrównoważony transport publiczny jako podstawa logistyki miejskiej przyjaznej społeczeństwupl_PL
dc.title.alternativeSustainable public transportation as a cornerstone of citizen-friendly urban logisticsen_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number[27]-43
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Zakład Logistyki
dc.contributor.authorAffiliationPolitechnika Łódzka, Kolegium Logistyki, Logistyka
dc.identifier.eissn2450-095X
dc.referencesBruton J.M., Introduction to transportation planning, Hutchinson, London 1985.pl_PL
dc.referencesDutkiewicz P., Tramwaje w Poznaniu, Wydawnictwo Kolpress, Poznań 2005.pl_PL
dc.referencesGospodarowanie, zarządzanie, środowisko, red. B. Kryk, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, s. 108.pl_PL
dc.referencesHazel G., Parry R., Making cities work, Academy Editions, London 2003.pl_PL
dc.referencesHubicka D., Znaczenie węzłów przesiadkowych w transporcie publicznym, http://yegroup.pl/wpcontent [dostęp: 20.12.2016].pl_PL
dc.referencesJurczak M., Integracja i konkurencja jako sposoby kształtowania publicznego transportu zbiorowego na przykładzie aglomeracji poznańskiej, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań 2013.pl_PL
dc.referencesKauf S., Logistyka jako narzędzie redukcji kongestii transportowej w miastach, http://www.logforum.net/pdf/6_1_4_10.pdf [dostęp: 02.01.2017].pl_PL
dc.referencesKonig H., Heipp G., The Modern Tram in Europe, Alfred Aumaier GMBH, Munich 2008.pl_PL
dc.referencesMakuch J., PAT – wspólne pasy i przystanki autobusowo-tramwajowe w Warszawie, Transport publiczny w Warszawie kluczem harmonijnego rozwoju stolicy Polski, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesMichałowska M., Procesy integracyjne wybranych systemów transportowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego, Katowice 2007.pl_PL
dc.referencesMiłaszewicz D., Ostapowicz B., Warunki zrównoważonego rozwoju transportu w świetle dokumentów UE, [w:] Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania nr 24, B.pl_PL
dc.referencesPlan transportowy dla Łodzi, http://www.komunikacjazbiorowa.pl/2014/11/plan-transportowy-dla-odzi-tramwaje.html [dostęp: 15.12.2016].pl_PL
dc.referencesSkinderowicz M., Prawo Lewida-Mogridge’a, paradoks Braessa – czyli im więcej dróg tym większe korki, http://powietrze.krakow.pl/prawo-lewisa-mogridgea-paradoks-braessa-czyli-im-wiecej-drog-tym-wieksze-korki [dostęp: 10.12.2016].pl_PL
dc.referencesSłownik pojęć strategii rozwoju transportu do 2020 roku, Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, 2014-12-13.pl_PL
dc.referencesStudium możliwości uprzywilejowania komunikacji autobusowej w Warszawie, http://siskom.waw.pl/komunikacja/buspas/Studium-buspasy.pdf [dostęp: 20.12.2016].pl_PL
dc.referencesSzwed D., Maciejewska B., Zrównoważony rozwój metropolii Silesia, Fundacja Przestrzenie Dialogu, Gdańsk 2011.pl_PL
dc.referencesWesołowski J., Miasto w ruchu. Przewodnik po dobrych praktykach w organizowaniu transportu miejskiego, Instytut spraw obywatelskich, Łódź 2008.pl_PL
dc.referencesWitkowski K., Aspekt logistyki miejskiej w gospodarowaniu infrastrukturą transportową miasta, Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, Sulechów 2007.pl_PL
dc.referencesWright L., Bus rapid transit, https://www.itdp.org/wp-content/uploads/2014/07/Module-3b-Bus-Rapid-Transit.pdf [dostęp: 20.12.2016].pl_PL
dc.referencesZasina J., Reurbanizacja w świetle dotychczasowych badań nad miastami europejskimi, Studia miejskie, Opole 2015.pl_PL
dc.referenceshttp://ibikekrakow.com [dostęp:10.12.2016].pl_PL
dc.referenceshttp://kobieta.onet.pl/zdrowie/zycie-i-zdrowie/choroby-ktorymi-ryzykuja-mieszkancy-krakowa-wdychajac-smog/ds6kff [dostęp: 10.12.2016].pl_PL
dc.referenceshttp://wilis.pg.edu.pl/documents/2336321/48297370/Maciej-%C5%81ada-Integracja-taryfowa-w-obszarach-metropolitalnych-jako-istotny-element-kszta%C5%82towania-oferty-transportu-zbiorowego-w-miastach.pdf [dostęp: 02.01.2017].pl_PL
dc.referenceshttp://www.gs24.pl/tag/szczecinski-szybki-tramwaj [dostęp: 15.12.2016].pl_PL
dc.referenceshttp://www.komunikacjazbiorowa.pl/2014/11/plan-transportowy-dla-odzi-tramwaje.html [dostęp: 15.12.2016].pl_PL
dc.referenceshttp://www.zits.pwr.wroc.pl/makuch/art34.pdf [dostęp: 02.01.2017].pl_PL
dc.referenceshttp://www.zdit.uml.lodz.pl [dostęp:10.12.2016].pl_PL
dc.referenceshttp://www.ztm.waw.pl [dostęp: 15.12.2016].pl_PL
dc.referenceshttps://commons.wikimedia.org [dostęp: 10.12.2016]pl_PL
dc.contributor.authorEmailafajczak@interia.pl
dc.contributor.authorEmailzieminski2@gmail.com
dc.contributor.authorEmailrudowska@gmail.com
dc.identifier.doi10.18778/1429-3730.46.03
dc.relation.volume46pl_PL
dc.subject.jelR4
dc.subject.jelR41


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord