Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGieraga, Joanna
dc.date.accessioned2018-07-11T08:15:54Z
dc.date.available2018-07-11T08:15:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/25291
dc.description.abstractW niniejszej rozprawie przedstawiono rozważania na temat uwarunkowań funkcjonowania organizacji, jak również krytyczny przegląd nowoczesnych koncepcji z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i marketingu wewnętrznego. Analiza treści literatury światowej pozwoliła określić lukę badawczą i nakreślić ramy badań własnych. Badania przeprowadzono na trzech grupach respondentów: pracownikach naukowo-dydaktycznych i dydaktycznych, ich przełożonych oraz studentach wybranych wydziałów polskich uniwersytetów publicznych. Do realizacji badań wykorzystano metodę ankiety i wywiadu kwestionariuszowego częściowo standaryzowanego. W wyniku analizy zgromadzonego materiału empirycznego, zaprezentowano zakres wykorzystania wybranych narzędzi marketingu wewnętrznego (takich, jak: komunikacja wewnętrzna, wewnętrzne badania marketingowe, motywowanie, wewnętrzny PR, budowanie relacji między głównymi interesariuszami wewnętrznymi i zewnętrznymi, współuczestniczenie pracowników w tworzeniu wartości dla klienta zewnętrznego), jak również postawy pracownicze i zadowolenie studentów ze studiowania w badanych wydziałach. W pracy sformułowano także rekomendacje dotyczące warunków, jakie należy tworzyć w badanych wydziałach, aby możliwe było skuteczne wykorzystanie wybranych instrumentów marketingu wewnętrznego, w nawiązaniu do wdrażanych i planowanych reform szkolnictwa wyższego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.subjectmarketing wewnętrznypl_PL
dc.subjectpostawy pracowniczepl_PL
dc.subjectzadowolenie studentówpl_PL
dc.titleMarketing wewnętrzny w kształtowaniu postaw pracowników szkolnictwa wyższego w Polsce na przykładzie uniwersytetów publicznychpl_PL
dc.typePhD/Doctoral Dissertationpl_PL
dc.rights.holderJoanna Gieragapl_PL
dc.page.number264pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzaniapl_PL
dc.contributor.authorEmailjoanna.gieraga@interia.plpl_PL
dc.dissertation.directorBiesaga-Słomczewska, Elżbieta
dc.dissertation.reviewerOtto, Jacek
dc.dissertation.reviewerMazurek-Łopacińska, Krystyna
dc.date.defence2018-10-15


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord