dc.contributor.author | Skurpel, Dagmara | |
dc.date.accessioned | 2018-09-21T11:17:56Z | |
dc.date.available | 2018-09-21T11:17:56Z | |
dc.date.issued | 2018-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/25764 | |
dc.description.abstract | Rozprawa doktorska składa się z wstępu, pięciu rozdziałów, zakończenia, bibliografii, spisu tabel, wykresów i rysunków oraz kompletu załączników. We wstępie uzasadniono temat, przedstawiono tezę i cele pracy, postawione hipotezy badawcze oraz informacje o zawartości merytorycznej poszczególnych rozdziałów.
W rozdziale pierwszym zdefiniowano pojęcie wartości w naukach społecznych i ekonomicznych i przedstawiono genezę tego pojęcia. Następnie zaprezentowano koncepcję wartości dla klienta, a z uwagi na niejednolitość terminu w literaturze dokonano przeglądu definicji związanych z wartością w biznesie, wskazując na różnice pomiędzy pojęciami wartości dla klienta i wartości klienta. Rozdział drugi ma charakter teoretyczo- statystyczny. W związku z tym, że praca koncentruje się na wartości dla klienta w handlu online, ważnym elementem rozprawy było wskazanie czynników wpływających na rozwój sprzedaży internetowej i przedstawienie poszczególnych etapów rozwoju e-commerce w Polsce i na świecie. Scharakteryzowano również profil e- klienta i wymagania stawiane przez niego względem obsługi w sieci, co pozwoliło na omówienie koncepcji kreowania wartości w handlu internetowym.
Rozpoznany i zdiagnozowany w rozdziale pierwszym i drugim aktualny stan polskiego rynku e-commerce, pozwolił na przejście w rozdziale trzecim do wskazania znaczenia logistyki w handlu elektronicznym i istoty łańcucha wartości.
Rozdział czwarty jest rozdziałem empirycznym opartym na wynikach badań własnych. Na wstępie zaprezentowano przedmiot i cel badań, następnie wykorzystane metody i narzędzia badawcze oraz dokonano charakterystyki próby badawczej obejmującej klientów i sklepy internetowe. Istotną częścią rozdziału jest próba konfrontacji wyników badań wśród klientów i obsługi sklepów internetowych.
Rozprawę zamyka zakończenie, w którym zawarto podsumowanie procesu badawczego i realizacji celu pracy. Uzupełnieniem zakończenia pracy jest ocena przyszłości rynku e-commerce w kontekście obecnej wiedzy o klientach i rozwoju technologii. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | e-commerce | pl_PL |
dc.subject | wartość dla klienta | pl_PL |
dc.subject | logistyczne aspekty handlu elektronicznego | pl_PL |
dc.subject | logistyczna obsługa klienta | pl_PL |
dc.title | Logistyczne aspekty tworzenia wartości dla klienta w handlu elektronicznym | pl_PL |
dc.title.alternative | Logistic aspects of creating vaule for a client in electronic commerce | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.page.number | 294 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | dagmara.skurpel@uni.lodz.pl | pl_PL |
dc.dissertation.director | Iwińska-Knop, Krystyna | |
dc.dissertation.reviewer | Pilarczyk, Bogna | |
dc.dissertation.reviewer | Rudawska, Edyta | |
dc.date.defence | 2018-11-26 | |