Show simple item record

dc.contributor.authorKalejta, Joanna
dc.date.accessioned2018-09-21T14:08:14Z
dc.date.available2018-09-21T14:08:14Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2544-7440
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/25784
dc.description.abstractThe policy of the European Union provides a wide access to education, in accordance with priorities. From the first Union financial perspective higher education has been widely discussed and highly funded. In this way, particularly children and young people have the opportunity to align educational differences and strengthen your professional path and a smooth entry into the labour market. Between 2007-2013 in the EU a special accent was put on the development of vocational education and training medium level, and higher. Now this trend is continued, in addition to the possibility. the mobility of students, that is, education on employers. This article presents three proprietary projects, implemented in the Salesian Comprehensive and Vocational School in Suwałki in the framework of European funding over the years 2010-2017. en_GB
dc.description.abstractPolityka Unii Europejskiej zapewnia szeroki dostęp do edukacji, zgodnie z określonymi priorytetami. Już od pierwszej perspektywy finansowej Unii szkolnictwo było szeroko omawiane i wysoko finansowane. Dzięki temu, szczególnie dzieci i młodzież mają możliwość wyrównywania różnic edukacyjnych oraz wzmocnienie swojej ścieżki zawodowej i płynnego wejścia na rynek pracy. W latach 2007–2013 w UE szczególny akcent kładziono na rozwój szkolnictwa zawodowego i to zarówno na poziomie średniego kształcenia, jak i wyższego. Obecnie nurt ten jest kontynuowany, dodatkowo z możliwością tzw. mobilności uczniów, czyli kształcenia u praco-dawców. W artykule przedstawiono trzy autorskie projekty, realizowane w Zespole Szkół Sióstr Salezjanek im. Jana Pawła II w Suwałkach w ramach funduszy europejskich w latach 2010–2017. pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesWarsztaty z Geografii Turyzmu; 1
dc.subjectEuropean Union fundsen_GB
dc.subjectPOKLen_GB
dc.subjectEFSen_GB
dc.subjectErasmus+en_GB
dc.subjectyouthen_GB
dc.subjectfundusze unijnepl_PL
dc.subjectPOKLpl_PL
dc.subjectEFSpl_PL
dc.subjectErasmus+pl_PL
dc.subjectmłodzieżpl_PL
dc.titleWykorzystanie funduszy europejskich w nauce zawodu na kierunku technik obsługi turystycznej w Zespole Szkół Sióstr Salezjanek im. Jana Pawła II w Suwałkachpl_PL
dc.title.alternativeUsing European funds for the purpose of practical learning the profession at the course in tourism services techniques at the John Paul II Salesian Sisters’ School in Suwałkien_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017pl_PL
dc.page.number47-54
dc.contributor.authorAffiliationmgr zarządzania turystyką, kierownik warsztatu szkolnego w Zespole Szkół nr 6 im. K. Brzostowskiego w Suwałkach, nauczycielka przedmiotów zawodowych turystycznych.
dc.identifier.eissn-
dc.referencesAnaliza kształcenia zawodowego w województwie podlaskim w kontekście działania 9.2 POKL sporządzona na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, Warszawa, grudzień 2014.pl_PL
dc.referencesDOROŻYŃSKI T., URBANIAK W., 2011, Rola funduszy strukturalnych EU w rozwoju instytucji edukacyjnych w regionie łódzkim, raport częściowy, Łódź.pl_PL
dc.referencesMateriały informacyjne Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego, Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego „Kształcenie zawodowe uczniów Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego”.pl_PL
dc.referencesMateriały informacyjne „Fundusze Europejskie dla szkół na edukację” Oddział Funduszy Europejskich Departament Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.pl_PL
dc.referencesWIŚNIEWSKI J., 2012, Wykorzystanie środków na rzecz szkół z Priorytetu III oraz Priorytetu IX POKL, Uniwersytet Warszawski (publikacja wydana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego), Warszawa. Wykorzystanie środków UE w ramach Narodowej Strategii Spójności 2007–2013, styczeń 2016, Warszawa.pl_PL
dc.referenceshttp://cku.zgora.pl/censym_zadania-70.php, 28.03.2017 r.pl_PL
dc.referenceshttps://www.power.gov.pl/strony/wiadomosci/fundusze-europejskie-na-reforme-szkolnictwa-zawodowego-kwalifikacje-techniczne-dla-gospodarki/ stan na 19.03.2017r.pl_PL
dc.referenceshttps://www.funduszeeuropejskie.2007-2013.gov.pl/dzialaniapromocyjne/Documents/FE_04_20_screen.pdf4.2017; 2.05. 2017. pl_PL
dc.contributor.authorEmailjoanna.kalejta@o2.pl
dc.identifier.doi10.18778/2544-7440.01.05
dc.relation.volume8pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record