dc.contributor.author | Kalejta, Joanna | |
dc.date.accessioned | 2018-09-21T14:08:14Z | |
dc.date.available | 2018-09-21T14:08:14Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.issn | 2544-7440 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/25784 | |
dc.description.abstract | The policy of the European Union provides a wide access to education, in accordance with priorities. From the first Union financial perspective higher education has been widely discussed and highly funded. In this way, particularly children and young people have the opportunity to align educational differences and strengthen your professional path and a smooth entry into the labour market. Between 2007-2013 in the EU a special accent was put on the development of vocational education and training medium level, and higher. Now this trend is continued, in addition to the possibility. the mobility of students, that is, education on employers. This article presents three proprietary projects, implemented in the Salesian Comprehensive and Vocational School in Suwałki in the framework of European funding over the years 2010-2017. | en_GB |
dc.description.abstract | Polityka Unii Europejskiej zapewnia szeroki dostęp do edukacji, zgodnie z określonymi priorytetami. Już od pierwszej perspektywy finansowej Unii szkolnictwo było szeroko omawiane i wysoko finansowane. Dzięki temu, szczególnie dzieci i młodzież mają możliwość wyrównywania różnic edukacyjnych oraz wzmocnienie swojej ścieżki zawodowej i płynnego wejścia na rynek pracy. W latach 2007–2013 w UE szczególny akcent kładziono na rozwój szkolnictwa zawodowego i to zarówno na poziomie średniego kształcenia, jak i wyższego. Obecnie nurt ten jest kontynuowany, dodatkowo z możliwością tzw. mobilności uczniów, czyli kształcenia u praco-dawców. W artykule przedstawiono trzy autorskie projekty, realizowane w Zespole Szkół Sióstr Salezjanek im. Jana Pawła II w Suwałkach w ramach funduszy europejskich w latach 2010–2017. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Warsztaty z Geografii Turyzmu; 1 | |
dc.subject | European Union funds | en_GB |
dc.subject | POKL | en_GB |
dc.subject | EFS | en_GB |
dc.subject | Erasmus+ | en_GB |
dc.subject | youth | en_GB |
dc.subject | fundusze unijne | pl_PL |
dc.subject | POKL | pl_PL |
dc.subject | EFS | pl_PL |
dc.subject | Erasmus+ | pl_PL |
dc.subject | młodzież | pl_PL |
dc.title | Wykorzystanie funduszy europejskich w nauce zawodu na kierunku technik obsługi turystycznej w Zespole Szkół Sióstr Salezjanek im. Jana Pawła II w Suwałkach | pl_PL |
dc.title.alternative | Using European funds for the purpose of practical learning the profession at the course in tourism services techniques at the John Paul II Salesian Sisters’ School in Suwałki | en_GB |
dc.type | Article | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Authors, Łódź 2017; © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2017 | pl_PL |
dc.page.number | 47-54 | |
dc.contributor.authorAffiliation | mgr zarządzania turystyką, kierownik warsztatu szkolnego w Zespole Szkół nr 6 im. K. Brzostowskiego w Suwałkach, nauczycielka przedmiotów zawodowych turystycznych. | |
dc.identifier.eissn | - | |
dc.references | Analiza kształcenia zawodowego w województwie podlaskim w kontekście działania 9.2 POKL sporządzona na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego, Warszawa, grudzień 2014. | pl_PL |
dc.references | DOROŻYŃSKI T., URBANIAK W., 2011, Rola funduszy strukturalnych EU w rozwoju instytucji edukacyjnych w regionie łódzkim, raport częściowy, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Materiały informacyjne Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego, Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego „Kształcenie zawodowe uczniów Działanie 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego”. | pl_PL |
dc.references | Materiały informacyjne „Fundusze Europejskie dla szkół na edukację” Oddział Funduszy Europejskich Departament Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego. | pl_PL |
dc.references | WIŚNIEWSKI J., 2012, Wykorzystanie środków na rzecz szkół z Priorytetu III oraz Priorytetu IX POKL, Uniwersytet Warszawski (publikacja wydana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego), Warszawa. Wykorzystanie środków UE w ramach Narodowej Strategii Spójności 2007–2013, styczeń 2016, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | http://cku.zgora.pl/censym_zadania-70.php, 28.03.2017 r. | pl_PL |
dc.references | https://www.power.gov.pl/strony/wiadomosci/fundusze-europejskie-na-reforme-szkolnictwa-zawodowego-kwalifikacje-techniczne-dla-gospodarki/ stan na 19.03.2017r. | pl_PL |
dc.references | https://www.funduszeeuropejskie.2007-2013.gov.pl/dzialaniapromocyjne/Documents/FE_04_20_screen.pdf4.2017; 2.05. 2017. | pl_PL |
dc.contributor.authorEmail | joanna.kalejta@o2.pl | |
dc.identifier.doi | 10.18778/2544-7440.01.05 | |
dc.relation.volume | 8 | pl_PL |