Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPrzerywacz, Paweł
dc.date.accessioned2018-09-24T12:23:46Z
dc.date.available2018-09-24T12:23:46Z
dc.date.issued2018-03
dc.identifier.issn2353-5601
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/25839
dc.description.abstractObserwowany w ostatnich latach dynamiczny rozwój sektora bankowego determinuje sposób budowania relacji z interesariuszami banków. Do najistotniejszej grupy interesów należą klienci, nabywcy produktów i usług bankowych, których relacje z bankiem mogą stanowić istotny ele-ment przewagi konkurencyjnej. Należy przy tym wskazać, iż w porównaniu z bankami, ich prawa i obowiązki, choć precyzyjnie określone licznymi aktami prawnymi, wskazują na istotny dysonans pomiędzy pozycją pojedynczego klienta oraz banku jako instytucji finansowej w stosunku praw-nym wyrażonym umową. Celem publikacji jest ocena relacji bank - klient z punktu widzenia wyboru banku, rodzaju usług bankowych oraz przepisów prawa.pl_PL
dc.description.abstractThe dynamic development of the banking sector observed in recent years determines the method of building relationships with bank stakeholders. The most important interest groups are customers, purchasers of banking products and services whose relations with the bank may constitute an important element of competitive advantage. It should be noted that in comparison with banks, their rights and obligations, although precisely defined by numerous legal acts, indicate a significant dissonance between the position of a single customer and a bank as a financial institution in a legal relation expressed in the contract. The aim of the publication is to assess the bank-client relationship from the point of view of the bankʼs choice, the type of banking services and the law.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno – Socjologiczny, Instytut Finansówpl_PL
dc.relation.ispartofseriesFinanse i Prawo Finansowe;1
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectumowapl_PL
dc.subjectrachunek bankowypl_PL
dc.subjectkonsumentpl_PL
dc.subjectcontractpl_PL
dc.subjectbank accountpl_PL
dc.subjectconsumerspl_PL
dc.titleRelacje umowne na płaszczyźnie konsument – bank na przykładzie 5 banków działających w Polscepl_PL
dc.title.alternativeContractual relations at the consumer level – a bank on the example of 5 banks operating in Polandpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number21-36pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologicznypl_PL
dc.referencesBoczeń W., 2017, Polska Bankowość w liczbach, Bankier.pl, http://www.bankier.pl/static/att/ 147000/7511698_bpl_raport_bankowosc_2016.pdf [dostęp: 30.12.2017].pl_PL
dc.referencesDoligalski T., 2013, Internet w zarządzaniu wartością klienta, Oficyna Wydawnicza SGH, War-szawapl_PL
dc.referencesKonsumenci – Ochrona konsumentów – Niedozwolone klauzule, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, https://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=11170 [dostęp: 30.12.2017].pl_PL
dc.referencesMarcinkowska M., 2013, Kapitał relacyjny banku, t. 2, Relacje banku z kluczowymi interesariu-szami, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesRaport o sytuacji ekonomicznej banków 2016, ZBP, https://www.wib.org.pl/uploaded/Ra-port%20Banki%202016.pdf [dostęp: 30.12.2017].pl_PL
dc.referencesRaport o sytuacji banków 2016, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, https://bip.knf.gov.pl/pliki/RAPORT_O_SYTUACJI_BANKOW_2016_59975_tcm6-59975.pdf [dostęp: 30.12.2017].pl_PL
dc.referencesSrokosz W., 2000, Pojęcie usług finansowych w regulacjach prawnych Unii Europejskiej, „Pr. Bank”, nr 9.pl_PL
dc.referencesSrokosz W., 2009, [w:] E. Fojcik-Mastalska (red.), Prawo bankowe, Wrocławpl_PL
dc.referencesUsługi bankowe w aspekcie ochrony praw konsumentów Raport z kontroli wzorców umownych uznanych za niedozwolone, 2002, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Warszawa, https://uokik.gov.pl/download.php?plik=1121 [dostęp: 30.12.2017].pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny, tj. Dz. U. 1964, nr 16, poz. 93, z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe, tj. Dz.U. z 21 listopada, nr 140, poz. 939, z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 14 grudnia 1994 r. o Bankowym Funduszu Gwarancyjnym, tj. Dz.U. 2000, nr 9, poz. 131, z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o listach zastawnych i bankach hipotecznych, tj. Dz.U. 1997, nr 140, poz. 940, z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 14 grudnia 1995 r. o spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych, tj. Dz.U. 1996, nr 1, poz. 2, z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 20 lipca 2001 r. o kredycie konsumenckim, tj. Dz.U. 2001, nr 100, poz. 1081, z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 5 lipca 2002 r. o elektronicznych instrumentach płatniczych, tj. Dz.U. 2002, nr 169, poz. 1385, z późn. zm.pl_PL
dc.references[www1] https://www.mfind.pl/akademia/dochodzenie-odszkodowan/pozasadowe-rozstrzyganie-sporow [dostęp: 30.12.2017].pl_PL
dc.relation.volume17pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska