Show simple item record

dc.contributor.authorSeta, Wronika
dc.contributor.authorWrońska, Karolina
dc.contributor.authorCegiełko, Szymon
dc.date.accessioned2018-09-24T12:33:03Z
dc.date.available2018-09-24T12:33:03Z
dc.date.issued2018-03
dc.identifier.issn2353-5601
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/25842
dc.description.abstractWymagający klienci oraz szeroki zakres proponowanych przez instytucje finansowe produktów i usług tworzy barierę swobodnego wejścia tychże instytucji na rynek finansowy. Oferowanie zbliżonych produktów różniących się jedynie nazwą nie wyróżnia w żaden sposób danej jednostki od konkurencji, dlatego też tak ważną rolę odgrywa marketing – reklama. W oparciu o analizę wybranych przez autorów banków i działań marketingowych, które podejmują, przedstawiono czym jest reklama i jak wpływa na ich poczynania, a także na potencjalnych klientów. W artykule wykazano zależność między wydatkami na reklamę a sytuacją finansową danej instytucji, w oparciu o dane wybranych jednostek, które odznaczyły się aktywnością na rynku bankowym.pl_PL
dc.description.abstractDemanding customers and wide range of products and services offered by financial institutions make a tough barrier for free entry to the financial market. Offering similar or the same products with new name won’t distinguish one organization from competitors, therefore, advertising fulfils an important function. Basing on analysis of chosen by authors banks and marketing activities, the article shows what does the advertising mean and how it influences on banking operations and prospective customers. The article demonstrates also the dependence between marketing spendings and actual financial situations of organization which was presented on the grounds of individual activities on the interbank market.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno – Socjologiczny, Instytut Finansówpl_PL
dc.relation.ispartofseriesFinanse i Prawo Finansowe;1
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectreklamapl_PL
dc.subjectmarketing bankowypl_PL
dc.subjectwizerunekpl_PL
dc.subjectinstytucja finansowapl_PL
dc.subjectadvertisingpl_PL
dc.subjectbank marketingpl_PL
dc.subjectimagepl_PL
dc.subjectfinancial institutionpl_PL
dc.titleReklama bankowa jako narzędzie aktywności promocyjnej instytucji finansowychpl_PL
dc.title.alternativeBank advertising as an instrument for promotional activity of financial institutionspl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number79-86pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologicznypl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologicznypl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologicznypl_PL
dc.referencesBereziński J., 10 największych banków w Polsce. Ranking według wartości aktywów, strona inter-netowa Money.pl, https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/10-najwiekszych-bankow-w-polsce-ranking,142,0,2335630.html [dostęp 03.01.2017].pl_PL
dc.referencesBorawska A., 2009, Zastosowanie marketingu mix w bankowości, „Roczniki Ekonomii i Zarzą-dzania”, nr 1(37).pl_PL
dc.referencesGoska S., 2014, Nowoczesne kanały dystrybucji produktów bankowych – porównanie ofert wybra-nych banków, „Finanse i Prawo Finansowe”, nr 1/2.pl_PL
dc.referencesGrzywacz J., 2006, Marketing w działalności banku, Difin, Warszawapl_PL
dc.referencesKacprzak M., 2012, Specyfika reklamy usług sektora bankowego w Polsce, [w:] A. Kozłowska (red.) Strategie komunikacji reklamowej z konsumentem, Wyższa Szkoła Promocji, Warszawapl_PL
dc.referencesKodeks Etyki Bankowej, 2013, Związek Banków Polskich, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKośka M., Rewolucja w reklamach banków. Mały druk odchodzi w przeszłość, 20.10.2017, strona internetowa Money.pl, https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/banki-rekla ma-zmiany-w-przepisach-rrso,235,0,2379499.html [dostęp: 03.01.2018].pl_PL
dc.referencesMazurek-Łopacińska K., 1997, Zachowania nabywców jako podstawa strategii marketingowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesOficjalna strona banku BGŻ BNP Paribas S.A., www.bgzbnpparibas.pl/repozytorium/klienci-indywidualni/kredyt-gotowkowy-wszystko-gra [dostęp: 05.01.2018].pl_PL
dc.referencesStrona internetowa o tematyce z zakresu marketingu prowadzona przez firmę Mayko.pl, https://marketingwsieci.pl/slownik-e-marketingu/artykul-sponsorowany/ [dostęp: 02.01.2018].pl_PL
dc.referencesSzulce H., Florek M., Walkowiak K., 2004, Segmentacja jako podstawa zróżnicowania działań marketingowych, „Acta Universitatis Lodziensiss. Folia Historica”, nr 179.pl_PL
dc.referencesTomczak K., Dużo dobrego za zero – nowa kampania Konta dla Młodych w PKPO Banku Polskim, 22.08.2017, strona internetowa bankomania.pkobp.pl, https://bankomania.pkobp.pl/z-banku/duzo-dobrego-za-zero-nowa-kampania-konta-dla-mlodych-w-pko-banku-polskim/ [dostęp: 04.01.2018].pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe, tj. Dz.U. 2017, poz. 2173.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji, tj. Dz.U. 2017, poz. 1414.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo bankowe, tj. Dz.U. 2017, poz. 1876.pl_PL
dc.referencesWitek-Hajduk M., Cykl życia marki produktu, „International Journal of Management and Economics”, nr 27 [dostęp: 03.01.2018].pl_PL
dc.referencesWojsznis B., Stalończyk I., 2014, Etyczne aspekty działalności marketingowej banków jako element strategii CSR, „Przegląd Organizacji”, nr 8.pl_PL
dc.referencesWoźniczka J., 2011,, Wykorzystanie tzw. zwykłych ludzi i znanych postaci w kreacji reklamowej a efekty komunikacyjne reklamy, „Marketing i Rynek”, nr 10.pl_PL
dc.references[www1] www.nestbank.pl [dostęp: 03.01.2018].pl_PL
dc.references[www3] https://www.facebook.com/PKOBankPolski [dostęp: 23.02.2018].pl_PL
dc.references[www2] www.blog.bzwbk.pl [dostęp: 03.01.2018].pl_PL
dc.references[www4] www.instagram.com/ingbankslaski [dostęp: 03.01.2018].pl_PL
dc.references[www5] www.youtube.com/user/mBankTV [dostęp: 03.01.2018].pl_PL
dc.references[www6] www.adbuzzer.wordpress.com [dostęp: 23.02.2018].pl_PL
dc.referencesZałącznik do uchwały KNF z dnia 2 października 2008 r., https://www.knf.gov.pl/knf/pl/kompo nenty/img/KNF_reklamy_bankowe_2_10_08.pdf [dostęp: 03.01.2018].pl_PL
dc.referencesZespół wfirma.pl, Marketing bankowy – historia rozwoju, 09.06.2017, strona internetowa Porad-nikprzedsiebiorcy.pl, https://poradnikprzedsiebiorcy.pl/-marketing-bankowy-historia-rozwoju, [dostęp: 30.12.2017].pl_PL
dc.relation.volume17pl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Except where otherwise noted, this item's license is described as Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska