Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKałuża, Wioleta
dc.contributor.authorBrocka, Dagmara
dc.date.accessioned2019-01-10T08:22:44Z
dc.date.available2019-01-10T08:22:44Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2353-5601
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/26389
dc.description.abstractThe purpose of this article is to examine the attitude to saving, investing and risk of students, as an important group of potential clients of financial institutions. Students who are just entering the financial markets and are getting familiar with the offer constitute a large potential target group. In this paper, published research show how students manage their funds from various sources, as well as their willingness to use the savings and investment offer. It is also shown to what extent students use the offer available, their attitude to using the offer and their financial awareness which has an impact on the complacency on the financial markets.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno – Socjologiczny, Instytut Finansówpl_PL
dc.relation.ispartofseriesFinanse i Prawo Finansowe;3
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectsavingpl_PL
dc.subjectinvestingpl_PL
dc.subjectriskpl_PL
dc.subjectfinancial literacypl_PL
dc.subjectfinancial inclusionpl_PL
dc.subjectstudents’ personal financepl_PL
dc.subjectfinancial markets offerpl_PL
dc.subjectcomplacency on financial marketpl_PL
dc.titleSources of income among polish students from silesian region, their attitude to saving, investing and riskpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number25-39pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Katowicachpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Katowicachpl_PL
dc.references2015 Little Book on Financial inclusion, 2015, World Bank Group.pl_PL
dc.referencesBaranowska-Skimina A., 2011, Ulubione produkty i usługi finansowe Polaków, www.egospodarka.pl (20 March 2018)pl_PL
dc.referencesDas S., 2015, A Dissertation Report on Factors affecting financial inclusion: A study in Rourkela, School of Management National Institute of Technology, Rourkela.pl_PL
dc.referencesFrączek B., 2015, The Sources of Raising Money as the Factor Influencing the Level of Financial Literacy and Degree of the Financial Inclusion, „International Journal of Innovative Business Strategies”, Infonomics Society.pl_PL
dc.referencesFrączek B., Klimontowicz M., 2015, Financial literacy and its influence on young customers’ decision factors, „Journal of International Management”, No. 3.pl_PL
dc.referencesFrączek B., 2012, Analiza czynników wpływających na oszczędzanie i inwestowanie gospodarstw domowych, „Studia Ekonomiczne. Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Ka-towicach”, nr 122, Katowice.pl_PL
dc.referencesFrączek B., 2010, Ocena atrakcyjności poszczególnych form oszczędzania i inwestowania, [w:] J. Harasim (red.), Oszczędzanie i inwestowanie w teorii i praktyce, Wyd. PTE, O/Katowice.pl_PL
dc.referencesJarecki W., 2018, Praca i dochody studentów, „Polityka Społeczna”, nr 1/2010, www.ipiss.com.pl (20 March 2018).pl_PL
dc.referencesKenny T., 2017, The difference between stocks and bonds, www.thebalance.com (20 March 2018).pl_PL
dc.referencesKiezel E., Burgiel A., 2017, Wiedza ekonomiczna konsumentów a racjonalność ich zachowań, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOECD, 2014, Financial Education for Youth: The Role of Schools, OECD Publishing, Paris.pl_PL
dc.referencesOferta dla klientów indywidualnych – oszczędności, www.pkobp.pl (22 March 2018).pl_PL
dc.referencesOferta dla klientów indywidualnych – inwestycje, www.ingbank.pl (22 March 2018).pl_PL
dc.referencesSmyczek S., 2012, Nowe trendy w zachowaniach konsumentów na rynkach finansowych, Placet, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSmyczek S., 2001, Zachowania konsumentów na rynku usług bankowych, Wydawnictwo Uczel-niane Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach.pl_PL
dc.referencesSmyczek S., 2007, Modele zachowań konsumentów na rynku usług finansowych, Wydawnictwo Uczelniane Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach.pl_PL
dc.referencesStan i struktura ludności według wieku w latach 1989–2016, www.stat.gov.pl (20 March 2018)pl_PL
dc.referencesŚwiatowy G., 2006, Zachowania konsumentów. Determinanty oraz metody poznania i kształtowa-nia, PWE, Warszawapl_PL
dc.references[www1] https://bossafund.pl/edukacja/abc-funduszy/rodzaje-funduszy-inwestycyjnych (27 March 2018).pl_PL
dc.relation.volume19pl_PL
dc.subject.jelE20
dc.subject.jelD81
dc.subject.jelD14


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska