Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMajda, Aleksandra
dc.contributor.editorWalińska, Ewa
dc.date.accessioned2019-02-14T16:54:37Z
dc.date.available2019-02-14T16:54:37Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationMajda A., Strategia międzypokoleniowego transferu jako kluczowe wyzwanie polskich przedsiębiorstw rodzinnych, [w:] Współczesne problemy finansów, rachunkowości i zarządzania, Walińska E. (red.), "Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce", t. 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 36-60, doi: 10.18778/7525-962-9.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-962-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/26830
dc.description.abstractSukcesja stanowi obecnie priorytet dla dalszego funkcjonowania firm rodzinnych w Polsce. Międzygeneracyjny transfer władzy i własności to złożony proces, bezpośrednio wpływający na strategię firmy, kulturę organizacyjną, system rodziny oraz system firmy. Jest również czynnikiem wyróżniającym przedsiębiorczość rodzinną od ogółu funkcjonujących firm. Celem artykułu było uwypuklenie planowania i wdrażania strategii sukcesyjnej jako kluczowego wyzwania stojącego przed rodzimymi firmami rodzinnymi. Autorka niniejszego opracowania starała się podkreślić problem międzygeneracyjnego transferu, bazując na badaniach międzynarodowej i krajowej literatury przedmiotu oraz badaniach empirycznych.pl_PL
dc.description.abstractSuccession planning in one of the most important priority facing nowadays family businesses in Poland. Succession, often define as between generations transfer of power and property is a complex process, which determine strategy, organizational culture, family system and enterprise system. What is crucial to underline succession in one of the attribute of family businesses, which mark out this specific group of enterprises from all firms. The main aim of this article was to highlight the significance of planning succession strategy. The author based her assumptions on international and national literature studies and researches.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofWalińska E. (red.), Współczesne problemy finansów, rachunkowości i zarządzania, "Ekonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce", t. 7, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013;
dc.relation.ispartofseriesEkonomia i Zarządzanie w Teorii i Praktyce;7
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.subjectprzedsiębiorczośćpl_PL
dc.subjectgospodarkapl_PL
dc.subjectsukcesjapl_PL
dc.subjectanalizapl_PL
dc.subjectstrategiapl_PL
dc.subjectfirma rodzinnapl_PL
dc.titleStrategia międzypokoleniowego transferu jako kluczowe wyzwanie polskich przedsiębiorstw rodzinnychpl_PL
dc.title.alternativeSuccession strategy as a main challenge facing family businesses in Polandpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013pl_PL
dc.page.number36-60pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-216-3
dc.referencesBeckhard, R., Dyer W.G., Managing continuity in the family-owned business, ,,Organizational Dynamics” 1983, vol. 12, no. 1.pl_PL
dc.referencesBigliardi B., Dormio A.I., Successful generation change in family business, ,,Measuring Business Excellence” 2009, vol. 13, no. 2.pl_PL
dc.referencesBurkart M., Panunzi F., Schleifer,A., Family firms, ,,Journal of Finance” 2003, vol. 53.pl_PL
dc.referencesCadbury A., Family Firm and their Governance: Creating Tomorrow’s Company from Today’s, Egon Zehender International 2000.pl_PL
dc.referencesCarsrud A., Meandering of a resurrected psychologist or lessons learned in creating a family business program, ,,Entrepreneurship: Theory & Practice” 1994, vol. 19, no. 1.pl_PL
dc.referencesChua J.H, Chrisman J.J., Sharma P., Defining the Family Business by Behaviour, ,,Entrepreneurship Theory and Practice”, vol. 32, no. 4, 1999.pl_PL
dc.referencesChurchill N.C, Hatten K.J., Non-market based Transfers of Wealth and Power. A Research From Work for Family Businesses, ,,Family Business Review” 1997, vol. 10, no. 1.pl_PL
dc.referencesCommission of the European Communities, “Think Small First”, “Small Business Act” for Europe, Bruksela 2008.pl_PL
dc.referencesCovin T., Profiling preference for employment in family-owned firms, ,,Family Business Review” 1994, vol. 7, no. 2.pl_PL
dc.referencesDasher P.E., Jens W.G., Family business succession planning, ,,Business Horizons” 1999, vol. 42, no. 5.pl_PL
dc.referencesDonckles R., Lambrecht J., Are family business really different? What we know from western European business research that could be applied to the re-emergence of family-based enterprises in east central Europe, ,,Family Business Review” 1999, vol. 12, no. 1.pl_PL
dc.referencesEddy, P., Lessons, Legends and Legacies: Serving the Family Business, ,,Journal of Financial Planning 1996.pl_PL
dc.referencesExpert Group-Poland, Overview of family business relevant issue – country Fiche Poland 2008.pl_PL
dc.referencesFamily firm: A resilient model for the 21st century, PwC Family Business Survey 2012, October 2012.pl_PL
dc.referencesFiegener, M.K., Brown, M.B., Prince, A.R., File, K.M., Passing on strategic vision. Favoured models of successor preparation by CEO of family and nonfamily firms, „Journal of Small Business Management” 1996, no. 3.pl_PL
dc.referencesFinal Report of the Expert Group, Overview of Family – Business – Relevant Issues: Reserch, Networks, Policy Measures and Existing Studies, European Comission 2009.pl_PL
dc.referencesFrishkoff P.A., Uderstanding Family Business, Austin Family Business Program, Austin 1995.pl_PL
dc.referencesGage D., Gromala, J., Kopf J., Gifting or Transferring a Business or Real Property to Next Generation, „ACTEC Journal” 2004, vol. 30, no. 3.pl_PL
dc.referencesGallo M., Sveen, J., Internationalizing the family business: Facilitating and retraining factors, „Family Business Review” 1991, vol. 4, no. 2.pl_PL
dc.referencesHolland P., Oliver, J., An empirical examination of the stages of development of family business, „Journal of Business and Entrepreneurship” 1992, vol. 4, no. 1.pl_PL
dc.referencesInstytut Biznesu Rodzinnego, Kody Wartości. Efektywna sukcesja w polskich firmach rodzinnych, 2013.pl_PL
dc.referencesJeżak J., Popczyk, W., Winnicka-Popczyk, A., Przedsiębiorstwo rodzinne. Funkcjonowanie i rozwój, Diffin, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesJeżak, J. Zarządzanie przez wizję w firmie rodzinnej, [w] R. Krupski (red.), Zarządzanie strategiczne. Problemy teorii i praktyki, WWSZiP, Wałbrzych 2003.pl_PL
dc.referencesKelly, L., Athanassiou, N., Crittenden,W., Founder centrality and strategic behaviour in the family-owned firm, Entrepreneurship: „Theory & Practice” 2000, vol. 25, no. 1.pl_PL
dc.referencesKimhi, A., Intergenerational succession in small family businesses: Borrowing constrains and optimal timing of succession, „Small Business Economics” 1997, vol. 9, no. 4.pl_PL
dc.referencesKlein, S., Family business in Germany: Significance and structure, „Family Business Review” 2000, vol. 13, no. 3.pl_PL
dc.referencesKMU Forschung Austria, Overview of family business relevant issue-Final Reports, Vienna 2008.pl_PL
dc.referencesLansberg, I., The Succession Conspiracy, Family Business Sourcebook, Family Enterprise Publisher, Georgia 2002.pl_PL
dc.referencesLitz, R.A., Two Sides of One-Sided Phenomenon: Conceptualizing the Family Business and Business Family as a Mobius Strip, „Family Business Review” 2008, vol. XXI, no. 3.pl_PL
dc.referencesM.C., Shanker, J.H., Astrachan, Myths and Realities: Family Businesses’ Contribution to the US Economy – A framework for Assessing Family Business Statistics, „Family Business Review” 1996, vol. 9, no. 2.pl_PL
dc.referencesMajda, A., Wyzwania i priorytety firm rodzinnych w Unii Europejskiej, [w] P. Urbanek (red.), Ekonomia i zarządzanie w teorii i praktyce. Zarządzanie w warunkach nowej ekonomii, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesMariański, A., Specyfika firm rodzinnych. Firma w rodzinnie czy rodzina w firmie. Metodologia wsparcia firm rodzinnych, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesMariański, A., Sukcesja jako wyróżnik przedsiębiorstwa rodzinnego, [w:] Ł. Sułkowski (red.), Firmy rodzinne- współczesne wyzwania przedsiębiorczości rodzinnej. Kierunki i strategie rozwoju, Społeczna Akademia Nauk, Łódź 2012.pl_PL
dc.referencesMiller, D., Steier, L., Le Breton-Miller, I., Lost in time: Intergenerational succession, change and failure in family business, „Journal of Business Venturing” 2003, vol. 18, no. 4.pl_PL
dc.referencesMitchell, J.R., Hart, T.A., Valcea, S., Townsend, D.M., Becoming the Boss: Discretion and postsuccession success in family firms, „Entrepreneurship: Theory and Practice” 2009, vol. 33, no. 6.pl_PL
dc.referencesPARP, Firma w rodzinie czy rodzina w firmie. Metodologia wsparcia firm rodzinnych, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesPARP, Firmy rodzinne w polskiej gospodarce – szanse i wyzwania, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesPricewaterhouseCoopers, Skuteczne działanie 2007/2008 – raport, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesRoyer, S., Simons, R., Boyd, B., Rafferty, A., Promoting Family: A contingency model of family business succession, „Family Business Review” 2008, vol. 21, no. 1.pl_PL
dc.referencesSafin, K., Przedsiębiorstwo rodzinne – istota i zachowanie strategiczne, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 2007.pl_PL
dc.referencesSharma, P., Chrisman, J.J, Chua, J.H., Predictors of satisfaction with the succession process in family firms, „Journal of Business Venturing” 2003, vol. 18, no. 5.pl_PL
dc.referencesSiefer, T., Du kommst spater mal in die Firma!, Psychosoziale Dynamik von Familienunternehmen, Heidelberg 1996.pl_PL
dc.referencesSułkowski, Ł., Organizacja a rodzina. Więzi familistyczne w życiu gospodarczym, TNOiK, Toruń 2004.pl_PL
dc.referencesSułkowski, Ł., Mariański, A., Firmy rodzinne, jako osiągnąć sukces w sztafecie pokoleń, POLTEX, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesThinkTank, Dobra Sukcesja. Nowoczesne podejście do zarządzania sukcesją i majątkiem w firmach rodzinnych – dobre praktyki, raport 2012.pl_PL
dc.referencesVenter, E., Boshoff, C., Mass, G., The influence of successor – related factors on the succession process in small and medium – sized family business, „Family Business Review” 2005, vol. 18, no. 4.pl_PL
dc.referencesWang, Y., Watkins, D., Harris, N., Spicer, K., The relationship between succession issues and business performance: Evidence from UK family SMEs, „International Journal of Entrepreneurial Behaviour and Research” 2004, vol. 10, no. 1–2.pl_PL
dc.referencesWard, J.L., Arnsof C.E., Just What is a Family Business?, Family Business Sourcebook, Family Enterprise Publisher, Georgia 2002.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-962-9.04


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord