Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorSokołowicz, Mariusz
dc.contributor.authorBoryczka, Ewa M.
dc.date.accessioned2013-10-02T15:03:07Z
dc.date.available2013-10-02T15:03:07Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationBoryczka E., Sokołowicz M. E., Tożsamość i wizerunek dużego miasta wobec międzynarodowej mobilności osób dobrze wykształconych. Przykład Łodzi w oczach studentów łódzkich uczelni publicznych, "Architektura i Urbanistyka", Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej nr 24, 2011, s. 45-56pl_PL
dc.identifier.issn1507-6407
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/2697
dc.description.abstractWspółczesne miasta cechuje coraz większa podatność na zjawiska zachodzące w ich bliższym i dalszym otoczeniu. Największe znaczenie wydaje się mieć zjawisko globalizacji Gospodarki, a przede wszystkim zwiększona mobilność kapitału oraz ludzi. Miasta zaczy-nają konkurować o przyciągnięcie czynników najbardziej atrakcyjnych z punktu widzenia ich rozwoju. Do takich czynników należy zaliczyć między innymi kapitał ludzki, uosabiany w grupie osób najlepiej wykształconych i najbardziej kreatywnych. Innymi słowy, miasta konkurują, niemal bezpośrednio, o kapitał ludzki, a współcześnie o ich konkurencyjności decydują czynniki niepowtarzalne dla konkretnych miejsc – przywiązanie do miasta, zaufa-nie, specyficzna historia, architektura, tożsamość, marka i wizerunek. Celem artykułu jest zaprezentowanie wyników dwóch edycji badań marketingowych poświęconych wizerunkowi i tożsamości Łodzi, przeprowadzonych w odstępie czterech lat wśród studentów największych łódzkich uczelni publicznych. W artykule zaprezentowano jak bardzo studenci oraz przyszli absolwenci, jako jedna z najbardziej mobilnych grup społecznych, utożsamiają się z miejscem swojego studiowania, jakie elementy łódzkiej przestrzeni wpływają na ich miejską tożsamość oraz jak tożsamość i wizerunek Łodzi warunkują ich decyzje o pozostaniu lub opuszczeniu miasta po zakończeniu studiów.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherPolitechnika Poznańskapl_PL
dc.relation.ispartofseries„Architektura i Urbanistyka”, Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej;24
dc.subjectwizerunek miastapl_PL
dc.subjecttożsamośćpl_PL
dc.subjectkapitał ludzkipl_PL
dc.subjectmobilność ludnościpl_PL
dc.subjectmarketing miejscpl_PL
dc.subjectmarketing terytorialnypl_PL
dc.titleTożsamość i wizerunek dużego miasta wobec międzynarodowej mobilności osób dobrze wykształconych. Przykład Łodzi w oczach studentów łódzkich uczelnipl_PL
dc.typeArticlepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord