Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKoziarska, Ilona
dc.date.accessioned2019-04-26T08:31:54Z
dc.date.available2019-04-26T08:31:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn0208-6077
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/27999
dc.description.abstractThe black protest is a social phenomenon that started in 2016 when women went out on the streets to demonstrate their opposition to tightening the anti-abortion law. It was an event that aroused much controversy and emotions which were expressed through verbal and non-verbal messages. These were, among others, banners with strongly marked slogans that have been analysed and black colour appearing in the elements of women’s clothing and make-up. The symbolic layer was also umbrellas, hangers for clothes, black crosses on the lips and many more. The purpose of using these means was persuasion, used to change position of opponents and to achieve its own purpose in the form of the absence of an exacerbation of this law.en_GB
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica
dc.rightsThis work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.pl_PL
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0pl_PL
dc.subjectperswazjaen_GB
dc.subjectczarny protesten_GB
dc.subjectmanipulacjaen_GB
dc.subjectreguły wywierania wpływuen_GB
dc.subjectPersuasionpl_PL
dc.subjectblack protestpl_PL
dc.subjectmanipulationpl_PL
dc.subjectrules of exerting influencepl_PL
dc.titlePerswazja werbalna i niewerbalna w czarnym proteściepl_PL
dc.title.alternativeVerbal and non-verbal persuasion in the black protesten_GB
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number123-140
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki
dc.identifier.eissn2450-0119
dc.referencesCialdini R., 1995, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl_PL
dc.referencesKorolko M., 1990, Sztuka retoryki. Przewodnik encyklopedyczny, Warszawa: Wiedza Powszechna.pl_PL
dc.referencesKrzyżanowski P., 2004, Manipulacja w języku. Manipulacja w tekście, w: P. Krzyżanowski, P. Nowak (red.), Manipulacja w języku, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.pl_PL
dc.referencesLewicki A.M., 1995, Frazeologizmy w sloganach reklamowych, w: A.M. Lewicki, R. Tokarski (red.), Kreowanie świata w tekstach, Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.pl_PL
dc.referencesPisarek W., 2003, Perswazja — jak ją widzą, jak ją piszą, w: K. Mosiołek-Kłosińska, T. Zgółka (red.), Język perswazji publicznej, Poznań: Wydawnictwo Poznańskie.pl_PL
dc.referencesReboul O., 1980, Kiedy słowo jest bronią, w: M. Głowiński (red.), Język i społeczeństwo, Warszawa: Czytelnik.pl_PL
dc.referencesTokarz M., 2006, Argumentacja, perswazja, manipulacja, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl_PL
dc.contributor.authorEmailila95@op.pl
dc.identifier.doi10.18778/0208-6077.52.09
dc.relation.volume52pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako This work is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 License.