dc.contributor.author | Sztabiński, Grzegorz | |
dc.contributor.editor | Zalewska-Pawlak, Mirosława | |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T11:02:05Z | |
dc.date.available | 2019-05-28T11:02:05Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | Sztabiński G., Przewodnik czy uczestnik: jak współcześni estetycy widzą rolę pośrednika w relacjach sztuka – odbiorca, [w:] Sztukmistrze XXI wieku. Rzecz o pedagogach wychowujących przez sztukę, Zalewska-Pawlak M. (red), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 17-30, doi: 10.18778/7969-026-8.03 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-026-8 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/28708 | |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Zalewska-Pawlak M. (red), Sztukmistrze XXI wieku. Rzecz o pedagogach wychowujących przez sztukę, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | pedagog sztuki | pl_PL |
dc.subject | nauczyciel muzyki | pl_PL |
dc.subject | nauczyciel plastyki | pl_PL |
dc.subject | doskonalenie zawodowe | pl_PL |
dc.title | Przewodnik czy uczestnik: jak współcześni estetycy widzą rolę pośrednika w relacjach sztuka – odbiorca | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 17-30 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-374-0 | |
dc.references | Bauman Z., Między chwilą a pięknem. O sztuce w rozpędzonym świecie, Łódź 2010. | pl_PL |
dc.references | Beardsley M. C., Aesthetics: Problems in Philosophy of Criticism, New York 1958. | pl_PL |
dc.references | Beardsley M. C ., The Aesthetic Point of View. Selected Essays, eds. M. J. Wreen, M. D. Callen, Ithaca 1982. | pl_PL |
dc.references | Dziemidok B., Główne kontrowersje estetyki współczesnej, Warszawa 2002. | pl_PL |
dc.references | Eco U., Dzieło otwarte. Forma i nieokreśloność w poetykach współczesnych, przeł. J. Gałuszka, L. Eustachiewicz, A. Kreisberg, M. Olesiuk, Warszawa 1972. | pl_PL |
dc.references | Kuspit D., Koniec sztuki, przeł. J. Borowski, Gdańsk 2004. | pl_PL |
dc.references | Meyer U., Conceptual Art, New York 1972. | pl_PL |
dc.references | Popper F., Art – Action and Participation, London 1975. | pl_PL |
dc.references | Sztabiński G., Inne idee awangardy: wspólnota, wolność, autorytet, Warszawa 2011. | pl_PL |
dc.references | Tatarkiewicz W., Dzieje sześciu pojęć, Warszawa 1975. | pl_PL |
dc.references | Wallis M., Przeżycie i wartość, Kraków 1968. | pl_PL |
dc.references | Welsch W., Estetyka poza estetyką. O nową postać estetyki, przeł. K. Guczalska, Kraków 2005. | pl_PL |
dc.references | Zmierzch estetyki – rzekomy czy autentyczny?, wybrał i wstępem opatrzył S. Morawski, t. II, Warszawa 1987. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-026-8.03 | |