Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorBartnik, Adriana Sylwia
dc.contributor.authorKrajewska, Anna
dc.date.accessioned2012-04-10T10:54:59Z
dc.date.available2012-04-10T10:54:59Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn0208-600X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/304
dc.description.abstractW miarę wzrostu dostępności Internetu, w wirtualnej rzeczywistości pojawiają się i intensywnie rozwijają wszystkie sfery życia społecznego, jakie obserwować można w „świecie realnym”. Dzięki Internetowi intymne (przed jego rozpowszechnieniem) sprawy stają się sprawami „społecznymi”, poddawanymi społecznemu oglądowi, a przez to łatwiej dostępnymi dla badaczy. Sieć, dzięki anonimowości (czy też jej złudzeniu) użytkowników ułatwia dzielenie się intymnymi doświadczeniami, przyznawanie do porażek w kontaktach z płcią przeciwną i szukanie porad, jak znaleźć bądź zatrzymać przy sobie partnera. W konsekwencji Internet staje się dziś przestrzenią, w której poszukuje się partnera, czy to na całe życie, czy też na kilka chwil. Obok czatów, portali randkowych funkcjonują wyspecjalizowane portale i fora, na których znaleźć można porady, instrukcje, wskazówki dotyczące tego, jak skutecznie uwodzić. Wokół tych portali tworzą się niekiedy społeczności internetowe, posługujące się własnym, wysoce stechnicyzowanym językiem, własną hierarchią społeczną i własną, czasem wręcz hermetyczną "filozofią uwodzenia". W artykule prezentujemy, jak wokół tak – wydawałoby się – intymnej, spontanicznej i bazującej na emocjach i intuicji interakcji, jaką jest uwodzenie, kształtuje się internetowa subkultura użytkowników forów określających samych siebie jako „społeczność podrywaczy”.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis. Folia Sociologica;34
dc.subjectinternetpl_PL
dc.subjectstrategie uwodzeniapl
dc.subjectfora internetowepl
dc.titleStrategie uwodzenia. Analiza socjologiczna wybranych forów internetowych.pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number89-105
dc.contributor.authorAffiliationWyższa Szkoła Informatyki i Ekonomii TWP w Olsztynie
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Warszawski; Wydział Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji; Instytut Stosowanych Nauk Społecznych
dc.referencesBauman Z., May T. (2004), Socjologia, Poznań: Wydawnictwo Zysk i S–ka.
dc.referencesFoucault M. (1998), Nadzorować i karać, Narodziny więzienia, Warszawa: Fundacja Aletheia
dc.referencesFoucault M. (2000), Historia seksualności, Warszawa: Czytelnik.
dc.referencesHyży E. (2003), Kobieta, ciało, tożsamość. Teorie podmiotu w filozofii feministycznej końca XX wieku, Kraków: Universitas
dc.referencesŁukasik A., Gelleta K. (2004), Potrzeba aprobaty społecznej jako zmienna psychologiczna profilująca korzystanie z Internetu, [w:] M. Radochoński, B. Przywara (red.), Jednostka–grupa–cybersieć. Psychologiczne, społeczno–kulturowe i edukacyjne aspekty społeczeństwa informacyjnego, Rzeszów: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie.
dc.referencesPapież J. (2004), Cyberprzestrzeń a doznawanie przeżyć erotycznych, [w:] M. Sokołowski (red.), Oblicza Internetu, Elbląg: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu.
dc.referencesPodgórski M. (2006), Wirtualne społeczności i ich mieszkańcy. Próba etnografii, [w:] J. Kurczewski (red.), Wielka sieć. Eseje z socjologii Internetu, Warszawa: Wydawnictwo Trio.
dc.referencesPrzywara B. (2004), Człowiek w sieci. Socjologiczne studium przypadku, [w:] M. Radochoński, B. Przywara (red.), Jednostka – grupa – cybersieć. Psychologiczne, społeczno–kulturowe i edukacyjne aspekty społeczeństwa informacyjnego, Rzeszów: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie.
dc.referencesRadochoński M., Wańczyk A. (2004), Komunikacja za pośrednictwem sieci komputerowych a interakcje rodzinne i rówieśnicze młodzieży: perspektywa polska i amerykańska, [w:] M. Radochoński, B. Przywara (red.), Jednostka – grupa – cybersieć. Psychologiczne, społeczno- -kulturowe i edukacyjne aspekty społeczeństwa informacyjnego, Rzeszów: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie.
dc.referencesRogers M. F. (2003), Barbie jako ikona kultury, Warszawa: Muza
dc.referencesScheler M. (1977), Resentyment a moralność, Warszawa: Czytelnik.
dc.referencesŻydek-Bednarczuk U. (2004), Kultura języka w Internecie, [w:] M. Sokołowski (red.), Oblicza Internetu, Elbląg: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Elblągu.


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord