Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKałużny, Ryszard
dc.contributor.editorMuszyński, Marcin
dc.date.accessioned2019-11-18T12:18:54Z
dc.date.available2019-11-18T12:18:54Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationKałużny R., Międzypokoleniowe uczenie się w refleksyjnym dialogu dziadków i wnuków, [w:] Międzypokoleniowe uczenie się, Muszyński M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 47-55, doi: 10.18778/7969-303-0.04pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-303-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30757
dc.descriptionAutor w artykule podejmuje rozważania dotyczące zagadnień wzajemnego uczenia się dziadków i wnuków. Przybliża pojęcie rodziny oraz zwraca uwagę na role, jakie odgrywają dziadkowie we współczesnych rodzinach. Role dziadków postrzega i analizuje w kontekście tradycyjne oraz kulturowo pojmowanych wartości. Dokonuje interpretacji międzypokoleniowego uczenia się z wykorzystaniem refleksyjnego dialogu. Dostrzega i opisuje korzyści (dziadków i wnuków) wynikające ze wzajemnego uczenia się.pl_PL
dc.description.abstractThe author of the article discusses the issue of mutual learning between grandparents and grandchildren. He introduces the concept of family and highlights the roles that grandparents play in modern families. Perceives and analyzes the role of grandparents in the context of traditionally and culturally understood values. He also interprets intergenerational learning with the use of reflexive dialogue. Moreover, he recognises and describes some of the benefits (for grandparents and grandchildren) resulting from mutual learning.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofMuszyński M. (red.), Międzypokoleniowe uczenie się, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectwartościpl_PL
dc.subjectrodzinapl_PL
dc.subjectdziadkowiepl_PL
dc.subjectwnukipl_PL
dc.subjectuczenie siępl_PL
dc.subjectrefleksyjny dialogpl_PL
dc.subjectvaluespl_PL
dc.subjectfamilypl_PL
dc.subjectgrandparentspl_PL
dc.subjectgrandchildrenpl_PL
dc.subjectlearningpl_PL
dc.subjectreflexive dialoguepl_PL
dc.titleMiędzypokoleniowe uczenie się w refleksyjnym dialogu dziadków i wnukówpl_PL
dc.title.alternativeIntergenerational Learning in a Reflexive Dialogue between Grandparents and Grandchildrenpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number47-55pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationDolnośląska Szkoła Wyższa, Zakład Pedagogiki Ogólnej i Poradoznawstwapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-723-6
dc.referencesBaudrillard J., 2001, Rozmowy przed końcem, przeł. R. Lis, Wydawnictwo Sic!, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBraun-Gałkowska M., 2006, Nowe role społeczne ludzi starych, [w:] S. Steuden, M. Marczuk (red.), Starzenie się a satysfakcja z życia, Wydawnictwo KUL, Lublin, s. 183–195.pl_PL
dc.referencesBruner J., 2006, Kultura edukacji, przeł. T. Brzostowska-Tereszkiewicz, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS, Kraków.pl_PL
dc.referencesDoniec R., 2004, Międzypokoleniowy przekaz wartości, [w:] T. Pilch (red.), Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. III, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa, s. 288–299.pl_PL
dc.referencesFalkowska J., 2002, Do czego potrzebni są dziadkowie?, „Edukacja i Dialog”, nr 5, s. 46–48.pl_PL
dc.referencesHill R.D., 2009, Pozytywne starzenie się. Młodzi duchem w jesieni życia, tłum. M. Lipa, Wydawnictwo „Biznes”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesIlleris K., 2006, Trzy wymiary uczenia się, Wydawnictwo Naukowe DSW, Wrocław.pl_PL
dc.referencesJedynak S. (red.), 1999, Mały słownik etyczny, Oficyna Wydawnicza „BRANTA”, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesKowalczyk D., 2001, Opieka nad wnukami jako forma aktywności rodzinnej generacji III wieku, „Edukacja Dorosłych”, nr 3, s. 41–48.pl_PL
dc.referencesMatyjas B., 2008, Dzieciństwo w kryzysie. Etiologia zjawiska, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMead M., 2000, Kultura i tożsamość. Studium dystansu międzypokoleniowego, przeł. J. Hołówka. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOkoń W., 2004, Nowy słownik pedagogiczny, Wydawnictwo Akademickie „Żak”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOstrowska K., 2004, Rodzina w oczach młodzieży – wyniki badań empirycznych, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, nr 10, s. 3–11.pl_PL
dc.referencesTarnowski J., 2008, Pedagogika egzystencjalna [w:] Z. Kwieciński, B. Śliwierski (red.), Pedagogika – podręcznik akademicki, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 248–260.pl_PL
dc.referencesTrafiałek E., 2001, Rola ludzi starszych w kontynuacji kulturowej, [w:] A.A. Zych (red.), Demograficzne i indywidualne starzenie się: wyzwania edukacyjne, Wydawnictwo Akademii Świętokrzyskiej, Kielce.pl_PL
dc.referencesTyszkowa M., 1991, Społeczne role dziadków i babć w rodzinie, „Problemy Rodziny”, nr 1.pl_PL
dc.referencesZych A.A., 1999, Człowiek wobec starości, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-303-0.04


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe