Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWoźnicka, Elżbieta
dc.contributor.editorMuszyński, Marcin
dc.date.accessioned2019-11-18T12:21:41Z
dc.date.available2019-11-18T12:21:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationWoźnicka E., Seniorzy lubią blogi – międzypokoleniowy wymiar pisania pamiętników w Internecie, [w:] Międzypokoleniowe uczenie się, Muszyński M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 75-88, doi: 10.18778/7969-303-0.06pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-303-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30759
dc.descriptionArtykuł koncentruje się wokół treści dotyczących uczestnictwa ludzi starszych w społeczeństwie informatycznym. Ukazuje, jakie nastąpiły zmiany w ostatnim czasie w tym zakresie i w jaki sposób osoby starsze mogą stać się aktywnymi uczestnikami społeczności internautów. Szczególnie podkreślone zostały walory pisania pamiętników internetowych jako wyjątkowej dla seniorów szansy i możliwości prezentowania swoich myśli, biografii, przeżyć. Pisanie blogów w Internecie nie musi być wyłącznie domeną osób młodych. Pisanie ich przez seniorów mogłoby mieć, biorąc pod uwagę przytoczony w artykule przykład bloga aktorki Zofii Czerwińskiej, charakter międzygeneracyjny. Jak wynika z jego analizy, jest on czytany zarówno przez osoby młode, jak również wiekiem zbliżone do jego autorki, a nawet starsze.pl_PL
dc.description.abstractArticle focuses on the content connected with the participation of older people in the information society. The author describes changes that have occurred recently in this field as well as how older people can become active participants in the community of Internet users. Benefits from writing online diaries were particularly highlighted as a unique opportunity for seniors to present their thoughts, biography, and experience. Writing blogs on the internet, does not have to be the exclusive domain of young people. Writing blogs by seniors could have an intergenerational character, what was proved by example given in the article about the blog run by Sophia Czerwińska the Polish actress. As the analysis of the blog actresses reveals, the blog is read both by young people as well as at the similar age to Sophia Czerwińska and even older.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofMuszyński M. (red.), Międzypokoleniowe uczenie się, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectludzie starsipl_PL
dc.subjectpotrzeby osób starszychpl_PL
dc.subjectspołeczeństwo informatycznepl_PL
dc.subjectpamiętniki elektronicznepl_PL
dc.subjectbiografiapl_PL
dc.subjectolder peoplepl_PL
dc.subjectneeds of older peoplepl_PL
dc.subjectinformation societypl_PL
dc.subjecton-line diaries (e-diares)pl_PL
dc.subjectbiographypl_PL
dc.titleSeniorzy lubią blogi – międzypokoleniowy wymiar pisania pamiętników w Interneciepl_PL
dc.title.alternativeSeniors Like Blogs – Intergenerational Dimension of Writing Diaries on the Internetpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number75-88pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Humanistyczno-Ekonomiczna, Katedra Andragogiki i Pracy Socjalnejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-723-6
dc.referencesCBOS, 2010, Obraz typowego Polaka w starszym wieku. Komunikat z badań, BS/2/2010, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDemetrio D., 2000, Autobiografia. Terapeutyczny wymiar pisania o sobie, Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesDubas E., 2000, Edukacja dorosłych w sytuacji samotności i osamotnienia, Łódź.pl_PL
dc.referencesGoban-Klaus T., 2005, Cywilizacja medialna, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKimmel D.C., 2000, Adulthood and Ageing, New York 1973, za O. Czerniawska, Drogi i bezdroża andragogiki i gerontologii, WSHE Łódź.pl_PL
dc.referencesKonieczna-Woźniak R., 2001, Uniwersytety Trzeciego Wieku w Polsce. Profilaktyczne aspekty edukacji seniorów, UAM, Erudis, Poznań.pl_PL
dc.referencesKrzysztofek K., 2003, Internet: Edukacja – Kultura – Ekskluzja społeczna, „Kultura Współczesna”, nr 3(37).pl_PL
dc.referencesLyotard J.F., 1997, Kondycja ponowoczesna. Raport o stanie wiedzy, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMead M., 2000, Kultura i tożsamość. Studium dystansu międzypokoleniowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPAN Komitet Prognoz, „Polska 2000 Plus, 2008.pl_PL
dc.referencesToffler A., 1997, Trzecia fala, PIW, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzacki J., 2002 , Historia myśli socjologicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStraś-Romanowska M., 2002, Późna dorosłość. Wiek starzenia się, [w:] B. Harwas-Napierała, J. Trempała (red.), Psychologia rozwoju człowieka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 263–292.pl_PL
dc.referencesTrafiałek E., 2003, Polska starość w dobie przemian, Śląsk, Katowice.pl_PL
dc.referencesTrafiałek E., 2007, Polityka społeczna dla pedagogów i służb społecznych, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. prof. Stanisława Tarnowskiego, Tarnobrzeg.pl_PL
dc.referencesWiśniewska-Roszkowska K., 1989, Starość jako zadanie, IWPAX, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWnuk W., 2005, Portret kobiety starszej na przykładzie słuchaczek Uniwersytetu Trzeciego Wieku we Wrocławiu, [w:] E. Zierkiewicz, A. Łysak (red.), Starsze kobiety w kulturze i społeczeństwie, MArMAr, Wrocław, s. 67–72.pl_PL
dc.referencesZiębińska B., 2010, Ludzie starsi w polskim społeczeństwie informacyjnym, [w:] D. Kałuża i P. Szukalski (red.), Jakość życia seniorów w XXI wieku z perspektywy polityki społecznej, Wydawnictwo Biblioteka, Łódź, s. 274–288.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-303-0.06


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe