Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorNawrat-Wyraz, Dorota
dc.contributor.editorMuszyński, Marcin
dc.date.accessioned2019-11-18T12:29:39Z
dc.date.available2019-11-18T12:29:39Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationNawrat D., Uczenie się międzypokoleniowe w środowisku pracy – wybrane strategie i metody, [w:] Międzypokoleniowe uczenie się, Muszyński M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 147-166, doi: 10.18778/7969-303-0.12pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-303-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30765
dc.descriptionArtykuł porusza problematykę dotyczącą uczenia się i doskonalenia w środowisku pracy w organizacjach uczących się. Omówiono w nim wybrane strategie i metody uczenia się międzypokoleniowego, przede wszystkim: mentoring i budowanie kultury mentoringu oraz intermentoring. Szczególną uwagę zwrócono na aspekty wykorzystywania doświadczenia w procesie uczenia się oraz rozwijanie kompetencji do uczenia się i samokształcenia, niezbędną w organizacjach uczących się. Przybliżono także andragogiczny model uczenia się Malcolma S. Knowlesa, uwypuklając w nim aspekty związane z rozwijaniem umiejętności uczenia się i samokształcenia.pl_PL
dc.description.abstractThe article discusses issues concerning learning and self-improvement in a workplace. It discusses selected strategies and intergenerational learning methods, such as mentoring and building the culture of mentoring and intermentoring. Particular attention was paid to the use of experience in the learning process and skills development for learning and self-education that is necessary for learning organizations. Andragogical model of learning by Malcolm S. Knowles was briefly mentioned, with an emphasis on aspects related to the development of learning skills and self-education.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofMuszyński M. (red.), Międzypokoleniowe uczenie się, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectmentoringpl_PL
dc.subjectintermentoringpl_PL
dc.subjectuczenie się w środowisku pracypl_PL
dc.subjectuczenie się międzypokoleniowepl_PL
dc.subjectcałożyciowe uczenie siępl_PL
dc.subjectmentoringpl_PL
dc.subjectintermentoringpl_PL
dc.subjectlearning in a workplacepl_PL
dc.subjectintergenerational learningpl_PL
dc.subjectlifelong learningpl_PL
dc.titleUczenie się międzypokoleniowe w środowisku pracy – wybrane strategie i metodypl_PL
dc.title.alternativeIntergenerational Learning in the Workplace – Selected Strategies and Methodspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number147-166pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationSpołeczna Akademia Nauk w Łodzi, Instytut Pedagogikipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-723-6
dc.referencesBratnicki M., 2000, Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określenia kompetencji do zbudowania strategii. Między nadzieją i strachem – budowanie mapy kompetencji, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa.pl_PL
dc.referencesChojnacki W., Balasiewicz A., 2005, Człowiek w nowoczesnej organizacji. Wybrane problemy doradztwa zawodowego i personalnego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesCzerniawska O., 1996, Trendy rozwojowe w zachowaniu ludzi dorosłych, [w:] T. Wujek (red.) Wprowadzenie do andragogiki, Wydawnictwo PWN, Warszawa, s. 36–46pl_PL
dc.referencesGołębniak B. D., 2004, Szkoła wspomagająca rozwój, [w:] Pedagogika. Podręcznik akademicki, cz. 2, red. Z. Kwieciński, B. Śliwerski, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, s. 99–107.pl_PL
dc.referencesGross-Gołacka E., 2010, Program solidarność pokoleń. Działania dla zwiększenia aktywności zawodowej osób w wieku 50+, Departament Analiz Ekonomicznych i Prognoz Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJankowski D., Przyszczypkowski K., Skrzypczak J., 2007, Podstawy edukacji dorosłych, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań.pl_PL
dc.referencesJanowska Z., 2002, Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKargul J., 2001, Obszary pozaformalnej i nieformalnej edukacji dorosłych, Wydawnictwo Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKnowles M.S., Holton E.F., Swanson R.A., 2009, Edukacja dorosłych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKról H. Ludwiczyński A. (red.), 2006a, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego w organizacji. Materiały do ćwiczeń, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKról H., Ludwiczyński A. (red.), 2006b, Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego w organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLisowska R., Ropęga J., 2009, Analiza wybranych obszarów zarządzania w procesie transferu wiedzy, materiały z projektu CASE.pl_PL
dc.referencesListwan T. (red.), 2000, Psychologiczne wyznaczniki sukcesu w zarządzaniu, t. IV, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.pl_PL
dc.referencesMegginson D. Clutterbuck D. (red.), 2008, Mentoring w działaniu, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.pl_PL
dc.referencesMroziewski M., 2008, Kapitał intelektualny współczesnego przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Difin, Warszawapl_PL
dc.referencesMuszyński M., 2008, Strategia polityki aktywnego starzenia się w perspektywie polityki zarządzania wiekiem, [w:] E. Dubas, J. Pyżalski, M. Muszyński, J.R. Pavel (red.), Wspieranie rozwoju bezrobotnych 50+. Doświadczenia projektu Adults Mentoring, Wydawnictwo UŁ, Łódź, s. 41–52.pl_PL
dc.referencesObuchowski K., 2005, Rewolucja podmiotów, WSHE, Łódź.pl_PL
dc.referencesOkoń W., 2003, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wydawnictwo Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesOlczak A., Kołodziejczyk-Olczak I., 2005, Leksykon zarządzania, WSHE, Łódź.pl_PL
dc.referencesOleksyn T., 2001, Sztuka kierowania, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania, Warszawa.pl_PL
dc.referencesParsloe E., 2000, Coaching i mentoring, Wydawnictwo Petit, Warszawapl_PL
dc.referencesParsloe E. i Wray M., 2002, Trener i mentor, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesSitko-Lutek A., 2008, Istota i cechy kompetencji organizacji, [w:] S.A. Witkowski, T. Listwan (red.), Kompetencje a sukces zarządzania organizacją, Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSołtys A., Tarkowska M., 2007, Mentoring w praktyce…, Wydawnictwo SWSPiZ, Łódź.pl_PL
dc.referencesUrbaniak B. (red.), 2007, Pracownicy po 45 roku życia wobec barier na rynku pracy, Dom Wydawniczy Elipsa, Warszawa.pl_PL
dc.referencesUrbaniak B., 2010, Rola menedżerów w zarządzaniu wiekiem w organizacji, materiały pokonferencyjne, Konferencja CASE, 14.10.2010, AHE, Łódź.pl_PL
dc.referencesWajszczak E., 2000, Kształtowanie klimatu organizacyjnego w przedsiębiorstwie, Oficyna Wydawnicza Ośrodka Postępu Organizacyjnego, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesWujek T. (red.), 1996, Wprowadzenie do andragogiki, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMatusiak K. B. Guliński J. (red.), 2010, System transferu technologii i komercjalizacji wiedzy w Polsce – Siły motoryczne i bariery, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa. http://www.pi.gov.pl/ Portal Innowacji, [02.02.2011].pl_PL
dc.referencesModel intermentoring – podręcznik dla trenerów, Model intermentoring – podręcznik dla organizacji, 2007, Współwydawca „OLDPRINT” s.c. Żory. http://www.equal.org.pl/baza.php?M=18&PID=62&PPID=238&lang=pl, [30.06.2012].pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-303-0.12


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe