Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorŻurak-Owczarek, Cecylia
dc.date.accessioned2020-02-03T11:58:36Z
dc.date.available2020-02-03T11:58:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationŻurak-Owczarek C., E-biznes w wymiarze globalnym i lokalnym. Analiza i próba oceny, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, doi: 10.18778/7525-880-6pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-880-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31413
dc.descriptionPrzesłaniem książki jest przedstawienie e-biznesu i jego infrastruktury jako platformy komunikacji i współpracy zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz przedsiębiorstwa oraz zaprezentowanie zagadnień związanych z metodami pomiaru nowoczesności i gotowości e-biznesowej gospodarki, a ponadto dokonanie analizy porównawczej rozwoju e-biznesu w przedsiębiorstwach wybranych krajów.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectKnowledge Economypl_PL
dc.subjectBusiness Intelligencepl_PL
dc.subjectgospodarka oparta na wiedzypl_PL
dc.subjecte-biznespl_PL
dc.subjectIndeks Gotowości Sieciowejpl_PL
dc.titleE-biznes w wymiarze globalnym i lokalnym. Analiza i próba ocenypl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number272pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Instytut Ekonomik Stosowanych i Informatyki, Zakład Logistykipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-120-3
dc.contributor.authorBiographicalnoteDoktor Cecylia Żurak-Owczarek jest absolwentką kierunku ekonometria ze specjalnością informatyka na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym Uniwersytetu Łódzkiego oraz długoletnim jego pracownikiem. Aktualnie pracuje na stanowisku adiunkta w Zakładzie Logistyki Instytutu Ekonomik Stosowanych i Informatyki. Stopień doktora nauk ekonomicznych uzyskała na podstawie rozprawy pt. Niezawodność systemów komputerowych. Zasady i praktyka. Zainteresowania naukowe Autorki w całym okresie pracy koncentrowały się na ogólnych problemach ekonomii, technologiach informatycznych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Natomiast ostatnio szczególną uwagę skupiła na logistyce oraz badaniach nad wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych, a w szczególności aplikacji e-biznesowych przez przedsiębiorstwa. Z tych obszarów zainteresowań powstała większość jej prac naukowych i badawczych, które były prezentowane na licznych seminariach i konferencjach naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Jej dorobek naukowy obejmuje ponad 60 publikacji, w tym książkę pt. Technologie informacyjne determinantą współczesnego biznesu. Jest współautorką i autorką ponad 30 tematów badawczych oraz promotorem kilkudziesięciu prac dyplomowych.pl_PL
dc.referencesAalst van der W., Workflow Management: Models, Methods, and Systems, The MIT Press, 2004.pl_PL
dc.referencesAdamczewski P., Zintegrowane systemy informatyczne, Mikom, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesAdvanced Encryption Standard, Federal Information Processing Standards Publication 197, November 2001.pl_PL
dc.referencesAfuah A., Tucci Ch., Biznes internetowy strategie i modele, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesAken van J.E., Hop L., Post G.J.J., The Virtual Organization: a special mode of strong inter-organizational cooperation, [w:] M.A. Hitt, I. Ricart, J.E. Costa, D. Nixon (eds), Managing Strategically in an Interconnected World, Chicester: John Wiley & Sons, 1998.pl_PL
dc.referencesAllen T. J., MortonM. S., Information Technology and the Corporation of the 1990s, Oxford University Press, Oxford 1994.pl_PL
dc.referencesAmor D., The e-Business (r)Evolution, Prentice Hall, New Jersey 2002.pl_PL
dc.referencesAmor D., The E-business (R)evolution. Living and Working in an International World, Prentice Hall, Inc., New York 2001.pl_PL
dc.referencesAndren E., Jones C., Manufacturing Applications Strategies Scenario, Strategic Analysis Report, Gartner Group, 1997.pl_PL
dc.referencesAyers J.B., Handbook of Supply Chain Management, CRC Press LCC, Boca Raton 2000.pl_PL
dc.referencesBadger C., Recipe for Success with Enterprise Virtual Worlds, Forterra Systems, Inc., December 2008.pl_PL
dc.referencesBalicki A., Statystyczna analiza wielowymiarowa i jej zastosowania społeczno-ekonomiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 2009.pl_PL
dc.referencesBandura R., A Survey of Composite Indices Measuring Country Performance, Office of Development Studies, United Nations Development Programme, New York 2008.pl_PL
dc.referencesBaraniecka A, ECR – Efficient Consumer Response – Łańcuch dostaw zorientowany na klienta, Instytut Logistyki i Magazynowania, 2004.pl_PL
dc.referencesBattelle J., Szukaj Jak Google i konkurencja wywołali biznesową i kulturową rewolucję, PWN, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesBednarski L., Borowiecki R., Duraj J., Kurtys E., Waśniewski T., Wersty B., Analiza ekonomiczna przedsiębiorstwa, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wrocław 1996.pl_PL
dc.referencesBenecewicz-Miazga A., e-Business w Internecie i multimediach, Mikom, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesBielecki W.T., Informatyzacja zarządzania, PWE, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesBielecki W.T., Procesy wirtualizacji w zarządzaniu i przedsiębiorczości, [w:] L.W. Zacher (red.), Społeczeństwo informacyjne, Wydawnictwo Transformacje, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesBloor R., Wirtualny b@azar. Od jedwabnego szlaku po szlak elektroniczny, Liber, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesBorowiecki R., Kwieciński M. (red.), Informacja w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Pozyskiwanie, wykorzystanie i ochrona, Zakamycze–Kraków 2003.pl_PL
dc.referencesBorowiecki R., Kwieciński M. (red.), Informacja w zintegrowanej Europie, Difin, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesBorowiecki R., Siuta-Tokarska B., Problemy funkcjonowania i rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce Synteza badań i kierunki działania, Difin, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesBozarth C., Handfirld R., Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchem dostaw, One- Press, 2007.pl_PL
dc.referencesBrilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesBrynjolfsson E., Kahin B., Understanding the Digital Economy. Data, Tools and Research, Cambridge MA, MIT Press, 2000.pl_PL
dc.referencesBuilding an E-Commerce Trust Infrastructure, postać elektroniczna http://www.verisign.com/resources/gd/buildEcommerce/buildEcommerce.html.pl_PL
dc.referencesBurdea G., Coiffet P., Virtual Reality Technology, Wiley, New Jersey 2003.pl_PL
dc.referencesBurn J., Marshall P., Barnett M., e-Business Strategies for Virtual Organizations, Butterworth-Heinemann 2001.pl_PL
dc.referencesButtle F., Customer Relationship Management, Butterworth-Heinemann, Boston 2003.pl_PL
dc.referencesByrne J.A., Brandt R., The Virtual Corporation, „Business Week” 1993, no. 2.pl_PL
dc.referencesCarmen T., Wprowadzenie do algorytmów, WNT, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesCarpenter P., e-brands. Kreowanie marki w Internecie, WIG-Press, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesCastells M., The Internet Galaxy. Reflections in the Internet. Business and Society, Oxford University Press, Oxford 2002.pl_PL
dc.referencesCastle D.E., Financing Options for the Corporate Strategist, „The Journal of Business Strategy” 1988, January-February.pl_PL
dc.referencesCelary W., Polska w drodze do globalnego społeczeństwa informacyjnego, UNPD, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesChaffey D., E-Business and E-Commerce Management – Strategy, Implementation and Practice, Pearson Education, Harlow 2009.pl_PL
dc.referencesChandler A.D., Strategy and Structure, MIT Press, Cambridge 1962.pl_PL
dc.referencesChen D.H.C., Dahlman C.J., Knowledge and Development. A Cross-Section Approach, The Word Bank, Washington DC 20433, World Bank Policy Research Working Paper 3366, August 2004.pl_PL
dc.referencesChmielarz W., Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesChou T., Introduction to Cloud Computing Business & Technology, Active Book Press, 2011.pl_PL
dc.referencesCios K., Pedrycz W., Swinairski R., Kurhan L., Data Mining: A Knowledge Discovery Approach, Springer-Science Media, New York 2007.pl_PL
dc.referencesClyde W., Adrew B., Holsapple W., Decision Support Systems: A Knowledge-Based Approach, Thomson Learning Publishing, 2000.pl_PL
dc.referencesCollin S., Internet w biznesie nowe perspektywy rozwoju, Poltext, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesCollins J., Porras J.P., Wizjonerskie organizacje, Skuteczne praktyki najlepszych z najlepszych, MT Biznes, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesCook N., Enterprise 2.0, Ashgate, 2008.pl_PL
dc.referencesCore ICT Indicators 2010, Partnership on Measuring ICT for Development, Geneva 2010.pl_PL
dc.referencesCore ICT Indicators, Partnership on Measuring ICT for Development, United Nations ICT Task Force, 2005.pl_PL
dc.referencesCzekaj J., Metody zarządzania informacją w przedsiębiorstwie, AE w Krakowie, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesDąbrowski W., Kowalczuk P., Podpis elektroniczny, MIKOM, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesDavidow W.H., Malone M.S., The Virtual Corporation: Structuring and Revitalizing the Corporation for the 21st Century, Collins Business, 1992.pl_PL
dc.referencesDevenport T.H., Prusak L., Working Knowledge. How Organizations Manage What They Know, Harvard Business School Press, Boston 1998.pl_PL
dc.referencesDorosz W., Podpis elektroniczny – teoria i praktyka, WEKA, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesDoyon T., Business-to-Business E-Marketplaces and Exchanges, Gartner Group Research Notę QA- 11-3974, 2000/08/10.pl_PL
dc.referencesDrexl A., Kimms A., Beyond Manufacturing Resource Planning: advanced models and methods for production planning, Springer, New York 1998.pl_PL
dc.referencesDrucker P., Management Challenges for the 21st Century, Harper Business, New York 1999.pl_PL
dc.referencesDrucker P., Managing in the Next Society, Truman Talley Books, New York 2000.pl_PL
dc.referencesDuraj J., Podstawy ekonomiki przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesDziuba D., Sektor informacyjny w badaniach ekonomicznych, Difin, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesDziuba D.T., Metody ekonomiki sektora informacyjnego, Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesDziuba D.T., Przyjazne dla użytkownika społeczeństwo informacyjne, [w:] A. Szewczyk (red.), Problemy społeczeństwa globalnej informacji, Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2000.pl_PL
dc.referencesEbersbach A., Glaser M., Heigl R., Warta A., Wiki: Web Collaboration, Springer, 2008.pl_PL
dc.referencesE-Business Process Management: Technologies and Solutions, Idea Group Publishing, 2007.pl_PL
dc.referencesE-Business: The Way Forward, materiały z konferencji zorganizowanej przez Komisję Europejską I EEDA, UK, Cambridge 2005.pl_PL
dc.referencesEdvinsson L., Malone M.S., Kapitał intelektualny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesEllahi T., Hudzia B., Li H., Lindner M., Robinson P., The Enterprise Cloud Computing Paradigm, in Cloud Computing, John Wiley and Sons, Hoboken 2011.pl_PL
dc.referencesThe emerging Digital Economy; U. S. Department of Commerce 1998, http://www.ecommerce.govpl_PL
dc.referencesThe European e-Business Report 2008, The impact of ICT and e-business on firms, sectors and the economy, European Communities, 2008.pl_PL
dc.referencesEurope’s Digital Competitiveness Report Main achievements of the I 2010 strategy 2005–2009, Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2010.pl_PL
dc.referencesEuropean Innovation Scoreboard (EIS) 2010, European Union 2011.pl_PL
dc.referencesEurope’s Digital Competitiveness Report 2010, Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2010.pl_PL
dc.referencesFallenstein C., Wood R., Exploring E-commerce, Global E-business and E-Societies, Prentice Hall, New York 1999.pl_PL
dc.referencesFinke S., SAP Foreign Currency Revaluation, John Wiley & Sons, 2006.pl_PL
dc.referencesFischer L., BPM and Workflow Handbook, Future Strategies Inc., Lighthouse Point, 2007.pl_PL
dc.referencesGanzha M., Paprzycki M., Sroka H., Stanek S., Rozwój informatycznych systemów wieloagentowych w środowiskach społeczno-gospodarczych, Placet, kwiecień 2008.pl_PL
dc.referencesGarza G., Top 10 worst computer viruses, http://www.catalogs.com/info/travel-vacations/top-10-worst-computer-viruses.html.pl_PL
dc.referencesGates B., Biznes szybki j@k myśl, Prószyński i S-ka, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesGates W.H., Business and the speed of thought, Warner Book Inc., New York 1999.pl_PL
dc.referencesGatnar E., Symboliczne metody klasyfikacji danych, PWN, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesGatnar E., Walesiak M., Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych, Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2004.pl_PL
dc.referencesGibs J., B-to-B Spending in 2006, Jupiter Research, September 24, 2001, wersja elektroniczna http://www.jup.com/bin/item.pl/research:concept/jup/id=85505.pl_PL
dc.referencesGoban Klas T., Sienkiewicz P., Społeczeństwo informacyjne: Szanse, zagrożenia, wyzwania, Wydawnictwo Fundacji Postępu Telekomunikacji, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesGołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesGoliński M., Społeczeństwo informacyjne – geneza koncepcji i problematyka pomiaru, SGH, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesGołuchowski J., Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w organizacji, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2007.pl_PL
dc.referencesGrajewski P., Organizacja procesowa, PWE, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesGrala T., Wprowadzenie do kryptografii, postać elektroniczna http://nss.et.put.poznan.pl/study/projekty/sieci_komputerowe/bezpieczenstwo_transakcji_f/html/kryptogr.htm.pl_PL
dc.referencesGregor B., E-commerce, Oficyna Wydawnicza „Branta”, Bydgoszcz–Łódź 2002.pl_PL
dc.referencesGrenier R., Metes G., Going Virtual: Moving Your Organization Into 21st Century, McGraw-Hill, New York 1998.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W.M., Hejduk I.K., Projektowanie systemów zarządzania, Difin, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W.M., Hejduk J.K., Przedsiębiorstwo przyszłości, Difin, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W.M., Hejduk J.K., Przedsiębiorstwo wirtualne, Difin, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W.M., Hejduk I.K., Zarządzanie technologiami. Zaawansowane technologie i wyzwanie ich komercjalizacji, Difin, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesGruman G., Secure Electronic Transaction, Computerworld, June 1998, wersja elektroniczna http://www.computerworld.com/securitytopics/security/story/0,10801,43426,00.html.pl_PL
dc.referencesHagel J., The Coming Battle for Customer Information, „Harvard Business Review” 1996.pl_PL
dc.referencesHall R.E., Digital Dealing: How e-Markets Are Transforming the Economy, Norton & Company, 2002.pl_PL
dc.referencesHamel G., Leading the Revolution: How to Thrive in Turbulent Times by Making Innovation a Way of Life, Harvard Business School Press, 2002.pl_PL
dc.referencesHandbook on Constructing Composite Indicators Methodology and User Guide, OECD, Paris 2008.pl_PL
dc.referencesHandy Ch., Nowy język organizacji i jego znaczenie dla liderów, [w:] F. Hesselbein, M. Goldschmith, R. Beckhard (red.), Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesHart W., Competitive Advantage with e-Business, IBM, New York 1998.pl_PL
dc.referencesHartl M., Prochazka A., RailsSpace. Tworzenie społecznościowych serwisów internetowych w Ruby on Rails, Helion, Gliwice 2008.pl_PL
dc.referencesHartman H., Sifonis J., Kador J., e-business. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej, KE Liber s.c., Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesHellwig Z., Taksonomia w konstrukcjach i ocenach strategii gospodarczych, [w:] Zastosowania metod taksonomicznych w gospodarce, z. 1, Akademia Ekonomiczna, Wrocław 1994.pl_PL
dc.referencesHellwig Z., Siedlecka W., Siedlecki J., Taksonometryczne modele zmian struktury gospodarczej Polski, Instytut Rozwoju i Studiów Strategicznych, Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesHollingsworth D., The Workflow Reference Model, Workflow Management Coalition, 1995.pl_PL
dc.referencesHornby A.S., Oxford advanced Learner’s, Dictionary of Current English, PWN, Warszawa 1981.pl_PL
dc.referenceshttp://bezpieczenstwo.idg.pl/news/80723/Tworca.Sassera.uniknal.wiezienia.W.Polsce.moglby.dostac.8.lat.html.pl_PL
dc.referencesi2010 – First Annual Report on the European Information Society, Communication from the Commission to the Council, the European Parliament, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions, European Commission, Brussels CM (2006) 215,2006.pl_PL
dc.referencesIle mamy polskich blogów korporacyjnych?, http://www.sprawnymarketing.pl/artykuly/ile-mamy-polskich-blogow-korporacyjnych/.pl_PL
dc.referencesInmon W.H., Building the Data Warehouse Fourth Edition, Willey Edition, Indianapolis, 2005.pl_PL
dc.referencesITIF Broadband Rankings http://www.itif.org/files/BBRankings.pdf.pl_PL
dc.referencesA Complete Guide to Cloud Computing, The Art of Service, Brisbane 2011.pl_PL
dc.referencesIzdebski H., Kulesza M., Administracja publiczna – zagadnienia ogólne, LIBER, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesJackson P., Introduction to Expert Systems, Addison Wesley, 1998.pl_PL
dc.referencesJägers, H., Jansen, W., Steenbakkers, W., Characteristics of Virtual Organizations. Organizational Virtualness, Proceedings of the VoNet – Workshop, April 27–28, 1998.pl_PL
dc.referencesJaka Chmura jest odpowiednia dla mojego przedsiębiorstwa?, http://www.cloudamo.com/archives/jaka-chmura-jest-odpowiednia-dla-mojego-przedsiebiorstwa.pl_PL
dc.referencesJakubski K.J., Przestępczość komputerowa – zarys problematyki, „Prokuratura i Prawo” 1996, nr 12.pl_PL
dc.referencesJan Paweł II, Encyklika Centesimus Annus, wersja elektroniczna http://www.opoka.org.pl/biblioteka/W/WP/jan_pawel_ii/encykliki/centesimus_1.html.pl_PL
dc.referencesJelassi T., Enders A., Strategies for e-business, Prentice Hall, New York 2005.pl_PL
dc.referencesJuchowicz M., Motywowanie do rozwoju, [w:] M. Rybak (red.), Zarządzanie kapitałem ludzkim w przedsiębiorstwie, Monografie i opracowania, nr 470, SGH, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesJuszczak-Szumacher G., Analiza konkurencyjności województwa łódzkiego w zakresie innowacyjności z wykorzystaniem miernika rozwoju, [w:] L. Lewandowska (red.), Innowatorzy, Innowacje a konkurencyjność regionu łódzkiego, PTE, Łódź 2011.pl_PL
dc.referencesKale V., SAP R/3 – Przewodnik dla menadżerów, Helion, Gliwice 2001.pl_PL
dc.referencesKane M., ‘ILOVEYOU’ e-mail worm invades PCs, http://news.zdnet.com/2100-9595_22-107318.html?legacy=zdnn.pl_PL
dc.referencesKaplan R.S., Norton D.P., Strategiczna karta wyników. Jak przełożyć strategię na działanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesKatz J., Lindell Y., Introduction to Modern Cryptography: Principles and Protocols, Chapman & Hall, 2007.pl_PL
dc.referencesKędziora M., Chmury publiczne, prywatne, dedykowane,6 listopad2010, http://blogs.technet.com/b/mkedziora/archive/2010/11/06/r-243-ne-chmury-publiczne-prywatne-dedykowane.aspx.pl_PL
dc.referencesKędziora M., Co to jest chmura (Cloud Computing)? 8 maja 2010, http://blogs.technet.com/b/mkedziora/archive/2010/05/08/co-jest-chmura-cloud-computing.aspx.pl_PL
dc.referencesKelly K., Nowe reguły nowej gospodarki, WIG-Press, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesKiełtyka L., Technologie i systemy komunikacji oraz zarządzania informacją i wiedzą, Difin, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesKierzkowska P., E-biznes relacje z klientem, Helion, Gliwice 2007.pl_PL
dc.referencesKifner T., Polityka bezpieczeństwa i ochrony informacji, Helion, Gliwice 1999.pl_PL
dc.referencesKisielnicki J., H. Sroka H., Systemy informacyjne biznesu. Informatyka dla zarządzania, Placet, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesKisielnicki J., Informatyczna infrastruktura zarządzania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1993.pl_PL
dc.referencesKisielnicki J., Infrastruktura zarządzania – Polska w Europie, Master of Business Administration, 2002, nr 1.pl_PL
dc.referencesKisielnicki J., MIS systemy informatyczne zarządzania, Placet, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesKisielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne biznesu – Informatyka dla zarządzania, Placet, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesKisielnicki J., Sroka H., Systemy informacyjne biznesu, Placet, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesKisielnicki J., Szyjewski Z., „Nowoczesna ekonomia” a współczesna informatyka, „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw” 2002, nr 1.pl_PL
dc.referencesKisielnicki J., Zarządzanie, PWE, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesKlonowski Z., Systemy informatyczne zarządzania przedsiębiorstwem, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 2004.pl_PL
dc.referencesKnosala R., Komputerowe wspomaganie zarządzaniem przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesKnowledge Assessment Methodology, User Guide, http://go.worldbank.org/39Z6SV9C80.pl_PL
dc.referencesKodeks cywilny (Dz. U. 1964, nr 16, poz. 93, z późn. zm.).pl_PL
dc.referencesKolbusz E., Olejniczak W., Szyjewski Z., Inżynieria systemów informatycznych w e-gospodarce, PWE, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesKosiński J., Misiek A., Cisek P., Przestępczość teleinformatyczna, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Policji, Szczytno 2003.pl_PL
dc.referencesKosiur D., Understanding Electronic Commerce, Microsoft Press, Seattle 1998.pl_PL
dc.referencesKotler Ph., Marketing, Wydawnictwo Rebis, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesKraska M., Elektroniczna gospodarka w Polsce. Raport 2008, Biblioteka Logistyka, Poznań 2009.pl_PL
dc.referencesKrupski R. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, PWE, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesKubisza R. (red.), Internet 2000, Verba, Lublin 2000.pl_PL
dc.referencesKuratczyk M., Enterprise Private Clouds, LINUX, 1 marca 2010.pl_PL
dc.referencesKwinta W., Narzędzia analityczne przyszłość informatyki, „Energia Gigawat” 2006, nr 8.pl_PL
dc.referencesLaudon K., Traver C., E-commerce – business, technology, society, Addison Wesley, New York 2002.pl_PL
dc.referencesLee T.A., Bishop A., Parker R. H., Accounting History from the Renaissance to the Present: A Remembrance of Luca Pacioli. New Works in Accounting History, Garland Publishing, New York and London 1996.pl_PL
dc.referencesLeksykon teleinformatyka, Computerworld, 1999.pl_PL
dc.referencesLemos R., Inside the ‘ILOVEYOU’ worm, http://news.zdnet.com/2100-9595_22-107344.html.pl_PL
dc.referencesLevine R., Locke Ch., Searls D., Weinbereger D., Manifest www.cluetrian.com, WIG-Press, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesLiaw, S., Huang H., How Web Technology Can Facilitate Learning, Information Systems Management, Winter 2002.pl_PL
dc.referencesLiikanen E., E-Europe – An Information Society for All, Progress Report for the Lisbon European Council, 2000.pl_PL
dc.referencesLin B., Web Data Mining: Exploring Hyperlinks, Contents and Usage Data, Springer Verlag, New York 2007.pl_PL
dc.referencesLin G., Devine M., The Role of Networks in Cloud Computing, [w:] Handbook of Cloud Computing, Springer, New York 2010.pl_PL
dc.referencesLista funkcjonalności, mySAP ERP, materiały firmy SAP, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesLotko A., Zarządzanie relacjami z klientem – Strategie i systemy, Politechnika Radomska, Radom 2004.pl_PL
dc.referencesMagee F., Steward B., Mergers and Acquisitions Due Diligence Checklist for IT, Business Goals, Finance and HR, Gartner Group, 1996.pl_PL
dc.referencesMalara Z., Przedsiębiorstwo w globalnej gospodarce. Wyzwania współczesności, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesMalina A., Wielowymiarowa analiza przestrzennego zróżnicowania struktury gospodarki Polski według województw, Akademia Ekonomiczna, Kraków 2004.pl_PL
dc.referencesMarquardt M. I., Building the Learning Organization: Mastering the 5 Elements for Corporate Learning, Davies-Black Publishing, New York 2002.pl_PL
dc.referencesMartin J., Cybercorp: The New Business Revolution, McGraw-Hill Inc, New York 1996.pl_PL
dc.referencesMateriały firmy Magoora dotyczące systemu informowania kierownictwa pakietu ADAPTIX, www.magoora.com.pl_PL
dc.referencesMazur A., Jaworska K., Mazur D., CRM Zarządzanie kontaktami z klientem, Madar, Zabrze 2001.pl_PL
dc.referencesMazur A., Mazur D., Jak wdrożyć CRM w małej i średniej firmie, Madar, Zabrze 2004.pl_PL
dc.referencesMcAfee A., Enterprise 2.0: The Dawn of Emergent Collaboration, „MITSloan Management Review” 2006, vol. 47, no. 3.pl_PL
dc.referencesMcD’s Employees Encouraged to Pen Burger Blogs, http://www.marketingvox.com/mcds-employees-encouraged-to-pen-burger-blogs-037542/?camp=newsletter&src=mv&type=textlink.pl_PL
dc.referencesMeasuring ICT: The Global Status of ICT Indicators, Partnership on Measuring ICT for Development, United Nations ICT Task Force, 2005.pl_PL
dc.referencesMeasuring the Internet Economy; June 2000; Cisco Systems, University of Texas; www.internetindicators.com.pl_PL
dc.referencesMell P., Grance T., The NIST Definition of Cloud Computing, National Institute of Standards and Technology, Information, Technology Laboratory, 2009.pl_PL
dc.referencesMichalik K., Prolog, Aitech, Katowice, www.aitech.pl.pl_PL
dc.referencesMikuła B., Ziębicki B., Metodologiczne aspekty procesów organizacyjnego uczenia się, „Problemy Jakości” 2001.pl_PL
dc.referencesMiller D., Kameleon w całej okazałości, [w:] F. Hesselbein, M. Goldschmith, R. Beckhard (red.), Organizacja przyszłości, Business Press, Warszawa 1997.pl_PL
dc.referencesMintzberg K., Quinn J.B., The Strategy Process. Concepts, Contexts, Cases. Second Edition Prentice- Hall Inc., Englewood Cliffs, New Jersey 1991.pl_PL
dc.referencesMirkovic J., Dietrich S., Dittrich D., Reiher P., Internet Denial of Service: Attack and Defense Mechanisms, Prentice Hall PTR, 2005.pl_PL
dc.referencesMitnick K., Sztuka podstępu, Helion, Gliwice 2003.pl_PL
dc.referencesMłodak A., Analiza taksonomiczna w statystyce regionalnej, Difin, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesMontgomery C.A., Porter M.E., Strategy, Harvard Business School Press, Boston 1991.pl_PL
dc.referencesMowshowitz A., Virtual Organization: Toward a Theory of Societal Transformation Stimulated by Information Technology, Quorum Books, New York 2002.pl_PL
dc.referencesMundo G., Nardo M., Constructing Consistent Composite Indicators: The Issue of Weight, EU, Luxembourg 2005.pl_PL
dc.referencesmySAP ERP materiały firmy SAP, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesmySAPTM CRM – Klucz do zarządzania relacjami z klientami, SAP AG, 2003.pl_PL
dc.referencesmySAPTM SRM Kompleksowe zarządzanie relacjami z dostawcami, SAP AG, 2004.pl_PL
dc.referencesmySAPTM Supply Chain Management, SAP AG, 2003.pl_PL
dc.referencesNardo M., Sasino M., Saltelli A., Tarantola S., Tools for Composite Indicators Building, EU, Luxembourg 2006.pl_PL
dc.referencesNegroponte N., Cyfrowe życie. Jak się odnaleźć w świecie komputerów, Książka i Wiedza, Bydgoszcz 1997.pl_PL
dc.referencesNewel F., Lojalność.com. Zarządzanie z klientami w nowej erze marketingu internetowego, IFC PRESS, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesNiedzielski P., Rodzaje innowacji, [w:] K.B. Matusiak (red.), Innowacje i transfer technologii – Słownik pojęć, PARP, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesNiedźwiedziński M., Globalny handel elektroniczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesNiemczyk J., Olejczyk K., Organizacja wirtualna, [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, PWE, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesNigel N., Magic Quadrant for CPM Suites, Gartner, Inc, December 2006.pl_PL
dc.referencesNonaka I., Takeuchi H., The Knowledge Creating Company, How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation, Oxford University Press, New York, Oxford 1995.pl_PL
dc.referencesNorris G., E-Business and ERP: Transforming the Enterprise, John Wiley & Sons, Inc., New York 2000.pl_PL
dc.referencesNowak E., Metody taksonomiczne w klasyfikacji obiektów społeczno-gospodarczych, PWE, Warszawa 1990.pl_PL
dc.referencesNowicki A. (red.), Komputerowe wspomaganie biznesu, Placet, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesNowicki A. (red.), Technologie informacyjne dla ekonomistów. Narzędzia. Zastosowania., Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.pl_PL
dc.referencesO’Brien J.A., Management Information Systems, McGraw Hill, New York 2005.pl_PL
dc.referencesObłój K., Strategia organizacji. W poszukiwaniu trwałej przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesOlszak C.M., Ziemba E. (red.), Strategie i modele gospodarki elektronicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesOlszak C.M., Systemy Business Intelligence, [w:] C.M. Olszak, E. Ziemba (red.), Strategie i modele gospodarki elektronicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesOleński J., Ekonomika informacji, PWE, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesOlszewski P., Specjaliści: Za 2 lata Chmura będzie powszechnym standardem, http://gamezilla.komputerswiat.pl/publicystyka/2012/3/specjalisci-za-2-lata-chmura-bedzie-powszechnym-standardem.pl_PL
dc.referencesO’Reilly T., What Is Web 2.0 Design Patterns and Business Models for the Next Generation of Software, http://oreilly.com/pub/a/oreilly/tim/news.pl_PL
dc.referencesOrzechowski R., Budowanie wartości przedsiębiorstwa z wykorzystaniem IT, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesOwczarek K., Żurak-Owczarek C., Bezpieczeństwo informacji w handlu elektronicznym, [w:] R. Borowiecki, M. Kwieciński (red.), Informacja w zintegrowanej Europie, Difin, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesOwczarek K., Żurak-Owczarek C., Centra zaawansowanych technologii źródłem innowacyjności MSP, [w:] B. Mikołajczyk (red.), Finansowe uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstw z uwzględnieniem sektora MSP, Difin, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesOwczarek K., Żurak-Owczarek C., Zarządzanie dokumentami i przepływem informacji do wspomagania systemów jakości, [w:] J. Lewandowski (red.), Zarządzanie organizacjami gospodarczymi w warunkach radykalnych zmian, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2001.pl_PL
dc.referencesOwczarek K., Żurak-Owczarek C., Technologie informatyczne a rewizja sprawozdań finansowych „Rachunkowość” 2001, nr 11.pl_PL
dc.referencesPalmer J.W., Speier C., A Typology of Virtual Organizations: An Empirical Study, Proceedings of the Association for Information Systems, Americas Conference, Indianapolis, 15.–17. August 1997.pl_PL
dc.referencesPang L., Understanding Virtual Organizations, „Information Systems Control Journal” 2001, vol. 6.pl_PL
dc.referencesPańkowska M., Sroka H. (red.), Systemy informatyczne organizacji wirtualnych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2002.pl_PL
dc.referencesPapazoglou M.P., Ribbers P.M.A., E-Business: Organizational and Technical Foundations, John Wiley & Sons, 2006.pl_PL
dc.referencesPartnership on „Measuring ICT for Development”, Group of Friends of the Chair (GFC) of the PrepCom of WSIS, November 2004 http://www.unctadxi.org/sections/WSIS/docs/other/wsis_jc_gof_stat_2nov.pdf.pl_PL
dc.referencesParys T., Rozwój systemu zintegrowanego MRP II, „Informatyka” 1999, nr 5.pl_PL
dc.referencesPastuszak Z., Implementacja zaawansowanych rozwiązań biznesu elektronicznego w przedsiębiorstwie, Placet, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesPatel A. B., Inwestowanie w Internecie, WIG – Press, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesPatrikakis Ch., Masikos M., Zouraraki O., Distributed Denial of Service Attacks, http://www.cisco.com/web/about/ac123/ac147/archived_issues/ipj_7-4/dos_attacks.html.pl_PL
dc.referencesPayne A., Handbook of CRM: Achieving Excellence through Customer Management, Butterworth-Heinemann, Boston 2003.pl_PL
dc.referencesPedler M., Aspinwall K., Przedsiębiorstwo uczące się, PETIT, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesPenc J., Zarządzanie oparte na wiedzy, http://www.placet.pl/?mod=Artykuly&id=56.pl_PL
dc.referencesPerechuda K, Organizacja wirtualna, Ossolineum, Warszawa–Wrocław 1997.pl_PL
dc.referencesPerechuda K., Metody zarządzania przedsiębiorstwem, Akademia Ekonomiczna, Wrocław 1999.pl_PL
dc.referencesPerechuda K., Zarządzanie przedsiębiorstwem przyszłości, Placet, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesPeters T.J., Waterman R.H, jr., In Search of Excellence. Lessons from American’s Best-Run Companies, New York 1982.pl_PL
dc.referencesPierson J., Tackling Social Exclusion, Rutledge, London 2002.pl_PL
dc.referencesPietrewicz K., Nowa strategia społeczna? „Digital Divide” a Polska, [w:] H. Haber (red.), Społeczeństwo informacyjne – wizja czy rzeczywistość, t. II, BG AGH, Kraków.pl_PL
dc.referencesPlossl G., Orlicky’s Material Requirements Planning, McGraw-Hill, New York 1994.pl_PL
dc.referencesPluta W., Wielowymiarowa analiza porównawcza w modelowaniu ekonometrycznym, PWN, Warszawa 1986.pl_PL
dc.referencesPodręcznik Oslo, Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesPoe V., Klauer P., Brobst S., Tworzenie hurtowni danych, WNT, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesPoirier Ch.C., Using Models to Improve the Supply Chain, CRC Press LCC, Boca Raton 2003.pl_PL
dc.referencesPoirier Ch., Bauer M., E-Supply Chain, Barrett-Koehler Publisher, San Francisco 2001.pl_PL
dc.referencesPorter M. E., Miller V., How Information Gives You Competitive Advantage, „Harvard Business Review” 1985, July-August.pl_PL
dc.referencesPorter M.E., Competitive Advantage, Free Press, New York 1995.pl_PL
dc.referencesPorter M.E., Strategy and the Internet, „Harvard Business Review” 2001.pl_PL
dc.referencesPower, D.J. A Brief History of Decision Support Systems. DSSResources.COM, World Wide Web, http://DSSResources.COM/history/dsshistory.html, version 4.0.pl_PL
dc.referencesPriceWaterhouseCoopers, Money Tree Survey, Q1 2001, National Internet-Related Investments, Internet Deals 1996–2000, Internet-Related Investments in Venture-Backed Companies (2001), www.pwcmoneytree.com/aggregatemenu.aps.pl_PL
dc.referencesProbst G., Raub S., Romhardt K., Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesPrzegląd rynku dostawców systemów BI w Polsce, Manufacturing System Information – Polska, maj 2008.pl_PL
dc.referencesRadzikowski W., Komputerowe wspomaganie decyzji, PWE, Warszawa 1990.pl_PL
dc.referencesRajput W. E., E-Commerce Systems Architecture & Applications, Artech House, 2000.pl_PL
dc.referencesRaport Cloud Computing:Elastyczność, Efektywność, Bezpieczeństwo, ThinkTank, Warszawa 2011.pl_PL
dc.referencesRaport o stanie małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w latach 2008–2009, pod kierunkiem Anety Wilmańskiej, PARP, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesRiddestrale J., Nordstrom K., Funky biznes, Wig-Press, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesRifkin J., Wiek dostępu, Wydawnictwo Dolnośląskie, Katowice 2003.pl_PL
dc.referencesRokita J., Zarządzanie strategiczne. Tworzenie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej, PWE, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesRomanowska M., Trockiego M., Przedsiębiorstwo partnerskie, Difin, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesRosenberg J., Mateos A., Chmura obliczeniowa. Rozwiązania dla biznesu, Helion, Gliwice 2011.pl_PL
dc.referencesRoskill A., Cocroft C., Business to Business e-Commerce. Making the B2B Connection, „Warburg Dillon Read” 2000, no. 1.pl_PL
dc.referencesRutkowski K. (red.), Logistyka online. Zarządzanie łańcuchem dostaw w dobie gospodarki elektronicznej, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesRymarczyk J. (red.), Międzynarodowe stosunki gospodarcze, PWE, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesRynek BI w Polsce, Publikacja DiS, ISSN 1429-2785, nr 2 (295), 2009.pl_PL
dc.referencesSamuelson, Robert J., Puzzles of the New Economy, „Newsweek”, 04/17/2000, vol. 135.pl_PL
dc.referencesSankowska A., Organizacja wirtualna, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne Spółka z o.o., Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesSawhney M., Zabin J., Seven Steps to Nirvana: Strategic Insights into e-Business Transformation, McGraw-Hill, New York 2001.pl_PL
dc.referencesScheer A.W., Architecture of integrated information systems: foundations of enterprise modeling, Springer-Verlag, New York 1992.pl_PL
dc.referencesSecure Electronic Transactions Protocol, Byte, June 1997, wersja elektroniczna http://www.byte.com/art/9706/sec5/art3.htm.pl_PL
dc.referencesSenge P., Piąta dyscyplina. Teoria i praktyka organizacji uczących się, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesSeybold P.B., Klienci.com – Jak stworzyć skuteczną strategię biznesową dla Internetu i nie tylko, IFC Press, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesShappro C., Varian H.R., Potęga informacji. Strategiczny przewodnik po gospodarce sieciowej, Helion, Gliwice 2007.pl_PL
dc.referencesSherman W. R., Craig A., Understanding Virtual Reality: Interface, Application, and Design, Elsevier Science, San Francisco 2003.pl_PL
dc.referencesShuen A., Web 2.0: A Strategy Guide, O’Reilly Media, Inc., 2008.pl_PL
dc.referencesSieber U., Przestępczość komputerowa a prawo karne w międzynarodowym społeczeństwie informacji i ryzyka, „Przegląd Policyjny” 1995, nr 3(39).pl_PL
dc.referencesSiegel D., Futuryzuj swoją firmę. Strategia biznesu w dobie e-klienta, IFC PRESS, Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesSimon A., Sheffer S.L., Hurtownie danych i systemy informacji gospodarczej, Oficyna Wydawnicza, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesSłownik wyrazów obcych, Wydawnictwo Europa, Wrocław 2001.pl_PL
dc.referencesSmarter, Faster, Better e-Government, Capgemini. Rand Europe, 2009.pl_PL
dc.referencesSmith G., E-Commerce: A Control and Security Guide, Wiley 2003.pl_PL
dc.referencesSmith M., Bailey J., Brynjolfsson E., Understanding Digital Markets: Review and Assessment, [w:] E. Brynjolfsson, B. Kahin (eds), Understanding the Digital Economy, Cambridge MA, MIT Press, 2000.pl_PL
dc.referencesSounderpandian J., E-Business Process Management: Technologies and Solutions, Idea Group Publishing, 2007.pl_PL
dc.referencesSpołeczeństwo informacyjne w Polsce – Wyniki badań statystycznych z lat 2006-2010, GUS, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesSroka H. (red.), Strategie i metodyka przekształcania organizacji w kierunku e-biznesu na podstawie technologii informacyjnej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice 2006.pl_PL
dc.referencesStabryła A., Zarządzanie strategiczne w teorii i w praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesStachowicz-Stanusch A., CRM Przewodnik dla wdrażających, Placet 2007.pl_PL
dc.referencesStańczyk-Hugiet E., Organizacja ucząca się, [w:] R. Krupski (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, PWE, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesStanisz A., Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL na przykładach z medycyny, t. 3, Analizy wielowymiarowe, StatSoft Polska, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesStankiewicz M.J., Konkurencyjność przedsiębiorstwa. Budowanie konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji, Dom Organizatora, Toruń 2002.pl_PL
dc.referencesStein L.D., Web Security: Step-by-Step Reference Guide, Addison-Wesley. Reading 1998.pl_PL
dc.referencesStiglitz J.E., Globalizacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesStrategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce na łata 2007–2013, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesSuchecki B. (red.), Ekonometria przestrzenna, C.H. Beck, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesSudoł S., Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Teorie i praktyka zarządzania, TNOIK, Toruń 1999.pl_PL
dc.referencesSupply-Chain Operations, Reference Model, version 9.0., Supply-Chain Council, may 2008.pl_PL
dc.referencesSurma J., Business Intelligence. Systemy wspomagania decyzji biznesowych, PWN, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesSzor P., The Art of Computer Virus Research and Defense, Addison-Wesley Professional, 2005.pl_PL
dc.referencesSzplit A., Fudaliński J., Markiewicz P., Smutek H., Strategie rozwoju organizacji, Drukarnia Antykwa, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesSzponar M., Cyfrowy podział – nowa forma statystyki społecznej, [w:] J. Kleban, W. Wierzbicki (red.), Era społeczeństwa informacyjnego. Wyzwania, szanse, zagrożenia, Poznań 2005.pl_PL
dc.referencesSzpringer W., e-commerce, e-banking wyzwanie globalizacji, Difin, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesSzpringer W., Prowadzenie działalności gospodarczej w Internecie od e-commerce do e-biznesu, Difin, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesSzpringer W., Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesTadeusiewicz R., Społeczność Internetu, AOW EXIT, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesTanenbaum A., S., Sieci komputerowe, Helion, Gliwice 2004.pl_PL
dc.referencesTapscott D., Gospodarka cyfrowa. Nadzieje i niepokoje Ery Świadomości Systemowej, Business Press, Warszawa 1998.pl_PL
dc.referencesTapscott D., Paradigm Shift: The New Promise of Information Technology, McGraw-Hill, New York 1998.pl_PL
dc.referencesTapscott D., Williams A. D., The Wiki Workplace, „Business Week – Special Report”, March 2007.pl_PL
dc.referencesTarniar D., Data Mining and Knowledge Discovery Technologies, IGI Publishing, London 2008.pl_PL
dc.referencesTeluk T., IT w firmie, Helion, Gliwice 2004.pl_PL
dc.referencesThe 2010 e-readiness rankings, Economist Intelligence Unit, The Economist, The Economist written in co-operation with The IBM Institute for Business Value, New York 2011.pl_PL
dc.referencesThe IBM Enterprise Information Portal: A Practical Approach, IBM Redbooks, IBM Corporation, November 2000.pl_PL
dc.referencesThe Internet and e-Business in the United States in 2002.pl_PL
dc.referencesThe Smart Island, The National ICT Strategy for Malta 2008–2010.pl_PL
dc.referencesThierauf R., Electronic Data Interchange in Finance and Accounting, Quorum Books, New York 1998.pl_PL
dc.referencesToffler A., Toffler H., Budowa nowej cywilizacji. Polityka trzeciej fali, Poznań 1996.pl_PL
dc.referencesToomey J.W., MRP II: planning for manufacturing excellence, Chapman and Hall, New York 1996.pl_PL
dc.referencesTurban E., Electronic Commerce – A Managerial Perspective, Prentice Hall, New York 2004.pl_PL
dc.referencesTurban E., McLean E., Wetherbe J., Information Technology for Management, Wiley, New York 2004.pl_PL
dc.referencesTurban E., Sharda R., Aronson J., King D., Business Intelligence, Prentice Hall, 2007.pl_PL
dc.referencesTurk E., Enterprise CRM Turning CRM into Positive ROI, John Wiley & Sons, 2004.pl_PL
dc.referencesUmiejętność restrukturyzacji: niedocenione źródło przewagi firmy, „Harvard Business Review Polska” 2007.pl_PL
dc.referencesUnderstand Performance Management to Better Manage Your Business, Gartner Group, October 2006.pl_PL
dc.referencesUnderstanding the Digital Divide, OECD, Paris 2001.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 17 lutego 2005 roku o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. (Dz.U. 2005, nr 64, poz. 565).pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 2 lipca 2004 roku o swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. 2007, nr 155, poz. 1095).pl_PL
dc.referencesValadez J.R., Duran R., Redefining the Digital Divide: Beyond Access to Computers and the Internet, „The High School Journal” 2007, February–March.pl_PL
dc.referencesVan Der Aalst W., VanHee K.M., Workflow Management: Models, Methods and Systems, The MIT Press, 2004.pl_PL
dc.referencesvan Dijk J., The Deepening Divide. Inequality in the Information Society, Sage, Thousand Oaks, London–New Delhi 2005.pl_PL
dc.referencesVarshney U., Vetter R., Recent Advances in Wireless Networking, „IEEE Computer” 2001, 33, no. 6.pl_PL
dc.referencesVaskevitch D., Client/Server Strategies. A Survival Guide for Corporate Reengineers, IDG Books Worldwide, Inc., San Mateo 1993.pl_PL
dc.referencesVenkatraman N., Henderson J.C., Research in Strategic Management and Information Technology, Vol. 2, Publisher: J.A.I. Press Ltd, 1999.pl_PL
dc.referencesVise D., Google story, Wydawnictwo Dolnośląskie, Katowice 2007.pl_PL
dc.referencesVossen G., Hagemann S., Unleashing Web 2.0: From Concepts to Creativity, Morgan Kaufmann 2007.pl_PL
dc.referencesWagner Ch., Learning Experience with Virtual Worlds, „Journal of Information Systems Education” 2008.pl_PL
dc.referencesWang W., Internet, hakerzy, wirusy, Wydawnictwo RM, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesWawszczyk A., E-gospodarka: poradnik przedsiębiorcy, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesWielki J., Elektroniczny marketing przez Internet, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesWorkflow Management Coalition, Terminology & Glossary Document Number WFMC-TC-1011, February 1999.pl_PL
dc.referencesWrembel R., Koncilia C., Data Warehouses and OLAP: Concepts, Architectures and Solutions, Idea Group Co., Hershey 2006.pl_PL
dc.referencesWright J., Blog Marketing: The Revolutionary New Way to Increase Sales, Build Your Brand, and Get Exceptional Results, McGraw-Hill, 2005.pl_PL
dc.referencesZaliwski A., Korporacyjne bazy wiedzy, PWE, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesŻeliński J., Gdzie wstawić e do biznesu, „Computerworld” 2000, nr 18.pl_PL
dc.referencesZiębicki B., Zmieniające się przedsiębiorstwo w zmieniającej się politycznie Europie, t. IV, Wydawnictwo Informacji Ekonomicznej, UJ, Kraków 2001.pl_PL
dc.referencesZimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C. E-biznes a innowacyjność i konkurencyjność gospodarki, [w:] L. Lewandowska (red.), Innowatorzy, innowacje a konkurencyjność regionu łódzkiego, PTE, Łódź 2011.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., Elektroniczny łańcuch dostaw i jego infrastruktura, „Logistyka” 2011, nr 5.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., Business intelligence – nowoczesna koncepcja zarządzania informacjami w przedsiębiorstwie, [w:] J. Kaczmarek, M. Kwieciński (red.), Wywiad i kontrwywiad gospodarczy wobec wyzwań bezpieczeństwa biznesu, TNOIK, Dom Organizatora, Toruń 2010.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., Dokumenty elektroniczne a rewizja sprawozdań finansowych, „Rachunkowość” – audytor, 2001, nr 2.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., E-biznes szansą na restrukturyzację przedsiębiorstw, [w:] R. Borowiecki, M. Kwieciński (red.), Potencjał restrukturyzacji w warunkach globalizacji i nowej gospodarki, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., E-biznes szansą na restrukturyzację przedsiębiorstw regionu łódzkiego, [w:] S. Lachiewicz, A. Zakrzewska-Bielawska (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w warunkach rozwoju wysokich technologii, Monografie Politechniki Łódzkiej, Łódź 2008.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., E-biznes szansą rozwoju przedsiębiorstw regionu łódzkiego, [w:] L. Lewandowska (red.), Nowe koncepcje zarządzania i finansowania rozwoju firm regionu łódzkiego, PTE, Łódź 2008.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., Gospodarka elektroniczna szansą na restrukturyzację polskich przedsiębiorstw, [w:] R. Borowiecki (red.), Zarządzanie wiedzą a procesy restrukturyzacji i rozwoju przedsiębiorstw, Wydawnictwo: Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 2000.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., Gospodarka oparta na wiedzy w Polsce – diagnoza stanu według Knowledge Assessment Methodology 2009, [w:] R. Borowiecki, A. Jaki (red.), Dylematy współczesnych przedsiębiorstw w procesie restrukturyzacji. Dywersyfikacja – integracja – rozwój, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2011.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., Kreatywność i innowacyjność – determinanty rozwoju współczesnej organizacji, [w:] R. Borowiecki, A. Jaki (red.), Zarządzanie procesami restrukturyzacji. Koncepcje – Strategie – Analiza, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2012.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., Organizacja ucząca się – koncepcja przedsiębiorstwa przyszłości, [w:] L. Lewandowska (red.), Formy wspierania przedsiębiorczości w regionie łódzkim w warunkach kryzysu gospodarczego, PTE, Łódź 2009.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., Organizacje wirtualne w praktyce, [w:] R. Borowiecki, A. Jaki (red.), Wyzwania dla zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2009.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., Przedsiębiorstwo w czasach informacji cyfrowej, [w:] J. Lewandowski (red.), Zarządzanie organizacjami gospodarczymi, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 1999.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., Przedsiębiorstwo w Internecie czyli niełatwe początki handlu elektronicznego, [w:] B. Olszewska (red.), Źródła sukcesów i porażek przedsiębiorstw przemysłowych aspekt strategiczny, Wydawnictwo Akademii Ekonomiczna im. Oskara Langego we Wrocławiu, Prace naukowe AE nr 870, Wrocław 2000.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., Przedsiębiorstwo w Internecie nieunikniona konieczność, [w:] H. Jagoda, J. Lichtarski (red.), Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem – ciągłość i zmiana, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Prace naukowe AE nr 851, Wrocław 2000.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., Systemy informatyczne e-biznesu w restrukturyzacji przedsiębiorstw, [w:] R. Borowiecki, A. Jaki (red.), Zarządzanie restrukturyzacją w procesach integracji i rozwoju nowej gospodarki, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., Technologie informacyjne determinantą współczesnego biznesu, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., Technologie informatyczne w zarządzaniu zmianami, [w:] W. Błaszczyk, B. Kaczmarek (red.), Przeszłość i przyszłość nauk o zrządzaniu. Zarządzanie, modele, koncepcje, strategie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2001.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., Zarządzanie informacją w perspektywie wejścia do Europy, [w:] R. Borowiecki (red.), Wyzwania rozwojowe a restrukturyzacja przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 1999.pl_PL
dc.referencesŻurak-Owczarek C., Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie w XXI wieku, [w:] R. Borowiecki (red.), Konkurencyjność przedsiębiorstw wobec wyzwań XXI wieku, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław 1999.pl_PL
dc.referenceshttp://csrc.nist.gov/groups/SNS/cloud-computing/cloud-computing-v26.pptpl_PL
dc.referenceshttp://budownictwo.inzynieria.com/cat/86/art/26261/ranking-50-najwiekszych-gospodarek-swiata-2011pl_PL
dc.referenceshttp://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/information_society/data/databasepl_PL
dc.referenceshttp://freedomhui.com/wp-content/uploads/2010/03/CloudOntology.pdfpl_PL
dc.referenceshttp://go.worldbank.org/39Z6SV9C80pl_PL
dc.referenceshttp://go.worldbank.org/E7ISX99P10pl_PL
dc.referenceshttp://info.worldbank.org/etools/kam2/KAM_page4.asppl_PL
dc.referenceshttp://info.worldbank.org/etools/kam2/KAM_page5.asppl_PL
dc.referenceshttp://oreilly.com/pub/a/oreilly/tim/newspl_PL
dc.referenceshttp://web.worldbank.org/WBSITE/EXTERNAL/WBI/WBIPROGRAMS/KFDLP/EXTUNIKAM/,contentMDK:20584278~menuPK:1433216~pagePK:64168445~piPK:64168309~the-SitePK:1414721,00.htmlpl_PL
dc.referenceshttp://www.ecdl.org/publisher/files/2009/information-society/docs/20090423054632_230409%20Maximising%20the%20Impapl_PL
dc.referenceshttp://www.eclipse.org/pl_PL
dc.referenceshttp://www.fredcavazza.net/2007/07/24/quest-ce-que-lentreprise-20/pl_PL
dc.referenceshttp://www.icann.org/pl_PL
dc.referenceshttp://www.itrd.gov/fnc/Internet_res.htmlpl_PL
dc.referenceshttp://www.khaitan.org/mt/archives/000126.htmlpl_PL
dc.referenceshttp://www.podpis-elektroniczny.szczecin.pl/index,71,1,cennik_uslug.htmpl_PL
dc.referenceshttp://www.unctadxi.org/sections/WSIS/docs/other/wsis_jc_gof_stat_2nov.pdfpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-880-6


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe