Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFerenc, Tomasz
dc.contributor.editorFerenc, Tomasz
dc.contributor.editorDymarczyk, Waldemar
dc.contributor.editorChomczyński, Piotr
dc.date.accessioned2020-04-27T15:07:49Z
dc.date.available2020-04-27T15:07:49Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationFerenc T., „I want you…” i „We can do it” – szkic do analizy kulturowych transformacji plakatów wojennych, [w:] Wojna obraz propaganda. Socjologiczna analiza plakatów wojennych, Ferenc T., Dymarczyk W., Chomczyński P. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 132-157, doi: 10.18778/7969-067-1.06pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-067-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/31854
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofFerenc T., Dymarczyk W., Chomczyński P. (red.), Wojna obraz propaganda. Socjologiczna analiza plakatów wojennych, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectplakatpl_PL
dc.subjectwojnapl_PL
dc.title„I want you…” i „We can do it” – szkic do analizy kulturowych transformacji plakatów wojennychpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number132-157pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationInstytut Socjologii UŁpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-203-3
dc.referencesBarthes, R., (2000), Mitologie. Warszawa: Wydawnictwo KR.pl_PL
dc.referencesBird, W.L., Rubenstein R.H., (1998), Design for Victory: World War II posters on the American home front. New York: Princeton Architectural Press.pl_PL
dc.referencesDarman, P., (2011), Posters of World War II. Allied and Axis Propaganda 1939–1945. London: Windmill Books.pl_PL
dc.referencesDavies, N., (2006), Europa. Rozprawa historyka z historią. Kraków: Wydawnictwo Znak.pl_PL
dc.referencesDrozdowski, R., (2009), Obraza na obrazy. Strategie społecznego oporu wobec obrazów dominujących. Poznań: Wydawnictwo Zyska i S-ka.pl_PL
dc.referencesEco, U., (1972), Pejzaż semiotyczny. Warszawa: PIW.pl_PL
dc.referencesEco, U., (1998), Semiologia życia codziennego. Warszawa: Wydawnictwo Czytelnik.pl_PL
dc.referencesFerenc, T., (2011), Bohater, wróg, zdrajca. Amerykańskie i niemieckie plakaty z okresu II wojny światowej, [w:] Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jako narzędzie propagandy wojennej, red. T. Ferenc, P. Chomczyński, W. Dymarczyk. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesGraves, R., (1997), Wszystkim do widzenia. Warszawa: Wydawnictwo KiW.pl_PL
dc.referencesJaniszewska, K., (2009), Strategia reklamowa, [w:] Wiedza o reklamie. Od pomysłu do efektu. Warszawa: ParkEdukacja.pl_PL
dc.referencesKałużyński Z., (2000), Okopy apokalipsy, „Polityka”, nr 45, s. 69–71.pl_PL
dc.referencesKlein, N., (2000), No Logo. Izabelin: Świat Literacki.pl_PL
dc.referencesKrajewski, M., (2009), Badanie nad wizualnością w perspektywie multidyscyplinarnej. Kwestionariusz Kultury Wizualnej, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 4, s. 32–38.pl_PL
dc.referencesKroh, A., (1994), I wojna światowa trwa do dziś, „Polska Sztuka Ludowa – Konteksty”, t. 48, z. 1–2, s. 47–159.pl_PL
dc.referencesNewark, Q., (2006), Design i grafika użytkowa. Warszawa: ABE Dom Wydawniczy.pl_PL
dc.referencesRemarque, E., (1992), Na zachodzie bez zmian. Olsztyn: Wydawnictwo EF-TE-ER.pl_PL
dc.referencesRose, G., (2010), Interpretacja materiałów wizualnych. Krytyczna metodologia badań nad wizualnością. Warszawa: PWN.pl_PL
dc.referencesSimkins, P., (1988), Kitchener’s army: the raising of the new armies, 1914–16. Manchester: Manchester University Press.pl_PL
dc.referencesWejbert-Wąsiewicz, E., (2011), Żona, matka, święta, żołnierka, ladacznica, „głupia gęś” – w poszukiwaniu kobiet na plakacie wojennym, [w:] Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jako narzędzie propagandy wojennej, red. T. Ferenc, P. Chomczyński, W. Dymarczyk. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-067-1.06


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe