dc.contributor.author | Gulczyńska, Anita | |
dc.contributor.author | Granosik, Mariusz | |
dc.contributor.editor | Żukiewicz, Arkadiusz | |
dc.date.accessioned | 2020-10-23T06:27:34Z | |
dc.date.available | 2020-10-23T06:27:34Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Gulczyńska A., Granosik M., Rewitalizacja w perspektywie społeczno-pedagogicznej, [w:] Pedagog społeczny. Teoria i praktyka działalności społecznej, Żukiewicz A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. 173-196, doi: 10.18778/8088-642-1.10 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-642-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32439 | |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Żukiewicz A. (red.), Pedagog społeczny. Teoria i praktyka działalności społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | rewitalizacja | pl_PL |
dc.subject | perspektywa społeczno-pedagogiczna | pl_PL |
dc.title | Rewitalizacja w perspektywie społeczno-pedagogicznej | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 173-196 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Społecznej | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-643-8 | |
dc.references | Brenner N., What is critical urban theory?, “City” 2009, 13. | pl_PL |
dc.references | Brenner N., Marcuse P., Mayer M., Cities for people, not for profits: An introduction, [w:] N. Brenner, P. Marcuse, M. Mayer (red.), Cities for people, not for profit: Critical urban theory and the right to the city, Routledge, New York 2011. | pl_PL |
dc.references | Brooks-Gun J., Duncan G., Klebanov P. K., Sealand N., Do neighborhoods influence child and adolescent development?, “American Journal of Sociology” 1993, 99 (2). | pl_PL |
dc.references | Chmielowski B., Pałac młodzieży jako placówka wychowania (Wychowanie do wczasów w placówce typu Pałac Młodzieży), Gabinet Metodyczny – Pałac Młodzieży w Katowicach, Katowice 1971. | pl_PL |
dc.references | Cichosz M., Pedagogika społeczna w Polsce w latach 1945–2005, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2006. | pl_PL |
dc.references | Ciczkowska-Giedziun M., Dzieci i młodzież w osiedlu miejskim: diagnoza i rozwiązania modelowe, Olsztyńska Szkoła Wyższa im. Józefa Rusieckiego, Olsztyn 2002. | pl_PL |
dc.references | Dykcik W., Stanisława Kowalskiego (1904–1991) koncepcja doskonalenia systemu wychowawczego w środowisku, [w:] S. Kawula (red.), Pedagogika społeczna. Dokonania – aktualność – perspektywy, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2001. | pl_PL |
dc.references | Granosik M., Diagnostyka interpretatywna: między jakościową metodologią i praktyką, [w:] M. Szpunar (red.), Badania w pracy socjalnej, ANWI, Gdańsk 2015. | pl_PL |
dc.references | Granosik M., Discursive Participation of Social Work Research – A Critical Perspective, [w:] D. Paturel (red.), Recherche en travail social: les approaches participatives, CHAMP SOCIAL, Nimes 2014. | pl_PL |
dc.references | Granosik M., Praca socjalna w perspektywie interpretatywnej: teoria, diagnoza, działanie, [w:] A. Skowrońska (red.), Nowe ujęcia znanych problemów pomocy społecznej, IRSS, Warszawa 2013. | pl_PL |
dc.references | Granosik M., Pogranicza pedagogizacji – refleksje o wielowymiarowości procesów instytucjonalizacji na przykładzie pracy socjalnej, „Societas/Communitas” 2013, nr 2 (16). | pl_PL |
dc.references | Granosik M., Gulczyńska A., Empowerment i badania w pracy socjalnej, [w:] A. Gulczyńska, M. Granosik (red.), Empowerment w pracy socjalnej: praktyka i badania partycypacyjne, seria Nowa Praca Socjalna, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, WYG International, Warszawa 2014. | pl_PL |
dc.references | Green T. L., Gooden M. A., Transforming Out-of-School Challenges Into Opportunities: Community Schools Reform in the Urban Midwest, “Urban Education” 2014, vol. 49 (8). | pl_PL |
dc.references | Gulczyńska A., „Chłopaki z dzielnicy”. Studium społeczno-pedagogiczne z perspektywy interakcyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013. | pl_PL |
dc.references | Gulczyńska A., Empowering interventions in the course of a socially engaged research. An example of participatory study on youth from an unprivileged neighborhood in Łódź, “Socialinis Darbas. Patirtis ir Metodai/Social Work. Experience and Method” 2012, 9 (1). | pl_PL |
dc.references | Gulczyńska A., Upełnomocnienie (empowerment) młodzieży z sąsiedztw społecznie niejednorodnych. Diagnoza i koncepcja działania, [w:] A. Gulczyńska, M. Granosik (red.), Empowerment w pracy socjalnej: praktyka i badania partycypacyjne, seria Nowa Praca Socjalna, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, WYG International, Warszawa 2014. | pl_PL |
dc.references | Gulczyńska A., Granosik M. (red.), Empowerment w pracy socjalnej: praktyka i badania partycypacyjne, seria Nowa Praca Socjalna, Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich, WYG International, Warszawa 2014. | pl_PL |
dc.references | Harvey D., The right to the city, “International Journal of Urban and Regional Research” 2003, 27. | pl_PL |
dc.references | Jarczewski W., Huculak M., Janas K. (red.), Rewitalizacja podwórek, Instytut Rozwoju Miast, Kraków 2013. | pl_PL |
dc.references | Jencks C., Mayer S. E., The social consequences of growing up in a poor neighborhood, [w:] L. Lynn, M. McGeary (red.), Inner-city poverty in the United States, National Academy Press, Washington 1990. | pl_PL |
dc.references | Kacperczyk A., Zastosowanie koncepcji społecznych światów w badaniach empirycznych, [w:] E. Hałas, K. Konecki (red.), Konstruowanie jaźni i społeczeństwa. Europejskie warianty interakcjonizmu symbolicznego, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2005. | pl_PL |
dc.references | Kaczmarek J., Geobiografia – historie życia a studia nad migracjami, „Acta Universitatis Lodziensis. Folia Geographica Socio-Oeconomica” 2004, nr 5. | pl_PL |
dc.references | Kamiński A., Funkcje pedagogiki społecznej, PWN, Warszawa 1973. | pl_PL |
dc.references | Kamiński A., Wstęp, [w:] H. Radlińska (red.), Pedagogika społeczna, Ossolineum, Wrocław 1961. | pl_PL |
dc.references | Kawula S., Pedagogika społeczna i jej wyzwania u progu XXI w., [w:] E. Marynowicz-Hetka, Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, t. 2, PWN, Warszawa 2007. | pl_PL |
dc.references | Lepalczyk I., Pawłowska W., Teoria i organizacja pracy środowiskowej w osiedlu mieszkaniowym, TWWP, Warszawa 1970. | pl_PL |
dc.references | Lepalczyk I. (red.), Stowarzyszenia społeczne jako środowisko wychowawcze, PWN, Łódź 1973. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E., Szkoła jako instytucja pomocy w rozwoju, „Chowanna” 1989, z. 1. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E., Piekarski J., Urbaniak-Zając D. (red.), Pedagogika społeczna i praca socjalna. Przegląd stanowisk i komentarze, Wyd. Śląsk, Katowice 1998. | pl_PL |
dc.references | Mendel M., Pedagogika miejsca i animacja na miejsce wrażliwa, [w:] M. Mendel (red.), Pedagogika miejsca, Wyd. Naukowe DSWE, Wrocław 2006. | pl_PL |
dc.references | Mendel M., Wspólny Pokój Gdańsk. Miejskie modi co-vivendi w badaniu metodą Krytycznej Historii Miasta, [w:] M. Mendel (red.), Miasto jako wspólny pokój. Gdańskie modi co-vivendi, Gdańskie Towarzystwo Naukowe. Instytut Kultury Miejskiej, Gdańsk 2015. | pl_PL |
dc.references | Mendel M., Wstęp, [w:] M. Mendel (red.), Pedagogika miejsca, Wyd. Naukowe DSWE, Wrocław 2006. | pl_PL |
dc.references | Mendel M. (red.), Pedagogika miejsca, Wyd. Naukowe DSWE, Wrocław 2006. | pl_PL |
dc.references | Męczkowska A., Locus educandi. Wokół problematyki miejsca w refleksji pedagogicznej, [w:] M. Mendel (red.), Pedagogika miejsca, Wyd. Naukowe DSWE, Wrocław 2006. | pl_PL |
dc.references | Radlińska H., Pedagogika społeczna, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1961. | pl_PL |
dc.references | Radlińska H., Z dziejów pracy społecznej i oświatowej, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1964. | pl_PL |
dc.references | Radlińska H. (red.), Społeczne przyczyny powodzeń i niepowodzeń szkolnych, Nasza Księgarnia, Warszawa 1937. | pl_PL |
dc.references | Ricouer P., Egzystencja i hermeneutyka: rozprawy o metodzie, tłum. E. Bieńkowska, Instytut Wydawniczy PAX, Warszawa 1975. | pl_PL |
dc.references | Skrzypczak B., W kierunku społecznościowej pracy socjalnej. Edukacyjno-środowiskowe determinanty interwencji publicznej, CAL, Warszawa 2014. | pl_PL |
dc.references | Szkudlarek T., Media. Szkic z filozofii i pedagogiki dystansu, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 1999. | pl_PL |
dc.references | Szmagalski J., Teoria pracy socjalnej a ideologia i polityka społeczna – przykład amerykański, Wydawnictwo Żak, Warszawa 1996. | pl_PL |
dc.references | Śnieżyński M., Działalność opiekuńczo-wychowawcza w osiedlu, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1981. | pl_PL |
dc.references | Trempała E., Integracja podstawowych środowisk wychowawczych a rezultaty pracy pedagogicznej szkoły, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa 1969. | pl_PL |
dc.references | Trempała E., Pedagogiczna działalność wychowawców nieprofesjonalnych w środowisku lokalnym, Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Bydgoszczy, Bydgoszcz 1988. | pl_PL |
dc.references | Trempała E., Balcerek M., Winiarski M. (red.), Opieka i wychowanie w osiedlu mieszkaniowym, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1981. | pl_PL |
dc.references | Urbaniak-Zając D., Koncepcja „środowiska” w teorii pedagogiki społecznej Aleksandra Kamińskiego a idea „Lebenswelt”, [w:] E. Marynowicz-Hetka, H. Kubicka, M. Granosik (red.), Aleksander Kamiński i jego twórczość pedagogiczna. Dyskusja o przeszłości wobec teraźniejszości i przyszłości, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2004. | pl_PL |
dc.references | Wilk T., Rewitalizacja społeczna poprzez współczesną sztukę teatralną w ocenie reprezentantów (twórców i odbiorców) sztuki dramatycznej Legnicy, Nowej Huty i Wałbrzycha, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2010. | pl_PL |
dc.references | Wołczyk J., Z badań nad zbiorczą szkołą gminną, Zeszyty Naukowe nr 18 „Prace Wydziału Pedagogicznego”, WSP, Szczecin 1976. | pl_PL |
dc.references | Wołczyk J., Winiarski M. (red.), Szkoła otwarta – rzeczywistość i perspektywy, PWN, Warszawa 1976. | pl_PL |
dc.references | Znaniecki F., Socjologia wychowania, PWN, Warszawa 1973. | pl_PL |
dc.references | Żebrowski J., Współczesny wymiar animacji społeczno-wychowawczej i kulturalnej, [w:] J. Żebrowski (red.), Animacja kulturalna i społeczno-wychowawcza w środowiskach lokalnych, GTN, Gdańsk 2003 | pl_PL |
dc.references | Żukiewicz A., Wprowadzenie do ontologii pracy społecznej. Odniesienia do społeczno-pedagogicznej refleksji Heleny Radlińskiej, Wyd. UP, Kraków 2009. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-642-1.10 | |