Show simple item record

dc.contributor.authorTrippner-Hrabi, Justyna
dc.date.accessioned2020-10-23T06:29:22Z
dc.date.available2020-10-23T06:29:22Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationTrippner-Hrabi J., Organizacja zespołów wiedzy. Charakterystyka, funkcjonowanie, rozwój, WUŁ, Łódź 2019, http://dx.doi.org/10.18778/8142-411-0pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8142-411-0
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32440
dc.description.abstractPrzedmiotem rozważań autorki jest problematyka dotycząca funkcjonowania i rozwoju organizacji zespołów wiedzy. Monografia ma na celu zdefiniowanie i opracowanie kluczowych kwestii wpływających na zarządzanie takimi podmiotami. Zagadnienia te do tej pory nie zostały omówione zbyt szeroko zarówno w literaturze polskiej, jak i międzynarodowej. Ze względu na istotność tematu i jak dotąd małą jego eksplorację publikacja może stać się przyczynkiem do przeprowadzenia poszerzonych badań. Zarządzający powinni uświadamiać sobie, że powodzenie organizacji nie jest zależne tylko od indywidualnych wysiłków, ale zaangażowania zespołów, w których dokonuje się proces kodyfikacji wiedzy. Intencją autorki jest zaproponowanie takiego podejścia do budowania organizacji i przewodzenia nimi, w którym angażuje się grupy osób o wysokich kwalifikacjach i kompetencjach. Potrzeba świadomego kierowania zespołami wiedzy przejawia się w różnych gałęziach gospodarki. Powyższe standardy kształtują potrzebę posiadania nowych umiejętności, zmiany mentalności oraz wprowadzania ulepszonych systemów zarządzania. Te ostatnie winny bazować między innymi na tworzeniu w organizacjach zespołów wiedzy, które ze względu na posiadane kompetencje najlepiej dopasują się do potrzeb i sygnałów płynących z rynków zewnętrznych i wewnętrznych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectzarządzanie wiedząpl_PL
dc.subjectwiedzapl_PL
dc.subjectzespół pracowniczypl_PL
dc.subjectpraca zespołowapl_PL
dc.subjectzespoły wiedzypl_PL
dc.subjectzarządzanie talentamipl_PL
dc.titleOrganizacja zespołów wiedzy. Charakterystyka, funkcjonowanie, rozwójpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number144pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Instytut Gospodarki Przestrzennejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-412-7
dc.referencesAbrashoff D.M., It’s Your Ship – Management Techniques from the Best Damn Ship in the Navy, Business Plus, New York 2002.pl_PL
dc.referencesAdair J., Zespoły – anatomia biznesu, Studio Emka, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesAhenkorah-Marfo M., Clarifying concepts of knowledge and information – literature review, „Journal of Knowledge Management Practice” 2012, no. 2, s. 33–46.pl_PL
dc.referencesAlle-Corliss L., Alle-Corliss R., Group Work: A Practical Guide to Developing Groups in Agency Settings, John Wiley & Sons, New Jersey 2009.pl_PL
dc.referencesAntczak Z., Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa. Wybrane zagadnienia praktyki i teorie zarządzania funkcji personalnej w świetle badań, Oficyna Wydawnicza Drukarnia Antykwa S.C., Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesAntoszkiewicz J.D., Innowacje w firmie, Poltext, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesAntoszkiewicz J.D., Pawlak Z., Techniki menadżerskie, Poltex, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesAristotle, Metaphysics, Harvard University Press, London1933/1989.pl_PL
dc.referencesArmstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesBaron A., Armstrong M., Zarządzanie kapitałem ludzkim. Uzyskiwanie wartości dodanej dzięki ludziom, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesBaruk J., Zespołowe formy działalności innowacyjnej, [w:] Przeszłość i przyszłość nauk o zarządzaniu. Metody i techniki zarządzania, red. Cz. Sikorski, T. Czapla, M. Malarski, Wydawnictwo UŁ, Łódź 2001, s. 222–238.pl_PL
dc.referencesBelbin R.M., Team Role at Work, 2nd ed., Butterworth Heinemann, Oxford 2010.pl_PL
dc.referencesBelbin R.M., Twoja rola w zespole, GPW, Gdańsk 2008.pl_PL
dc.referencesBernais J., Ingram J., Kraśnicka T., ABC współczesnych metod i koncepcji zarządzania, UE, Katowice 2010.pl_PL
dc.referencesBinsztok A., Koncepcja organizacji wirtualnej oraz organizacji fraktalnej jako odpowiedź na turbulencję otoczenia gospodarczego, [w:] Nowoczesne technologie informacyjne w zarządzaniu, red. H. Dudycz, M. Dyszkowski, „Prace Naukowe AE im. O. Langego we Wrocławiu” 2004, nr 1044, s. 309–319.pl_PL
dc.referencesBlikle A.J., Doktryna jakości. Rzecz o turkusowej organizacji, One Press, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesBogusz M., Pietruszka-Ortyl A., Organizacje sieciowe, „Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej” 2006, nr 715, s. 113–130.pl_PL
dc.referencesBombiak E., Istota i pomiar kapitału u intelektualnego przedsiębiorstwa, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach. Seria: Administracja i Zarządzanie” 2011, nr 15(88), s. 83–94.pl_PL
dc.referencesBorkowska S., Praca i życie pozazawodowe, [w:] Przyszłość pracy w XXI wieku, red. S. Borkowska, Warszawa 2004, s. 29–41.pl_PL
dc.referencesBrilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesBrown R., Group Processes: Dynamics within and between Groups, 2nd ed., Wiley-Blackwell, New Jersey 2001.pl_PL
dc.referencesBrzeziński M., Organizacja kreatywna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesBrzozowski M., Organizacja wirtualna, PWE, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesBrzozowski M., Wybrane modele organizacji wirtualnej, „Zeszyty Naukowe AE” 2003, z. 3.pl_PL
dc.referencesBunderson J.S., Boumgarden P., Rzecz o turkusowej organizacji, One Press, Warszawa 2017.pl_PL
dc.referencesCamison C., Devece C., Garrigos F., Palacios D., Connectivity and Knowledge Management in Virtual Organizations: Networking and Developing Interactive Communications, ISF, London 2008.pl_PL
dc.referencesCastells M., The Rise of the Network Society: The Information Age: Economy, Society, and Culture, vol. I, Willey-Blackwell, Oxford 2009.pl_PL
dc.referencesChełpa S., Samorealizacja talentów – możliwości i ograniczenia interpersonalne, [w:] Zarządzanie talentami, red. S. Borkowska, IPiSS, Warszawa 2005, s. 42–53.pl_PL
dc.referencesChmielewski M., Delivering business presentation – a ninter cultural perspective, [w:] Marketingowe źródła uzyskiwania przewagi konkurencyjnej w działalności nowoczesnych podmiotów gospodarujących, red. M. Al-Noorachi, SWSPiZ, Łódź 2011, s. 98–115.pl_PL
dc.referencesChmura M., Znaczenie zachowania balansu praca – życie dla syndromu wypalenia zawodowego, [w:] Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnych organizacjach, red. E. Jędrych, J. Lendzion, Politechnika Łódzka, Media Press, Łódź 2010, s. 156–166.pl_PL
dc.referencesChodorek M., Dylematy pojęciowe i praktyczne w zarządzaniu talentami, [w:] Człowiek w organizacji. Teoria i praktyka, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie – Oficyna Wydawnicza, Warszawa 2012, s. 249–259.pl_PL
dc.referencesCopleston F., Historia filozofii, t. I, PAX, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesCorey G., Corey M., Groups: Process and Practice, Cengage Learning, Boston 2005.pl_PL
dc.referencesDavenport T., Saving IT’s Soul: Human-Centred Information Management, „Harvard Business Review” 1994, vol. 72, s. 119–131.pl_PL
dc.referencesDavenport T.H., Zarządzanie pracownikami wiedzy, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2007.pl_PL
dc.referencesDavidow W., Malone M., Thevirtual Corporation: Structuring and Revitalizing the Corporation for the 21st Century, Harper Business, New York 1992.pl_PL
dc.referencesDrucker P., Społeczeństwo prokapitalistyczne,Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesDrzewiecka E., Jak zatrudnić pracownika w formie telepracy, „Gazeta Prawna” 2007, nr 193, s. 5.pl_PL
dc.referencesDufour R., Eaker R., Many Th., Learning by Doing: A Handbook for Professionals Learning Communities at Work, Solution Tree, Bloomington 2006.pl_PL
dc.referencesDworzecki Z., Krejner-Nowecka A., Sposoby tworzenia organizacji sieciowych, [w:] Przedsiębiorstwo kooperujące, red. Z. Dworzecki, Euro Export Grupa Doradcza Sp. z.o.o., Warszawa 2002, s. 102–114.pl_PL
dc.referencesDźwigoł-Barosz M., Delegowanie uprawnień jako metoda rozwoju kompetencji pracowniczych, „Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie Politechniki Śląskiej” 2011, t. 59.pl_PL
dc.referencesEdvinsson L., Malone M.S., Kapitał intelektualny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesEvans C., Managing for Knowledge – HR’s Strategic Role, Butterworth-Heinemann, Burlington 2003.pl_PL
dc.referencesFilipowicz G., Zarządzanie kompetencjami. Perspektywa firmowa i osobista, Wolters Kluwer, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesFlakiewicz W., Systemy informacyjne w zarządzaniu. Uwarunkowania, technologie, rodzaje, C.H. Beck, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesFront A., Priego-Roche L., Rieu D., A framework for virtual organization requirements, „Requirements Engineering” 2016, vol. 21, Issue 4, s. 439–460.pl_PL
dc.referencesGach D., Procesy zespołowego uczenia się, [w:] Instrumenty i formy organizacyjne procesów zarządzania w społeczeństwie informacyjnym, red. A. Stabryła, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie” 2006, z. 715, s. 41–48.pl_PL
dc.referencesGalata S., Strategiczne zarządzanie organizacjami. Wiedza, intuicja, strategie, etyka, Difin, Warszawa 2004.pl_PL
dc.referencesGartton C., Wegryn K., Managing without Walls, Maximize Success with Virtual, Global, and Cross-culture Teams, MC Press, Lewisville 2006.pl_PL
dc.referencesGergen Ch., Vanourek G., Dynamic organizations for an entrepreneurial age, [w:] The Organization of the Future: Visions, Strategies, and Insights on Managing in a New Era, eds M. Goldsmith, F. Hesselbein, JosseyBass, San Francisco 2009, s. 159–173.pl_PL
dc.referencesGerstmann S., Psychologia na co dzień, Książka i Wiedza, Warszawa 1973.pl_PL
dc.referencesGęca B., Podstawowe atrybuty organizacji wirtualnej, Naukowe Koło Zarządzania Przedsiębiorstwem, Politechnika Lubelska, Lublin 2008.pl_PL
dc.referencesGillis T., Securing the Borderless Network: Security for the Web 2.0 World, Cisco Press, Indianapolis 2010.pl_PL
dc.referencesGlinka B., Delegowanie uprawnień jako czynnik rozwoju małych przedsiębiorstw, „Master of Business Administration” 2008, t. 16, nr 5, s. 100–106.pl_PL
dc.referencesGłuszek E., Zarządzanie zasobami niematerialnymi przedsiębiorstwa, AE, Wrocław 2004.pl_PL
dc.referencesGulski B., Struktury sieciowe przy wdrażaniu strategii modularnych, „Organizacja i Zarządzanie” 2008, nr 2, s, 33–47.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W., Hejduk I., Przedsiębiorstwo przyszłości, Difin, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W., Hejduk I., Przedsiębiorstwo wirtualne, Difin, Warszawa 2002.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W., Hejduk I., Zarządzanie wiedzą w organizacjach, „E-mentor” 2005, nr 1(8), http://www.e mentor.edu.pl/artykul/index/numer/8/id/115 [dostęp: 4.06.2018].pl_PL
dc.referencesGrudzewski M., Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesHandzic M., Zhou A., Knowledge Management, 1st ed., Chandos Publishing Elsevier Ltd, Amsterdam 2005.pl_PL
dc.referencesHansen M., Collaboration. How Leaders Avoid the Traps, Create Unity, and Reap Big Results, HBP, Boston 2009.pl_PL
dc.referencesHassan R., The Information Society: Cyber Dreams and Digital Nightmares, Polity Press, Cambridge 2008.pl_PL
dc.referencesHeller K., Praca umysłowa w przemyśle, „Przegląd Organizacji” 1932, nr 3, 4, 5.pl_PL
dc.referencesHowson C., Successful Business Intelligence: Secrets to Making BI a Killer App, McGraw-Hill Osborne, New York 2008.pl_PL
dc.referencesJanis I.L. Mann L., Decision Making: A Psychological Analysis of Conflict, Choice, and Commitment, Free Press, New York 1997.pl_PL
dc.referencesJaruga A., Fijałkowska J., Rachunkowość i zarządzanie kapitałem intelektualnym. Koncepcje i praktyka, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o.o., Gdańsk 2002.pl_PL
dc.referencesJurga A., Struktury sieciowe przyczynkiem kierowania wirtualnej organizacji przedsiębiorstwa, [w:] Zarządzanie organizacjami gospodarczymi. Koncepcje i metody, red. J. Lewandowski, t. 1, Politechnika Łódzka, Łódź 2005, s. 52–60.pl_PL
dc.referencesKalinowska I., Elastyczne formy zatrudnienia, Informator, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesKatz D., Kahn R., The Social Psychology of Organizations, John Wiley and Sons, New York 1978.pl_PL
dc.referencesKatzembach J.R., The Wisdom of Teams: Creating the High-Performance Organization, Collins Business Essentials, New York 2006.pl_PL
dc.referencesKatzy B., Loh H., Hang Ch., Modelling for virtual organization, [w:] Virtual Organization – System and Practice, eds H. Afsarmanesh, Camarinha-L. Matos, M. Ollus, Springer, New York 2005, s. 29–45.pl_PL
dc.referencesKłak M., Zarządzanie wiedzą we współczesnym przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Prawa w Kielcach, Kielce 2010.pl_PL
dc.referencesKnight T., Howes T., Knowledge Management – A Blueprint for Delivery, Butterworth Heineman, Oxford 2012.pl_PL
dc.referencesKołodziejczyk-Olczak I., Improving the Qualifications of Teachers and Trainers, LA.PE.CO, Łódź 2011.pl_PL
dc.referencesKopeć J., Kształtowanie strategii rozwoju talentów w organizacji, [w:] Talent jako czynnik sukcesu organizacji, red. A. Springer, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu” 2015, t. 60, nr 3, s. 63–74.pl_PL
dc.referencesKos G., Struktury hybrydowe w organizacjach procesowych, [w:] Podejście procesowe w organizacjach, red. S. Nowosielski, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu”, Wrocław 2009, s. 69–82.pl_PL
dc.referencesKożusznik B., Zachowania człowieka w organizacji, PWE, Warszawa 2014.pl_PL
dc.referencesKrough G., Ichijo K., Nonaka I., Enabling Knowledge Creation, Oxford University Press, Oxford 2000.pl_PL
dc.referencesKształtowanie zasobów niematerialnych organizacji. Wybrane problemy rozwoju, red. B. Mikuła, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2017.pl_PL
dc.referencesKurkus-Rozowska B., Konarska M., Telepraca – szanse, korzyści, uciążliwości, „Bezpieczeństwo Pracy” 2002, s. 21–25.pl_PL
dc.referencesKwiecień K., Majewski M., Tajniki wykorzystania wiedzy, [w:] Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie. Materiały konferencyjne, Polska Fundacja Promocji Kadr, Polska Fundacja Promocji Kadr, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesLaloux L., Pracować inaczej. Nowatorski model organizacji inspirowany kolejnym etapem rozwoju ludzkiej świadomości, Studio Emka, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesLeiter M., Maslach M., Banishing Burnout: Six Strategies for Improving Your Relationship with Work, Jossey Bass, San Francisco 2008.pl_PL
dc.referencesLeśnik M., Dobrowolski D., Zarządzanie wiedzą jako proces, t. II, cz. VIII, PTZP, Opole 2016.pl_PL
dc.referencesLethbridge N., An I-Basedtaxonomy of virtual organizations and the implications for effective management, „Developing Effective Organizations” 2001, vol. 4, no. 1, s. 17–24.pl_PL
dc.referencesLichtarski J., Moroz M., Koordynacja w organizacji wirtualnej, [w:] Stan i perspektywa rozwoju teorii i praktyki zarządzania na progu XXI wieku, red. J. Lichtarski, „Prace Naukowe AE we Wrocławiu”, Wrocław 2002, s. 29–45.pl_PL
dc.referencesListwan T., Zarządzanie talentami – wyzwanie współczesnych organizacji, [w:] Zarządzanie talentami, red. S. Borkowska, IPiSS, Warszawa 2005, s. 15–27.pl_PL
dc.referencesLeonard-Barton D., Wellsprings of Knowledge. Building and Sustaining the Sources of Innovation, Harvard Business School Press, Boston 1995.pl_PL
dc.referencesMaciołek R., Model organizacji uczącej się a rozwój przedsiębiorczości, [w:] Stan i perspektywy rozwoju przedsiębiorczości akademickiej, red. R. Maciołek, A. Podlewska, WSG, Bydgoszcz 2009, s. 25–38.pl_PL
dc.referencesMalhotra Y., Knowledge Management and Virtual Organizations, IGI Global, Hershey 2007, USA.pl_PL
dc.referencesMalara Z., Zarządzanie przedsiębiorstwem w kryzysie – alians jako sposób na przetrwanie i rozwój, [w:] Cele i uwarunkowania funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw, red. J. Dwora, T. Falencikowski, Wyższa Szkoła Bankowa w Gdańsku, Gdańsk 2009, s. 189–200.pl_PL
dc.referencesMatejun M., Walecka A., Funkcjonowanie zespołów pracowniczych w przedsiębiorstwach zaawansowanych technologii, [w:] Funkcja personalna w zmieniającej się organizacji. Diagnoza i perspektywy, red. E. Jędrych, A. Pietras, A. Stankiewicz- -Mróz, Media Press, Politechnika Łódzka, Łódź 2008, s. 166–178.pl_PL
dc.referencesMarseken S., Surhone L., Timpledon M., Team Building: Team Building, Human Bonding, Group-Dynamic Game, Organization Development, Group Development, Forming, Storming, Norming and Performing, Team Performance Management, Betascript Publishers, Beau Bassin 2009.pl_PL
dc.referencesMarzec I., Empowerment pracowniczy w dążeniu do doskonalenia organizacji, IEI, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesMikuła B. , Organizacje oparte na wiedzy, WAEK, Kraków 2006.pl_PL
dc.referencesMikuła B., Pietruszka-Ortyl A., Potocki A., Zarządzanie przedsiębiorstwem XXI wieku. Wybrane koncepcje i metody, Centrum Doradztwa i Informacji Difin Sp. z o.o., Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesMilton N., Knowledge Management for Teams and Project, Neal-Schuman Publishers, London 2005.pl_PL
dc.referencesMisko J., Combining Formal, Non-formal and Informal Learning for Workforce Skill Development, Australian Industry Group, Adelaide 2008.pl_PL
dc.referencesMiś A., Retencja i rozwój pracowników o wysokim potencjale, [w:] Człowiek i praca w zmieniającej się organizacji, red. M. Gableta, A. Pietroń-Pyszczek, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu” 2009, nr 43, s. 273–281.pl_PL
dc.referencesMiś A., Pocztowski A., Istota talentu i zarządzania talentami, [w:] Zarządzanie talentami w organizacji, red. A. Pocztowski, Oficyna Wolters Kluwer Business, Kraków 2008, s. 42–53.pl_PL
dc.referencesMorawski M., Zarządzanie profesjonalistami, PWE, Warszawa 2009.pl_PL
dc.referencesMorawski M., Zarządzanie wiedzą w perspektywie personalnej, [w:] Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, red. K. Perechuda, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 190–215.pl_PL
dc.referencesMorreale S.P., Spitzberg B.H., Barge J.K., Komunikacja między ludźmi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesMroziewski M., Kapitał intelektualny współczesnego przedsiębiorstwa. Koncepcje, metody wartościowania i warunki jego rozwoju, Difin,Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesMuszyńska K., Swacha J., Wykorzystanie narzędzi komunikacji, współpracy i wymiany plików przez studentów kierunków informatyka i zarządzanie, [w:] Informatyka ekonomiczna, EK, Wrocław 2014, s. 365–375.pl_PL
dc.referencesMyers D.G., Psychologia społeczna, Zysk i S-ka, Poznań 2003.pl_PL
dc.referencesNowicka J., Rola szkoleń w procesie kształtowania kompetencji zawodowych osoby bezrobotnej, [w:] Zarządzanie kompetencjami a Human Performance Improvement, red. E. Jędrych, J. Lendzion, Politechnika Łódzka, Media Press, Łódź 2010, s. 290–305.pl_PL
dc.referencesO’Dell C., Hubert C., The New Edge in Knowledge, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken 2011.pl_PL
dc.referencesOleksa K., Zarządzanie talentami – jak w XXI wieku motywować i utrzymać w organizacji utalentowanych pracowników, [w:] Talent jako czynnik sukcesu organizacji, red. A. Springer, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu” 2015, t. 60, nr 3, s. 109–124.pl_PL
dc.referencesOvens P., Developing Inquiry for Learning, Routledge, London 2011.pl_PL
dc.referencesPawlikowska-Orszta M., Skuteczny menedżer. Czego nie uczą w szkole o zarządzaniu ludźmi, Edgard, Warszawa 2015.pl_PL
dc.referencesPenc J., Kreatywne kierowanie. Organizacja i kierownik jutra. Rozwiązywanie problemów kadrowych, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000.pl_PL
dc.referencesPenc J., Zarządzanie w warunkach globalizacji, Diffin, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesPietruszka-Ortyl A., Kapitał intelektualny w organizacji, [w:] Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem w gospodarce opartej na wiedzy, red. B. Mikuła, A. Pietruszka-Ortyl, A. Potocki, Difin, Warszawa 2007, s. 68–92.pl_PL
dc.referencesPietruszka-Ortyl A., Modele diagnozy kapitału intelektualnego organizacji, [w:] Rozwój i pomiar kapitału intelektualnego w organizacji, red. B. Mikuła, A. Pietruszka-Ortyl, A. Potocki, Difin, Warszawa 2002, s. 35–49.pl_PL
dc.referencesPietruszka-Ortyl A., Organizacja sieciowa. Modele organizacji działających w warunkach wysokiej turbulencji otoczenia, [w:] Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem w gospodarce opartej na wiedzy, red. B. Mikuła, A. Pietruszka-Ortyl, A. Potocki, Difin, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesPontefract D., Flat Army. Creating a Connected and Engaged Organization, Jossey-Bass, Hoboken 2013.pl_PL
dc.referencesPopczyk W., Zarządzanie zaufaniem jako warunek utrzymywania przewagi konkurencyjnej przez firmy rodzinne nad ich odpowiednikami nierodzinnymi, [w:] Firmy rodzinne – determinanty funkcjonowania i rozwoju, red. A. Marjański, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” 2011, t. XII, z. 7, s. 9–18.pl_PL
dc.referencesProbst G., Raub S., Romhardt K., Zarządzanie wiedzą w organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2002.pl_PL
dc.referencesPrusak L., Davenport T., Working Knowledge: How Organizations Manage what They Know, Harvard Business Press, Boston 1998.pl_PL
dc.referencesRayward-Smith V.J., Osman I.H., Reeves C.R., Smith G.D., Modern Heuristic Search Methods, 1st ed., West Sussex 1996.pl_PL
dc.referencesRapacka-Wojdat M., Motywacja pokoleń – co napędza do pracy osoby z generacji baby boomers, X i Y?, Wiedza i Praktyka, Warszawa 2016 (e-book).pl_PL
dc.referencesRostkowski T., Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej, Wolters Kluwer, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesRozwój kapitału intelektualnego współczesnej organizacji, red. A. Szałkowski, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2005.pl_PL
dc.referencesRyan L.V., Wyzwania moralne w czasie transformacji gospodarczej, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny” 1996, nr 1, s. 45–58.pl_PL
dc.referencesSalder R., Building an Innovative Learning Organization, John Wiley & Sons Inc, New Jersey 2016.pl_PL
dc.referencesSenge P., The Fifth Discipline. The Art&Practice of The Learning Organization, Random House Business Books, London 2006.pl_PL
dc.referencesSharma G., Creating Knowledge Based Organizations, Idea Group Inc Calgary 2004.pl_PL
dc.referencesShekhar S., Managing the Reality of Virtual Organizations, Springer India, New Delhi 2016.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz., Tendencje w nauce i praktyce zarządzania na przełomie wieków, WSzHE, Łódź 2004.pl_PL
dc.referencesSkrzypek E., Kreatywność jako narzędzie doskonalenia zarządzania przedsiębiorstwem, [w:] Współczesne problem ekonomiczne jako wyzwanie dla zmieniającej się gospodarki, red. Z. Kwaśnik, W. Żukow, Radomska Szkoła Wyższa, Radom 2010, s. 112–128.pl_PL
dc.referencesSkrzypek E., Zarządzanie procesami w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesSmoleń M., Motywacja czynnika osobowego w gospodarce opartej na wiedzy, [w:] Nierówności społeczne a wzrost gospodarczy. Gospodarka oparta na wiedzy, z. 10, Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów 2007, s. 611–623.pl_PL
dc.referencesSobocka-Szczapa H., Zarządzanie pracownikami wiedzy w procesach Lifelong Learning, „Studia i Monografie SAN”, Łódź 2014.pl_PL
dc.referencesSokołowska A., Wiedza jako podstawa efektywnego zarządzania kapitałem intelektualnym, [w:] Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, red. K. Perechuda, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 127–171.pl_PL
dc.referencesSpołeczeństwo informacyjne 2005, red. G. Bliźniuk, J. Nowak, Polskie Towarzystwo Informatyczne, Katowice 2005.pl_PL
dc.referencesStaniewski M., Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, Vizja Press & TV, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesStroińska E., Telepraca jako forma zatrudnienia i organizacji pracy, SWSPiZ, Łódź 2010.pl_PL
dc.referencesStrojny M., Teoria i praktyka zarządzania wiedzą, za Murray P., Myers A. The facts about Knowledge Information Strategy – special report (1997), „Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa” 2000, nr 10, s. 6–8.pl_PL
dc.referencesSzacka B., Wprowadzenie do socjologii, Oficyna Naukowa, Warszawa 2008.pl_PL
dc.referencesSzczepański J., Elementarne pojęcia socjologii, PWN, Warszawa 1972.pl_PL
dc.referencesSztaba M., Ważna E., Zarządzanie wiedzą warunkiem wzrostu firmy, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Jarosław 2008.pl_PL
dc.referencesTabor J., Rozwój organizacji uczącej się a zarządzanie talentami, „Czasopismo Internetowe Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. E-mentor” 2008, nr 2(24).pl_PL
dc.referencesTerence I., Classical Philosophy: Hellenistic Philosophy, Garland Publishing Inc., New York 1995.pl_PL
dc.referencesTiwana A., Przewodnik po zarządzaniu wiedzą. E-biznes i zastosowania CRM, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2003.pl_PL
dc.referencesTodeva E., Management of International Business Networks, Routledge, Oxford 2010.pl_PL
dc.referencesTrippner-Hrabi J., Analiza międzynarodowych zespołów wiedzy – w świetle badań własnych, [w:] Społeczne problemy zarządzania projektami, red. T. Listwan, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” 2014, t. IV, z. 11, s. 112–225.pl_PL
dc.referencesTrippner-Hrabi J., Zarządzanie różnorodnością na przykładzie Ministerstwa Transportu w Londynie, [w:] Zarządzanie w samorządzie terytorialnym, red. Z. Patora-Wysocka, M. Wojciechowski, „Przedsiębiorczość i Zarządzanie” 2017, t. XVII, z. 11, cz. I, s. 123–132.pl_PL
dc.referencesTrippner-Hrabi J., Stroińska E., Charakterystyka organizacji zespołów wiedzy – ujęcie teoretyczne, [w:] Studia i prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego” 2015, t. 3, nr 39, s. 209–219.pl_PL
dc.referencesTurowski J., Socjologia, Tow. Naukowe KUL, Lublin 1993.pl_PL
dc.referencesVaughan F.E., Różnorodność doświadczeń intuicyjnych, [w:] Intuicja w organizacji. Jak twórczo przewodzić i zarządzać, red. W.H. Agor, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998, s. 105–118.pl_PL
dc.referencesWarnecke H.J., Rewolucja kultury przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwo fraktalne, PWN, Warszawa 1999.pl_PL
dc.referencesWest M.A., Effective Teamwork: Practical Lessons from Organizational Research, 3rd ed., New Jersey 2012.pl_PL
dc.referencesWęsierska S., Rozwój pracowników w organizacji – zarządzanie talentami, [w:] Najnowsze trendy i wyzwania świata w zarządzaniu zasobami ludzkimi, cz. I, red. W. Harasim, Wyższa Szkoła Promocji w Warszawie, Warszawa 2007, s. 33–47.pl_PL
dc.referencesWilkinson A., Empowerment: theory and practice, „Personnel Review” 1998, vol. 27, Issue 1, s. 40–56.pl_PL
dc.referencesWilson F., Cultural control within the Visual Organization, „Sociological Review” 1999, vol. 47, Issue 4, s. 672–694.pl_PL
dc.referencesWoodil G., The Mobile Learning Edge; Tools and Technologies for Developing Your Teams, McGraw-Hill, Guilford 2010.pl_PL
dc.referencesYusofa N., Masreka M.N., Noordina S.A., An investigation on task characteristics and knowledge creation process in the context of Malaysian administrative and diplomatic officers, [w:] Human Capital, Knowledge Management, and Learning Organization, ed. J.H. Trakraatmadja, „Sains Humanika” 2016, vol. 8, no. 1–2, s. 33–40.pl_PL
dc.referencesZarządzanie rozwojem organizacji w społeczeństwie informacyjnym, red. A. Stabryła, Uniwersytet Ekonomiczny, Kraków 2008.pl_PL
dc.referencesZarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, red. K. Perechuda, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesZimniewicz K., Związki wirtualne – problemy i warunki powodzenia, [w:] Komputerowo zintegrowane zarządzanie, red. R. Konosala, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2000, s. 58–73.pl_PL
dc.referencesZimnola A., Komunikacja interpersonalna, Poligraf, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesZins C., Conceptual approaches for defining data, information and knowledge, „Journal of the American Society for Information Science and Technology” 2007, vol. 58, s. 479–493.pl_PL
dc.referencesŻur A., Komunikacja w organizacji opartej na wiedzy, „Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie” 2005, nr 671.pl_PL
dc.referencesElastyczne formy pracy poradnik dla pracowników, https://mfiles.pl/pl/index.php/Organizacyjne_uczenie_si%C4%99 [dostęp: 1.02.2018].pl_PL
dc.referencesEncyklopedia PWN, http://encyklopedia.pwn.pl/haslo/;3995573 [dostęp: 20.01.2016].pl_PL
dc.referenceshttp://janek.uek.krakow.pl/~kzzo/rozdz%201.pdf [dostęp: 23.05.2017].pl_PL
dc.referenceshttp://www.fundacja.edu.pl/pliki/agnieszka_sokolowska-zarzadzanie_kapitalem_intelektualnym.pdf [dostęp: 20.10.2017].pl_PL
dc.referenceshttp://www.wzieu.pl/zn/453/summ/23_rzempala.pdf [dostęp: 20.10.2017].pl_PL
dc.referenceshttp://kongresig.pl/wpcontent/uploads/Raport_Konkurencyjna_Polska_Jak_awansowac_w_swiatowej_lidze_gospodarczej.pdf [dostęp: 21.20.2017].pl_PL
dc.referenceshttp://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/17/id/368 [dostęp: 24.10.2017].pl_PL
dc.referenceshttp://docplayer.pl/10955543-Roznice-pomiedzy-grupa-a-zespolem-obrazuje-ponizsze-zestawienie-tab-1-grupa-a-zespol-porownanie-wybranych-czynnikow-cel-dzialanie.html [dostęp: 13.11.2017].pl_PL
dc.referenceshttp://www.who.int/occupational_health/topics/stressatwp/en/ [dostęp: 5.12.2017].pl_PL
dc.referenceshttps://sjp.pwn.pl/szukaj/wiedza.html [dostęp: 18.02.2017].pl_PL
dc.referencesKomunikat Unii Europejskiej i Konkluzje Rady Europejskiej, Strategia Europa 2020, Forum Obywatelskiego Rozwoju, 2010, www.for.org.pl [dostęp: 20.03.2018].pl_PL
dc.referencesMikuła B., Zadania organizacji w zakresie zarządzania wiedzą, „E- mentor” 2006, nr 5(17), http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/17/id/368 [dostęp: 24.10.2017].pl_PL
dc.referenceswww. efz_dla_pracownikow.pdf [dostęp: 18.12.2017].pl_PL
dc.referencesArt. 67 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (tekst jednolity: Dz.U. 1998, nr 21, poz. 95 z późn. zm.).pl_PL
dc.referencesBPP Learning Media, Business Essential – Organization and Behavior, BPP Learning Media, London 2010.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-411-0


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe