dc.contributor.author | Kamińska-Jatczak, Izabela | |
dc.contributor.editor | Żukiewicz, Arkadiusz | |
dc.date.accessioned | 2020-10-30T14:04:15Z | |
dc.date.available | 2020-10-30T14:04:15Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Kamińska-Jatczak I., Linie aktywności w procesie przepływu informacji – przykład asystentów rodziny, [w:] Pedagog społeczny. Teoria i praktyka działalności społecznej, Żukiewicz A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. 145-159, doi: 10.18778/8088-642-1.08 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-642-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32465 | |
dc.description | Tekst omawia aktywności asystentów rodzin, którzy oddziałują na rodziny wieloproblemowe. Znaczącą część ich pracy stanowi przekazywanie informacji o rodzinach innym profesjonalistom, reprezentantom instytucji związanych z tymi rodzinami. Asystenci na różne sposoby realizują omawiane aktywności, co przekłada się na ich specyfikę działania dopasowaną do rozmówcy i charakteru interakcji. Artykuł może zainteresować teoretyków i praktyków pracy socjalnej z rodziną. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Żukiewicz A. (red.), Pedagog społeczny. Teoria i praktyka działalności społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | asystenci rodziny | pl_PL |
dc.subject | aktywności ukierunkowane na przekazywanie informacji o rodzinach | pl_PL |
dc.subject | linie aktywności | pl_PL |
dc.subject | sposoby realizowania linii aktywności | pl_PL |
dc.subject | praca socjalna z rodziną | pl_PL |
dc.title | Linie aktywności w procesie przepływu informacji – przykład asystentów rodziny | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 145-159 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Społecznej | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-643-8 | |
dc.references | Barbier J.-M., Działanie w kształceniu i pracy socjalnej. Analiza podejść, przeł. G. Karbowska, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice 2006. | pl_PL |
dc.references | Bateman N., Advocacy skills for health and social care professionals, Jessica Kingsley Publishers, London, Philadelphia 2000. | pl_PL |
dc.references | Chomczyński P., Przekładalność perspektyw (Reciprocity of perspectives), [w:] K. T. Konecki, P. Chomczyński, Słownik socjologii jakościowej, Wydawnictwo Difin S.A., Warszawa 2012. | pl_PL |
dc.references | Dalrymple J., Boylan J., Effective advocacy in social work, SAGE Publications Ltd, London, Thousand Oaks, New Delhi, Singapore 2013. | pl_PL |
dc.references | Goffman E., Rytuał interakcyjny, przeł. A. Szulżycka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 [1967]. | pl_PL |
dc.references | Goffman E., Spotkania. Dwa studia z socjologii interakcji, przeł. P. Tomanek, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków 2010 [1961]. | pl_PL |
dc.references | Gorzko M., Przestrzeń, ciało, ego. Linie działania grup turystycznych, „Przegląd Socjologii Jakościowej” 2009, t. V, nr 2, http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/archive_pl.php (dostęp: 12.05.2016). | pl_PL |
dc.references | Gulczyńska A., „Chłopaki z dzielnicy”. Studium społeczno-pedagogiczne z perspektywy interakcyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013. | pl_PL |
dc.references | Kamińska-Jatczak I., Logiki aktywności mentalnych asystentów rodziny – próba interpretacji, [w:] M. Kawińska, J. Kurtyka-Chałas (red.), Praca socjalna jako dyscyplina naukowa? Współczesne wyzwania wobec kształcenia i profesji, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2016. | pl_PL |
dc.references | Kaźmierczak T., Teoretyczne uzasadnienie roli organizatora sieci społecznych, [w:] T. Kaźmierczak, B. Bąbska, M. Popłońska-Kowalska, M. Rymsza, Środowiskowe role zawodowe pracownika socjalnego. Raport dotyczący nowych ról zawodowych pracownika socjalnego, Fundacja Instytut Spraw Publicznych, Białystok 2013. | pl_PL |
dc.references | Korolko M., Sztuka retoryki. Przewodnik encyklopedyczny, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa 1990. | pl_PL |
dc.references | Marynowicz-Hetka E., Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006. | pl_PL |
dc.references | Soulet H. M., Działanie społeczne i jego wymiar pedagogiczny. Na przykładzie pracy socjalnej z rodziną, przeł. H. Kamińska, [w:] E. Marynowicz-Hetka, J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając (red.), Pedagogika społeczna i praca socjalna. Przegląd stanowisk i komentarze, Wydawnictwo Interart, Warszawa 1996. | pl_PL |
dc.references | Strauss A. L., Zwierciadła i maski. W poszukiwaniu tożsamości, przeł. A. Hałas, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków 2013 [1959]. | pl_PL |
dc.references | Strauss A. L., Fagerhaugh S., Suczek B., Wiener C., Social organization of medical work, Transaction Publishers, New Brunswick, London 2014 [1985]. | pl_PL |
dc.references | Strauss A. L., Fagerhaugh S., Suczek B., Wiener C., Trajektorie choroby, przeł. K. Waniek, [w:] K. Kaźmierska (red.), Metoda biograficzna w socjologii. Antologia tekstów, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków 2012. | pl_PL |
dc.references | Urbaniak-Zając D., W poszukiwaniu teorii działania profesjonalnego pedagogów. Badania rekonstrukcyjne, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2016. | pl_PL |
dc.references | Urbaniak-Zając D., „Wskaźnikowy” model profesji i jego ograniczenia, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2006, nr 9. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-642-1.08 | |