Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKamińska-Jatczak, Izabela
dc.contributor.editorŻukiewicz, Arkadiusz
dc.date.accessioned2020-10-30T14:04:15Z
dc.date.available2020-10-30T14:04:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationKamińska-Jatczak I., Linie aktywności w procesie przepływu informacji – przykład asystentów rodziny, [w:] Pedagog społeczny. Teoria i praktyka działalności społecznej, Żukiewicz A. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017, s. 145-159, doi: 10.18778/8088-642-1.08pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-642-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32465
dc.descriptionTekst omawia aktywności asystentów rodzin, którzy oddziałują na rodziny wieloproblemowe. Znaczącą część ich pracy stanowi przekazywanie informacji o rodzinach innym profesjonalistom, reprezentantom instytucji związanych z tymi rodzinami. Asystenci na różne sposoby realizują omawiane aktywności, co przekłada się na ich specyfikę działania dopasowaną do rozmówcy i charakteru interakcji. Artykuł może zainteresować teoretyków i praktyków pracy socjalnej z rodziną.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofŻukiewicz A. (red.), Pedagog społeczny. Teoria i praktyka działalności społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2017;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectasystenci rodzinypl_PL
dc.subjectaktywności ukierunkowane na przekazywanie informacji o rodzinachpl_PL
dc.subjectlinie aktywnościpl_PL
dc.subjectsposoby realizowania linii aktywnościpl_PL
dc.subjectpraca socjalna z rodzinąpl_PL
dc.titleLinie aktywności w procesie przepływu informacji – przykład asystentów rodzinypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number145-159pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Katedra Pedagogiki Społecznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-643-8
dc.referencesBarbier J.-M., Działanie w kształceniu i pracy socjalnej. Analiza podejść, przeł. G. Karbowska, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice 2006.pl_PL
dc.referencesBateman N., Advocacy skills for health and social care professionals, Jessica Kingsley Publishers, London, Philadelphia 2000.pl_PL
dc.referencesChomczyński P., Przekładalność perspektyw (Reciprocity of perspectives), [w:] K. T. Konecki, P. Chomczyński, Słownik socjologii jakościowej, Wydawnictwo Difin S.A., Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesDalrymple J., Boylan J., Effective advocacy in social work, SAGE Publications Ltd, London, Thousand Oaks, New Delhi, Singapore 2013.pl_PL
dc.referencesGoffman E., Rytuał interakcyjny, przeł. A. Szulżycka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006 [1967].pl_PL
dc.referencesGoffman E., Spotkania. Dwa studia z socjologii interakcji, przeł. P. Tomanek, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków 2010 [1961].pl_PL
dc.referencesGorzko M., Przestrzeń, ciało, ego. Linie działania grup turystycznych, „Przegląd Socjologii Jakościowej” 2009, t. V, nr 2, http://www.qualitativesociologyreview.org/PL/archive_pl.php (dostęp: 12.05.2016).pl_PL
dc.referencesGulczyńska A., „Chłopaki z dzielnicy”. Studium społeczno-pedagogiczne z perspektywy interakcyjnej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013.pl_PL
dc.referencesKamińska-Jatczak I., Logiki aktywności mentalnych asystentów rodziny – próba interpretacji, [w:] M. Kawińska, J. Kurtyka-Chałas (red.), Praca socjalna jako dyscyplina naukowa? Współczesne wyzwania wobec kształcenia i profesji, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesKaźmierczak T., Teoretyczne uzasadnienie roli organizatora sieci społecznych, [w:] T. Kaźmierczak, B. Bąbska, M. Popłońska-Kowalska, M. Rymsza, Środowiskowe role zawodowe pracownika socjalnego. Raport dotyczący nowych ról zawodowych pracownika socjalnego, Fundacja Instytut Spraw Publicznych, Białystok 2013.pl_PL
dc.referencesKorolko M., Sztuka retoryki. Przewodnik encyklopedyczny, Wydawnictwo Wiedza Powszechna, Warszawa 1990.pl_PL
dc.referencesMarynowicz-Hetka E., Pedagogika społeczna. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesSoulet H. M., Działanie społeczne i jego wymiar pedagogiczny. Na przykładzie pracy socjalnej z rodziną, przeł. H. Kamińska, [w:] E. Marynowicz-Hetka, J. Piekarski, D. Urbaniak-Zając (red.), Pedagogika społeczna i praca socjalna. Przegląd stanowisk i komentarze, Wydawnictwo Interart, Warszawa 1996.pl_PL
dc.referencesStrauss A. L., Zwierciadła i maski. W poszukiwaniu tożsamości, przeł. A. Hałas, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków 2013 [1959].pl_PL
dc.referencesStrauss A. L., Fagerhaugh S., Suczek B., Wiener C., Social organization of medical work, Transaction Publishers, New Brunswick, London 2014 [1985].pl_PL
dc.referencesStrauss A. L., Fagerhaugh S., Suczek B., Wiener C., Trajektorie choroby, przeł. K. Waniek, [w:] K. Kaźmierska (red.), Metoda biograficzna w socjologii. Antologia tekstów, Zakład Wydawniczy NOMOS, Kraków 2012.pl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając D., W poszukiwaniu teorii działania profesjonalnego pedagogów. Badania rekonstrukcyjne, Wydawnictwo Impuls, Kraków 2016.pl_PL
dc.referencesUrbaniak-Zając D., „Wskaźnikowy” model profesji i jego ograniczenia, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2006, nr 9.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-642-1.08


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe