Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorWiśniewski, Szymon
dc.date.accessioned2020-11-24T09:15:38Z
dc.date.available2020-11-24T09:15:38Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationWiśniewski Sz., Zróżnicowanie dostępności transportowej miast w województwie łódzkim, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, doi: 10.18778/7969-521-8pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-521-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32592
dc.descriptionW książce opisano dostępność transportową miast w województwie łódzkim, którą należy postrzegać jako miarę poziomu trudności osiągania danych miejsc za pośrednictwem środków transportu. Celem opracowania jest zbadanie zróżnicowania dostępności transportowej miast województwa łódzkiego, którego realizacja wymagała osiągnięcia trzech celów dodatkowych: 1) określenia dostępności potencjalnej poprzez inwentaryzację i analizę wyposażenia w infrastrukturę transportową – drogową, kolejową i tramwajową województwa łódzkiego; 2) zbadania dostępności w zakresi etransportu zbiorowego dzięki analizie funkcjonowania przewoźników realizujących połączenia pomiędzy miastami województwa łódzkiego. Aby to osiągnąć odwołano się do wszechstronnej analizy danych o kursowaniu poszczególnych środków transportu, pozyskanych od samych przewoźników, serwisów internetowych oraz tabliczek przystankowych; 3) przeanalizowania dostępności w zakresie samochodowego transportu indywidualnego na podstawie określenia czasu i kosztu dojazdów do miast województwa łódzkiego, które wykonano w odniesieniu do analiz teoretycznych, modelowych oraz danych o ruchu przekazywanych w czasie rzeczywistym. W książce zawartoaktualne dane i innowacje stosowanych metod badawczych, które mogą być danymi diagnostycznymi do dalszych badań, natomiast metody umożliwić prowadzenie badań autorskich zgodnie z funkcjonującym obecnie podejściem.pl_PL
dc.description.abstractW książce opisano dostępność transportową miast w województwie łódzkim, którą należy postrzegać jako miarę poziomu trudności osiągania danych miejsc za pośrednictwem środków transportu. Celem opracowania jest zbadanie zróżnicowania dostępności transportowej miast województwa łódzkiego, którego realizacja wymagała osiągnięcia trzech celów dodatkowych: 1) określenia dostępności potencjalnej poprzez inwentaryzację i analizę wyposażenia w infrastrukturę transportową – drogową, kolejową i tramwajową województwa łódzkiego; 2) zbadania dostępności w zakresie transportu zbiorowego dzięki analizie funkcjonowania przewoźników realizujących połączenia pomiędzy miastami województwa łódzkiego. Aby to osiągnąć odwołano się do wszechstronnej analizy danych o kursowaniu poszczególnych środków transportu, pozyskanych od samych przewoźników, serwisów internetowych oraz tabliczek przystankowych; 3) przeanalizowania dostępności w zakresie samochodowego transportu indywidualnego na podstawie określenia czasu i kosztu dojazdów do miast województwa łódzkiego, które wykonano w odniesieniu do analiz teoretycznych, modelowych oraz danych o ruchu przekazywanych w czasie rzeczywistym. W książce zawarto aktualne dane i innowacje stosowanych metod badawczych, które mogą być danymi diagnostycznymi do dalszych badań, natomiast metody umożliwić prowadzenie badań autorskich zgodnie z funkcjonującym obecnie podejściem.
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjecttransportpl_PL
dc.subjectdostępność transportowapl_PL
dc.subjectinfrastruktura transportowapl_PL
dc.subjectinfrastruktura drogowapl_PL
dc.subjectinfrastruktura kolejowapl_PL
dc.subjectregion łódzkipl_PL
dc.titleZróżnicowanie dostępności transportowej miast w województwie łódzkimpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number224pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Katedra Zagospodarowania Środowiska i Polityki Przestrzennejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-522-5
dc.identifier.eisbn978-83-7969-522-5
dc.referencesAccessibilité des territories et des services. Notions et representation, 2008, Setra, [online] http:// www.setra.equipement.gouv.fr/Accessibilite-des-territoires-et.html.pl_PL
dc.referencesAdamski A., 2003, Inteligentne systemy transportowe: sterowanie, nadzór i zarządzanie, AGH Uczelniane Wydawnictwa Naukowo-Dydaktyczne, Katowice.pl_PL
dc.referencesAutoMapa Polski 6.14a 13.pl_PL
dc.referencesBank Danych Lokalnych, Główny Urząd Statystyczny, [online] http://www.stat.gov.pl/bdl/app/strona. html?p_name=indeks.pl_PL
dc.referencesBaradaran S., Ramjerdi F., 2001, Performance of Accessibility Measures in Europe, „Journal of Transportation and Statistics”, vol. 4 (2–3), s. 31–48.pl_PL
dc.referencesBartczak A., Żylicz T., 2005, Dylematy rozwoju transportu w świetle strategii lizbońskiej, „Transport Miejski i Regionalny”, nr 1, s. 2–8.pl_PL
dc.referencesBartosiewicz B., Marszał T., 2011, Zróżnicowanie przestrzenne dostępności miast i gmin w województwie łódzkim w świetle sieci transportu zbiorowego, oprac. na zlecenie Biura Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego.pl_PL
dc.referencesBartosiewicz B., Pielesiak I., 2012, Powiązania transportowe w Łódzkim Obszarze Metropolitalnym, [w:] Bartosiewicz B., Marszał T., Pielesiak I. (red.), Spójność terytorialna Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego, „Studia KPZK PAN”, t. 147, s. 105–137.pl_PL
dc.referencesBaza informacji o sieci kolejowej, [online] http://www.bazakolejowa.pl/.pl_PL
dc.referencesBerezowski S., 1975, Zarys geografii komunikacji, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBiała księga. Plan utworzenia jednolitego europejskiego obszaru transportu – dążenie do osiągnięcia konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu, 2011, COM (2011), 144 wersja ostateczna.pl_PL
dc.referencesBruinsma F.R., Rietveld P., 1998, The Accessibility of European Cities: Theoretical Framework and Comparison of Approaches, „Environment and Planning”, vol. 30 (3), s. 499–521.pl_PL
dc.referencesBrzeziński A., 1999, Ruch na drogach szybkiego ruchu w otoczeniu miast, cz. I – metoda analiz, „Transport Miejski”, nr 2, s. 181–203.pl_PL
dc.referencesCauvin C., 2005, A Systemic Approach to Transport Accessibility. A Methodology Developed in Strasbourg: 1982–2002, „European Journal of Geography”, [online] http://cybergeo.revues. org/index3425.html?lang=en.pl_PL
dc.referencesChojnicki Z., 1966, Zastosowanie modeli grawitacji i potencjału w badaniach przestrzenno-ekonomicznych, „Studia KPZK PAN”, t. 14, Warszawa.pl_PL
dc.referencesChristaller, W., 1963, Some Considerations of Tourism Location in Europe, Paper of the Regional Science Association, no. 12, s. 95–105.pl_PL
dc.referencesCzyż T., 2002, Application of the Potential Model to the Analysis of Regional Differences in Poland, „Geographia Polonica”, vol. 75 (1), s. 13–24.pl_PL
dc.referencesDalvi M.Q., Martin K.M., 1976, The Measurement of Accessibility: Some Preliminary Results, „Transportation”, no. 5, s. 17–42.pl_PL
dc.referencesDecyzja Parlamentu Europejskiej i Rady nr 661/UE z dnia 7 lipca 2010 r. w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej, 2010, „Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej”, nr L 204 z 5 sierpnia.pl_PL
dc.referencesDiagnoza polskiego transportu – stan w 2009 roku, 2011, załącznik 1 do Strategii rozwoju transportu, Ministerstwo Infrastruktury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDiagnoza województwa łódzkiego, 2005, t. III: Sfera funkcjonalno-przestrzenna, Łódź, [online] http://www.lodzkie.pl/wps/wcm/connect/bip/bip/urzadmarszalkowski/programy/strategiawojewodztwalodzkiego/ tom_iii_sfera_funkcjonalno_-przestrzenna.zip.pl_PL
dc.referencesDomańska A., 2006, Wpływ infrastruktury transportu drogowego na rozwój regionalny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDomański R., 1979, Accessibility, Efficiency and Spatial Organization, „Environment and Planning A”, vol. 11 (10), s. 1189–1206.pl_PL
dc.referencesDomański R., 1980, Dostępność, efektywność i przestrzenna organizacja, „Przegląd Geograficzny”, vol. 52 (1), s. 3–39.pl_PL
dc.referencesDomański R., 1990, Gospodarka przestrzenna, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesESPON, 2002, Project 1.2.1: Transport Services and Networks Territorial Trends and Basic Supply of Infrastructure for Territorial Cohesion. First Interim Report, [online] http://www.espon.eu/ export/sites/default/Documents/Projects/ESPON2006Projects/ThematicProjects/Transport- Trends/1.ir_1.2.1.pdf.pl_PL
dc.referencesESPON, 2004, Project 1.2.1: Transport Services and Networks: Territorial Trends and Basic Supply of Infrastructure for Territorial Cohesion, Project Report, [online] http://www.espon.eu/ export/sites/default/Documents/Projects/ESPON2006Projects/ThematicProjects/Transport- Trends/fr-1.2.1-full.pdf.pl_PL
dc.referencesFeltynowski M., 2009, Dostępność komunikacyjna jako element rozwoju gmin wiejskich w Łódzkim Obszarze Metropolitarnym, [w:] Infrastruktura i ekologia obszarów wiejskich, nr 6, Polska Akademia Nauk, Kraków, s. 197–207.pl_PL
dc.referencesGaca S., Suchorzewski W., Tracz M., 2008, Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, WKiŁ, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGadziński J., 2010, Ocena dostępności komunikacyjnej przestrzeni miejskiej na przykładzie Poznania, „Biuletyn IGSE i GP UWAM”, Seria Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna, nr 13.pl_PL
dc.referencesGeneralny Pomiar Ruchu 2010, [online] http://www.gddkia.gov.pl/pl/987/gpr-2010.pl_PL
dc.referencesGeoportal, [online] http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/?gpmap=gp0&actions=acShowWgPlot.pl_PL
dc.referencesGeurs K.T., Ritsema van Eck J.R., 2001, Accessibility Measures: Review and Applications, RIVM report 408505 006, National Institute of Public Health and the Environment, Bilthoven.pl_PL
dc.referencesGęsiarz Z., 1982, Zarys geografii transportu, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGoogle Earth, wersja 7.1.2.2041.pl_PL
dc.referencesGoogle Maps, [online] http://support.google.com/maps/bin/answer.py?hl=en&answer=61455.pl_PL
dc.referencesGould P., 1969, Spatial Diffusion, Resource Paper, no. 17, Association of American Geographers, Washington.pl_PL
dc.referencesGrzywacz W., 1982, Infrastruktura transportu, WKiŁ, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGuzik R., 2003, Przestrzenna dostępność szkolnictwa ponadpodstawowego, Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ, Kraków.pl_PL
dc.referencesGuzik R., 2011, Dostępność komunikacyjna wybranych miast Małopolski 2011–2020, oprac. na zlecenie Departamentu Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej UJ, Kraków.pl_PL
dc.referencesHandy S.L., Niemeier D.A., 1997, Measuring Accessibility: an Exploration of Issues and Alternative, „Environment and Planning A, no. 29, s. 1175–1194.pl_PL
dc.referencesHansen W.G., 1959, How Accessibility Shapes Land-use, „Journal of the American Institute of Planners”, no. 25, s. 73–76.pl_PL
dc.referencesHelliwell J.F., Schembri L.L., 2005, Borders, Common Currencies, Trade and Welfare: What Can We Learn from the Evidence?, „Bank of Canada Review”, Spring, s. 19–33.pl_PL
dc.referencesHighway Capacity Manual, 2000, Transportation Research Board, Washington.pl_PL
dc.referencesHildebrandt A., Nowicki M., Susmarski P. (2010), Atrakcyjność inwestycyjna województw i podregionów Polski, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesIdentyfikacja i delimitacja obszarów problemowych i strategicznych interwencji w Polsce. Wnioski z Analiz, 2009, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Instytut Badań i Rozwoju, Warszawa, 2009.pl_PL
dc.referencesIlustrowany słownik statystyk transportu, b.r.w., Europejska Komisja Gospodarcza, Eurostat, Międzynarodowe Forum Transportu, [online] http://ec.europa.eu/eurostat/ramon/coded_files/ transport_glossary_4_ed_PL.pdf.pl_PL
dc.referencesIngram D.R., 1971, The Concept of Accessibility: a Search for an Operational Form, „Regional Studies”, no. 5, s. 101–107.pl_PL
dc.referencesInstrukcja oceny efektywności ekonomicznej przedsięwzięć drogowych i mostowych dla dróg wojewódzkich, 2008, Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Warszawa.pl_PL
dc.referencesIsard W., 1954, Location Theory and Trade Theory: Short-Run Analysis, „Quarterly Journal of Economics”, vol. 68 (1), s. 305–322.pl_PL
dc.referencesJakubowski J., 1976, Motoryzacja i ochrona środowiska, WKiŁ, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJanecki R., Krawiec S., 2009, Problemy dostępności przestrzennej we współczesnej polityce transportowej, „Transport Miejski i Regionalny”, nr 1, s. 2–12.pl_PL
dc.referencesKansky K.J., 1963, Structure of Transport Network: Relationships between Network Geometry and Regional Characteristics, „Research Papers”, no. 84, University of Chicago.pl_PL
dc.referencesKarlqvist A., 1975, Some Theoretical Aspects of Accessibility-based Location Models, [w:] Karlqvist A., Lundqvist L., Snickars F. (eds.), Dynamic Allocation of Urban Space, Saxon House, Lexington, Farnborough.pl_PL
dc.referencesKolarski A., 1976, Funkcje rozkładu jazdy w transporcie pasażerskim, „Problemy Ekonomii Transportu”, nr 2, s. 51–67.pl_PL
dc.referencesKomornicki T., 1999, Granice Polski. Analiza zmian przenikalności w latach 1990–1996, „Geopolitical Studies”, nr 5, IGiPZ PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKomornicki T., 2007, Rola infrastruktury transportowej w rozwoju kraju – wyzwania wobec kohezji przestrzennej, [w:] Markowski T., Stasiak A. (red.), Rola polskiej przestrzeni w integrującej się Europie, „Biuletyn KPZK PAN”, nr 233, s. 63–86.pl_PL
dc.referencesKomornicki T., 2009, Polska polityka transportowa wobec prognozowanych zmian klimatycznych, „Studia KPZK PAN”, t. 74, s. 75–87.pl_PL
dc.referencesKomornicki T., Rosik P., Stępniak M., 2011, Dostępność transportowa w Polsce wschodniej, oprac. na zlecenie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.pl_PL
dc.referencesKomornicki T., Śleszyński P., Pomianowski W., Rosik P., Siłka P., Stępniak M., 2008, Opracowanie metodologii liczenia wskaźnika międzygałęziowej dostępności transportowej terytorium Polski oraz jego oszacowanie, oprac. dla Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, IGiPZ PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKomornicki T., Śleszyński P., Rosik P., Pomianowski W., 2009, Dostępność przestrzenna jako przesłanka kształtowania polskiej polityki transportowej, „Biuletyn KPZK PAN”, nr 241.pl_PL
dc.referencesKomunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Trybunału Sprawiedliwości, Trybunału Obrachunkowego, Europejskiego Banku Inwestycyjnego, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno- Społecznego i Komitetu Regionów z dnia 19 października 2011 r. Pakiet na rzecz rozwoju zintegrowanych infrastruktur europejskich, 2011, COM/2011/676, Bruksela.pl_PL
dc.referencesKoncepcja przestrzennego zagospodarowania kraju 2030, 2012, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKowalski M., Wiśniewski S., 2013, Ocena możliwości realizacji transportu zbiorowego przez miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne w Łodzi na terenie kształtującego się Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego, „Transport Miejski i Regionalny”, nr 3, s. 26–32.pl_PL
dc.referencesKrajowa strategia rozwoju regionalnego 2010–2020: regiony, miasta, obszary wiejskie, 2010, Załączniki, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa, [online] http://www.mir.gov.pl/ministerstwo/ prawo/obowiazujace_prawo/Documents/M20110423.pdf.pl_PL
dc.referencesKręgielewski R., 1979, Wpływ transportu na środowisko. Ocena ekonomiczna, WKiŁ, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKudłacz T., 1981, Zastosowanie metod grawitacji i grafów do hierarchizacji jednostek przestrzennych, „Przegląd Geograficzny”, t. 53 (3), s. 519–534.pl_PL
dc.referencesKulesza M., Koter M., 1998, Kształtowanie się sieci miast na obszarze Polski Środkowej, [w:] Werwicki A. (red.), Transformacja społeczno-ekonomiczna Polski Środkowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 17–37.pl_PL
dc.referencesLeszczycki S., 1971, Problemy środowiska człowieka, „Biuletyn KPZK PAN”, nr 68.pl_PL
dc.referencesLijewski T., 1986, Geografia transportu Polski, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLijewski T., 2000, Problemy zagospodarowania przestrzennego Polski w świetle przebudowy infrastruktury komunikacyjnej, „Dokumentacja Geograficzna IGiPZ PAN”, 18.pl_PL
dc.referencesLiszewski S., 1965, Rozwój sieci drogowej województwa łódzkiego w okresie od 1770 do 1963 r., „Kwartalnik Historii Kultury Materialnej”, 13 (2).pl_PL
dc.referencesLoose W., 2001, Flächennutzungsplan 2010 Freiburg – Stellungnahme zu den verkehrlichen Auswirkungen, Öko-Institut e.V., Freiburg.pl_PL
dc.referencesMadeyski M., Lissowska E., Morawski W., 1975, Transport. Rozwój i integracja. WKiŁ, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMajewski J., 2002, Współczesna sieć połączeń kolejowych w przestrzeni Polski, „Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG”, t. 8, s. 181–198.pl_PL
dc.referencesMajewski B., Beim M., 2008, Dostępność komunikacji publicznej w Poznaniu, [w:] Czyż T., Stryjakiewicz T., Churski P., (red.), Nowe kierunki i metody w analizie regionalnej, „Biuletyn IGSE i GP UAM”, Seria Rozwój Regionalny i Polityka Regionalna, nr 3, s.115–124.pl_PL
dc.referencesMaleczyński K., 1926, Najstarsze targi w Polsce i stosunek ich do miast przed kolonizacją na prawie niemieckim, Lwów.pl_PL
dc.referencesMapa stanu budowy dróg w województwie łódzkim, [online] http://www.gddkia.gov.pl/mapa-stanu-budowy-drog_lodzkie.pl_PL
dc.referencesMassel A., 2008, Linia dużych prędkości Wrocław/Poznań–Łódź–Warszawa, „Technika Transportu Szynowego”, nr 12, s. 36–41.pl_PL
dc.referencesMaster plan dla transportu kolejowego w Polsce do 2030 r., 2008, Ministerstwo Infrastruktury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMazur E., 1985, Wpływ transportu na degradację ziemi, „Przegląd Komunikacyjny”, nr 8, s. 164– 183.pl_PL
dc.referencesMazur E., 1998, Transport a środowisko przyrodnicze Polski, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl_PL
dc.referencesMichalski L., 2010, Koncepcja ogólna Zintegrowanego Systemu Bezpieczeństwa Transportu, [w:] Krystek r. (red.), Zintegrowany System Bezpieczeństwa Transportu: Koncepcja Zintegrowanego Systemu Bezpieczeństwa Transportu w Polsce, t. III, WKiŁ, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMiller H.J., 1999, Measuring Space-time Accessibility Benefits within Transportation Networks: Basic Theory and Computational Procedures, „Geographical Analysis”, vol. 31 (2), s. 187–212.pl_PL
dc.referencesMiszewska B., 1988, Problem peryferii w geografii – przykłady niwelowania dysproporcji, „Czasopismo Geograficzne”, 59 (3), s. 257–266.pl_PL
dc.referencesNapierała T., Adamiak M., Wiśniewski S., 2013, Interoperacyjność centrów logistycznych w regionie łódzkim, Urząd Miasta, Łódź.pl_PL
dc.referencesNarodowe strategiczne ramy odniesienia 2007–2013 wspierające wzrost gospodarczy i zatrudnienie (NSRO). Narodowa strategia spójności, 2007, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNeutens T., Schwanen T., Witlox F., de Maeyer P., 2008, My Space or Your Space? Towards a Measure of Joint Accessibility, „Computers, Environment and Urban Systems”, no. 32, s. 331–342.pl_PL
dc.referencesNowicki M. (red.), 2010, Atrakcyjność inwestycyjna województw i podregionów Polski, Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesOpenStreetMap Polska, [online] http://openstreetmap.org.pl/osm/.pl_PL
dc.referencesOpoczyński K., 2009, Wytyczne organizacji i przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w 2010 roku na drogach krajowych, Załącznik do Zarządzenia nr 59 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 12/10/2009, GDDKiA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOpoczyński K., Synteza wyników GPR 2010 [online] http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/g/ GENERALNY_POMIAR_RUCHU_2010/0.1.1.5_Synteza_GPR_2010.pdf.pl_PL
dc.referencesOrd J. K., 1967, On a System of Discrete Distribution, „Biometrika”, vol. 54 (3–4), s. 649–656.pl_PL
dc.referencesPaczkowski K., Budler M., 2012, Funkcjonowanie transportu zbiorowego w Łódzkim Obszarze Metropolitalnym – wstępne analizy, BPPWŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesPaturalska-Nowak E., 2011, Analiza pomiaru ruchu w 2010 r. w województwie łódzkim, BPPWŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesPielesiak I., 2012, Spójność terytorialna Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w świetle powiązań infrastrukturalnych, praca doktorska, Wydział Nauk Geograficznych, UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesPięciński W., 1977, Komunikacja jako czynnik kształtowania miasta, „Miasto”, nr 1, s. 13–18.pl_PL
dc.referencesPlan zagospodarowania przestrzennego województwa łódzkiego. Aktualizacja, Biuro Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego, Łódź, 2010.pl_PL
dc.referencesPolityka spójności 2014–2020. Inwestycje w rozwój gospodarczy i wzrost zatrudnienia, 2011, Komisja Europejska, Dyrekcja Generalna ds. Polityki Regionalnej, [online] http://ec.europa.eu/inforegio.pl_PL
dc.referencesPolityka transportowa państwa na lata 2006–2025, 2005, Ministerstwo Infrastruktury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPolska 2030 – wyzwania rozwojowe, 2009, Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPolska 2030. Trzecia fala nowoczesności. Długookresowa strategia rozwoju kraju, 2013, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPotrykowski M., 1980, Modele grawitacji i potencjału w badaniach przestrzenno-transportowych, [w:] Potrykowski M., Taylor Z., Metody ilościowe i modele w geografii transportu, „Przegląd Zagranicznej Literatury Geograficznej”, nr 4, s. 121–139.pl_PL
dc.referencesPotrykowski M., Taylor Z., 1982, Geografia transportu. Zarys problemów, modeli i metod badawczych, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPowęska H., 1990, Dostępność przestrzenna usług medycznych a zachowania medyczne ludności, „Biuletyn Informacyjny IGiPZ PAN”, nr 61.pl_PL
dc.referencesPrihar Z., 1965, Topological Properties of Telecommunications Networks, Proceeding of Institute of Radio Engineering, no. 44, s. 927–933.pl_PL
dc.referencesPrognozy wskaźnika wzrostu PKB na okres 2008–2040, [online] https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/ articles/p/pismo-przewodnie-z-dnia-15032007_4423/Zalacznik_3_Prognozy_wzrostu_ PKB_200840_poprawa_kodow_nts.pdf.pl_PL
dc.referencesProgram budowy dróg krajowych na lata 2011–2015, 2011, Załącznik do uchwały Rady Ministrów nr 10/2011 z dnia 25 stycznia 2011 r., Ministerstwo Infrastruktury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesProgram budowy i uruchomienia przewozów kolejami dużych prędkości w Polsce, 2008, Międzyresortowy Zespół ds. Kolei Dużych Prędkości, Ministerstwo Infrastruktury, Warszawapl_PL
dc.referencesPrzypływy ludności związane z zatrudnieniem w Polsce w 2006 r., [online] http://www.stat.gov.pl/gus/5840_13474_PLK_HTML.htm.pl_PL
dc.referencesRaport wprowadzający Ministerstwa Rozwoju Regionalnego na potrzeby przygotowania Przeglądu OECD krajowej polityki miejskiej w Polsce. Część I: Diagnoza stanu polskich miast, 2010, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Departament Koordynacji Polityki Strukturalnej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRatajczak W., 1977, Metody grafowe w geografii ekonomicznej, [w:] Chojnicki Z. (red.), Metody ilościowe i modele w geografii, PWN, Warszawa, s. 143–157.pl_PL
dc.referencesRatajczak W., 1980, Analiza i modele wpływu czynników społeczno-gospodarczych na kształtowanie się sieci transportowej, PWN, Warszawa–Poznań.pl_PL
dc.referencesRatajczak W., 1992, Dostępność komunikacyjna miast wojewódzkich Polski w latach 1948–1988, [w:] Chojnicki Z., Czyż T. (red.), Współczesne problemy geografii społeczno-ekonomicznej Polski, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Poznań, s. 173–203.pl_PL
dc.referencesRatajczak W., 1999, Modelowanie sieci transportowych, Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań.pl_PL
dc.referencesRegionalny program operacyjny województwa łódzkiego na lata 2007–2013, 2011, Łódź, [online] http://www.rpo.lodzkie.pl/wps/wcm/connect/a5a7e1804ad500fcaeb2ee0329bf70d0/RPO_ WL_20_03_2012.pdf?MOD=AJPERES.pl_PL
dc.referencesRegionalna strategia innowacji dla województwa łódzkiego – LORIS 2030, 2013, Deloitte Business Consulting, ŁARR, Łódź.pl_PL
dc.referencesRosik P., 2008, Zróżnicowanie dostępności drogowej regionów Polski, „Transport Miejski i Regionalny”, nr 5, s. –8.pl_PL
dc.referencesRosik P., 2012, Dostępność lądowa przestrzeni Polski w wymiarze europejskim, „Prace Geograficzne”, 233.pl_PL
dc.referencesRosik P., Komornicki T., Stępniak M., Pomianowski W.,2012, Oceny wpływu projektów drogowych realizowanych w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych na zwiększenie dostępności transportowej województw, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRosik P., Pomianowski W., Stępniak M., Komornicki T., Śleszyński P., 2011, Narzędzie ewaluacyjno- badawcze dostępności transportowej gmin w podukładach wojewódzkich. Raport końcowy, IGiPZ PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRosik P., Stępniak M., Komornicki T., Pomianowski W., 2012, Monitoring spójności terytorialnej gmin w skali krajowej i międzynarodowej w latach 1995–2030, IGiPZ PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRosik P., Śleszyński P., 2009, Wpływ zaludnienia w otoczeniu drogi, ukształtowania powierzchni terenu oraz natężenia ruchu na średnią prędkość jazdy samochodem osobowym, „Transport Miejski i Regionalny”, nr 10, s. 26–31.pl_PL
dc.referencesRosin R., 1971, Miasta regionu łódzkiego. Próba periodyzacji dziejów, „Region Łódzki. Studia i Materiały”, t. 1.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministerstwa Infrastruktury z 14 czerwca 2011 r. w sprawie stawek opłat za przejazd autostradą, 2011, Dz.U., nr 124, poz. 706.pl_PL
dc.referencesRozporządzanie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie, 1998, Dz.U., nr 151, poz. 987.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, 1999, Dz.U., nr 43, poz. 430.pl_PL
dc.referencesRunge J., 2007, Metody badań w geografii społeczno-ekonomicznej – elementy metodologii, wybrane narzędzia badawcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice.pl_PL
dc.referencesShiele M., 1998, Sieć transportowa regionu Polski Środkowej, [w:] Werwicki A. (red.), Transformacja społeczno-ekonomiczna Polski Środkowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, s. 17–37.pl_PL
dc.referencesShimbel A., 1953, Structural Properties of Communication Networks, „Bulletin of Mathematical Biophysics”, no. 15, s. 501–507.pl_PL
dc.referencesSierpiński G., 2010, Miary dostępności transportowej miast i regionów, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej”, Transport, z. 66, s. 91–96.pl_PL
dc.referencesSobczyk W., 1985, Dostępność komunikacyjna w układach osadniczych miast, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSobczyński M., 2005, Europejskie uzasadnienie przebiegu autostrady A-1, [w:] Autostrada A-1 i łódzki węzeł komunikacyjny – drogi integrujące Polskę,17 listopada 2004. w Łodzi. Materiały konferencyjne, Wydział Strategii i Analiz Urzędu Miasta Łodzi, Stowarzyszenie Miast Autostrady Bursztynowej, Łódź.pl_PL
dc.referencesSpatial Simulation for the Social Sciences, [online] http://www.spatial-modelling.info/Darcy-2-module- de-comparaison.pl_PL
dc.referencesSpiekermann K., Neubauer J., 2002, European Accessibility and Peripherality: Concepts, Models and Indicators, Nordregio Working Paper, Stockholm.pl_PL
dc.referencesStrategia dla transportu kolejowego, 2007, Ministerstwo Transportu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStrategia rozwoju kraju 2007–2015, 2006, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStrategia rozwoju kraju 2020. Aktywne społeczeństwo, konkurencyjna gospodarka, sprawne państwo, 2012, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.pl_PL
dc.referencesStrategia rozwoju transportu do 2020 roku z perspektywą do 2030 roku, 2011, Ministerstwo Infrastruktury, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStrategia rozwoju województwa łódzkiego 2020, 2013, Biuro Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesStutz F.P., 1973, Accessibility and the Effect of Scalar Variation on the Powered Transportation Connection Matrix, „Geographical Analysis”, vol. 5 (1), s. 61–66.pl_PL
dc.referencesSuliborski A., Walkiewicz D., Wójcik M., 2009, Atlas Miasta Łodzi. Plansza L: Dostępność komunikacyjna Łodzi, http://www.mapa.lodz.pl/atlas/pdf/sup/Plansza_50R.pdf.pl_PL
dc.referencesSystem Oceny Stanu Nawierzchni – SONS, 2010, Wytyczne stosowania. Aktualizacja związana z wykorzystaniem wyników pomiarów ugięć nawierzchni. Załącznik do zarządzenia nr 5 z dnia 01.02.2010 r., GDDKiA, [online] http://www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/s/system-oceny- -stanu-nawierzchni_6165//documents/ktualizacja-wytycznych-sosn-o-pomugiec.pdf.pl_PL
dc.referencesŚleszyński P., 2009a, Dostępność metropolii jako warunek konkurencyjności polskiej przestrzeni, „Mazowsze Studia Regionalne”, nr 2, s. 53–71.pl_PL
dc.referencesŚleszyński P., 2009b, Rozwój nowoczesnej drogowej sieci transportowej a efektywność połączeń głównych ośrodków miejskich (1989–2015), „Magazyn Autostrady”, nr 7, s. 50–53.pl_PL
dc.referencesTaylor Z., 1974, Zastosowanie metod grafowych w badaniach przestrzenno-ekonomicznych, „Czasopismo Geograficzne”, t. 45, s. 337–347.pl_PL
dc.referencesTaylor Z., 1975, Charakterystyka zmian w strukturze sieci transportowych w ujęciu grafowym, „Przegląd Geograficzny”, t. 47 (3), s. 501–517.pl_PL
dc.referencesTaylor Z., 1979, Przestrzenna dostępność miejskiego systemu transportowego na przykładzie Poznania, „Studia KPZK PAN”, t. 67.pl_PL
dc.referencesTaylor Z., 1980, O społecznej geografii transportu, „Przegląd Geograficzny”, t. 52 (1), s. 41–59.pl_PL
dc.referencesTaylor Z., 1999, Przestrzenna dostępność miejsc zatrudnienia, kształcenia i usług a codzienna ruchliwość ludności wiejskiej, „Prace Geograficzne”, t. 171.pl_PL
dc.referencesTaylor Z., 2007, Rozwój i regres sieci kolejowej w Polsce, IGiPZ PAN Monografie, t. 7, Warszawa.pl_PL
dc.referencesTylutki A., 1975, Materiałochłonność produkcji transportowej, „Prace OBET”, nr 259.pl_PL
dc.referencesUpdate of Selected Potential Accessibility Indicators. Final Report. February 2007. Spiekermann & Wegener. Urban and Regional Research (S&W), RRG Spatial Planning and Geoinformation, [online] http://www.espon.eu/export/sites/default/Documents/Projects/ESPON2006Projects/ ScientificBriefingNetworking/UpdateOnAccessibilityMaps/espon_accessibility_update_ 2006_fr_070207.pdf.pl_PL
dc.referencesUsługa przeglądania (WMS) danych z budynkami BDOT, wersja: 1.3.0, [online] http://mapy.geoportal. gov.pl/wss/service/pub/guest/G2_BDOT_BUD_2010/MapServer/WMSServer.pl_PL
dc.referencesUsługa przeglądania (WMS) ortofotomap dla obszaru Polski, wersja: 1.3.0, [online] http://mapy.geoportal.gov.pl/wss/service/img/guest/ORTO/MapServer/WMSServer.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym, 1997, Dz.U., nr 98, poz. 602 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, 2012, Dz.U. poz. 260, 843 z późn. zm.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym, 2003, Dz.U., nr 86, poz. 789.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym, 2011, Dz.U., nr 5, poz. 13.pl_PL
dc.referencesVickerman R.W., 1974, Accessibility, Attraction, and Potential: a Review of Some Concepts and Their Use in Determining Mobility, „Environment and Planning A”, no. 6, s. 675–691.pl_PL
dc.referencesWarakomska K., 1992, Zagadnienie dostępności w geografii transportu, „Przegląd Geograficzny”, t. 64 (1–2), s. 67–76.pl_PL
dc.referencesWendt J., 2000, Dostępność komunikacyjna ośrodków władzy wojewódzkiej, „Prace Komisji Geografii Komunikacji PTG”, t. 6, s. 183–202.pl_PL
dc.referencesWersje skonsolidowane Traktatu o Unii Europejskiej i Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, 2012, „Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej”, nr C 326 z 26 października.pl_PL
dc.referencesWiesiołowski J., 1980, Sieć miejska w Wielkopolsce w XIII–XVI w. Przestrzeń i Społeczeństwo, „Kwartalnik Historii Kultury Materialnej”, r. 28, z. 3.pl_PL
dc.referencesWitryna dostępności transportowej IGiPZ PAN, [online], http://www.igipz.pan.pl/accessibility/pl/ home.html.pl_PL
dc.referencesWitryna internetowa European Road Assessment Programme, [online] http://www.eurorap.pl/index. php?option=com_content&view=article&id=99.pl_PL
dc.referencesWitryna internetowa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, [online] www.gddkia.gov. pl.pl_PL
dc.referencesWitryna internetowa Geospatial Modelling Environment, [online] http://www.spatialecology.com/ gme/.pl_PL
dc.referencesWitryna internetowa http://www.danetechniczne.com.pl/.pl_PL
dc.referencesWitryna internetowa Instytutu Badań Rynku Morotyzacyjnego SAMAR, [online] http://www.samar.pl/.pl_PL
dc.referencesWitryna internetowa Kolei Wąskotorowych w Polsce, [online] http://www.koleje.wask.pl/.pl_PL
dc.referencesWitryna internetowa Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Łodzi, [online] http://www. mpk.lodz.pl/.pl_PL
dc.referencesWitryna internetowa PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., [online] http://www.plk-sa.pl/.pl_PL
dc.referencesWitryna internetowa policji, [online] www.policja.pl.pl_PL
dc.referencesWitryna internetowa Polskiej Izby Gospodarczej Transportu Samochodowego i Spedycji, [online] http://autobusowyrozkladjazdy.pl/.pl_PL
dc.referencesWitryna internetowa projektu TEN-T: TENtec Public Portal, [online] http://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/site/en/tentec.html.pl_PL
dc.referencesWitryna internetowa rozkładu jazdy pociągów PKP S.A., [online] http://www.rozklad- pkp.pl/bin/ query.exe/pn?.pl_PL
dc.referencesWitryna internetowa Transportation Research Board of National Academies, [online] http://www. trb.org/Main/Blurbs/Highway_Capacity_Manual_2010_HCM2010_164718.aspx.pl_PL
dc.referencesWniosek COM/2011/650 Komisji z dnia 6 lutego 2012 r. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej, nr procedury COD/2011/0294.pl_PL
dc.referencesWniosek COM/2012/665 Komisji z dnia 13 marca 2012 r. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiające instrument „Łącząc Europę”, nr procedury COD/2011/0302.pl_PL
dc.referencesZagożdżon A., 1970, Metody grafowe w badaniach osadnictwa, „Przegląd Geograficzny”, t. 42 (2), s. 335–348.pl_PL
dc.referencesZagożdżon A., 1971, Analiza układów przestrzennych osiedli rejonu uprzemysłowionego z wykorzystaniem technik z zakresu teorii grafów, [w:] Rejony uprzemysłowione. Problematyka i badania, KiZBRU PAN, Warszawa, s. 289–296.pl_PL
dc.referencesZagożdżon A., 1977, Wykorzystanie metod i technik grafowych w analizie struktur przestrzennych, [w:] Chojnicki Z. (red.), Metody ilościowe i modele w geografii, PWN, Warszawa, s. 158–169.pl_PL
dc.referencesZałącznik 2.20 do decyzji Parlamentu Europejskiej i Rady nr 661/2010/UE z dnia 7 lipca 2010 r. w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej, 2010, „Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej”, nr L 204 z 5 sierpnia.pl_PL
dc.referencesZałącznik 2.1 do regulaminu przydzielania tras pociągów i korzystania z przydzielonych tras pociągów przez licencjonowanych przewoźników kolejowych w ramach rj 2012/2013 (w. 0).pl_PL
dc.referencesZałącznik 3.18 do decyzji Parlamentu Europejskiej i Rady Nr 661/2010/UE z dnia 7 lipca 2010 r. w sprawie unijnych wytycznych dotyczących rozwoju Transeuropejskiej Sieci Transportowej, 2010, „Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej”, nr L 204 z 5 sierpnia.pl_PL
dc.referencesZamieszkane budynki. Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2011, 2013, Główny Urząd Statystyczny, Warszawa, [online] http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/L_zamieszk_budynki_ nsp_2011.pdf.pl_PL
dc.referencesZasady prognozowania wskaźników wzrostu ruchu wewnętrznego na okres 2008–2040 na sieci drogowej do celów planistyczno-projektowych, [online] https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/ articles/p/pismo-przewodnie-z-dnia-15032007_4423/Zalacznik_2_Zasady_prognozowania_ wskaznikow_wzrostu_2008-2040.pdf.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-521-8


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe