Show simple item record

dc.contributor.authorSuwalska, Arleta
dc.date.accessioned2020-12-14T09:27:48Z
dc.date.available2020-12-14T09:27:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationSuwalska A., English Educational Policy. Contemporary Challenges in a Historical-Comparative Context, Łódź University Press, Jagiellonian University Press, Łódź-Kraków 2017, doi: 10.18778/8088-542-4pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8088-542-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/32904
dc.description.abstractThe book concerns contemporary ideological discourses, preceded by a synthetic analysis of the roots of political changes in education in England. The author focusses on trends and stages of educational development from the tenth century to the post-war reform of the education system in England. Also presentedare the neoliberal trend in English educational policy and thegenesis of the 1998 educational reforms in England and their consequences up to 2013.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherŁódź University Press, Jagiellonian University Presspl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEnglish Educational Policypl_PL
dc.subjectContemporary Challengespl_PL
dc.subjectHistorical-Comparative Contextpl_PL
dc.titleEnglish Educational Policy. Contemporary Challenges in a Historical-Comparative Contextpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number168pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Łódź, Faculty of Educational Sciences, Department of Education Theorypl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-543-1
dc.referencesAbbot I., Rathbone M., Whitehead P. (2013), Education Policy, Sage, London.pl_PL
dc.referencesAlexander R. J., Flutter J. (2009), Towards New Primary Curriculum: a report from the Cambridge Primary Review, University of Cambridge, Cambridgepl_PL
dc.referencesApple M. W. (1989), Critical introduction: ideology and state in educational policy, [in:] R. Dale (ed.), The state and education policy, Open University Press, Milton Keynes.pl_PL
dc.referencesApple M. W. (1993), Official Knowledge. Democratic Education in a Conservative Age, Routledge, New York.pl_PL
dc.referencesArmitage A., Bryant R., Dunnill R., Hammersley M., Hayes D., Hudson A., Laves S. (1999), Teaching and Training in Post – Compulsory Education, Buckingham, Philadelphia.pl_PL
dc.referencesAron R. (1962), The opium of the Intellectuals, Norton & Company, New York.pl_PL
dc.referencesArtus P., Virard M. P. (2008), Wielki kryzys globalizacji, KiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAspin D. N., Chapman J. D., Hatton M., Sawano Y. (eds) (2001), International Handbook of Lifelong Learning, Springer Science and Business Media B. V., Dordrechtpl_PL
dc.referencesBałka M. (ed.) (1990), Chrześcijaństwo wśród religii, Wydawnictwo Archidiecezji Warszawskiej, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBarber B. R. (2008), Skonsumowani. Jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli, Muza, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBartlett S., Burton D. (2012), Introduction to Education Studies, 3rd edition, Sage, London.pl_PL
dc.referencesBartlett S., Diana B. (2016), Introduction to Education Studies, Sage, London.pl_PL
dc.referencesBartnicka K., Szybiak I. (2001), Historia wychowania, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBauhdiba A. (1987), Uniwersalny i ostateczny charakter ostatecznych celów wychowania, [in:] Bliskie i dalekie cele wychowania, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBauman Z. (2007), Szanse etyki w zglobalizowanym świecie, Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesBennett N. (1976), Teaching Styles and Pupil Progress, Open Book, London.pl_PL
dc.referencesBennett N. (1980), The future of progressive education, [in:] H. Plucrose, P. Wilby (eds), Education, London.pl_PL
dc.referencesBihr A. (2008), Nowomowa neoliberalna. Retoryka kapitalistycznego fetyszyzmu, KiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBlackburn F. (1954), George Tomlinson, Heinemann, London.pl_PL
dc.referencesBogaj A. (ed.) (1997), Realia i perspektywy reform oświatowych, IBE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBourdieu P. (2005), Dystynkcja. Społeczna krytyka władzy sądzenia, tłum. P. Biłos, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCameron D., Clegg N. (2010), Foreword by the Prime Minister and Deputy Prime Minister, in Importance of Teaching, Schools White Paper, p. 3–4, https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/175429/CM-7980.pdf, accessed: June 29, 20pl_PL
dc.referencesCampbell R., Neill, S. (1994), Curriculum Reform at Key Stage 1: Teacher Commitment and Policy Failure, Longman, Harlow.pl_PL
dc.referencesCastells M. (2009), Koniec tysiąclecia, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesChitty C. (1989), Towards a New Education system: The Victory of the New Right?, Falmer, London.pl_PL
dc.referencesChitty C. (1991), Changing the future. Reprint for education, The Hillcole Group, London.pl_PL
dc.referencesChmaj L. (2011), Prądy i kierunki w pedagogice XX wieku, PZWS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesChomsky N. (1988), The responsibility of intellectuals, [in:] J. Peck (ed.), The Chomsky Reader, Pantheon Books, Londonpl_PL
dc.referencesCuban L. (1988), A Fundamental Puzzle of School Reform, “Phi Delta Kappan”, Vol. 70.5, s. 341–344.pl_PL
dc.referencesCunningham P. (1988), Curriculum change in the primary school since 1945. Dissemination of the progressive ideal, The Falmer Press, Londonpl_PL
dc.referencesCybal-Michalska A. (ed.) (2006), Jednostka, społeczeństwo i edukacja w globalnym świecie, Wyższa Szkoła Humanistyczna w Lesznie, Poznań-Leszno.pl_PL
dc.referencesDalrymple T. (2010), Spoilt Rotten, the toxic cult of sentimentality, Gibson Square Books Ltd, London.pl_PL
dc.referencesDay Ch. (1999), Developing teachers. The challenges of lifelong learning, Falmer Press, London.pl_PL
dc.referencesDay Ch. (2004), Rozwój zawodowy nauczyciela. Uczenie się przez całe życie, GWP, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesDearden R. F. (1987), The Plowden philosophy in retrospect, [in:] R. Lowe, The changing primary school, Falmer, Lewes.pl_PL
dc.referencesDelors J. (2010), Edukacja – jest w niej ukryty skarb, Raport UNESCO Międzynarodowej Komisji do Spraw Edukacji dla XXI wieku, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków.pl_PL
dc.referencesDerek J., Kaute W., Kaute-Porębska M., Małek R., Puszkow A., Surzyn J., Świerc P. (2005), Słownik myśli społeczno-politycznej, Wydawnictwo Park, Bielsko-Biała.pl_PL
dc.referencesDiamond P., Kenny M. (2011), Reassessing new labour: Market, state and society under Blair and Brown, Wiley Blackwell, Chichester.pl_PL
dc.referencesDraus J., Terlecki R. (2006), Historia wychowania, t. 2: Wiek XIX i XX, Wydawnictwo WAM, Kraków.pl_PL
dc.referencesDufour B., Curtis W. (2011), Studying education, An Introduction To The Key Disciplines In Education Studies, Open University Press, Londonpl_PL
dc.referencesDunn K., Rudduck J., Cowie H. (1989), Developing group work in the secondary schools and the ideology individuals in schools, [in:] C. Harber, R. Meighan, The democratic school. Educational management and the practice of democracy, Education Now, Ticknal.pl_PL
dc.referencesDziubka K., Szlachta B., Nijakowski L. M. (2008), Idee i ideologie we współczesnym świecie. Wielkie tematy, PWN, Warszawapl_PL
dc.referencesElliott J. (1993), What have we learned from action research in school-based evaluation?, “Education Action Research”, 1 (1).pl_PL
dc.referencesEncyklopedia PWN (1991), t. 1, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesEnzyklopädie der philosophischen Wissenschaften im Grundriss (Encyklopedia nauk filozoficznych w zarysie, 1817, wyd. 3, 1830). Encyklopedia nauk filozoficznych (1990), tłum. Ś. F. Nowicki, PWN, Biblioteka Klasyków Filozofii, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFieldhouse R. (ed.) (1998), A History of Modern British Adult Education, NIACE, Leicester.pl_PL
dc.referencesFlick U. (2011), Tworzenie badania jakościowego, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFreeden M. (2003), Ideology. A Very Short Introduction, OUP, Oxford.pl_PL
dc.referencesFriedman M. (1993), Kapitalizm i wolność, tłum. M. Lasota, A. Kondratowicz, Wydawnictwo Centrum im. A. Smitha i „Rzeczpospolita”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFullan M. (1995), The New Meaning of Educational Change, Cassell, London.pl_PL
dc.referencesFullan M. (2001), The New Meaning of Educational Change, Teachers College, Columbia University, New York and London.pl_PL
dc.referencesGiddens A. (2000), The Third Way. The Renewal of Social Democracy, Blackwell Publishers Ltd., Malden.pl_PL
dc.referencesGiddens A. (2006), Sociology, Polity Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesGiddens A. (2012), Socjologia, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGmerek T. (2005), Szkolnictwo wyższe w krajach skandynawskich. Studium z pedagogiki porównawczej, Wolumin, Poznań, s. 136–141.pl_PL
dc.referencesGmerek T. (2011), Edukacja i nierówności społeczne. Studium porównawcze na przykładzie Anglii, Hiszpanii i Rosji, Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesGoban-Klas T., Sienkiewicz P. (1999), Społeczeństwo informacyjne: szanse, zagrożenia, wyzwania, Wydawnictwo Fundacji Postępu Komunikacji, Kraków.pl_PL
dc.referencesGołembski F., Biskup P., Kaczorowska M. (eds) ( 2010), Era Blaira i Browna. Wybrane problemy polityczne rządów Partii Pracy w Zjednoczonym Królestwie 1997–2010, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGołembski F., Biskup P., Kaczorowska M., Lewandowski W. (eds) (2011), Polityka brytyjska po wyborach parlamentarnych 2010, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGove M. (2010), Foreword by the Secretary of State for Education, [in:] The Importance of Teaching, p. 7, https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/175429/CM- 7980.pdf, accessed: June 29, 2017.pl_PL
dc.referencesGóralska R. (2008), Biała Księga Komisji Europejskiej: Nauczanie i uczenie się. Na drodze do uczącego się społeczeństwa, [in:] Z. Kruszewski, Modernizacja edukacji i projekty międzynarodowe, NOVUM, Płock.pl_PL
dc.referencesGraham P. A. (1961), Progressive Education Association, [in:] P. A. Graham, Progressive education, from Arcady to academe; a history of the Progressive Education Association 1919–1955, Teachers College Press, New York.pl_PL
dc.referencesGutek G. L. (1968), Pestalozzi and Education, Random House, New York.pl_PL
dc.referencesGutek G. L. (2009), New Perspectives on Philosophy and Education, Upper Saddle River, New Jersey.pl_PL
dc.referencesGutek L. G. (2007), Filozofia dla pedagogów, GWP, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesHacker K. L., Dijk van J. (2000), Digital Democracy: Issues of Theory and Practice, Sage, London.pl_PL
dc.referencesHadow W. H. (1933), The Hadow Report, Infant and Nursery Schools, HM Stationery Office, London.pl_PL
dc.referencesHargreaves A., Shirley D. (2012), The Global Fourth Way. The Quest for Educational Excellence, A Joint Education, Thousand Oaks.pl_PL
dc.referencesHargreaves D. (1994), Changing, changing Times: Teachers work and culture in the Postmodern Age, Teachers College Press, New York.pl_PL
dc.referencesHarvey D. (2008), Neoliberalizm. Historia katastrofy, KiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHayek von F. A. (1960), The Constitution of Liberty, University of Chicago Press, Chicago.pl_PL
dc.referencesHayek von F. A. (2006), Konstytucja wolności, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHegel G. W. F. (1969), Zasady filozofii prawa, tłum. A. Landman, PWN, Biblioteka Klasyków Filozofii, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHeifetz R. (1994), Leadership without easy answers, Harvard University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesHejnicka-Bezwińska T. (1997), Tożsamość pedagogiki. Od ortodoksji ku heterogeniczności, Wydawnictwo’ 69, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHessen S. (1959), Struktura i treść szkoły współczesnej, Ossolineum, Wrocław.pl_PL
dc.referencesHeywood A. (2002), Politics, second edition, Palgrave Macmillan, New York.pl_PL
dc.referencesHeywood A. (2006), Politologia, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHeywood A. (2008), Klucz do politologii: najważniejsze ideologie, systemy, postaci, tłum. P. Kornobis, K. Wolański, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHitchens P. (2000), The Abolition of Britain. From Winston Churchill to Princess Diana, Encounter Books, San Francisco.pl_PL
dc.referencesHutchinson E. M. (1963), Introduction to Adult Education, Routledge, Leicester.pl_PL
dc.referencesJarvis P. (1996), The Public Recognition of Lifetime Learning, “European Journal of Lifelong Learning”, 1, p. 10–17.pl_PL
dc.referencesJones B., Norton P. (2010), Politics UK, Pearson Education, Harlow.pl_PL
dc.referencesJones K. (1989), The break-up of the Inner London Education Authority, [in:] L. Bash, D. Coulby, The Education Reform Act, Cassell, London.pl_PL
dc.referencesJones K. (2003), Education in Britain 1944 to the Present, Polity Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesJoseph K. (1984), Speech at the North of England education conference, “Oxford Review of Education”, vol. 10, no. 2.pl_PL
dc.referencesKlamut M. (ed.) (2007), Polityka ekonomiczna, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKnight Ch. (1990), The Making of Tory Education Policy in Post-War Britain in 1950–1986, Falmer, London.pl_PL
dc.referencesKonarzewski K. (1995), Czy pedagogika wybić się może na naukowość?, [in:] J. Rutkowska (ed.), Odmiany myślenia o edukacji, Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesKonieczna E. (2011), Filmowe obrazy szkoły. Pomiędzy ideologią, edukacją a wychowaniem, Impuls, Kraków–Katowice.pl_PL
dc.referencesKotłowski K. (1960), Szkoła angielska po drugiej wojnie światowej, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrzesicki P. (2008), Wiedza o społeczeństwie, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKunowski S. (2000), Problematyka współczesnych systemów wychowania, Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesKurdybacha Ł. (ed.) (1965), Historia wychowania, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKwieciński Z. ( 1997), Dylematy reform edukacyjnych sytuacji gwałtownej zmiany ich kontekstu społecznego i kulturowego, [in:] A. Bogaj (ed.), Realia i perspektywy reform oświatowych, IBE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKwieciński Z., Śliwerski B. (eds) (2003), Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 1, WN PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLeftwich A. (2004), What is Politics? The Activity and Its Study, Polity, New York.pl_PL
dc.referencesLegge D. (1982), The education of adults in Britain, The Open University Press, Milton Keynes.pl_PL
dc.referencesLeszczyński P., Snarski T. (2006), Matura 2010. Wiedza o społeczeństwie, Operon, Gdynia.pl_PL
dc.referencesLewartowska-Zychowicz M. (2010), Homo liberalis jako projekt edukacyjny. Od emancypacji do funkcjonalności, Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesLitak S. (2005), Historia wychowania, t. 1: Do Wielkiej Rewolucji Francuskiej, Wydawnictwo WAM, Krakówpl_PL
dc.referencesLittle J. W. (1981), The power of organizational muddling through. Paper adapted from final report, School success and staff development, National Institute of Education, Washington, DC.pl_PL
dc.referencesLowe J. (1973), The other side of the binary system, [in:] R. E. Bell, Present and Future in Higher Education, Tavistock Publications, Londonpl_PL
dc.referencesMaclure S. (1989), Education Re-formed. A guide to the Education Reform Act 1988, Headway, London.pl_PL
dc.referencesMajmurek J. (2009), Ideologie polskiej transformacji, [in:] J. Majmurek, P. Szumlewicz (eds), Stracone szanse? Bilans transformacji 1989–2009, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMajmurek J., Szumlewicz P. (eds), Stracone szanse? Bilans transformacji 1989–2009, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarks K., Engels F. (1982), Ideologia niemiecka. Krytyka najnowszej filozofii niemieckiej w osobach jej przedstawicieli – Feuerbacha, B. Bauera i Stirnera, [in:] K. Marks, F. Engels, Dzieła, t. 3, Książka i Wiedza, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarris P. (1975), Loss and change, Anchor Press/Doubleday, New York.pl_PL
dc.referencesMatlakiewicz A. (2003), Edukacja dorosłych w Wielkiej Brytanii, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawapl_PL
dc.referencesMatlakiewicz A. (2007), Edukacja ustawiczna w ujęciu brytyjskim, Biblioteka Edukacji Dorosłych, t. 36, Wyd. ITEE, Radom.pl_PL
dc.referencesMaurer R. (1996), Beyond the Wall of Resistance, Bard Books, Austin Texas.pl_PL
dc.referencesMeighan R. (1988), Flexischooling. Education for tomorrow starting yesterday, Education Now Books, Ticknal.pl_PL
dc.referencesMeighan R. (2010), Porównywanie systemów edukacji: dobry, zły, brzydki… oraz przeciwskuteczny, Impuls, Krakówpl_PL
dc.referencesMeighan R., Harber C. (1981), Theory and Practice of Regressive Education, Cassell, New York.pl_PL
dc.referencesMelosik Z. (2002), Uniwersytet i społeczeństwo. Dyskursy wolności, wiedzy i władzy, Wolumin, Poznań.pl_PL
dc.referencesMelosik Z., Szkudlarek T. (2010), Kultura, tożsamość i edukacja – migotanie znaczeń, Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesMiąso J. (ed.) (1980), Historia wychowania wiek XX, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMicklethwait J., Wooldridge A. (1996), The Witch Doctor: Making Sense of the Management Gurus, Random House, New York.pl_PL
dc.referencesMicuń J. (2005), Wiedza o społeczeństwie. Vademecum dla maturzystów i kandydatów na wyższe uczelnie, Wydawnictwo Translator s.c., Warszawa.pl_PL
dc.referencesMilerski B. (1996), Z problemów hermeneutyki protestanckiej, Biblioteka Myśli Protestanckiej, Łódź.pl_PL
dc.referencesMintzberg H., Ahlstrand B. & Lampei J. (1994), Strategy Safari: A Guided Tour Through The Wilds of Strategic Management, Free Press, New York.pl_PL
dc.referencesMitchell A. (1983), The Nine American Lifestyles. Who We Are and Where We Are Going, Warner Books, New York.pl_PL
dc.referencesMońka-Stanikowa A. (1976), Szkoła średnia w krajach zachodnich, WSiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMorawski W. (2001), Socjologia ekonomiczna, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMożdżeń S. I. (2000), Historia wychowania 1795–1918, Wydawnictwo Stachurski, Kielce.pl_PL
dc.referencesMunck R. (2009), Neoliberalizm a polityka oraz polityka neoliberalizmu, [in:] A. Saad Filho, D. Johnson (eds), Neoliberalizm przed trybunałem, KiP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMurzyn A. (2001), Filozofia edukacji u schyłku XX wieku, Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesNewman J. H. (1990), Idea uniwersytetu, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNorwood Report (1943), Report of the Committee of the Secondary Schools on Curriculum and Examination Council in Secondary Schools, HMSO, London.pl_PL
dc.referencesNowakowska-Siuta R. ( 2014), Pedagogika porównawcza. Problemy, stan badań i perspektywy rozwoju, Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesOlssen M. (2000), Ethical Liberalism, Education, and the ‘New Right’, „Journal of Education Policy”, 15 (5), October, pp. 481–508.pl_PL
dc.referencesOrczyk A. (2008), Zarys historii szkolnictwa i myśli pedagogicznej, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOrnstein A. C., Levine D. U., Gutek G. L., Vocke D. E. (2011), Foundations of Education, 11th edition, Wadsworth Cengage Learning.pl_PL
dc.referencesPac Meijer H. (2012), Brytyjski system edukacji dzieci do lat 7 – znaczenie reformy z 1988 roku, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPachociński R. (1995), Pedagogika porównawcza. Podręcznik dla studentów pedagogiki, Trans Humana, Białystok.pl_PL
dc.referencesPachociński R. (1998), Zarys pedagogiki porównawczej, IBE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPaxman J. (2009), Anglicy. Opis przypadku, Wydawnictwo Adam Marszałek, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPiekarski R., Graban M. (2003), Globalizacja i my. Tożsamość lokalna wobec trendów globalnych, Universitas, Kraków.pl_PL
dc.referencesPiotrowski R. (1997), Komisja Europejska. Nauczanie i uczenie się. Na drodze do uczącego się społeczeństwa, tłum. K. Pachniak, Wyd. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPółturzycki J. (1998), Edukacja dorosłych za granicą, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń.pl_PL
dc.referencesPotulicka E. (1993), Nowa Prawica a edukacja, część 1: Geneza reformy edukacji w Anglii i Walii z roku 1988, Edytor, Poznań–Toruń.pl_PL
dc.referencesPotulicka E. (2001), Paradygmat zmiany edukacyjnej Michaela Fullana, [in:] E. Potulicka (ed.), Szkice z teorii i praktyki zmiany oświatowej, Eruditus, Poznań.pl_PL
dc.referencesPotulicka E. (ed.) (2001), Szkice z teorii i praktyki zmiany oświatowej, Eruditus, Poznań.pl_PL
dc.referencesPotulicka E. (2011), Zmiany wczesnej edukacji w Anglii – konstruktywne, pozorne czy szkodliwe?, [in:] Problemy współczesnej edukacji. W poszukiwaniu zmiany we wczesnej edukacji: intencje, realia, przykłady, „Polskie Towarzystwo Pedagogiczne”, rok VII, nr 2 (14).pl_PL
dc.referencesPotulicka E. (2012), System edukacji w Wielkiej Brytanii, [in:] E. Potulicka, D. Hilderbrandt-Wypych, C. Czech-Włodarczyk (eds), Systemy edukacji w krajach europejskich, Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesPotulicka E. (2013), Zawłaszczenie edukacji przez neoliberalizm. Ideologia reformy Camerona i Gove’a w Wielkiej Brytanii, [in:] P. Rudnicki, M. Starnawski, M. Nowak-Dziemianowicz (eds), Władza, sens, działanie. Studia wokół związków, ideologii i edukacji, Dolnośląska Szkoła Wyższa, Wrocław.pl_PL
dc.referencesPotulicka E., Rutkowiak J. (2010), Neoliberalne uwikłania edukacji, Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesPower E. J. (1982), Philosophy of Education, Studies in Philosophies, Schooling and Education Policies, New Jersey.pl_PL
dc.referencesPrůcha J. ( 2006), Pedagogika porównawcza. Podstawy międzynarodowych badań oświatowych, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRapley T. (2007), Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRobertson S. L. (2007), Remaking the World’: Neo-liberalism and the Transformation of Education and Teachers’ Labour, [in:] L. Weis and M. Compton (eds), The Global Assault on Teachers, Teaching and their Unions, Palgrave, New York.pl_PL
dc.referencesRobertson S., Lauder H. (2001), Restructuring the education/social class relation: a class choice, [in:] R. Phillips, J. Furlong (eds), Education Reform and the State: Twenty-Five Years of Politics, Policy and Practice, Routledge/Falmer, London.pl_PL
dc.referencesRubin H. J., Rubin I. S. (1995), Qualitative Interviewing, Sage, Thousand Oaks.pl_PL
dc.referencesRudnicki P., Starnawski M. & Nowak-Dziemianowicz M. (eds) (2013), Władza, sens, działanie: studia wokół związków ideologii i edukacji, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław.pl_PL
dc.referencesSarason S. (1971), The Culture of the School and the Problem of Change, Allyn & Bacon, Boston.pl_PL
dc.referencesScruton R. (2002), Co znaczy konserwatyzm, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesScruton R. (2003), Zachód i cała reszta. Globalizacja a zagrożenia terrorystyczne, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesScruton R. (2006a), England: An Elegy, Continuum, London–New York.pl_PL
dc.referencesScruton R. (2006b), Przewodnik po kulturze nowoczesnej dla inteligentnych, PWN, Łódź–Wrocław.pl_PL
dc.referencesSenge P. (1990), The Fifth Discipline: The Art and Practices of the Learning Organization, Doubleday, New Yorkpl_PL
dc.referencesSenge P., Cambron-McCabe N., Lucas T., Smith B., Dutton J. & Kleiner A. (2000), Schools that Learn, Doubleday, New York.pl_PL
dc.referencesSenge P., Kleiner A., Roberts C., Ross R., Roth G. & Smith B. (1999), The Dance of Change, Doubleday, New York.pl_PL
dc.referencesSilverman D. (2009), Interpretacja danych jakościowych, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSoltis J. F. (ed.) (1981), Philosophy of Education Since Mid Century, Teachers College Press, New Yorkpl_PL
dc.referencesStacey R. (1996), Strategic Management and Organizational Dynamics, 2nd edition, Pitman, London.pl_PL
dc.referencesStewart W. A. C. (1972), Progressives and Radicals in English Education 1750– 1970, Macmillan, London.pl_PL
dc.referencesStiglitz J. E. (1998), Towards a New Paradigm for Development: Strategies, Policies and Processes, 19th Oct. 1998 Prebisch Lecture for UNCTAD, UNCTAD, Geneva.pl_PL
dc.referencesStiglitz J. E. (2004), Globalizacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStock A. (1978), Adult Education in Great Britain, Leicester, s. 7, [as cited in:] A. Matlakiewicz (2003), Edukacja dorosłych w Wielkiej Brytanii, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStróżewski W. (1992), W kręgu wartości, Znak, Kraków.pl_PL
dc.referencesSuchodolski B. (1972), Wstęp, [in:] J. Dewey, Demokracja i wychowanie. Wprowadzenie do filozofii wychowania, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław.pl_PL
dc.referencesSyska M. (2010), Komercjalizacja edukacji. Konsekwencje i nowe zagrożenia, Ośrodek Myśli Społecznej im. Ferdynanda Lassalle’a, Wrocław–Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzacki J. (1983), Historia myśli socjologicznej, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzymczak M. (ed.) (1978), Słownik języka polskiego, t. 1, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŚliwerski B. (1998), Jak zmieniać szkołę? Studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesŚliwerski B. (2009a), Problemy współczesnej edukacji. Dekonstrukcja polityki oświatowej III RP, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŚliwerski B. (2009b), Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacja, badania, Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesŚliwerski B. (2010), Współczesne teorie i nurty wychowania, Impuls, Kraków.pl_PL
dc.referencesŚliwerski B. (ed.) (2006), Pedagogika, t. 2: Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych, GWP, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesŚpiewak P. (1988), Konserwatywny pasztet, „Res Publica”, nr 11.pl_PL
dc.referencesŚpiewak P. (1991), Ideologie o obywatele, Biblioteka „Więzi”, Warszawa.pl_PL
dc.referencesThe Open University (1992), Guide to the BA Degree Programme, Open University Press, Milton Keynes.pl_PL
dc.referencesThompson N. (1990), Primary education from Plowden to the 1990s, Falmer, London, p. 145, [as cited in:] Problemy współczesnej edukacji. W poszukiwaniu zmiany we wczesnej edukacji: intencje, realia, przykłady (2011), „Polskie Towarzystwo Pedagogiczne”, rok VII, nr 2 (14).pl_PL
dc.referencesTokarczyk R. (2010), Współczesne doktryny polityczne, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa.pl_PL
dc.referencesUsher R., Bryant J., Johnston R. (1997), Adult Education and the Postmodern Challenge, Routledge, New York.pl_PL
dc.referencesVan Dijk Teun A. (2000), Ideology and Discourse: A Multidisciplinary Introduction, Pompeu Fabra University, Barcelonapl_PL
dc.referencesWalraven G., Parsons C., Veen van D., Day C. (eds) (2000), Combating social exclusion through education, Garant, Leuven/Apeldoorn.pl_PL
dc.referencesWhite J. (1990), Education and the Good Life: Beyond the National Curriculum, Kogan, London.pl_PL
dc.referencesWhitman W. (1996), Poezje, przeł. S. Napierski, C & T, Toruń.pl_PL
dc.referencesWiniarski B. (ed.) (2006), Polityka gospodarcza, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWise A. (1977), Why Educational Policies often Fail: the Hyperrationalization Hypothesis, “Journal Curriculum Studies”, 9 (1).pl_PL
dc.referencesWnuk-Lipiński E. (2004), Świat międzyepoki. Globalizacja, demokracja, państwo narodowe, Wyd. Znak, Instytut Studiów Politologicznych PAN, Kraków.pl_PL
dc.referencesWodak R., Krzyżanowski M. (eds) (2011), Jakościowa analiza dyskursu, tłum. D. Przepiórkowska, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWodak R., Krzyżanowski M. (2008), Qualitative Discourse Analysis in Social Sciences, Palgrave Macmillan, New York.pl_PL
dc.referencesWojtaszczyk K. A. (ed.) (1998), Partie polityczne w państwie demokratycznym, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWojtaszek A., Wybranowski D. (eds) (2003), Idee i doktryny polityczne XX wieku. Wybór, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl_PL
dc.referencesWołoszyn S. (1964), Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWright N. (1976), School education in England, DES, London.pl_PL
dc.referencesZientara B. (2006), Historia powszechna średniowiecza, Wydawnictwo TRIO, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZięba A. (1994), Parlament Wielkiej Brytanii, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZins H. (2001), Historia Anglii, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-542-4


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe