dc.contributor.author | Suwalska, Arleta | |
dc.date.accessioned | 2020-12-14T09:27:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-14T09:27:48Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Suwalska A., English Educational Policy. Contemporary Challenges in a Historical-Comparative Context, Łódź University Press, Jagiellonian University Press, Łódź-Kraków 2017, doi: 10.18778/8088-542-4 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8088-542-4 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/32904 | |
dc.description.abstract | The book concerns contemporary ideological discourses, preceded by a synthetic analysis of the roots of political changes in education in England. The author focusses on trends and stages of educational development from the tenth century to the post-war reform of the education system in England. Also presentedare the neoliberal trend in English educational policy and thegenesis of the 1998 educational reforms in England and their consequences up to 2013. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Łódź University Press, Jagiellonian University Press | pl_PL |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | English Educational Policy | pl_PL |
dc.subject | Contemporary Challenges | pl_PL |
dc.subject | Historical-Comparative Context | pl_PL |
dc.title | English Educational Policy. Contemporary Challenges in a Historical-Comparative Context | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.page.number | 168 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | University of Łódź, Faculty of Educational Sciences, Department of Education Theory | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8088-543-1 | |
dc.references | Abbot I., Rathbone M., Whitehead P. (2013), Education Policy, Sage, London. | pl_PL |
dc.references | Alexander R. J., Flutter J. (2009), Towards New Primary Curriculum: a report from the Cambridge Primary Review, University of Cambridge, Cambridge | pl_PL |
dc.references | Apple M. W. (1989), Critical introduction: ideology and state in educational policy, [in:] R. Dale (ed.), The state and education policy, Open University Press, Milton Keynes. | pl_PL |
dc.references | Apple M. W. (1993), Official Knowledge. Democratic Education in a Conservative Age, Routledge, New York. | pl_PL |
dc.references | Armitage A., Bryant R., Dunnill R., Hammersley M., Hayes D., Hudson A., Laves S. (1999), Teaching and Training in Post – Compulsory Education, Buckingham, Philadelphia. | pl_PL |
dc.references | Aron R. (1962), The opium of the Intellectuals, Norton & Company, New York. | pl_PL |
dc.references | Artus P., Virard M. P. (2008), Wielki kryzys globalizacji, KiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Aspin D. N., Chapman J. D., Hatton M., Sawano Y. (eds) (2001), International Handbook of Lifelong Learning, Springer Science and Business Media B. V., Dordrecht | pl_PL |
dc.references | Bałka M. (ed.) (1990), Chrześcijaństwo wśród religii, Wydawnictwo Archidiecezji Warszawskiej, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Barber B. R. (2008), Skonsumowani. Jak rynek psuje dzieci, infantylizuje dorosłych i połyka obywateli, Muza, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Bartlett S., Burton D. (2012), Introduction to Education Studies, 3rd edition, Sage, London. | pl_PL |
dc.references | Bartlett S., Diana B. (2016), Introduction to Education Studies, Sage, London. | pl_PL |
dc.references | Bartnicka K., Szybiak I. (2001), Historia wychowania, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Bauhdiba A. (1987), Uniwersalny i ostateczny charakter ostatecznych celów wychowania, [in:] Bliskie i dalekie cele wychowania, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Bauman Z. (2007), Szanse etyki w zglobalizowanym świecie, Znak, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Bennett N. (1976), Teaching Styles and Pupil Progress, Open Book, London. | pl_PL |
dc.references | Bennett N. (1980), The future of progressive education, [in:] H. Plucrose, P. Wilby (eds), Education, London. | pl_PL |
dc.references | Bihr A. (2008), Nowomowa neoliberalna. Retoryka kapitalistycznego fetyszyzmu, KiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Blackburn F. (1954), George Tomlinson, Heinemann, London. | pl_PL |
dc.references | Bogaj A. (ed.) (1997), Realia i perspektywy reform oświatowych, IBE, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Bourdieu P. (2005), Dystynkcja. Społeczna krytyka władzy sądzenia, tłum. P. Biłos, Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Cameron D., Clegg N. (2010), Foreword by the Prime Minister and Deputy Prime Minister, in Importance of Teaching, Schools White Paper, p. 3–4, https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/175429/CM-7980.pdf, accessed: June 29, 20 | pl_PL |
dc.references | Campbell R., Neill, S. (1994), Curriculum Reform at Key Stage 1: Teacher Commitment and Policy Failure, Longman, Harlow. | pl_PL |
dc.references | Castells M. (2009), Koniec tysiąclecia, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Chitty C. (1989), Towards a New Education system: The Victory of the New Right?, Falmer, London. | pl_PL |
dc.references | Chitty C. (1991), Changing the future. Reprint for education, The Hillcole Group, London. | pl_PL |
dc.references | Chmaj L. (2011), Prądy i kierunki w pedagogice XX wieku, PZWS, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Chomsky N. (1988), The responsibility of intellectuals, [in:] J. Peck (ed.), The Chomsky Reader, Pantheon Books, London | pl_PL |
dc.references | Cuban L. (1988), A Fundamental Puzzle of School Reform, “Phi Delta Kappan”, Vol. 70.5, s. 341–344. | pl_PL |
dc.references | Cunningham P. (1988), Curriculum change in the primary school since 1945. Dissemination of the progressive ideal, The Falmer Press, London | pl_PL |
dc.references | Cybal-Michalska A. (ed.) (2006), Jednostka, społeczeństwo i edukacja w globalnym świecie, Wyższa Szkoła Humanistyczna w Lesznie, Poznań-Leszno. | pl_PL |
dc.references | Dalrymple T. (2010), Spoilt Rotten, the toxic cult of sentimentality, Gibson Square Books Ltd, London. | pl_PL |
dc.references | Day Ch. (1999), Developing teachers. The challenges of lifelong learning, Falmer Press, London. | pl_PL |
dc.references | Day Ch. (2004), Rozwój zawodowy nauczyciela. Uczenie się przez całe życie, GWP, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Dearden R. F. (1987), The Plowden philosophy in retrospect, [in:] R. Lowe, The changing primary school, Falmer, Lewes. | pl_PL |
dc.references | Delors J. (2010), Edukacja – jest w niej ukryty skarb, Raport UNESCO Międzynarodowej Komisji do Spraw Edukacji dla XXI wieku, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Derek J., Kaute W., Kaute-Porębska M., Małek R., Puszkow A., Surzyn J., Świerc P. (2005), Słownik myśli społeczno-politycznej, Wydawnictwo Park, Bielsko-Biała. | pl_PL |
dc.references | Diamond P., Kenny M. (2011), Reassessing new labour: Market, state and society under Blair and Brown, Wiley Blackwell, Chichester. | pl_PL |
dc.references | Draus J., Terlecki R. (2006), Historia wychowania, t. 2: Wiek XIX i XX, Wydawnictwo WAM, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Dufour B., Curtis W. (2011), Studying education, An Introduction To The Key Disciplines In Education Studies, Open University Press, London | pl_PL |
dc.references | Dunn K., Rudduck J., Cowie H. (1989), Developing group work in the secondary schools and the ideology individuals in schools, [in:] C. Harber, R. Meighan, The democratic school. Educational management and the practice of democracy, Education Now, Ticknal. | pl_PL |
dc.references | Dziubka K., Szlachta B., Nijakowski L. M. (2008), Idee i ideologie we współczesnym świecie. Wielkie tematy, PWN, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Elliott J. (1993), What have we learned from action research in school-based evaluation?, “Education Action Research”, 1 (1). | pl_PL |
dc.references | Encyklopedia PWN (1991), t. 1, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Enzyklopädie der philosophischen Wissenschaften im Grundriss (Encyklopedia nauk filozoficznych w zarysie, 1817, wyd. 3, 1830). Encyklopedia nauk filozoficznych (1990), tłum. Ś. F. Nowicki, PWN, Biblioteka Klasyków Filozofii, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Fieldhouse R. (ed.) (1998), A History of Modern British Adult Education, NIACE, Leicester. | pl_PL |
dc.references | Flick U. (2011), Tworzenie badania jakościowego, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Freeden M. (2003), Ideology. A Very Short Introduction, OUP, Oxford. | pl_PL |
dc.references | Friedman M. (1993), Kapitalizm i wolność, tłum. M. Lasota, A. Kondratowicz, Wydawnictwo Centrum im. A. Smitha i „Rzeczpospolita”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Fullan M. (1995), The New Meaning of Educational Change, Cassell, London. | pl_PL |
dc.references | Fullan M. (2001), The New Meaning of Educational Change, Teachers College, Columbia University, New York and London. | pl_PL |
dc.references | Giddens A. (2000), The Third Way. The Renewal of Social Democracy, Blackwell Publishers Ltd., Malden. | pl_PL |
dc.references | Giddens A. (2006), Sociology, Polity Press, Cambridge. | pl_PL |
dc.references | Giddens A. (2012), Socjologia, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gmerek T. (2005), Szkolnictwo wyższe w krajach skandynawskich. Studium z pedagogiki porównawczej, Wolumin, Poznań, s. 136–141. | pl_PL |
dc.references | Gmerek T. (2011), Edukacja i nierówności społeczne. Studium porównawcze na przykładzie Anglii, Hiszpanii i Rosji, Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Goban-Klas T., Sienkiewicz P. (1999), Społeczeństwo informacyjne: szanse, zagrożenia, wyzwania, Wydawnictwo Fundacji Postępu Komunikacji, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Gołembski F., Biskup P., Kaczorowska M. (eds) ( 2010), Era Blaira i Browna. Wybrane problemy polityczne rządów Partii Pracy w Zjednoczonym Królestwie 1997–2010, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gołembski F., Biskup P., Kaczorowska M., Lewandowski W. (eds) (2011), Polityka brytyjska po wyborach parlamentarnych 2010, Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gove M. (2010), Foreword by the Secretary of State for Education, [in:] The Importance of Teaching, p. 7, https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/175429/CM- 7980.pdf, accessed: June 29, 2017. | pl_PL |
dc.references | Góralska R. (2008), Biała Księga Komisji Europejskiej: Nauczanie i uczenie się. Na drodze do uczącego się społeczeństwa, [in:] Z. Kruszewski, Modernizacja edukacji i projekty międzynarodowe, NOVUM, Płock. | pl_PL |
dc.references | Graham P. A. (1961), Progressive Education Association, [in:] P. A. Graham, Progressive education, from Arcady to academe; a history of the Progressive Education Association 1919–1955, Teachers College Press, New York. | pl_PL |
dc.references | Gutek G. L. (1968), Pestalozzi and Education, Random House, New York. | pl_PL |
dc.references | Gutek G. L. (2009), New Perspectives on Philosophy and Education, Upper Saddle River, New Jersey. | pl_PL |
dc.references | Gutek L. G. (2007), Filozofia dla pedagogów, GWP, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Hacker K. L., Dijk van J. (2000), Digital Democracy: Issues of Theory and Practice, Sage, London. | pl_PL |
dc.references | Hadow W. H. (1933), The Hadow Report, Infant and Nursery Schools, HM Stationery Office, London. | pl_PL |
dc.references | Hargreaves A., Shirley D. (2012), The Global Fourth Way. The Quest for Educational Excellence, A Joint Education, Thousand Oaks. | pl_PL |
dc.references | Hargreaves D. (1994), Changing, changing Times: Teachers work and culture in the Postmodern Age, Teachers College Press, New York. | pl_PL |
dc.references | Harvey D. (2008), Neoliberalizm. Historia katastrofy, KiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Hayek von F. A. (1960), The Constitution of Liberty, University of Chicago Press, Chicago. | pl_PL |
dc.references | Hayek von F. A. (2006), Konstytucja wolności, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Hegel G. W. F. (1969), Zasady filozofii prawa, tłum. A. Landman, PWN, Biblioteka Klasyków Filozofii, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Heifetz R. (1994), Leadership without easy answers, Harvard University Press, Cambridge. | pl_PL |
dc.references | Hejnicka-Bezwińska T. (1997), Tożsamość pedagogiki. Od ortodoksji ku heterogeniczności, Wydawnictwo’ 69, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Hessen S. (1959), Struktura i treść szkoły współczesnej, Ossolineum, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Heywood A. (2002), Politics, second edition, Palgrave Macmillan, New York. | pl_PL |
dc.references | Heywood A. (2006), Politologia, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Heywood A. (2008), Klucz do politologii: najważniejsze ideologie, systemy, postaci, tłum. P. Kornobis, K. Wolański, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Hitchens P. (2000), The Abolition of Britain. From Winston Churchill to Princess Diana, Encounter Books, San Francisco. | pl_PL |
dc.references | Hutchinson E. M. (1963), Introduction to Adult Education, Routledge, Leicester. | pl_PL |
dc.references | Jarvis P. (1996), The Public Recognition of Lifetime Learning, “European Journal of Lifelong Learning”, 1, p. 10–17. | pl_PL |
dc.references | Jones B., Norton P. (2010), Politics UK, Pearson Education, Harlow. | pl_PL |
dc.references | Jones K. (1989), The break-up of the Inner London Education Authority, [in:] L. Bash, D. Coulby, The Education Reform Act, Cassell, London. | pl_PL |
dc.references | Jones K. (2003), Education in Britain 1944 to the Present, Polity Press, Cambridge. | pl_PL |
dc.references | Joseph K. (1984), Speech at the North of England education conference, “Oxford Review of Education”, vol. 10, no. 2. | pl_PL |
dc.references | Klamut M. (ed.) (2007), Polityka ekonomiczna, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Knight Ch. (1990), The Making of Tory Education Policy in Post-War Britain in 1950–1986, Falmer, London. | pl_PL |
dc.references | Konarzewski K. (1995), Czy pedagogika wybić się może na naukowość?, [in:] J. Rutkowska (ed.), Odmiany myślenia o edukacji, Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Konieczna E. (2011), Filmowe obrazy szkoły. Pomiędzy ideologią, edukacją a wychowaniem, Impuls, Kraków–Katowice. | pl_PL |
dc.references | Kotłowski K. (1960), Szkoła angielska po drugiej wojnie światowej, Państwowe Zakłady Wydawnictw Szkolnych, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Krzesicki P. (2008), Wiedza o społeczeństwie, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kunowski S. (2000), Problematyka współczesnych systemów wychowania, Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kurdybacha Ł. (ed.) (1965), Historia wychowania, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kwieciński Z. ( 1997), Dylematy reform edukacyjnych sytuacji gwałtownej zmiany ich kontekstu społecznego i kulturowego, [in:] A. Bogaj (ed.), Realia i perspektywy reform oświatowych, IBE, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kwieciński Z., Śliwerski B. (eds) (2003), Pedagogika. Podręcznik akademicki, t. 1, WN PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Leftwich A. (2004), What is Politics? The Activity and Its Study, Polity, New York. | pl_PL |
dc.references | Legge D. (1982), The education of adults in Britain, The Open University Press, Milton Keynes. | pl_PL |
dc.references | Leszczyński P., Snarski T. (2006), Matura 2010. Wiedza o społeczeństwie, Operon, Gdynia. | pl_PL |
dc.references | Lewartowska-Zychowicz M. (2010), Homo liberalis jako projekt edukacyjny. Od emancypacji do funkcjonalności, Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Litak S. (2005), Historia wychowania, t. 1: Do Wielkiej Rewolucji Francuskiej, Wydawnictwo WAM, Kraków | pl_PL |
dc.references | Little J. W. (1981), The power of organizational muddling through. Paper adapted from final report, School success and staff development, National Institute of Education, Washington, DC. | pl_PL |
dc.references | Lowe J. (1973), The other side of the binary system, [in:] R. E. Bell, Present and Future in Higher Education, Tavistock Publications, London | pl_PL |
dc.references | Maclure S. (1989), Education Re-formed. A guide to the Education Reform Act 1988, Headway, London. | pl_PL |
dc.references | Majmurek J. (2009), Ideologie polskiej transformacji, [in:] J. Majmurek, P. Szumlewicz (eds), Stracone szanse? Bilans transformacji 1989–2009, Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Majmurek J., Szumlewicz P. (eds), Stracone szanse? Bilans transformacji 1989–2009, Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Marks K., Engels F. (1982), Ideologia niemiecka. Krytyka najnowszej filozofii niemieckiej w osobach jej przedstawicieli – Feuerbacha, B. Bauera i Stirnera, [in:] K. Marks, F. Engels, Dzieła, t. 3, Książka i Wiedza, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Marris P. (1975), Loss and change, Anchor Press/Doubleday, New York. | pl_PL |
dc.references | Matlakiewicz A. (2003), Edukacja dorosłych w Wielkiej Brytanii, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa | pl_PL |
dc.references | Matlakiewicz A. (2007), Edukacja ustawiczna w ujęciu brytyjskim, Biblioteka Edukacji Dorosłych, t. 36, Wyd. ITEE, Radom. | pl_PL |
dc.references | Maurer R. (1996), Beyond the Wall of Resistance, Bard Books, Austin Texas. | pl_PL |
dc.references | Meighan R. (1988), Flexischooling. Education for tomorrow starting yesterday, Education Now Books, Ticknal. | pl_PL |
dc.references | Meighan R. (2010), Porównywanie systemów edukacji: dobry, zły, brzydki… oraz przeciwskuteczny, Impuls, Kraków | pl_PL |
dc.references | Meighan R., Harber C. (1981), Theory and Practice of Regressive Education, Cassell, New York. | pl_PL |
dc.references | Melosik Z. (2002), Uniwersytet i społeczeństwo. Dyskursy wolności, wiedzy i władzy, Wolumin, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Melosik Z., Szkudlarek T. (2010), Kultura, tożsamość i edukacja – migotanie znaczeń, Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Miąso J. (ed.) (1980), Historia wychowania wiek XX, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Micklethwait J., Wooldridge A. (1996), The Witch Doctor: Making Sense of the Management Gurus, Random House, New York. | pl_PL |
dc.references | Micuń J. (2005), Wiedza o społeczeństwie. Vademecum dla maturzystów i kandydatów na wyższe uczelnie, Wydawnictwo Translator s.c., Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Milerski B. (1996), Z problemów hermeneutyki protestanckiej, Biblioteka Myśli Protestanckiej, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Mintzberg H., Ahlstrand B. & Lampei J. (1994), Strategy Safari: A Guided Tour Through The Wilds of Strategic Management, Free Press, New York. | pl_PL |
dc.references | Mitchell A. (1983), The Nine American Lifestyles. Who We Are and Where We Are Going, Warner Books, New York. | pl_PL |
dc.references | Mońka-Stanikowa A. (1976), Szkoła średnia w krajach zachodnich, WSiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Morawski W. (2001), Socjologia ekonomiczna, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Możdżeń S. I. (2000), Historia wychowania 1795–1918, Wydawnictwo Stachurski, Kielce. | pl_PL |
dc.references | Munck R. (2009), Neoliberalizm a polityka oraz polityka neoliberalizmu, [in:] A. Saad Filho, D. Johnson (eds), Neoliberalizm przed trybunałem, KiP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Murzyn A. (2001), Filozofia edukacji u schyłku XX wieku, Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Newman J. H. (1990), Idea uniwersytetu, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Norwood Report (1943), Report of the Committee of the Secondary Schools on Curriculum and Examination Council in Secondary Schools, HMSO, London. | pl_PL |
dc.references | Nowakowska-Siuta R. ( 2014), Pedagogika porównawcza. Problemy, stan badań i perspektywy rozwoju, Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Olssen M. (2000), Ethical Liberalism, Education, and the ‘New Right’, „Journal of Education Policy”, 15 (5), October, pp. 481–508. | pl_PL |
dc.references | Orczyk A. (2008), Zarys historii szkolnictwa i myśli pedagogicznej, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Ornstein A. C., Levine D. U., Gutek G. L., Vocke D. E. (2011), Foundations of Education, 11th edition, Wadsworth Cengage Learning. | pl_PL |
dc.references | Pac Meijer H. (2012), Brytyjski system edukacji dzieci do lat 7 – znaczenie reformy z 1988 roku, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pachociński R. (1995), Pedagogika porównawcza. Podręcznik dla studentów pedagogiki, Trans Humana, Białystok. | pl_PL |
dc.references | Pachociński R. (1998), Zarys pedagogiki porównawczej, IBE, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Paxman J. (2009), Anglicy. Opis przypadku, Wydawnictwo Adam Marszałek, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Piekarski R., Graban M. (2003), Globalizacja i my. Tożsamość lokalna wobec trendów globalnych, Universitas, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Piotrowski R. (1997), Komisja Europejska. Nauczanie i uczenie się. Na drodze do uczącego się społeczeństwa, tłum. K. Pachniak, Wyd. Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Półturzycki J. (1998), Edukacja dorosłych za granicą, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Potulicka E. (1993), Nowa Prawica a edukacja, część 1: Geneza reformy edukacji w Anglii i Walii z roku 1988, Edytor, Poznań–Toruń. | pl_PL |
dc.references | Potulicka E. (2001), Paradygmat zmiany edukacyjnej Michaela Fullana, [in:] E. Potulicka (ed.), Szkice z teorii i praktyki zmiany oświatowej, Eruditus, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Potulicka E. (ed.) (2001), Szkice z teorii i praktyki zmiany oświatowej, Eruditus, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Potulicka E. (2011), Zmiany wczesnej edukacji w Anglii – konstruktywne, pozorne czy szkodliwe?, [in:] Problemy współczesnej edukacji. W poszukiwaniu zmiany we wczesnej edukacji: intencje, realia, przykłady, „Polskie Towarzystwo Pedagogiczne”, rok VII, nr 2 (14). | pl_PL |
dc.references | Potulicka E. (2012), System edukacji w Wielkiej Brytanii, [in:] E. Potulicka, D. Hilderbrandt-Wypych, C. Czech-Włodarczyk (eds), Systemy edukacji w krajach europejskich, Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Potulicka E. (2013), Zawłaszczenie edukacji przez neoliberalizm. Ideologia reformy Camerona i Gove’a w Wielkiej Brytanii, [in:] P. Rudnicki, M. Starnawski, M. Nowak-Dziemianowicz (eds), Władza, sens, działanie. Studia wokół związków, ideologii i edukacji, Dolnośląska Szkoła Wyższa, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Potulicka E., Rutkowiak J. (2010), Neoliberalne uwikłania edukacji, Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Power E. J. (1982), Philosophy of Education, Studies in Philosophies, Schooling and Education Policies, New Jersey. | pl_PL |
dc.references | Průcha J. ( 2006), Pedagogika porównawcza. Podstawy międzynarodowych badań oświatowych, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Rapley T. (2007), Analiza konwersacji, dyskursu i dokumentów, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Robertson S. L. (2007), Remaking the World’: Neo-liberalism and the Transformation of Education and Teachers’ Labour, [in:] L. Weis and M. Compton (eds), The Global Assault on Teachers, Teaching and their Unions, Palgrave, New York. | pl_PL |
dc.references | Robertson S., Lauder H. (2001), Restructuring the education/social class relation: a class choice, [in:] R. Phillips, J. Furlong (eds), Education Reform and the State: Twenty-Five Years of Politics, Policy and Practice, Routledge/Falmer, London. | pl_PL |
dc.references | Rubin H. J., Rubin I. S. (1995), Qualitative Interviewing, Sage, Thousand Oaks. | pl_PL |
dc.references | Rudnicki P., Starnawski M. & Nowak-Dziemianowicz M. (eds) (2013), Władza, sens, działanie: studia wokół związków ideologii i edukacji, Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Sarason S. (1971), The Culture of the School and the Problem of Change, Allyn & Bacon, Boston. | pl_PL |
dc.references | Scruton R. (2002), Co znaczy konserwatyzm, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Scruton R. (2003), Zachód i cała reszta. Globalizacja a zagrożenia terrorystyczne, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań. | pl_PL |
dc.references | Scruton R. (2006a), England: An Elegy, Continuum, London–New York. | pl_PL |
dc.references | Scruton R. (2006b), Przewodnik po kulturze nowoczesnej dla inteligentnych, PWN, Łódź–Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Senge P. (1990), The Fifth Discipline: The Art and Practices of the Learning Organization, Doubleday, New York | pl_PL |
dc.references | Senge P., Cambron-McCabe N., Lucas T., Smith B., Dutton J. & Kleiner A. (2000), Schools that Learn, Doubleday, New York. | pl_PL |
dc.references | Senge P., Kleiner A., Roberts C., Ross R., Roth G. & Smith B. (1999), The Dance of Change, Doubleday, New York. | pl_PL |
dc.references | Silverman D. (2009), Interpretacja danych jakościowych, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Soltis J. F. (ed.) (1981), Philosophy of Education Since Mid Century, Teachers College Press, New York | pl_PL |
dc.references | Stacey R. (1996), Strategic Management and Organizational Dynamics, 2nd edition, Pitman, London. | pl_PL |
dc.references | Stewart W. A. C. (1972), Progressives and Radicals in English Education 1750– 1970, Macmillan, London. | pl_PL |
dc.references | Stiglitz J. E. (1998), Towards a New Paradigm for Development: Strategies, Policies and Processes, 19th Oct. 1998 Prebisch Lecture for UNCTAD, UNCTAD, Geneva. | pl_PL |
dc.references | Stiglitz J. E. (2004), Globalizacja, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Stock A. (1978), Adult Education in Great Britain, Leicester, s. 7, [as cited in:] A. Matlakiewicz (2003), Edukacja dorosłych w Wielkiej Brytanii, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Stróżewski W. (1992), W kręgu wartości, Znak, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Suchodolski B. (1972), Wstęp, [in:] J. Dewey, Demokracja i wychowanie. Wprowadzenie do filozofii wychowania, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Syska M. (2010), Komercjalizacja edukacji. Konsekwencje i nowe zagrożenia, Ośrodek Myśli Społecznej im. Ferdynanda Lassalle’a, Wrocław–Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Szacki J. (1983), Historia myśli socjologicznej, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Szymczak M. (ed.) (1978), Słownik języka polskiego, t. 1, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Śliwerski B. (1998), Jak zmieniać szkołę? Studia z polityki oświatowej i pedagogiki porównawczej, Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Śliwerski B. (2009a), Problemy współczesnej edukacji. Dekonstrukcja polityki oświatowej III RP, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Śliwerski B. (2009b), Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacja, badania, Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Śliwerski B. (2010), Współczesne teorie i nurty wychowania, Impuls, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Śliwerski B. (ed.) (2006), Pedagogika, t. 2: Pedagogika wobec edukacji, polityki oświatowej i badań naukowych, GWP, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Śpiewak P. (1988), Konserwatywny pasztet, „Res Publica”, nr 11. | pl_PL |
dc.references | Śpiewak P. (1991), Ideologie o obywatele, Biblioteka „Więzi”, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | The Open University (1992), Guide to the BA Degree Programme, Open University Press, Milton Keynes. | pl_PL |
dc.references | Thompson N. (1990), Primary education from Plowden to the 1990s, Falmer, London, p. 145, [as cited in:] Problemy współczesnej edukacji. W poszukiwaniu zmiany we wczesnej edukacji: intencje, realia, przykłady (2011), „Polskie Towarzystwo Pedagogiczne”, rok VII, nr 2 (14). | pl_PL |
dc.references | Tokarczyk R. (2010), Współczesne doktryny polityczne, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Usher R., Bryant J., Johnston R. (1997), Adult Education and the Postmodern Challenge, Routledge, New York. | pl_PL |
dc.references | Van Dijk Teun A. (2000), Ideology and Discourse: A Multidisciplinary Introduction, Pompeu Fabra University, Barcelona | pl_PL |
dc.references | Walraven G., Parsons C., Veen van D., Day C. (eds) (2000), Combating social exclusion through education, Garant, Leuven/Apeldoorn. | pl_PL |
dc.references | White J. (1990), Education and the Good Life: Beyond the National Curriculum, Kogan, London. | pl_PL |
dc.references | Whitman W. (1996), Poezje, przeł. S. Napierski, C & T, Toruń. | pl_PL |
dc.references | Winiarski B. (ed.) (2006), Polityka gospodarcza, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wise A. (1977), Why Educational Policies often Fail: the Hyperrationalization Hypothesis, “Journal Curriculum Studies”, 9 (1). | pl_PL |
dc.references | Wnuk-Lipiński E. (2004), Świat międzyepoki. Globalizacja, demokracja, państwo narodowe, Wyd. Znak, Instytut Studiów Politologicznych PAN, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Wodak R., Krzyżanowski M. (eds) (2011), Jakościowa analiza dyskursu, tłum. D. Przepiórkowska, Oficyna Wydawnicza Łośgraf, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wodak R., Krzyżanowski M. (2008), Qualitative Discourse Analysis in Social Sciences, Palgrave Macmillan, New York. | pl_PL |
dc.references | Wojtaszczyk K. A. (ed.) (1998), Partie polityczne w państwie demokratycznym, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wojtaszek A., Wybranowski D. (eds) (2003), Idee i doktryny polityczne XX wieku. Wybór, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin. | pl_PL |
dc.references | Wołoszyn S. (1964), Dzieje wychowania i myśli pedagogicznej w zarysie, PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Wright N. (1976), School education in England, DES, London. | pl_PL |
dc.references | Zientara B. (2006), Historia powszechna średniowiecza, Wydawnictwo TRIO, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Zięba A. (1994), Parlament Wielkiej Brytanii, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Zins H. (2001), Historia Anglii, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław. | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8088-542-4 | |