Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMankowski, Wojciech
dc.contributor.editorCałek, Grzegorz
dc.contributor.editorNiedbalski, Jakub
dc.contributor.editorŻuchowska-Skiba, Dorota
dc.date.accessioned2021-01-26T09:47:44Z
dc.date.available2021-01-26T09:47:44Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationMankowski W., Znaczenie studiowania dla osób z niepełnosprawnością, [w:] Jak badać zjawisko niepełnosprawności. Szanse i zagrożenia założeń teoretycznych i metodologicznych studiów nad niepełnosprawnością, G. Całek, J. Niedbalski, D. Żuchowska-Skiba (red.), WUŁ, Łódź 2020, https://dx.doi.org/10.18778/8142-757-9.14pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/33200
dc.description.abstractPoniższy artykuł skupia się na problematyce postrzegania niepełnosprawności. Pytania, na które odpowiedzi szuka autor artykułu, brzmią: 1) jak postrzegani są studenci z niepełnosprawnością przez osoby pełno- i niepełnosprawne? 2) czym jest studiowanie dla osób niepełnosprawnych? Na te i inne pytania autor odpowiada na postawie materiału zebranego do napisania pracy magisterskiej. Techniką, jaką autor zastosował podczas badań, jest indywidualny wywiad pogłębiony. Skupił się na takich zagadnieniach, jak przypisywanie pewnych cech osobom z niepełnosprawnością czy negatywne zachowania wobec nich. Celem artykułu jest wywołanie u czytelnika refleksji na temat edukacji osób z niepełnosprawnością oraz nad samą niepełnosprawnością.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja dofinansowana ze środków Polskiego Towarzystwa Socjologicznegopl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofJak badać zjawisko niepełnosprawności. Szanse i zagrożenia założeń teoretycznych i metodologicznych studiów nad niepełnosprawnością;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectniepełnosprawnośćpl_PL
dc.subjectedukacja wyższapl_PL
dc.subjectwykluczeniepl_PL
dc.titleZnaczenie studiowania dla osób z niepełnosprawnościąpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number213-228pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Gdańskipl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-757-9
dc.contributor.authorBiographicalnoteWojciech Mankowski – magister, absolwent kierunku Socjologia na Uniwersytecie Gdańskim. Obecnie pracuje w Fundacji Aktywizacji Zawodowej Osób z Niepełnosprawnościami. Zainteresowania badawcze i praktyczne autora koncertują się wokół aktywności osób z niepełnosprawnością oraz rynku pracy osób z niepełnosprawnością.pl_PL
dc.referencesGudkova, Svetlana (2012). Wywiad w badaniach jakościowych. W: Dariusz Jemielniak (red). Badania jakościowe, t. 2, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 111−129.pl_PL
dc.referencesKvale, Steinar (2010). Prowadzenie wywiadów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl_PL
dc.referencesSztobryn-Giercuszkiewicz, Joanna (2017). Krytyczna teoria niepełnosprawności jako rama teoretyczna w badaniach nad niepełnosprawnością. W: Jakub Niedbalski, Mariola Racław, Dorota Żuchowska-Skiba (red.). Oblicza niepełnosprawności w teorii i praktyce. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 23–40.pl_PL
dc.referencesSztobryn-Giercuszkiewicz, Joanna (2018). Szanse i ograniczenia kształcenia akademickiego osób z niepełnosprawnościami w Polsce – perspektywa socjologiczna. Łódź: Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej.pl_PL
dc.referencesWalęcka-Matyja, Katarzyna (2013). Psychologiczne i społeczno-kulturowe determinanty postaw wobec osób niepełnosprawnych oraz ich rodzin. W: Ewa Zasępa (red.). Doświadczanie choroby i niepełnosprawności. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, s. 24–38.pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego PWN – pojęcie „dysfunkcja”. https://sjp.pwn.pl/sjp/dysfunkcja;2555725 (dostęp: 06.05.2019).pl_PL
dc.referencesSłownik języka polskiego PWN – pojęcie „stereotyp”. https://sjp.pwn.pl/slowniki/stereotyp.html (dostęp: 25.05.2019).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-757-9.14


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe