Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKrólas, Paweł
dc.contributor.editorGregorczyk, Sylwester
dc.contributor.editorUrbanek, Grzegorz
dc.date.accessioned2021-03-23T07:04:16Z
dc.date.available2021-03-23T07:04:16Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationKrólas P., Okazja jako wyznacznik przedsiębiorstwa zwinnego – studium przypadku, [w:] Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej, S. Gregorczyk, G. Urbanek (red.), WUŁ, Łódź 2020, http://dx.doi.org/10.18778/8220-335-6.28pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-335-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34360
dc.description.abstractThe environment of the organization creates opportunities and threats for the enterprise. Enterprises identify the possibility of benefiting either intentionally or unintentionally. One way to benefit in the business environment is to seize the opportunity. An opportunity is understood as a situation conducive to the subject of action. The domain of agile enterprises is the ability to capture and use of the opportunity. The article presents the theoretical and practical issues. The theoretical part discusses the issue of agile enterprise and opportunity. The empirical part presents the results of research, which showed the agile behavior of the organization that led to the use of opportunities.pl_PL
dc.description.abstractOtoczenie organizacji kreuje szanse i zagrożenia dla przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwa identyfikują możliwość odniesienia korzyści w sposób celowy lub niezamierzony. Jednym ze sposobów odniesienia korzyści w otoczeniu przedsiębiorstwa jest wykorzystanie okazji. Okazja jest rozumiana jako sytuacja sprzyjająca podmiotowi działania. Umiejętność jej uchwycenia i wykorzystania jest domeną przedsiębiorstw zwinnych. W opracowaniu przedstawiono ujęcie teoretyczne i praktyczne zagadnienia. W części teoretycznej omówiono zagadnienia przedsiębiorstwa zwinnego i okazji. W części empirycznej przedstawiono wyniki badań, w ramach których zostały ukazane zwinne zachowania organizacji, które doprowadziły do wykorzystania okazjipl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofZarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectokazjapl_PL
dc.subjectagile enterprisepl_PL
dc.subjectprzedsiębiorstwo zwinnepl_PL
dc.subjectopportunitypl_PL
dc.titleOkazja jako wyznacznik przedsiębiorstwa zwinnego – studium przypadkupl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number465-481pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPolitechnika Poznańska, Wydział Inżynierii Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-336-3
dc.referencesAghina W., De Smet A., Weerda K., Agility: It rhymes with stability, „McKinsey Quarterly”, December 2015, s. 1–12.pl_PL
dc.referencesAlvarez S. A., Barney J. B., Discovery and Creation: Alternative Theories of Entrepreneurial Action, „Strategic Entrepreneurship Journal” 2007, vol. 1, no. 1–2, s. 11–26.pl_PL
dc.referencesAnsof I., Zarządzanie strategiczne, Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1985.pl_PL
dc.referencesArdichvili A., Cardozo R., Ray S., A theory of entrepreneurial opportunity identification and development, „Journal of Business Venturing” 2003, no. 18, s. 105–123.pl_PL
dc.referencesBanaszak P., Zwinne dostosowanie przedsiębiorstw na rynkach z okazjonalną przewagą konkurencyjną, „Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny” 2014, z. 1, s. 185–210.pl_PL
dc.referencesBrosseau D., Ebrahim S., Handscomb C., Thaker S., The journey to an agile organization, „McKinsey Quarterly”, May 2019, s. 1–10.pl_PL
dc.referencesCasson M., The entrepreneur: An economic theory, Barnes & Noble Books, Totowa 1982.pl_PL
dc.referencesDoz Y. L., Kosonen M., Fast strategy. How strategic agility will help you stay ahead of the game, Wharton School Publishing, London 2008.pl_PL
dc.referencesDrucker P. F., Myśli przewodnie Druckera, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesDubisz S. (red.), Uniwersalny słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.pl_PL
dc.referencesEckhardt J., Shane S., Opportunities and entrepreneurship, „Journal of Management” 2003, vol. 29, s. 333–349.pl_PL
dc.referencesGoldman S., Nagel R., Preiss K., Agile competitors and virtual organization. Strategies for enriching the customer, Van Nostrand Reinhold, New York 1995.pl_PL
dc.referencesGreen J., The Opportunity Analysis Canvas. A New Tool for Identifying and Analyzing Entrepreneurial Ideas, Venture Artisans, LLC, Upper Marlboro 2015.pl_PL
dc.referencesGrudzewski W. M., Hejduk I. K., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Sustainability w biznesie. Przedsiębiorstwo przyszłości, Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesGunasekaran A., Agile manufacturing: A framework for research and development, „International Journal of Production Economics” 1999, vol. 62(1–2), s. 87–106.pl_PL
dc.referencesHang C., Garnsey E., Ruan Y., Opportunity Discovery and Creation in Disruptive Innovation, Centre for Technology Management Working Paper Series, Institute for Manufacturing, at the University of Cambridge, Engineering Department, no. 03, Cambridge 2003.pl_PL
dc.referencesHolbeche L., The agile organization, Kogan Page, London 2015.pl_PL
dc.referencesHunter M., Typologies and sources of entrepreneurial opportunity, „Economics, Management, and Financial Markets” 2013, vol. 8(3), s. 55–100.pl_PL
dc.referencesKałkowska J., Pawłowski E., Trzcielińska J., Trzcieliński S., Włodarkiewicz-Klimek H., Zarządzanie strategiczne. Metody analizy strategicznej z przykładami, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2010.pl_PL
dc.referencesKarpacz J., Determinanty dostrzegania i wykorzystania okazji przez przedsiębiorców, [w:] A. Stabryła (red.), Koncepcja zarządzania współczesnym przedsiębiorstwem, seria „Encyklopedia Zarządzania”, Mfiles.pl, Kraków 2010, s. 45–52.pl_PL
dc.referencesKoen P., Ajamian G., Burkart R., Clamen A., Davidson J., D’Amore R., Elkins C., Herald K., Incorvia M., Johnson A., Karol R., Seibert R., Slavejkov A., Wagner K., Providing clarity and a common language to the fuzzy front end, „Research Technology Management” 2001, vol. 44, s. 46–55.pl_PL
dc.referencesKrólas P., Identyfikacja ryzyka związanego z krótkim cyklem życia okazji – studium przypadku, „Zeszyty Naukowe Politechniki Poznańskiej. Organizacja i Zarządzanie” 2019, z. 80, s. 149–163.pl_PL
dc.referencesKrólas P., Włodarkiewicz-Klimek H., Okazje – źródła, rodzaje i ryzyko, [w:] S. Trzcieliński, T. Zaborowski (red.), Kształtowanie zwinności przedsiębiorstw, Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk, Oddział w Poznaniu, Instytut Badań i Ekspertyz Naukowych, Gorzów Wielkopolski 2015, s. 94–105.pl_PL
dc.referencesKrupski R. (red.), Elastyczność organizacji, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2008.pl_PL
dc.referencesKrupski R. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesLu Y., Ramamurthy K., Understanding the link between information technology capability and organizational agility: an empirical examination, „MIS Quarterly” 2011, vol. 35(4), s. 931–954.pl_PL
dc.referencesOlajiga F., Lean agile marketing. How to become agile and deliver marketing success, Conversion Ltd., Northampton 2017.pl_PL
dc.referencesPeiris I., Akoorie M., Sinha P., Conceptualizing the Process of Opportunity Identification in International Entrepreneurship Research, „South Asian Journal of Management”, July – September 2013, vol. 20, issue 3, s. 49–50.pl_PL
dc.referencesRothman J., Agile and Lean, Practical Ink, Arlington 2016.pl_PL
dc.referencesSajdak M., Zwinność strategiczna przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań 2019.pl_PL
dc.referencesShane S., Prior Knowledge and the Discovery of Entrepreneurial Opportunities, „Organization Science” 2000, vol. 11, s. 448–469.pl_PL
dc.referencesSkat-Rørdam P., Zmiany decyzji strategicznych. Wykorzystanie okazji rynkowych do rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.pl_PL
dc.referencesSull D., The upside of turbulence. Seizing opportunity in an uncertain world, Harper Collins Publishers, New York 2009.pl_PL
dc.referencesThomson A., Strickland A., Strategic Management. Concepts and Cases, Irwin, Burr Ridge 1993.pl_PL
dc.referencesTimmons J., Spinelli S., New ventures creation, McGraw-Hill Companies, Inc., New York 1990.pl_PL
dc.referencesTrzcieliński S., Zwinne przedsiębiorstwo, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań 2011.pl_PL
dc.referencesWłodarkiewicz-Klimek H., Kapitał ludzki w kształtowaniu zwinności przedsiębiorstw opartych na wiedzy, Wydawnictwo Politechnik Poznańskiej, Poznań 2018.pl_PL
dc.referencesYusuf Y. Y., Sarhadi M., Gunasekaran A., Agile manufacturing: the drivers, concepts and attributes, „International Journal of Production Economics” 1999, vol. 62(1–2), s. 33–43.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-335-6.28


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe