Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCieśliński, Wojciech
dc.contributor.editorGregorczyk, Sylwester
dc.contributor.editorUrbanek, Grzegorz
dc.date.accessioned2021-03-23T10:20:49Z
dc.date.available2021-03-23T10:20:49Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationCieśliński W., Cyfrowa dojrzałość organizacji – założenia poznawczo‑metodologiczne, [w:] Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej, S. Gregorczyk, G. Urbanek (red.), WUŁ, Łódź 2020, http://dx.doi.org/10.18778/8220-335-6.19pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-8220-335-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/34452
dc.description.abstractThe article presents preliminary results of research on the digital maturity of the organization. Industry 4.0 requirements, orient companies towards actions that will effectively use the latest achievements in information and communication technology. It is assumed that the level of saturation of organizations with these technologies requires organizational changes. The research results described in the article can be a stimulus for research on business transformation processes from traditional, through hybrid to digital models.pl_PL
dc.description.abstractW opracowaniu zaprezentowano wstępne wyniki badań nad cyfrową dojrzałością organizacji. Wymagania Przemysłu 4.0 ukierunkowują przedsiębiorstwa na działania, które w sposób efektywny pozwolą wykorzystać najnowsze osiągnięcia związane z technologią informacyjno-komunikacyjną. Przyjmuje się, że poziom nasycenia organizacji tymi technologiami wymaga zmian organizacyjnych. Opisane w rozdziale wyniki badań mogą stanowić impuls do badań nad procesami transformacji biznesu od tradycyjnych, przez hybrydowe, do cyfrowych modeli.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofZarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectrozwój organizacyjnypl_PL
dc.subjectorganizational developmentpl_PL
dc.subjectdojrzałość cyfrowapl_PL
dc.subjectdigital maturitypl_PL
dc.subjectstrumieniowanie wartościpl_PL
dc.subjectvalue streamingpl_PL
dc.subjectcyfrowe modelepl_PL
dc.subjectdigital business modelspl_PL
dc.subjectIndustry 4.0pl_PL
dc.titleCyfrowa dojrzałość organizacji – założenia poznawczo‑metodologicznepl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number315-337pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationAkademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, Wydział Sportu, Zakład Organizacji i Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8220-336-3
dc.referencesBazewicz M., Collen A., Podstawy metodologiczne systemów ludzkiej aktywności i informatyki, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław 1995.pl_PL
dc.referencesBernat P., Cieśliński W., Zastosowanie ICT i augemented reality w inteligentnym rozwoju przedsiębiorstw, „Zeszyty Naukowe Politechniki Śląskiej. Organizacja i Zarządzanie” 2016, z. 93, s. 31–40.pl_PL
dc.referencesCannon J. A., McGee R., Rozwój i zmiana w organizacji, Wolters Kluwers, Warszawa 2012.pl_PL
dc.referencesChomiak-Orsa I., Zarządzanie kapitałem relacyjnym w procesie wirtualizacji organizacji. Podejście modelowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2013.pl_PL
dc.referencesCieśliński W., Cyfryzacja przestrzeni organizacyjnej – w kierunku streamingu, „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług” 2018, nr 2(131/1), s. 79–90.pl_PL
dc.referencesCieśliński W., Doskonalenie procesowej orientacji przedsiębiorstw. Model platformy treningu procesowego Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2011.pl_PL
dc.referencesCieśliński W., Organizational space – hidden dimension of new business model, [w:] K. Perechuda (red.), Advanced business models, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2015, s. 41–54.pl_PL
dc.referencesCieśliński W., Strumieniowanie przepływów wartości w przestrzeni organizacyjnej – w kierunku transformacji cyfrowej, [w:] M. Budzanowska-Drzewiecka, K. Czernek (red.), Kierunki ewolucji nauk o zarządzaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2018, s. 89–105.pl_PL
dc.referencesCieśliński W., Głowicki P., IT space organization – process orientation, [w:] P. Cabała, M. Tyrańska (red.), Zarządzanie organizacjami w społeczeństwie informacyjnym: organizacje, projekty, procesy, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „ORGMASZ”, Warszawa 2017, s. 121–128.pl_PL
dc.referencesCzarnecki M., Rozwój organizacyjny a problemy wzrostu przedsiębiorstw, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesHarrari Y. N., Homo Deus: A Brief History of Tomorrow, Vintage Penguin Random House, United Kingdom 2017.pl_PL
dc.referencesFaleńcikowski T., Strategia a model biznesu – podobieństwa i różnice, „Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Zarządzanie Strategiczne w Teorii i Praktyce” 2012, nr 260, s. 80–93.pl_PL
dc.referencesLem S., Summa technologiae, Pro Auctore Wojciech Zemek, Kraków 2013.pl_PL
dc.referencesMajewski P., Czas na e-biznes, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2007.pl_PL
dc.referencesPerechuda K., Hołodnik D., Strumieniowanie energii klienta. Transmisja znaczeń, CeDeWu, Warszawa 2016.pl_PL
dc.referencesSułkowski Ł., Epistemologia w naukach o zarządzaniu, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005.pl_PL
dc.referencesTkaczyk P., Grywalizacja. Jak zastosować mechanizmy gier w działaniach marketingowych, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2012.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8220-335-6.19


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe