Show simple item record

dc.contributor.authorDźwigoł-Barosz, Mariola
dc.contributor.editorCzajkowska, Maria
dc.contributor.editorJanuszkiewicz, Katarzyna
dc.contributor.editorKołodziejczak, Małgorzata
dc.contributor.editorZalewska-Turzyńska, Magdalena
dc.date.accessioned2021-04-23T06:43:49Z
dc.date.available2021-04-23T06:43:49Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationDźwigoł-Barosz M., Style zarządzania kobiet i mężczyzn w biznesie, [w:] Zachowania organizacyjne. Relacje społeczne w przestrzeni zmian, Januszkiewicz K., Czajkowska M., Kołodziejczak M., Zalewska-Turzyńska M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 69-79, DOI: 10.18778/7969-802-8.07pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-802-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35254
dc.description.abstractThe following article presents male and female management styles. The article shows results of research carried out by domestic and foreign researchers, including the author’s own work about sex-related management styles. It also presents management styles in hard times. A particular focus was placed on skills and competences that are of growing importance in the uncertain business environment. Furthermore, the article underlines the role of business leaders’ emotional intelligence, the latter being a supplement to rational intelligence. An emphasis was placed on the role of emotional intelligence in the economic activity, determining social relationships between employees. It is also an essential variable in the field of company management.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofJanuszkiewicz K., Czajkowska M., Kołodziejczak M., Zalewska-Turzyńska M. (red.), Zachowania organizacyjne. Relacje społeczne w przestrzeni zmian, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectpodział płci w biznesiepl_PL
dc.subjectstyle zarządzaniapl_PL
dc.subjectpozycja liderapl_PL
dc.titleStyle zarządzania kobiet i mężczyzn w biznesiepl_PL
dc.title.alternativeWomen’s and men’s management styles in businesspl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number69-79pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPolitechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-803-5
dc.referencesBen-Yoseph M., Gundry L. (1998), The Future of Work: Implications for Women Entrepreneurs in Transition Economies, „Women & Business”.pl_PL
dc.referencesBieniok H. (2011), Rola inteligencji emocjonalnej menedżera w zarządzaniu zasobami ludzkimi, [w:] Czerska M., Gableta M. (red.), Przełomy w zarządzaniu. Zarządzanie zasobami ludzkimi, TNOiK Dom Organizatora, Toruń.pl_PL
dc.referencesBieniok H. (2007), Inteligencja emocjonalna jako czynnik sukcesu menedżera oraz kluczowe wyzwanie dydaktyczne na studiach ekonomicznych, [w:] Żabiński L., Smyczek S. (red.), Kierunki studiów ekonomicznych – nowe uwarunkowania i wyzwania, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.pl_PL
dc.referencesBlikle J. (2014), Doktryna jakości. Rzecz o skutecznym zarządzaniu, Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesBliss R. T., Polutnik L., Lisowska E. (2003), Women Business Owners and managers in Poland, [w:] Butler J. E. (red.), New Perspective on Women Entrepreneurs, Information Age Publishing Inc., Greenwich.pl_PL
dc.referencesBrol J., Kosior M. (2004), Kobiecy styl zarządzania w Polsce (aspekty społeczno-ekonomiczne), „Kobieta i Biznes”, nr 1–4.pl_PL
dc.referencesBudrowska B. (2003), Kobiecy sposób zarządzania i sprawowania władzy, [w:] Titkow A. (red.), Szklany sufit. Bariery i ograniczenia karier kobiet, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCaruso D. R., Salovey P. (2009), Inteligentny emocjonalnie menedżer, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań.pl_PL
dc.referencesFisher H. (2003), Pierwsza płeć. Jak wrodzone talenty kobiet zmienią nasz świat, Wydawnictwo Jacek Santorski & Co, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFrańczak H., Georgijew I. (2012), Deloitte: Kobiety i władza w biznesie, „Thinktank”, październik. Gardner H. (1995), Cracking Open the IQ Box, The American Prospect, Winter.pl_PL
dc.referencesGardner H. (1989), Frames of Mind. Theory of Multiple Intelligences, Basic Books, New York.pl_PL
dc.referencesGoleman D. (1997), Inteligencja emocjonalna, Media Rodzina of Poznań, Poznań.pl_PL
dc.referencesHewlett S. A., Buck Luce C. (2006), Odejścia i powroty. Czyli jak zatrzymać utalentowane kobiety na ścieżce zawodowej, [w:] Kobiety i biznes, Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesIbarra H., Ely R., Kolb D. (2014), Kobiety na stanowiskach przywódczych. Niewidzialne bariery w drodze na szczyt, „Harvard Business Review”, luty.pl_PL
dc.referencesLisowska E., Bliss R., Polutnik L., Lavelle J. (2000), Polskie menedżerki 2000 i ich porównanie z amerykańskimi, „Kobieta i Biznes”, nr 1–2.pl_PL
dc.referencesMajewska-Opiełka I. (2012), Umysł lidera. Jak kierować ludźmi u progu XXI wieku, Wydawnictwo Medium, Konstancin–Jeziorna.pl_PL
dc.referencesMikołajewska E., Mikołajewski D. (2013), Informatyka afektywna w zastosowaniach cywilnych i wojskowych, „Zeszyty Naukowe WSOWL”, Wrocław, nr 2(168).pl_PL
dc.referencesNickels W. G. (1999), Zrozumieć biznes, Wydawnictwo Bellona, Warszawa.pl_PL
dc.referencesOpolska A., Karbowski A., Cichocki M. (2009), Wirtualna inteligencja emocjonalna, „E-mentor”, nr 3(30), Warszawa.pl_PL
dc.referencesPeters T. (2005), Biznes od nowa, Wydawnictwo Studio Emka, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPinker S. (2005), Tabula rasa. Spory o naturę ludzką, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesPorzuczek L., Danaj J. (1998), Jaki jesteś kierowniku? Z badań polskich menedżerów, „Personel”, nr 7–8.pl_PL
dc.referencesPowell G. N. (2002), Przywództwo i płeć: Vive la différence?, [w:] Walsh M. R. (red.), Kobiety, mężczyźni i płeć, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRosener J. B. (2003), Przywództwo i paradoks płci, [w:] Walsh M. R. (red.), Kobiety, mężczyźni i płeć, Wydawnictwo IFiS PAN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRubin H. (1997), The Princessa. Machiavelli for Women, Nowy Jork.pl_PL
dc.referencesŚwieboda-Toborek L. (2000), Kobieta sukcesu pod szklanym sufitem, „Charaktery”, nr 11.pl_PL
dc.referencesWiecka A. (2014), Menedżerki w polskich firmach. Punkt widzenia. Potrzebna jest wiara we własne siły, „Harvard Business Review”, luty.pl_PL
dc.referencesGardner H. (1995), Cracking Open the IQ Box, The American Prospect, Winter.pl_PL
dc.referencesRzeczpospolita, Wyścig szczurów to przeżytek (2010), http://www.rp.pl/artykul/551452.html (data dostępu 22.12.2014).pl_PL
dc.referencesWilk A. (2011), Dobry menedżer nie musi być mężczyzną, http://www.egospodarka.pl/72517, Dobry-menedzer-nie-musi-byc-mezczyzna,1,39,1.html (data dostępu 14.12.2014).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-802-8.07
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe