Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorGlinkowska, Beata
dc.contributor.editorCzajkowska, Maria
dc.contributor.editorJanuszkiewicz, Katarzyna
dc.contributor.editorKołodziejczak, Małgorzata
dc.contributor.editorZalewska-Turzyńska, Magdalena
dc.date.accessioned2021-04-23T11:16:48Z
dc.date.available2021-04-23T11:16:48Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationGlinkowska B., Potrzeba przynależności – elementarna czy rzędu wyższego?, [w:] Zachowania organizacyjne. Relacje społeczne w przestrzeni zmian, Januszkiewicz K., Czajkowska M., Kołodziejczak M., Zalewska-Turzyńska M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 93-103, DOI: 10.18778/7969-802-8.09pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-802-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35262
dc.description.abstractThe essence of the article is to present the results of studies that have been conducted on a sample of 47 employees and 127 students. The purpose was to investigate whether the need to belong is an important factor for the employees to fully engage in their work, if the consciousness of belonging increases employees' loyalty, their creativity, and arises with an improvement of the effectiveness in achieving organizational and their own goals. Theoretical analysis was intentionally based on the "iconic" literature (Stoner, Wankel, Freeman, Gilbert, Griffin, Penc, Kotarbinski). In the first part of the article analyzed was the theory of hierarchy of needs with particular emphasis of the need for belonging, then it was referred to the creation of the atmosphere of belonging to the organization. The third section presents the results obtained in the research. The assumptions presented in the introduction were confirmed.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofJanuszkiewicz K., Czajkowska M., Kołodziejczak M., Zalewska-Turzyńska M. (red.), Zachowania organizacyjne. Relacje społeczne w przestrzeni zmian, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectśrodowisko pracypl_PL
dc.subjectpotrzeby pracownikapl_PL
dc.subjectzarządzanie w biznesiepl_PL
dc.titlePotrzeba przynależności – elementarna czy rzędu wyższego?pl_PL
dc.title.alternativeThe need to belong – an elementary or higher – order need?pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number93-103pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania, Katedra Zarządzaniapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-803-5
dc.referencesArmstrong M. (1996), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Kraków.pl_PL
dc.referencesBratnicki M. (1980), Diagnoza klimatu organizacyjnego w procesie doskonalenia organizacji, „Ekonomika i Organizacja Pracy”, nr 8–9.pl_PL
dc.referencesForsyth P. (2004), Jak motywować ludzi, HELION, Gliwice.pl_PL
dc.referencesGarczyński S. (1972), Potrzeby psychiczne. Niedosyt. Zaspokojenie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGriffin R. W. (2010), Podstawy zarządzania organizacjami, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHaber L. H. (1998), Management. Zarys zarządzania małą firmą, Kraków.pl_PL
dc.referencesKaczmarek B. (2013), Współczesne wyzwania dla zarządzania przedsiębiorstwami, Toruń.pl_PL
dc.referencesKaraś R. (2003), Teorie motywacji w zarządzaniu, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesKenrick D. T., Neuberg S. L., Cialdini R. B. (2006), Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesKotarbiński T. (1975), Traktat o dobrej robocie, Ossolineum, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMikuła B. (2000), Człowiek a organizacja. Humanizm w koncepcjach i metodach organizacji i zarządzania XX wieku, Kraków.pl_PL
dc.referencesOlechnowicz H. (1979), Potrzeby psychiczne dzieci głębiej upośledzonych umysłowo, [w:] Olechnowicz H. (red.), Wychowanie i nauczanie głębiej upośledzonych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPenc J. (2001), Kreowanie zachowań w organizacji, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSchachter S. (1963), Birth order, eminence, and higher education, „American Sociological Review”, vol. 28.pl_PL
dc.referencesSierpińska M., Jachna T. (2007), Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStoner J. A. F., Wankel Ch. (1997), Kierowanie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStoner J. A. F., Freeman E. E., Gilbert D. E. (1997), Kierowanie, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStrzelecka E. (2004), Kompetencje społeczne w podejmowaniu własnej działalności gospodarczej, [w:] Samozatrudnienie. Poradnik dla kreatywnych, Akademickie Biuro Karier, Uniwersytet Medyczny w Łodzi, Łódź.pl_PL
dc.referencesVanier J. (1984), Mężczyzna i niewiastą stworzył ich do życia w prawdziwej miłości, Kraków.pl_PL
dc.referencesVanier J. (1991), Wspólnota miejscem radości i przebaczenia, Warszawa.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-802-8.09
dc.disciplinenauki o zarządzaniu i jakościpl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe