Obszar wiejski jako segment rynku politycznego w III Rzeczypospolitej
Streszczenie
Planując kampanie wyborcze eksperci marketingowi baczną uwagę zwracają na odpowiednio przeprowadzoną segmentację rynku politycznego i wynikające z niej konsekwencje dla kierunku i rodzaju prowadzonych działań marketingowych. Opanowanie jakiegoś konkretnego segmentu rynku decyduje często
o zwycięstwie wyborczym na szerszej płaszczyźnie /np. wybory prezydenckie
bądź wywalczenia miejsca w parlamencie przez konkretną partię. Spośród kryteriów podziału rynku wyborczego bardzo istotne są determinanty geograficznospołeczne, a jednym za ich pomocą wydzielonych segmentów rynkowych jest
obszar wiejski. Wyodrębnienie tego segmentu rynku politycznego nastąpiło
dużo wcześniej, zanim zaczęły mieć miejsce nowoczesne kampanie wyborcze,
w których zaczęto stosować elementy marketingu politycznego i do dziś nie straciło na aktualności z uwagi na istniejącą specyfikę tego typu terenów.
.
Collections