Show simple item record

dc.contributor.authorDymarczyk, Waldemar
dc.contributor.editorFerenc, Tomasz
dc.contributor.editorDymarczyk, Waldemar
dc.contributor.editorChomczyński, Piotr
dc.date.accessioned2021-05-19T19:28:09Z
dc.date.available2021-05-19T19:28:09Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationDymarczyk W., „Hej! Kto Polak na bagnety” kontra „Obronimy zdobycze Października”. Polskie i radzieckie plakaty wojenne – próba zrozumienia, [w:] Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jako narzędzie propagandy wojennej, Ferenc T., Dymarczyk W., Chomczyński P. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 19-54, DOI: 10.18778/7525-616-1.03pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-616-1
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35545
dc.descriptionAutor w niniejszej analizie odnosi się do ograniczonego zbioru plakatów. Chodzi mianowicie o polskie i radzieckie obrazy propagandowe, tworzone na użytek kampanii wojennej 1919–1920. Wskazane zostanie występowanie kilku podstawowych motywów, rozwiązań formalnych i strategii komunikacyjnych obecnych w przedstawieniach realizowanych przez obie strony, inne zaś świadczyć będą o specyfice każdego ze zbiorów. Podjęta została próba objaśnienia, skąd brały się owe podobieństwa i różnice.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. Publikacja dofinansowana przez Fundację Uniwersytetu Łódzkiego.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofFerenc T., Dymarczyk W., Chomczyński P. (red.), Socjologia wizualna w praktyce. Plakat jako narzędzie propagandy wojennej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectpolskie plakaty wojennepl_PL
dc.subjectradzieckie plakaty wojennepl_PL
dc.subjectpropaganda wojennapl_PL
dc.subjectLocating memopl_PL
dc.subjectbig picture memopl_PL
dc.subjectspecification memopl_PL
dc.title„Hej! Kto Polak na bagnety” kontra „Obronimy zdobycze Października”. Polskie i radzieckie plakaty wojenne – próba zrozumieniapl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011pl_PL
dc.page.number19-54pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-887-5
dc.referencesBarthes, R., (1995), Światło obrazu. Uwagi o fotografii. Warszawa: Wydawnictwo KR.pl_PL
dc.referencesCharmaz, K., (2006), Constructing Grounded Theory. A Practical Guide Through Qualitative Analysis. London–Thousand Oaks–New Delhi: Sage.pl_PL
dc.referencesClarke, A. E., (2005), Situational Analysis. Grounded Theory After Postmodern Turn. Thousand Oaks–London–New Delhi: Sage.pl_PL
dc.referencesDavies, N., (2006), Orzeł biały, czerwona gwiazda. Wojna polsko-bolszewicka 1919–1920. Kraków: Wydawnictwo Znak.pl_PL
dc.referencesDymarczyk, W., (2008), Temporalny wymiar karier menedżerskich. Katowice: Wydawnictwo „Śląsk”.pl_PL
dc.referencesGlaser, B. G., (1978), Theoretical Sensitivity. Mill Valley: The Sociology Press.pl_PL
dc.referencesGlaser, B. G., (1992), Emergence versus Forcing: Basics of Grounded Theory Analysis. Mill Valley: The Sociology Press.pl_PL
dc.referencesGlaser, B. G., (1998), Doing Grounded Theory: Issues and Discussions. Mill Valley: The Sociology Press.pl_PL
dc.referencesGlaser, B. G., Strauss, A. L., (1967), The Discovery of Grounded Theory: Strategies for Qualitative Research. Chicago: Adline.pl_PL
dc.referencesGoffman, E., (2005), Piętno. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl_PL
dc.referencesJarecka, U., (2008), Propaganda wizualna słusznej wojny. Media wizualne XX wieku wobec konfliktów zbrojnych. Warszawa: Wydawnictwo IFiS PAN.pl_PL
dc.referencesKonecki, K. T., (2005), Ludzie i ich zwierzęta. Interakcjonistyczno-symboliczna analiza społecznego świata właścicieli zwierząt domowych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.pl_PL
dc.referencesKonecki, K. T., (2008), Wizualna teoria ugruntowana. Rodziny kodowania wykorzystywane w analizie wizualnej. „Przegląd Socjologii Jakościowej”, t. 4, nr 3, http://www.qualitativesociologyreview.org [data dostępu: 30.07.2009]pl_PL
dc.referencesLeinwand, A. J., (2008), Czerwonym młotem w orła białego. Propaganda sowiecka w wojnie z Polską 1919–1920. Warszawa: Wydawnictwo DiG.pl_PL
dc.referencesMarks, K., (1949), Nędza filozofii. Warszawa: Książka i Wiedza.pl_PL
dc.referencesMiles, M. B., Huberman, A. M., (2000), Analiza danych jakościowych. Białystok: Trans-humana.pl_PL
dc.referencesRok 1920. Wojna Polski z Rosją Bolszewicką, oprac. A. Knyt, (2005), Warszawa: Fundacja Ośrodka „Karta”.pl_PL
dc.referencesStrauss, A. L., (1987), Qualitative Analysis for Social Scientists. Cambridge: Cambridge University Press.pl_PL
dc.referencesStrauss, A. L., Corbin, J., (1990), Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techiques. Thousand Oaks: Sage.pl_PL
dc.referencesStrauss, A. L., Corbin, J., (1998), Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. Thousand Oaks: Sage.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-616-1.03
dc.disciplinehistoriapl_PL
dc.disciplinenauki socjologicznepl_PL


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe