Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorDzieciuchowicz, Jerzy
dc.date.accessioned2021-05-24T07:28:33Z
dc.date.available2021-05-24T07:28:33Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.citationDzieciuchowicz J., Wielkie centrum handlowe w przestrzeni miejskiej i podmiejskiej. Manufaktura w Łodzi i Ptak w Rzgowie, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, DOI: 10.18778/7525-737-3pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-737-3
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/35574
dc.description.abstractAt the beginning of the period of a systemic transformation in Poland construction of large shopping centers, being based mainly on foreign capital was initiated. These investments at first were located in large cities and their suburban zones, and then also appeared in smaller towns. This process led to the fundamental change of the existing earlier commercial network. She consisted above all in making this network rich for new large-surface shopping centers, performing not only commercial but also social functions. Simultaneously it achieved the collapse of the nationalized trade. Parallel also a crisis of smaller private shops escalated not-withstanding the competition with new commercial giants. The huge economic potential of large shopping centers and the very wide reach of their spatial influence caused that they had become new nodes of the commercial network.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectsieć handlowapl_PL
dc.subjectcentrum handlowepl_PL
dc.subjectManufakturapl_PL
dc.subjectCH Ptakpl_PL
dc.subjectwielkopowierzchniowe obiekty handlowepl_PL
dc.titleWielkie centrum handlowe w przestrzeni miejskiej i podmiejskiej. Manufaktura w Łodzi i Ptak w Rzgowiepl_PL
dc.title.alternativeLarge shopping centers in the urban and suburban space: Center Manufaktura in Łódź and Ptak in Rzgówpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number142pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Nauk Geograficznych, Katedra Gospodarki Przestrzennej i Planowania Przestrzennegopl_PL
dc.referencesAlexander Ch., 2008, Język wzorców, GWP, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesAltkorn J., Strużycki M., 1984, Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw handlowych, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAugé M., 2011, Nie-miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności, WN PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesAugustyn-Lendzion E., 2005, Przestrzeń publiczna, kilka refleksji na ten temat, „Czasopismo Techniczne”.pl_PL
dc.referencesBadziak K., 1991, Wielkość i upadek fortuny Poznańskich [w:] W. Puś, S. Liszewski, Dzieje Żydów w Łodzi. 1820–1944. Wybrane problemy, Wyd. UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesBadziak K., 2009, Zarys dziejów Łodzi do 1918 roku [w:] S. Liszewski (red.), Łódź. Monografia miasta, ŁTN, Łódź.pl_PL
dc.referencesBaruch M., 1903, Pabianice, Rzgów i wsie okoliczne. (Monografia historyczna dawnych dóbr kapituły krakowskiej w Sieradzkiem i Łęczyckiem), Warszawa.pl_PL
dc.referencesBauman Z., 1996, Socjologia, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań.pl_PL
dc.referencesBejnarowicz K., 2007, Nowe centra handlowe w starej przestrzeni miejskiej Krakowa [w:] M. Malikowski, S. Solecki (red.), Przemiany przestrzenne w dużych miastach Polski i Europy Środkowo-Wschodniej, Wyd. Nomos, Kraków.pl_PL
dc.referencesBell D., 1994, Kulturowe sprzeczności kapitalizmu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBerry G., 2005, Narzędzia tworzenia więzi ludzi z miejscem, „Czasopismo Techniczne”.pl_PL
dc.referencesBińczyk A., 2006, Od manufaktury do Manufaktury – nowa przestrzeń w Łodzi [w:] I. Jażdżewska (red.), Nowe przestrzenie w miastach. Ich organizacja i funkcje, „XIX Konwersatorium Wiedzy o Mieście”, Łódź.pl_PL
dc.referencesBorejszo A., 2000, Łódź w okresie wielkoprzemysłowym. Zespoły fabryczne K. W. Scheiblera na Księżym Młynie i I. K. Poznańskiego – ok. 1910 r., Plansza V [w:] S. Liszewski (red.), Atlas Miasta Łodzi, ŁTN, Łódź.pl_PL
dc.referencesBorusiak B., 2008, Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym [w:] M. Sławińska, Kompendium wiedzy o handlu, WN PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBudner W., 2003, Lokalizacja przedsiębiorstw, Wyd. AE, Poznań.pl_PL
dc.referencesCastells M., 1982, Kwestia miejska, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCastells M., 1989, The Informational City: Information, Technology, Economic Restructuring and the Urban-Regional Process, Blackwell Publishers, Oxford UK, Cambridge, Mass.pl_PL
dc.referencesCiechomski W., 2008, Centra piątej generacji, „Handlowiec”, No 41.pl_PL
dc.referencesCiechomski W., 2010, Handel jako dział gospodarki narodowej [w:] W. Ciechomski (red.), Koncentracja handlu w Polsce i jej implikacje dla strategii konkurowania przedsiębiorstw handlowych, Wyd. UE, Poznań.pl_PL
dc.referencesCiok S., Ilnicki D., Handel detaliczny w przestrzeni dużego miasta na przykładzie Wrocławia [w:] K. Marciniak, K. Sikora, D. Sokołowski, Koncepcje i problemy badawcze geografii, WSG, Bydgoszcz.pl_PL
dc.referencesCoe N., Wrigley N., 2007, Host economy impact of transnational retail: The research agenda, “Journal of Economic Geography”, No 7.pl_PL
dc.referencesCzerwiński S., 2010, “Węzeł bielański” jako centrum usługowo-logistyczno-produkcyjne Wrocławia, ZZP IGRR, Uniwersytet Wrocławski; praca magisterska.pl_PL
dc.referencesCzerwiński S., Kurowska A., Naborczyk K., 2011, Struktura funkcjonalno-przestrzenna „Węzła Bielańskiego”, „Czasopismo Geograficzne”, t. 82, z. 3.pl_PL
dc.referencesDaszkowska M., 1998, Usługi: produkcja, rynek i marketing, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDaszkowska M., 2005, Marketing usług – wybrane aspekty, Wyd. Nauk. US.pl_PL
dc.referencesDavis D., 1998, Supermarkets and the Changing Cultures of Consumptions, Cambridge University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesDomański T., 2001, Strategie marketingowe dużych sieci handlowych, PWN, Warszawa–Łódź.pl_PL
dc.referencesDomański T., 2005, Strategie rozwoju handlu, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDudek-Mańkowska S., 2006, Funkcje centrów handlowych w Warszawie [w:] I. Jażdżewska (red.), Nowe przestrzenie w miastach. Ich organizacja i funkcje, „XIX Konwersatorium Wiedzy o Mieście”, Łódź.pl_PL
dc.referencesDylikowa A., 1973, Geografia Polski. Krainy geograficzne, PZWS, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDzieciuchowicz J. (red.), 2005, Usługi rynkowe w Łodzi w dobie transformacji, Wyd. UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesFlejterski S., Panasiuk A., Perenc J., Rosa G. (red.), 2005, Współczesna ekonomika usług, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFloch J.-M., 2001, Rola semiotyki strukturalnej w projektowaniu hipermarketu [w:] M. Lambkin, G. Foxal, F. van Raaij, B. Heilbrunn, Zachowanie konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, WN PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGodlewska H., 2001, Lokalizacja działalności gospodarczej, WSHiFM, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGroeger L., 2010, Rzgów – zagospodarowanie przestrzenne nowego miasta w województwie łódzkim, „Acta Universitatis Lodziensis, Folia Geographica Socio-Oeconomica”, No 10.pl_PL
dc.referencesGrzelak E., 2010, Manufaktura [w:] A. Machejek (red.), Imperium rodziny Poznańskich w Łodzi, Wyd. Hamal, Łódź.pl_PL
dc.referencesGwosdz K., Sobala-Gwosdz A., 2008, Geografia hipermarketów w Polsce: strategie lokalizacyjne i ich skutki przestrzenne, „Przegląd Geograficzny”, t. 80, z. 4.pl_PL
dc.referencesHumphrey K., 1998, Supermarkets and the Changing Cultures of Consumptions, Cambridge University Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesIlnicki D., 2009, Przestrzenne zróżnicowanie poziomu rozwoju usług w Polsce. Teoretyczne i praktyczne uwarunkowania badań, UW, Wrocław; Rozprawy naukowe Instytutu Geografii i Rozwoju Regionalnego Uniwersytetu Wrocławskiego.pl_PL
dc.referencesJakóbczyk-Gryszkiewicz J., 2007, Centrum targowo-bazarowe w strefie podmiejskiej Łodzi i jego funkcjonowanie po wejściu Polski do Unii Europejskiej, „Czasopismo Geograficzne”, No 4.pl_PL
dc.referencesJakubowicz E., 1993, Podstawy metodologiczne geografii usług, Wyd. Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław.pl_PL
dc.referencesJaskulski M., 1994, Z dziejów łódzkiej nieruchomości – numer hipoteczny 64 i 65, obecnie ul. Ogrodowa 15, „Miscellanea Łódzkie”, No 11.pl_PL
dc.referencesJaskulski M., 2010, Historia rodu Poznańskich [w:] A. Machejek (red.), Imperium rodziny Poznańskich w Łodzi, Wyd. Hamal, Łódź.pl_PL
dc.referencesKaczmarek S., 2001, Rewitalizacja terenów poprzemysłowych. Nowy wymiar w rozwoju miast, Wyd. UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesKaczmarek T., 2010, Struktura przestrzenna handlu detalicznego. Od skali globalnej do lokalnej, Bogucki WN, Poznań.pl_PL
dc.referencesKaczmarek T., Kaczmarek U., 2006, Stara i nowa przestrzeń handlowa Poznania [w:] I. Jażdżewska (red.), Nowe przestrzenie w miastach. Ich organizacja i funkcje, „XIX Konwersatorium Wiedzy o Mieście”, Łódź.pl_PL
dc.referencesKaczmarek T., Szafrański T., 2008, Poziom rozwoju i struktura przestrzenna handlu detalicznego w Poznaniu [w:] A. Rochmińska (red.), Theoretical and Empirical Researches on Services during Socio-Economic Changes, „Space–Society–Economy”, No 8, Łódź.pl_PL
dc.referencesKajdanek K., 2006, Nowe przestrzenie centrum? O znaczeniu galerii handlowych w obrazie przestrzenno-funkcjonalnym centrum miasta Wrocławia [w:] I. Jażdżewska (red.), Nowe przestrzenie w miastach. Ich organizacja i funkcje, „XIX Konwersatorium Wiedzy o Mieście”, Łódź.pl_PL
dc.referencesKania K., 2008, „Manufaktura” jako miejsce w przestrzeni społecznej Łodzi, ZGRiS UŁ, Łódź; praca magisterska.pl_PL
dc.referencesKarski K., Pietrzak J., Koziej L., 1990, Podział obszaru Łodzi – propozycja podziału na główne struktury funkcjonalno-przestrzenne, Biuro Programowania i Projektowania Rozwoju Łodzi, Łódź; maszynopis.pl_PL
dc.referencesKavanagh M., 2000, A brief history of shopping center (artykuł na stronie internetowej www.icsc.org/srch/about/impactofshoppingcenters/briefhistory.html).pl_PL
dc.referencesKlimczak K., 2006, Do galerii dla sportu, „Shopping Center Poland”.pl_PL
dc.referencesKłosiewicz U., Słomińska B., 1997, Rozwój i funkcjonowanie super- i hipermarketów, „Handel Wewnętrzny”, No 6.pl_PL
dc.referencesKłosowski F., 2002, Hipermarkety w przestrzeni handlowej miast aglomeracji katowickiej [w:] J. Słodczyk (red.), Przemiany bazy ekonomicznej i struktury przestrzennej miast, UO.pl_PL
dc.referencesKłosowski F., 2006, Sektor usług w gospodarce regionu tradycyjnego w warunkach transformacji i restrukturyzacji. Przykład konurbacji katowickiej, Wyd. UŚ, Katowice.pl_PL
dc.referencesKnee D., Walters D., 1988, Strategy in Retailing. Theory and Application, The Oxford Centre for Management Studies, Oxford.pl_PL
dc.referencesKociuba D., 2006, Nowe przestrzenie handlowe Lublina [w:] I. Jażdżewska (red.), Nowe przestrzenie w miastach. Ich organizacja i funkcje, „XIX Konwersatorium Wiedzy o Mieście”, Łódź.pl_PL
dc.referencesKostecka J., 2007, Kompleks Manufaktura – nowa przestrzeń turystyczno-rekreacyjna w Łodzi, KGMiT UŁ, Łódź; praca magisterska.pl_PL
dc.referencesKowalczyk Ł., 2011, Funkcjonowanie dużych sklepów odzieżowych i usług im towarzyszących w Łodzi, KGPiPP UŁ, Łódź; praca magisterska.pl_PL
dc.referencesKrasowski L., 2001, Kręgielnia u Poznańskiego, „Architektura–Murator”, No 3.pl_PL
dc.referencesKubiak M., 2009, Rozwój i funkcjonowanie centrum handlowego „Ptak” w Rzgowie, KGPiPP UŁ, Łódź; praca magisterska.pl_PL
dc.referencesKusznierewska R., 2006, Zdanie eksperta, „Shopping Center Poland”.pl_PL
dc.referencesKuz A., 2006, Robią nas w bambuko, „Dziennik Łódzki”.pl_PL
dc.referencesKwilman A., 2007, Wpływ centrum targowego Ptak na procesy urbanizacyjne gminy Rzgów, IGMiT UŁ, Łódź; praca magisterska.pl_PL
dc.referencesLambkin M., Foxall G., van Raaij F., Heilbrunn B., 2001, Zachowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie, WN PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesLasch Ch., 1978, The Culture of Narcissism. American Life in an Age of Diminishing Expectation, W. Horton & Company Inc, New York.pl_PL
dc.referencesLaurentowicz-Granas M., 2010, Pałac przy ulicy Ogrodowej [w:] A. Machejek (red.), Imperium rodziny Poznańskich w Łodzi, Wyd. Hamal, Łódź.pl_PL
dc.referencesLowe M. S., 2000, Britain's regional shopping centers: New urban forms?, ”Urban Studies”, No 37, 261, 274.pl_PL
dc.referencesLynch K., 1960, The Image of the City, MIT Press, Cambridge.pl_PL
dc.referencesMaciaszek J., 1995, Podłódzkie targowiska a aktywizacja gospodarcza gmin na przykładzie gminy Rzgów, KGPiPR UŁ, Łódź; praca magisterska.pl_PL
dc.referencesMakowski G., 2003, Świątynia konsumpcji, geneza i społeczne znaczenie centrów handlowych, Trio, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMansvelt J., 2005, Geographies of Cosumption, Sage, London.pl_PL
dc.referencesMańkowska-Dudek B., 2006, Funkcje wybranych centrów handlowych w Warszawie [w:] I. Jażdżewska (red.), Nowe przestrzenie w miastach. Ich organizacja i funkcje, „XIX Konwersatorium Wiedzy o Mieście”, Łódź.pl_PL
dc.referencesMarkiewicz-Kozańska E., 1995, Przemiany urbanistyczne w przedsiębiorstwie I. K. Poznańskiego w Łodzi w II połowie XIX w., „Urbanistyka”, Międzyuczelniane Zeszyty Naukowe.pl_PL
dc.referencesMatys M., 2011, Łódzka fabryka marzeń. Od afery do sukcesu, Oficyna Wydawnicza RYTM, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMatysiak N., 2009, Współczesne centra handlowe w Polsce, „Handel Wewnętrzny”, No 6.pl_PL
dc.referencesMcGoldrick P. J., Davies G., 1995, International Retailing. Trends and Strategies, Pitman Publishing.pl_PL
dc.referencesMikołajczyk J., 2008, Format sklepu jako element strategii marketingowej przedsiębiorstwa handlowego, „Zeszyty Naukowe WSHiU”, No 14, WSHiU, Poznań.pl_PL
dc.referencesMikołajczyk J., 2008, Wybór formatu sklepu [w:] M. Sławińska, Kompendium wiedzy o handlu, WN PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMuszyńska E., Brzezińska-Kwaśny A., 2004, Miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego jako narzędzie rewitalizacji zabytkowych założeń przemysłowych [w:] Przestrzeń publiczna współczesnego miasta, Instytut Projektowania Urbanistycznego, Łódź.pl_PL
dc.referencesNamyślak B., 2006, Rozwój wielkopowierzchniowych obiektów handlowych we Wrocławiu [w:] I. Jażdżewska (red.), Nowe przestrzenie w miastach. Ich organizacja i funkcje, „XIX Konwersatorium Wiedzy o Mieście”, Łódź.pl_PL
dc.referencesNiewadzi C., 1975, Usługi w gospodarce narodowej, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNowosielska E., 1994, Sfera usług w badaniach geograficznych. Główne tendencje rozwojowe ostatniego dwudziestolecia i aktualne problemy badawcze, „Zeszyty IGiPZ PAN”, z. 22.pl_PL
dc.referencesOlczak A., Otto J., 2007, Marketing w handlu i usługach, Wyd. Politechniki Łódzkiej, Łódź.pl_PL
dc.referencesOtto P., 2006, Najemcy kotwice, „Shopping Center Poland”.pl_PL
dc.referencesPazyra S. (red.), 1967, Miasta polskie w tysiącleciu, t. 2, Zakład Narodowy Ossolińskich, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPiech M., 2004, Przemiany funkcjonalne terenów przemysłowych w latach 1988–1996 (w granicach kolei obwodowej), ŁTN, Łódź.pl_PL
dc.referencesPietrykowska W., 2006, Miasto w mieście, „Shopping Center Poland”.pl_PL
dc.referencesPilarczyk B., 1997, Strategie marketingowe przedsiębiorstw handlowych, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPilarczyk B., 2006, Uwarunkowania rozwoju handlu w Polsce na tle tendencji światowych, Wyd. AE, Poznań.pl_PL
dc.referencesPivot J. M., Wojtkiewicz A., 2005, Wielkie budowy III RP – Manufaktura w Łodzi, „Architektura–Murator”, No 2.pl_PL
dc.referencesPokora J., 2012, Ptak kusi Chińczyków, „Polska Dziennik Łódzki”, 5 stycznia.pl_PL
dc.referencesPokorska B., Maleszczyk E., 2002, Koncentracja i integracja w handlu wewnętrznym, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPosytek R., 2006, Zwabić i zatrzymać klienta, „Shopping Center Poland”.pl_PL
dc.referencesRembowska K., 2008, Kulturowy aspekt przemian rynku usług [w:] A. Rochmińska (red.), Theoretical and Empirical Researches on Services during Socio-Economic Changes, “Space–Society–Economy”, No 8, Łódź.pl_PL
dc.referencesRitzer G., 2009, Magiczny świat konsumpcji, Wyd. MUZA SA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRochmińska A., 2005, Rozwój sieci handlowych z udziałem kapitału zagranicznego [w:] J. Dzieciuchowicz (red.), Usługi rynkowe w Łodzi w dobie transformacji, Wyd. UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesRogoziński K., 2000, Usługi rynkowe, Wyd. AE, Poznań.pl_PL
dc.referencesRozwadowska B., 2000, Merchandising handlowy a merchandising producenta, „Marketing i Rynek”, No 1.pl_PL
dc.referencesRyfkin J., 2003, Wiek dostępu, Wyd. Dolnośląskie, Wrocław.pl_PL
dc.referencesSalwa M., 2008, Funkcjonowanie centrum handlowo-usługowego Manufaktura, KGPiPP UŁ, Łódź; praca magisterska.pl_PL
dc.referencesSławińska M. (red.), 2008, Kompendium wiedzy o handlu, WN PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSmagacz M., 2008, Miejsca i nie-miejsca. Strategie oswajania, „Autoportret. Pismo dobrej przestrzeni”, No 2.pl_PL
dc.referencesSobczyk G., 2000, Problemy zarządzania przedsiębiorstwem, Wyd. Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin.pl_PL
dc.referencesSobczyk M., 2003, Wokół Manufaktury, dzieje marzenia…, „Miesięcznik Łódzki Piotrkowska 104”, No 1.pl_PL
dc.referencesSondej T., 2005, Handel w gospodarce [w:] S. Flajterski, A. Panasiuk, J. Perenc, G. Rosa (red.), Współczesna ekonomika usług, PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStefański K., 2001, Jak zbudowano przemysłową Łódź. Architektura i urbanistyka miasta w latach 1821–1914, ROS i OŚK, Łódź.pl_PL
dc.referencesSullivan M., Adcock D., 2003, Marketing w handlu detalicznym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzram A., 1998, Inicjatywy budowlane I. K. Poznańskiego jako wyraz mecenatu artystycznego łódzkiego przemysłowca, Łódź.pl_PL
dc.referencesSzulce H., 1998, Struktury i strategie w handlu, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSzumilak J., 2004, Handel detaliczny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesSzygendowski W., Tomaszewski F., 2006, Mankamenty prawnej ochrony, „Kronika Miasta Łodzi”, No 1pl_PL
dc.referencesŚwiatowy G., 2006, Zachowania konsumentów. Determinanty oraz metody poznania i kształtowania, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWerwicki A., 1995, Funkcjonowanie sfery działalności usługowych w zachodnim i wschodnim rejonie przygranicznym [w:] Podstawy rozwoju zachodnich i wschodnich obszarów przygranicznych Polski, „Biuletyn”, No 11, Polska i jej współdziałanie transgraniczne z sąsiadami, cz. 1.pl_PL
dc.referencesWerwicki A., 1998, Zmiany paradygmatu geografii usług, „Przegląd Geograficzny”, T. LXX, z. 3–4.pl_PL
dc.referencesWerwicki A., 2000, Handel targowiskowy aglomeracji łódzkiej na tle jego znaczenia ogólnopolskiego w latach 1994–1997, „Szlakami Nauki”, No 31, ŁTN, Łódź.pl_PL
dc.referencesWieczorek A., 2006, Pasaże czynszu warte, „Shopping Center Poland”.pl_PL
dc.referencesWieloński L., 2004, Lokalizacja działalności gospodarczych, UNIWA, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWięcław-Michniewska J., 2006, Nowe przestrzenie handlowe w aspekcie realizacji zadań samorządu terytorialnego [w:] I. Jażdżewska (red.), Nowe przestrzenie w miastach. Ich organizacja i funkcje, „XIX Konwersatorium Wiedzy o Mieście”, Łódź.pl_PL
dc.referencesWilk W., 2001, Czynniki lokalizacji i rozmieszczenie wybranych usług w Warszawie, UW WGiSR, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWilk W., 2005, Miejsce miasta w sieciach handlowych – przykład Polski [w:] A. Lisowski (red.), Zmiany przestrzenne i funkcjonalne obszarów miejskich, „Prace i studia geograficzne”, No 35.pl_PL
dc.referencesWłodarczyk B., 2009, Przestrzeń turystyczna. Istota, koncepcje, determinanty rozwoju, Wyd. UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesWójcik M., 2009, Centrum handlowo-rozrywkowe jako „miejsce” w przestrzeni społecznej Łodzi. Przykład „Manufaktury” [w:] E. Klima (red.), Czynniki społeczne w gospodarce przestrzennej i planowaniu przestrzennym, „Space–Society–Economy”, No 9, Łódź.pl_PL
dc.referencesWrigley N., Lowe M. S. (eds.), 1996, Retailing. Consumption and Capital: Towards the New Retail Geography, Addisson Wesley Longman, Harlow.pl_PL
dc.referencesWrigley N., Lowe M. S., 2002, Reading Retail: A Geographical Perspective on Retailing and Consumption Spaces, Arnold, London.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7525-737-3
dc.disciplinearchitektura i urbanistykapl_PL
dc.disciplinegeografia społeczno-ekonomiczna i gospodarka przestrzennapl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe