dc.contributor.author | Jakimowska, Ewa | |
dc.contributor.editor | Sztobryn, Sławomir | |
dc.contributor.editor | Wasilewski, Marcin | |
dc.contributor.editor | Rojek, Marcin | |
dc.date.accessioned | 2021-07-29T11:02:28Z | |
dc.date.available | 2021-07-29T11:02:28Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.citation | Jakimowska E., Koncepcja filozofa-artysty jako odpowiedź na kryzys postmodernistycznego pedagoga, [w:] Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012, s. 205-214, DOI: 10.18778/7525-690-1.17 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7525-690-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/38294 | |
dc.description | Autorka pracy na podstawie historii zaczerpniętej z pracy Paula Feyerabenda rozważa wątpliwości, dotyczące misji akademickiego pedagoga, jakie dokonywały się na gruncie filozoficznej refleksji, podważającej zasadność poznania oraz – co za tym idzie – także transmisji wiedzy i wartości zawartych w zachodniej kulturze.Na gruncie postmodernistyczne filozofii podważenie wartości wychowawczej misji i transmisji wiedzy staje się nieuchronną konsekwencją odrzucenia tradycyjnych poglądów, dotyczących możliwości osiągania obiektywizmu w nauce, związku pomiędzy wiedzą a prawdą. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.
Publikacja dofinansowana ze środków Wydziału Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego oraz Towarzystwa Pedagogiki Filozoficznej im. B. F. Trentowskiego. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Sztobryn S., Wasilewski M., Rojek M. (red.), Pedagogika Filozoficzna. T. IV. Metamorfozy filozofii wychowania. Od antyku po współczesność, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2012; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | filozof-artysta | pl_PL |
dc.subject | kryzys postmodernistycznego pedagoga | pl_PL |
dc.subject | pedagog-artysta | pl_PL |
dc.subject | Nauczyciele Różnicy | pl_PL |
dc.subject | Prawda | pl_PL |
dc.title | Koncepcja filozofa-artysty jako odpowiedź na kryzys postmodernistycznego pedagoga | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki – Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego 2012 | pl_PL |
dc.page.number | 205-214 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7525-690-1.17 | |
dc.discipline | filozofia | pl_PL |
dc.discipline | pedagogika | pl_PL |