| dc.contributor.author | Rogalska-Marasińska, Aneta |  | 
| dc.contributor.editor | Michalska, Iwonna |  | 
| dc.contributor.editor | Michalski, Grzegorz |  | 
| dc.date.accessioned | 2021-11-22T13:45:55Z |  | 
| dc.date.available | 2021-11-22T13:45:55Z |  | 
| dc.date.issued | 2013 |  | 
| dc.identifier.citation | Rogalska-Marasińska A., Międzykulturowy dialog z „Innym” na łamach miesięcznika „Kontynenty” jako forma samokształcenia i samodoskonalenia, [w:] Addenda do dziejów oświaty. Z badań nad prasą drugiej połowy XX i początków XXI wieku, Michalska I., Michalski G. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013, s. 235-251, https://doi.org/10.18778/7525-913-1.16 | pl_PL | 
| dc.identifier.isbn | 978-83-7525-913-1 |  | 
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/39837 |  | 
| dc.description | Autorka w swoim artykule skupiła się na miesięczniku „Kontynenty”, które skierowane było do czytelnika o zainteresowaniach geograficznych, podróżniczych, politycznych i etnograficznych. Ukazywało się oficjalnie w Polsce w czasach PRL-u, a swoją działalność zakończyło w 1990 r. Dla badaczki, jako pedagoga, szczególnie istotna jest problematyka edukacji międzykulturowej. Bowiem historia człowieka, jako istoty żyjącej w określonym kontekście kulturowym, w pewnym otoczeniu społecznym (po pierwsze najbliższym — tzn. rodzinnym i lokalnym), przyrodniczym, funkcjonującego w określonych warunkach ekonomicznych, budującego relacje z innymi ludźmi i działającego zgodnie z przyjętym systemem wartości, historia jego warta jest namysłu i wykorzystania w odniesieniu do naszych własnych doświadczeń. | pl_PL | 
| dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL | 
| dc.language.iso | pl | pl_PL | 
| dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL | 
| dc.relation.ispartof | Michalska I., Michalski G. (red.), Addenda do dziejów oświaty. Z badań nad prasą drugiej połowy XX i początków XXI wieku, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2013; |  | 
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * | 
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * | 
| dc.subject | dialog międzykulturowy | pl_PL | 
| dc.subject | miesięcznik podróżniczy | pl_PL | 
| dc.subject | edukacja całożyciowa | pl_PL | 
| dc.subject | odczytywanie materiałów historycznych | pl_PL | 
| dc.subject | autorefleksja | pl_PL | 
| dc.title | Międzykulturowy dialog z Innym na łamach miesięcznika „Kontynenty” jako forma samokształcenia i samodoskonalenia | pl_PL | 
| dc.type | Book chapter | pl_PL | 
| dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2013 | pl_PL | 
| dc.page.number | 235-251 | pl_PL | 
| dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Nauk o Wychowaniu, Zakład Dydaktyki i Kształcenia Nauczycieli, 91-408 Łódź, ul. Pomorska 46/48 | pl_PL | 
| dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-344-3 |  | 
| dc.identifier.doi | 10.18778/7525-913-1.16 |  | 
| dc.discipline | historia | pl_PL | 
| dc.discipline | pedagogika | pl_PL |